hey meiden, Mag ik met jullie meekletsen? Onze eerste IVF is in mei mislukt en nu moeten we voor ICSI gaan. Ik zit er over te denken om naar Dusseldorf te gaan, heb er veel goede dingen over gehoord. De reistijd is voor ons ongeveer 1,5 uur, dus daar zit de twijfel!! Pat, ik las net je verhaal......sterkte meid! Groetjes Maaike
Hoi Hoi, allemaal bedankt voor jullie antwoorden, stel het erg op prijs Zag al op de site dat er 16 juli ook een voorlichtingsavond is. Ben op dit moment nog steeds aan het wachten. In mn huidige ziekenhuis loopt het niet echt soepeltjes. We mochten hier een IUI proberen en hebben we ook gedaan, inmiddels is dat drie weken geleden en niet ongesteld en ook niet zwanger. Vandaag contact gehad en nu moeten we nog 2 weken wachten voordat we weer mogen bellen. Moeten het er maar eens over hebben wat onze kansen zijn. Mn lichaam doet het gewoon niet goed en dan ook nog slechte zwemmers erbij. Was aan het neuzen en zag dat er in Leer ook een IVF kliniek zat, dat is voor ons een half uurtje rijden (dusseldorf 2 en half uur).. Ben er nog niet uit De duitse taal zal wel even wennen zijn maar gelukkig ken ik Gronings en dat lijkt veel op duits en heb dan heb ik ook nog veel duitse colllega's Liefs
Pat: wat erg voor jullie meid, hou nog een beetje hoop dat het misschien te vroeg is.....maar er rekening mee houden is misschien ook wel goed....sterkte! denk aan je! Sikkie: ja dat hoorde ik ook wel vaak, een brief erbij van de gyn. maar wij zijn op ons eigen houtje naar dusseldorf gegaan. en toen krgen we te horen dat we het via die vragenlijst moesten doen.....zodat een nederlandse arts wel een icsi behandeling voorschrijft. Stormpie: wat lief dat je ons wat moed geeft! hahah maar idd....dusseldorf heeft volgens mij ook wel erg goeie resultaten! geniet van je zwangerschap!! Ingiemoppie: wat spannend idd! hoeveel mm moet een ei ongeveer zijn voordat het gaat springen? of dat is natuurlijk bij iedereen anders...? En je zegt: nou hebben we een verbod.....haha bedoel je daarmee dat je mannetje 3 dagen geen zaadlozing mag hebben?
maaike: leuk dat je hier ook mee praat. ja ik snap de twijfel wel.....maar aan de andere kant...als je zeker zou weten dat je zoo veel zou moeten rijden om zwanger te raken zou je zeker doen toch? wij iig wel, en wij rijden 2.5 uur enkele rit. En misschien is er wel een ziekenhuis in nederland die mee wil helpen? zodat je niet elke keer op en neer hoeft. Wij hebben ook een gesprekje ergens in augustus, in wirdum( friesland) die werkt ook samen met dusseldorf. Maar of we dat echt doen weet ik niet, aan de ene kant vind ik het ook wel fijn om alles bij 1 dokter te doen. En ik las op een ander forum dat mensen nog meer rekeningen erbij kregen??? omdat je het totaal bedrag in dusseldorf betaald en dan nog de dingen in nl. weet niet wat er van waar is hoor! Wat erg voor julie dat jullie vorige pogingen zijn mislukt.....nou hopelijk gaat icsi 1 gelijk goed
@ sikki Wij hebben ook combi gedaan... omdat het iets makkelijker was voor mijn man met werk om hier de echo's te doen.. En omdat als we het in enschede zouden doen een maand of 6 moesten wachten... Moet wel zeggen dat ik ze iets stugger vond doen hier in omdat we alleen de echo's deden en de rest daar.. opzich niet zo erg maar zelfs mijn man had dat gevoel.. en die heeft zulke dingen niet echt door... En ze deden moeilijk met prik les.. die heb ik toen in dusseldorf gevraagd en dat was 5 min tijd.. tis ook totaal niet moeilijk! Dus als je in dusseldorf bent en groen licht krijgt moet je dat meteen vragen.. als je in enschede prikles moet doen zitten ze vaak vol en ben je zo weer 1 of 2 maanden verder Voor de rest was het wel top..allleen als de "eitjes" groot genoeg zijn moetsen we dusseldordf eerst zelf bellen om dat te zeggen en daarna stuurde enschede de fax pas door met het bericht dat het kon.. Succes is echt de moeite waard!! De andere Dames succes!! Hier is het lekker aan rommelen dus wie weet?!
