IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mootje20, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Koosje, mochten het ook pepernoten zijn?!?!?!
    Die heb ik namelijk wel gegeten :D
    Het wijntje durfde ik toch niet aan. En het was alweer een dag na de tp, dus niet op de dag zelf. Tja, las ook ergens dat elke dag een kinderasperine kon helpen.
    Maar ben wel sinds 3 weken Etos zwanger worden pillen aan het slikken. Nu maar hopen dat je het waar maken...

Zara, gefeliciteerd met je 2 frutsels!!!
    Hmmm, gezien de beweegelijkheid had je dan dus liever ICSI kunnen doen. Nou ja, maakt voor nu ook allemaal niets meer uit. De gaat gewoon lekker 9 maanden broeden!
    Heb je de derde dan nu ook in de vriezer?

Klingel, hoe is het met je?!?!

Hier net terug van het heerlijk avondje vieren. Gisteren ook al, dus kan geen pepernoot of chocoladeletter meer zien!

Had vannacht nog iets raars gedroomd. Mijn oma (die al 5 jaar dood is) zei tegen mij, je moet me donderdag wel de uitslag vertellen hoor!
    Dus ik zeg, oma hoe weet jij dat nou, niemand in de familie weet dat we met deze poging bezig zijn. Dus zij antwoord met een glimlach, ik weet alles :)
    Weird he. Donderdag is de dag dat we mogen testen...

2. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @sikki: dat soort dromen vind ik altijd heel mooi en ontroerend..
    en hoopgevend! :)
    hoest verder??

@zara: wat ik heb begrepen heb je 4 klassen qua emmys: A,B,C,D.
    A is de beste! :)
    en wat betreft 1,2,3,4, dit heeft volgens mij met oa. de snelheid van de deling te maken (denk omdat er 1 3cel bij zat het niet 1 maar 2 was?)

verder is fragmentatie ook belangrijk: hoe minder hoe beter.

maar jah... dan denk ik aan mijn 2 A 1 emmy awards en zelfs aan mijn A 1 cryo en hmm.. irritant dat het geen garantie geeft he.. mok.

@hier: pijn is minder, ik denk dat t ergste voorbij is?
    zit met mn hoofd alweer bij de cryoos! :D

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nog 1 maand, 1 week en 1 dag volgens mn banner tot aan onze intake!!!

Ik hoop heel erg dat we dan mn cyclus mogen afbreken en dan een poging mogen plannen dat mn punctie dan precies in mn weekje vakantie (8 t/m 14 februari) weten te 'plannen'... Want dan zouden we lekker in een huisje in de buurt van Dusseldorf kunnen bivakkeren, want het lijkt me dooooodeng om in de file te staan als je een punctie moet ondergaan ;)

Weten jullie dat? Staan ze in DD open voor cyclussen af te gaan breken om zodoende direct te kunnen starten met stimuleren (een weekje of 10 dagen starten al na de intake???) Hahaha ik weet dat ik nu wel heel erg enthouasiast klink, maar dit zou voor mijn werk en ook het werk van mn vriend wel errug ideaal zijn...

Verderssss ik vind het wel lang duren hoor, tot aan onze intake!!! Ik las dat sommige meiden al enkele dagen na hun telefoontje langs mochten komen voor een intake... Baal wel van de 45 dagen dat we moesten wachten vanaf moment van telefoontje... Maar goed, als we dan maar wel in 1 keer door mogen zeur ik niet :)

Trouwens, nog bedankt voor de tip over Menzis extra verzorgd 4. Ik denk dat ik die ook ga nemen, al baal ik dan wel van mn hoge maandbedrag van zo'n 175 euro per maand ivm tandverzorgd 3 erbij.... Maar goed, dan mag ik het dubbele IVFbedrag declareren, en dat is ook wat waard. Helemaal als je bekijkt dat DD alle emmy's invriest en niet alleen de A'ers ;)

Heb trouwens ook vragen aan Menzis gesteld en ook aan Freya over verzekeringen. Als ik meer weet, laat ik het jullie wel weten.

4. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    hou ons op de hoogte qua verzekeringen, maartje! :)

daarover gesproken, wij hebben juist tand3 naar tand1 gedaan. want het voordeel dat je met tand3 hebt is echt heel moeilijk te halen, tenzij je een zeer slecht gebit hebt. wij waren erg oververzekerd (kp nog maar 3 gaatjes! :D)

over menzis4: je mag dus tot 2x de NL hoogte declareren, maar het is dus niet zo dat je dat standaard krijgt he.

alleen als je bv veeeel eitjes hebt en dus evt veeeeel TPs dan kan het zeer lucratief worden.

maar stel, ik word van de eerste TP in januari zwanger, dan ben ik eigenlijk voor niets zo zwaar verzekerd.
    maar dat geeft niets dan! :p
    dan gaak wel recreatief fysio-en of bij de psych zitten voor niets ofso! :p

over je cyclus afbreken, ik denk zelf dat ze daar niet heel happig op zijn, tis toch weer nog meer inbreken in je lijf/natuur he....

wat je kan doen is nog eens bellen of er niet iemand uit is gevallen die zwanger is....?

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik hou jullie zeker op de hoogte :)

Had dus vorige week aan Menzis wat vragen gesteld en had daar een lul-antwoord op gehad, en toen dus opnieuw een vragenformulier gemaild en de reactie op die laatste was dat ze mijn vraag in behandeling hebben genomen. Ben dus echt erg nieuwsgierig wanneer en of ik een fatsoenlijk antwoord ga krijgen.

Bij Freya mag je verzekeringsvragen stellen mits je lid bent van hun.
    (btw, als je lid bent, mag je je lidmaatschap ook bij je zorgverzekering declareren ;) Ik moet dat ook nog steeds ff doen :))
    Ik hoop dus ook komende week van hun antwoord te krijgen. Had aan hen gevraagd welke verzekering je het beste kunt nemen in geval van IVF in DL en of er nog dingen zijn waar ik verzekeringstechnisch goed op moet letten.

Ik heb een redelijk slecht gebid, althans, dat had ik altijd. De laatste paar keer heb ik soms ineens geen gaatjes... Moet over 2 week weer naar de tandarts en neem dan het overzichtje van Menzis mee en vraag aan hen advies... Het liefst ga ik dit jaar ook naar tandverzorgt 1... en dan desnoods tandarts-behandelingen uitstellen naar volgend jaar (volgend jaar zijn we vast wel klaar met IVF en dan kan ik me wel weer in extra verzorgd 2 laten terugzetten ;) en dan compenseerd dat een beetje mn kosten.

Ghighi ik snap wel dat je niet standaard een extra zak geld krijgt ;) Ik bedoelde puur dat je dan over extra geld kunt beschikken voor de behandelingen.
    Het is nu toch zo dat je voor IVF bijv. 1200 euro (heb geen idee wat het werkelijke bedrag is) mag uitgeven, en dat dat gelijk staat aan 1 behandeling, geen cryo TP's en geen narcose?
    Ik zou het wel fijn vinden om een overzichtje van de kosten van IVF (de behandeling, de cryo TP's etc) in DD te hebben... Weet iemand deze bedragen toevallig??

Ghgihig idd, straks ben je direct in januari zwanger... Nou dat risico lopen we graag toch ;) :D Ik wens het je zelfs toe :D
    Wist je dat er ook personal trainers zijn die tevens fysiotherpeut zijn? Ik ken iemand die zich ook heeeel goed heeft laten verzekeren en die nu al een jaar 2 a 3 keer per week sport met een PT en dat laat die jongen mooi door zn zorgverzekering betalen als zijnde dat hij onder behandeling van een fysiotherapeut is... Misschien niet heel netjes, maar als jij in januari al zwanger zult raken, misschien is dat dan ook een optie voor jou :D:p

Ik was niet van plan om te gaan bellen om te vragen of er misschien een afspraak ergens is uitgevallen, want mn vriend heeft al best veel moeite moeten doen om op de 14e vrij te krijgen ;) en anders moet hij weer opnieuw lastig doen op zn werk, maar het idee is wel verleidelijk :D:D8):D8)8):D
    Als je wel pakket 4 neemt, kun je je cryo TP's

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Paca (of zoiets-noten) of pepernoten...wat maakt het uit, kniesoor die daar op let...ikz eg: je hebt die nootjes of wijn helemaal niet nodig met zulke bijzondere en vaak toch wel voorspellende dromen...
    en dan nog wel van je oma..weird ja.

Eens zien of ik als mede-forumbezoekster kan gaan dromen dat Sikki zwanger is...ik doe m'n best voor je :D

Nog maar iets meer dan een week wachten ;)...killing!

Lieve groet,
    Koosje

7. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Wat is dat wachten toch afschuwelijk zeg..
    Ben het nu al zat.
    We proberen allebei heel positief te zijn, maar dat is zo moeilijk.Ik probeer me in te dekken, maar die hoop blijft natuurlijk toch.
    Ik voel helemaal niks in m'n buik.
    Nog 1.5week te gaan, zucht...

8. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Oooooooooooh Zara, ik ben het ook al ZAT!!!!!!!!!!!!
    Heb wederom het gevoel dat ik de hele tijd onder hoogspanning sta!
    Ben gisteren ook al enorm tegen m'n vent uitgevallen, weet gewoon niet waar ik het zoeken moet!
    En ik voel ook helemaal NIETS!
    Pfffffffffffffffff, kan iemand die klok vooruit zetten?!?!

Was eerst heel positief maar doordat ik niets voel, ook geen zere boobs ofzo zelfs niet van de Uruzgan pillen (benaming van Klingel :D) ben ik toch weer enorm onzeker aan het worden.

En werken heb ik ook al in geen eeuwigheid gedaan!
    Fysiek ben ik wel aanwezig maar daar is ook alles mee gezegd :)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    haha, ik ben vanaf de punctie vrij geweest.Mag worden weer aan de slag.En heb er zo geeeen zin in.
    Ik werk als ass.bedrijfsleidster in een schoenen en kleding toko en word hele dagen overspoeld met baby's en kinderen en heb er ff geen zin in.
    Ik kan aan niks anders denken en mijn vriend ook niet.
    Dan heb ik het eventjes van me afgezet als ik bv tv aan het kijken ben.
    Begint hij opeens over m'n buik heen te wrijven,zucht.
    Ik probeer continu het uit m'n hoofd te zetten en positief te blijven, maar dat is moeilijk hoor.
    Heb wel last van m'n boobs, maar dat is al zo sinds ik die bolletjes prop, dus slechte graadmeter.
    was ik maar lekker op vakantie!!

maak me btw zorgen om Klingel, hoop dat alles goed is.
    Dat gedoe met die overstimulatie..

10. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Vakantie, JAAAAAAH!!!!
    Maar ik moet nog 2,5 week werken :(
    Maar dan wel een mega vakantie in het vooruitzicht.
    Een week NEW YORK!!!

Maar voor nu kijk ik de wijzers van de klok rond.
    Voel me net zo'n ambtenaar. Is echt niets voor mij. Maar sinds die hele MMM ben ik mezelf toch een beetje zoek. Of is dit m'n ware aard juist :$

Ik wou dat ik last van m'n boobs had. Al was het maar van die stomme pillen. Dan had ik in ieder geval nog het idee dat mijn lichaam IETS doet met al die hormonen die ik er in heb gepompt.
    Maar tot nu toe heeft het alleen effect op m'n humeur :(
    Arme vent...

Ja, Klingel doet wel een beetje eng nu.
    Ze is een beetje zoek :$
    Ik hoop echt dat ze het niet te gek heeft gemaakt in die broedstoof van d'r.

11. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    ben ik wel!
    dank voor bezorgdheid, schatjes!!!

ik was gisteren op de bank/bed beland (had geshopt... ;-> geen goed idee...)
    en vandaag weer echo en bloedprik gehad, er zit nog veel vocht en de eieren zitten er ook nog.

heb nu (eindelijk) wel door dat ik ECHT moet dimmen, t was niet leuk die buik van binnen te zien.
    van buiten ook niet trouwens, ben opgeblazen.
    mok, mok, mok.

voordeel van dit nadeel: ongi komt later (eieren nog niet weg) dus ei komt later dus............... ik haal TP een ronde eerder!
    :D

als lijfje weer OK is natuurlijk. ahum.

@zara/sikki: wachten is KLOTE he. ik snap. je zoekt tekens, maar wat je ook voelt, het zegt niets. mok!

geen last van de uruzganpillen? ook geen depri gevoel? titten in brand? temp omhoog? nee?

hm, das dan ook weer verdacht! :p

.. en zo maken we ons gek...

@zara: waar is pigcity eigenlijk? ik heb zitten denken, maar er schiet mij geen varkensstad binnen.. maar ik gok dat je (net als sikki) 1 provincie onder mij woont?

nou, ik ga zo eens even op de bank, braaf he.

knuffel fur euch!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Wat raar joh klingel dat er nog eitjes zitten.
    Je hebt toch pregnyl gespoten?
    Ik dacht altijd dat de eitjes die er evt nog zitten na een eisprong niks meer doen, dat die 'oplossen'.
    Ik woon btw in Zwijndrecht, onder Rotterdam.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Dat deprigevoel herken ik wel een beetje.maar goed, wie zou zich zo níet voelen in deze wachtweken???

14. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    @zara: o so zwijndrecht! :D hihih!!

over die eitjes, ik had een boel kleine (nog niet springklare) eitjes die blijkbaar een groei-duw van de pregnyl hebben gehad.
    snap t zelf ook niet geheel :(
    ik had zelf ook verwacht dat ze al weg zouden zijn, maar ze zien er nu zegmaar springklaar uit??
    donderdag nog eens vragen wat we eraan kunnen doen, ik wil t liefst dat ze NU weg gaan maar ja tegelijk springen wil je ook niet (schijnt)

over dat depri gevoel: erg is dat he.
    sowieso van alle ellende, punctiestress, en hele gedoe..
    en dan de onzekerheid..... en dat de tijd niet op schiet....

ik was van de uruzgan zo depri dat ik om ALLES jankte. zelfs als er een dode vlieg lag in de vensterbank jankte ik al.

maar ja, kan ook door de prille zwangerschap zijn gekomen..

ga jij trouwens testen de 16e (ofzo) of ga je bloedprik doen?
    vind t zo spannend voor joe!

15. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Klingel, gelukkig, de weg naar Dusseldorf heb je ook weer gevonden ;)
    En nu...AF! KOEST! Rustig aan!

Zara, hier niet depri maar eigenlijk enorm stijf van de stress.
    Heb op het moment enorm lange tenen en de kasten zijn wel heeeeel laag :D
    En maar volhouden dat ik me echt niet anders voel :D

9 days to go...

16. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    arme sikki, lange teentjes?

komt door alle zenuwen he.. tis ook zo heftig allemaal...

@KOEST: PROEST! :D (maar ik luister (nu) wel)

17. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Ik ben gewoon misselijk van de zenuwen (en de 3 chocoladeletters die ik net naar binnen heb gepropt).
    Ben aan het 'werk', heb ik net 1 regel op papier, ben ik al weer afgeleid.
    Zit m'n collega's ook maar van het werk af te houden. En maar doorratelen.
    Pffff, en ik moet nog een dikke week wachten.
    Voel me echt een neurootje.
    Kan iemand me vastbinden aub?

Ben zo bang dat dit Sjors & Sjimmie ook van een goede innesteling weerhoudt.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat is het tovh vreselijk lachen hoe jullie alles benoemen:

de DiepFriesjes (fryslan boppe en de rest ien de groppe mentaliteit hahaha :D)
    Uruzganbollen
    DuzzelPuzzeldorf
    en alle namen die jullie aan de emmy's verbinden... :D:D:D Geweldig!!!

Ik heb vanmorgen gebeld of ik mn copietje al kon ophalen. Blijkt dat de dokter er nog niet helemaal klaar mee is. De dokter heeft niet gewoon simpel een copie van mn dossier gemaakt, maar heeft alles in briefvorm geschreven hoorde ik van de assistente en het is nu al 3 (of was het nou 4) kantjes.... :$
    Dokter S. heeft straks wat door te spitten ;)
    Ik mag het vrijdag ophalen en dan staat er niets meer in de weg voor onze intake :D

19. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    hey Dusselbabes.

Krijg net een brief binnen van dusseldorf.......
    mijn Cryootjes lopen aan het einde van de termijn.
    ze willen weten of ik het wil verlengen met een jaar of niet..
    vind het een moeilijk besluit.
    we zijn zwange nu voor de 2e keer zoals jullie weten van een cryo.
    we willen na deze 2 wezenstjes geen kinderen meer erbij.
    algehele babystop omdat we dan toch op het totaal zitten van 5 stuks ;)
    maar ja je emmy's laten vernietigen vind ik ook weer zo wat pfffffffff.
    maar elk jaar 257 euro betalen voor een plekje in de vriezer is ook weer zowat.
    Komt het feit er nog bij mocht er nu iets verkeerds gaan met Jut en Jul hebben we nog 3 cryo's dus weer 2 pogingen.
    maar gaat alles goed zoals het ook zal gaan natuurlijk dan blijven de eskimo's in die kou zitten wachten op niks.....

Mijn man zegt gewoon we laten ze vernietigen..... maar ik heb het er toch wel moeilijk mee hoor is toch een deel van ons tweetjes wat daar in de vriezer op ons wacht:(

pfffffffffffffff

knufffffffff

20. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Maartje, super dat je bijna alles op orde hebt!
    Nu alleen nog aftellen!

Silvia, ik zou toch nog even wachten met vernietigen hoor! Tot dat je al je schatten veilig en wel om je heen verzameld hebt. Ik las ergens dat jij toch ook lang niet had betaald voor je cryo's. Dat jullie verhuisd waren en dat de rekening nog op het oude adres was gekomen. En toen zijn ze ook niet vernietigd. Ik zou anders de rekening gewoon even laten liggen...

Share This Page