Geen paniek voor de Umweltsticker!!! Het ligt er een beetje aan vanuit welke kant je in DD je naar de kliniek moet, maar zo'n sticker is alleen in het centrum verplicht. Wij komen altijd vanaf de 44 DD binnen. Als je dan naar de kliniek rijdt kom je helemaal niet in de Umweltzone. Loesie, jij zult denk ik dezelfde route rijden als wij (31-2-3-44) en dus heb je er ook niets mee te maken. Mocht je daarna gezellig DD in willen, dan heb je wel een 'probleem'. Wij zijn echter nog nooit aangehouden (zelfs mét Politzei achter ons!) en hebben toch al een paar keer een hotelletje genomen ivm een vroege punctie. Trouwens, als je de Altstadt in wilt dan kun je ook parkeren in de tunnel Altstadt Rheinufer (Völklingerstrasse) waar je doorkomt als je bijna bij de kliniek bent. Ook geen Umweltsticker nötig! Maar goed, kleine moeite volgens mij om deze op te halen bij de ANWB, kost niet veel en scheelt stress (zegt zei, die iedere keer weer stressend door DD rijdt ). Loutjelou, lees ik nu goed dat ie ook gewoon simpel bij een deutsche pomp te halen is?!?! *Sikki voelt zich nu het sukkeltje * Wij genieten zeker! We hebben altijd gezegd, we willen reizen e.d. voordat er kids zijn. Nu de wens ineens zo sterk is, lijkt het reizen ook ineens zo inhoudsloos... Eigenlijk alles wat we doen... Maar! Ik doe wel heel erg m'n best om nog steeds te genieten! Mijn hele familie is zo reislustig! Papa zat vroeger bij de marine en reist er met Mutti ook lustig op los en m'n oudste zus is met vent en 2 kids (van 1,5 en 2,5) een jaar op wereldreis geweest en kwam zwanger van nr. 3 terug! Gezellig gourmetten!!! Viel spass! Minder gezellig, het stofzuigen. Nou ja, op z'n Queen's kan het heel leuk zijn En menzis... Kijk als je én je DD facturen én je meds in het hogere pakket moet betalen dan kom je wel een keer aan het bedrag. Als je in pakket 2 je meds in NL kunt halen (en dus helemaal buiten het bedrag om vergoed worden) dan hoeft het helemaal niet veel te schelen met elkaar. Kijk, met mijn hoge dosering meds ben ik ook al 2000 euri kwijt hieraan. Als dit van bedrag af gaat, blijft er voor mij bijna net zoveel over als het standaard bedrag in pakket 2. Dus de ham vraag is: Mag je in pakket 2 je meds in NL halen buiten de vergoeding om? Moet je in pakket 3 (of 4?) je meds halen in DL en valt dit binnen de vergoeding? En als je weet wat je kwijt bent aan meds, dan pas kun je een goede afweging maken. Voor mij maakt het trouwens allemaal niet meer uit. Ik heb alles al opgesoupeerd bij menzis. Een volgende poging is uit eigen doos Blij dat ik klaar ben met die domme verzekeringen! Vroeg me trouwens nog wel iets af. De laatste poging moeten we nog declareren. Omdat die facturen van dit jaar zijn, dan valt het nog binnen dit jaar toch? Ook al declareren we het pas volgend jaar. Anders zou het nog wel interessant zijn voor ons om de verzekering toch nog op te hogen. Voor unsere 4 Yeti's... Klingel, daarom zijn wij in Maleisie ook op het vaste land gebleven En niet tijdens de ramadan! Ik ben trouwens een katjang pedis Lekker pittig dus! Een halve indo. Met een papa ut Twente!
@sikki: wat lekker, een heisse nusse ben je!!! @maleisie: wij hebben op pulai redang alle schade ingehaald, werkelijk waar, het hotelletje werd 2x per week bevoorraad maar er is een speciale wijn-vaart extra geweest alleen voor, of beter gezegd wegens, ons! *proest* oh dat waren nog eens zorgeloze tijden. dobberen in de zee daar, beetje duiken.. beetje gekke beestjes kijken.. ' kinderen komen later wel... ' ... met nadruk op LATER blijkbaar anyway, goede umweltparkplatzzztips! enne, menzis: maakt niet uit welk pakket, meds in BL als behandel in BL. ik weet niet of ik moet bellen... pff denk t maar niet. 1e ICSI ook niets over gehoord. misschien bedoelden ze andere meds? ja dat zal t zijn! (en nu nooit meer over nadenken kling!) ik denk trouwens dat jouw laatste ICSI onder 2009 valt. tenzij je DD een klein typefoutje kan laten maken? wat betreft de TPs: 230 per x, dus wellicht nog een kleine 1000 voor joe? maximaal!!! verzekeringsworthy? dusselsmak
Hahaha, die drink ik als snaps in Oostenrijk tijdens de wintersport!!! Heisse nusse, rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Trouwens ff iets heel anders. Zag dit weekend een interview met Anouk. Die is gewoon zwanger van nr. 4!!! Ben er helemaal in shock van...
Sikki, je kunt die sticker idd bij die Deutsche Bezinstation halen! Heb je nog tips voor een leuk hotelletje in DD? Wij zaten de vorige keer in 't Best Western Savoy maar dat vonden we niet zo'n succes (we hadden de achterkamer van Anne Frank te pakken). Ja, Anouk die krijgt kinderen als water! Oneerlijk verdeeld is het toch in de wereld!