@sikki: haha inderdaad dubbel geïnsemineerd. Nou maar hopen dat de kwaliteit van de zwemmers woensdag nog meewerken. Ik spuit alleen 2 dagen voor de inseminatie pregnyl (in het ziekenhuis). Verder is alles andere in eigen cyclus, dus geen extra hormonen of ei-stimulatie. @stormpie: wooow dat ziet er goed uit bij jou zeg...nog maar 4 weekjes maximaal?? super! Bedankt voor je positieve bericht. Dat geeft ons moed. Goede tip met die prikles trouwens. Dat onthoud ik eventjes... Oeeh het rommelt bij jou? Spannend!!! @maaike: welkom hier in dit rubriekje. Jammer van de ivf. Anderhalf uur reistijd is nog wel te doen hoor... Naja, dat vind ik haha, maar iedereen ondervind dat natuurlijk anders. Wij rijden er 2,5 uur over (en met files denk ik wel 3 uur)..... succes met het overwegen @Joontje: iedereen kan uiteraard daarheen gaan waar hij/zij wil. Ik snap dat de reistijd voor elk anders wordt geïnterpreteerd en dat daar heus wel een struikelblok voor de een of ander zit. Maak anders ook een afspraak voor een informatief gesprek in Leer, dan kan je ook even kijken hoe je feelings met het ziekenhuis zijn. Ook niet geheel onbelangrijk denk ik dan... @mootje: vanaf 17 mm doorsnee ei mag pregnyl worden gespoten (zorgt ervoor dat de eisprong een zetje krijgt). Vanaf ca. 22 mm springt een eitje dan. Meestal krijg je 2 dagen voor de eisprong die pregnyl spuit. En ja... hahaha..... manlief mag nu niet meer zwemmers kwijtraken (zaadlozing) hahaha, dus moeten we onze passie maar even onderdrukken hahaha... In ons geval is dit net 2,5 dag tot de inseminatie. Ons is verteld dat we 2 tot max 5 dagen onthouding mogen hebben. We hadden er niet op gerekend dat er al zo snel een ei zou groeien, dus waren we zondag nog even aan de slag gegaan Hier zit de pregnyl er sinds gisteravond in. Woensdag om 11.00 zwemmers inleveren en dan 's middags afwachten. Eigenlijk raar. Ik schrijf hier mee, omdat wij er van overtuigd zijn dat het Düsseldorf wordt, maar ik bericht nu over IUI.... tsssss strange....
@Stormpie, ik herken de stugheid die jij noemt. Ik doe ook alleen de echo's in NL. Wel heb ik nog een afspraak voor de nacontrole in NL. Had jij dat ook? Prikles e.d. heb ik wel gewoon in NL gehad. Waarschijnlijk omdat ik pas later nog een keer duidelijk heb gemaakt dat ik de punctie in Düsseldorf wilde. Vind het trouwens ook wel afhangen van de gyn. De ene is aardiger en neemt meer tijd voor je dan de ander. @Ingiemoppie, ja wel een beetje strange Maar fijn toch dat je nu nog een IUI kans hebt! Maar ja, eigenlijk niet goed dat je zo overtuigd bent van een vervolg in Düsseldorf. Ik herken het wel een beetje, op de zaken vooruit lopen. Zelf heb ik heel sterk het gevoel dat deze behandeling niets wordt en dat ik dan zo goed als uitbehandeld ben, omdat ik in de vervroegde overgang zit (wordt volgende maand 30, maar heb bijna geen eieren meer). Waarschijnlijk is het allemaal om ons zelf te beschermen. Bij een positief bericht is het dan alleen maar extra blijdschap en bij een negatief bericht heb je jezelf in ieder geval al ingedekt! @Maaik, gezellig als je mee komt kletsen! Jij zit zo'n beetje op dezelfde reisafstand van Düsseldorf als wij zitten (1,5 uur). En ik vind het echt prima te doen! De andere dichtsbijzijnde kliniek is voor ons dan Zwolle en dat is ook ruim een uur rijden. @Joontje, als ik jou was zou ik ook nog in gesprek gaan in Leer. Gewoon her er der informatie inwinnen en dan je keuze maken. Maar ik zou me ook zeker opgeven voor de voorlichtingsavond in Düsseldorf. @Mootje, misschien is een combi met Wirdum wel lekker hoor. Hoef je niet voor iedere echo helemaal naar Düsseldorf te rijden, maar doe je de punctie en tp wel in een goeie kliniek. @Pat, hoe is het nu bij jou?!?!?! Heeft het nog doorgezet of niet?
Ik heb de na controle ook in enschede gehad... en toen na de verloskundige... helaas een bloeding gehad waardoor ik moets worden opgenomen met 31 weken.. dus nu weer bij de gyn.. ze zijn nu wel iets vriendelijker haha...
Heb even niet alles bijgelezen maar wou toch even laten weten dat het heeft doorgezet :x Ik ga jullie morgen even weer bijlezen! Liefs Pat
ingiemoppie: bedankt voor je info over de aantal mm, dat vroeg ik me al een beetje af. voor de rest: ik hou het eventjes kort, moet namelijk weer aan het werk, stomme vergadering :S tot morgen denk ik maar weer! doeii
NEE! Pat! Waarom nu toch?!?! Balen! Sterkte ermee meid! Heb je nog cryo's zodat daar nog wat moois uit kan komen? Ik snap er echt niets meer van. Bij wie je dan echt denkt 'dat moet goed gaan' dan gaat het uiteindelijk toch mis. Die hele MMM is echt slopend
Weet iemand wat de kosten zijn voor ICSI in Dusseldorf? Wij overwegen ook om onze volgende behandeling gedeeltelijk daar te gaan doen...
Lindinha, ik weet niet precies hoeveel het is (besef nu ineens dat wij dat nooit hebben opgevraagd, komt omdat het ons niet uitmaakt, we willen het toch in Dusseldorf) maar volgens ons streekziekenhuis is het rond de 2500-3000 euro. Volgens mij is dit voor een gehele behandeling. Dit is echter een bedrag wat zij al lang geleden hebben genoemd. Ik weet niet of dit ondertussen alweer veranderd is. Omdat wij alleen de punctie en tp in Dusseldorf doen (dus de stimulatie in NL) krijgen wij maar een deel vergoed. Menzis, extraverzorgend 2 vergoed voor dit gedeelte (punctie, bevruchting, tp) tot 1179,75 euro. Als wij de hele behandeling in Dusseldorf zouden doen dan zouden we tot 2689,20 euro vergoed krijgen. We moeten wel alles eerst voorschieten.
Lindinha: dit heb ik een paar blz. trug geplaats. Maar deze kosten zijn nog voor de 1e 3 behandelingen, dus de medicijnen zitten niet bij deze prijs. ik dacht dat je voor de medicijnen ook nog rond de 1600 kwijt bent...maar dat weet ik niet zeker.
ik weet de prijzen niet meer precies, maar het ligt er ook aan hoeveel 1heden je moet spuiten en hoelang je spuit... de glonal kost een pen van 900 eenheden 500 eurie ongeveer...en dan komt de cetrotide er nog bij en de pregnyl...maar daar weet ik de prijzen niet meer van...
oww ja en cryo tp kost met assisted hatching 390 euro maar ik kreeg dat niet vergoed....dat hoorde volgens mijn verzekering(unive) bij de poging... de narcose moet je ook daar betalen en kost 200 euro...kreeg ik ook niet terug....... bloedprikken enz kreeg ik wel terug..
pekske: je hebt een mooi echo gehad zeg! zag ik op je hyves! echt heeel mooi. Konden ze al zien wat het word? Of blijft dat een verassing voor jullie? Hoe gaat het verder? Hou je het een beetje vol met die warme dagen van laatst?
hey mo, hier alles goed hoor.. ik mistte je al op msn.....je voelt je toch niet bezwaard om me aan te spreken he??? pas op hoor... ze konden helaas niet zien wat het geslacht was..maar wel dat het gezond is in zoverre ze met een echo konden zien...en dat is het belangrijkste he... dus als alles goed gaat dan gaat er een geboortekaartje richting dusseldorf hoor over 23 weken zoiets