@lou: proest, achterkamer van anne frank in duitsland, dat voorspelt niet veel goeds!!! er was hier iemand die een heel hip hotel tipje had. was t zara niet?! wij zeten in een of ander mercurehotel, niets mis mee (zeker voor 75e voor 2p incl ontbijt, alleen dat mocht ik ivm met de punctie niet hebben) het kan goedkoper, en dichterbij trouwens. even googlen, ben de naam vergeten.......... hier lekker uit eten geweest met excollegas. heel gezelli. zit ook een IVFfin bij die van de 3e poging, laatste cryoos, een 2ling heeft (die al 12 is nu) fijn mee gepraat. slaap lekker en kerstkussss!!!!!
Ben er wel was net even mijn laptop weer aan het testen want die is net terug gekomen van reparatie ben weer helemaal happy Hoe gaat het dan met jou nu Klingel???
fijn dat je klaptop t weer doet! hier alles goed hoor, en met u? trouwens, willen jullie geslachten weten?
Hier gaat het wel goed eigenlijk..op een gillende keukenmeid(mijn zoontje) na. we willen wel heel graag de geslachten weten...zelf denk ik dat het een jongen en een meisje zijn. dit omdat er door pendelen toen ik 18 was eruit kwam dat ik 2 jongens en dan een meid zou krijgen. mischien dom maar vandaar dat ik ook heel sterk denk dat het ook zo is hihihihihi.
ehhehe, denk je dat echt daarom? nou, de kans is precies 50 he. het zou zomaar kunnen! is je zoontje een gillende keukenzoon? kan je er niets in stoppen om m te dempen?
hihihi ja denk dat echt om die reden... heel vaag terwijl ik toen ik zwanger was van Mathijs ik ook heel zeker al wist dat het een jongen was en dat mijn miskraam toendertijd ook een jongetje was (wat we dus niet wisten omdat ik pas 7 weken zwanger was) Maar nu heb ik het geluk om 2 x gezegend te zijn met een wondertje dus aan mn gedachten echt uit naar een jongen en een meid. neemt niet weg dat ik met alles blij ben hoor..als mijn beebs maar gezond en gelukkig worden vind ik alles best. en tja wat betreft de gillende keukenzoon...... heb de geluidsdemper geprobeerd(speen) maar nee meneer kan zich niet uiten in woorden dus dan maar zo... als met oud op nieuw de pijlen de lucht in gaan met hun eeuwige gegil hoor ik niks meer want dan heeft zoonlief mijn trommelvliezen al kapot gegild ben ik bang werkelijk niets helpt toespreken niet negeren niet apart zetten niet straf geven niet... hij is op het punt in zijn ontwikkeling dat ie gefrustreerd raakt omdat ie zich niet woordelijk kan uiten denk ik... dus hopenlijk leert ie snel meer woordjes dan stopt het gegil mischien nog voor ik een gehoorapparaat aangeschaft heb
PROEST sivlia! ik hoop dat ie snel weer even op normale decibellen gaat hoor! en spannend, over week of 3 weet je of je jongetjes of meisjes of van beide 1 krijgt! zou gaaf zijn als t klopt hihi ik ga even boodschapfen machen, smak!
ik zou zeggen shop ze ik heb de herriemaker op bed gelegd voor mijn welverdiende rustmomentje... dus ik ga even heerlijk zappen op de tv om vervolgens weer eens een poging te doen om mijn lasagna eetbaar te maken pfffff allemaal alvast een fijne avond en ik proost alvast even een glaasje melk op een gezellig avond. *proost*
He, wat een gezellig onderonsje Mag het met Sikki een onsje meer zijn? Ik was van de hip hotel trip! We zaten in de Meliá Düsseldorf met een openingsaanbieding voor 99 euri (exclusief fruhstuck, maar dat kon toch niet met de punctie). Hotel is in oktober geopened. Helemaal hipperdepip! Ik had het idee dat we een verwennachtje weg hadden ipv eierzoeken met dr. S. Silvia, mijn oom heeft ooit gependeld bij mij en m'n zussen. M'n oudste zus zou 3 jongens krijgen. Ze heeft 3 jongens gekregen. M'n middelste zus zou 2 jongens krijgen. Ze is nu zwanger van de eerste. Over 2 weken weten we wat het wordt. Als het een jongetje wordt, dan ben ik blij, want... Ik zou 2 kinderen krijgen. Een meisje en een jongetje. Maar ja, is pendelen dan voor biologische kindjes? Of zouden het ook 2 adoptie kindjes kunnen zijn? Heb net bedacht dat ik donderdag ook al lekker vrij neem. Dat betekent nog 1 dagje werken!!! Gisteren gezellig gegeten en geborreld met een goede vriend van ons en zijn vrouw. Zij wonen in Chili (zij is Chileense) en ze zijn met hun kindje een maand in NL. Zo gezellig!!! We hebben hun 1,5 jaar geleden op gezocht toen hun dochtertje net geboren was. Het schatje is nu net 2 geworden en zooooo schattig en mooi!!! En ze brabbelt alleen maar spaans terug. Si si, no functional (over het kadootje wat we hadden meegenomen), esta rica! Ik had haar bijna mee naar huis genomen. Ben helemaal in love... Dus Sikki is met de chileense wijn klotsend achter haar ogen veel te laat het bedje in gerolt! Wederom weer heerlijk geslapen En we hebben maar weer nieuwe plannen gemaakt om hun eind volgend jaar weer te bezoeken... Heb trouwens ook nog met zaadvragende ogen naar onze vriend gestaard. Zij heeft zich laten sterilliseren (ze wilden eigenlijk helemaal geen kinderen) en nou is zijn zaad toch werkloos. En het maakt zulke mooie kindjes... Na ja, toen werd het dus tijd om naar huis te gaan
@sikki: ohja, jij was t van dat hotelleke!! indien nodig, not, gaan wij daar de volgende x ook in. enne, chileense vrienden gezien? dat klinkt als een goed avondje! ' chileense wijn klotsend achter de ogen ' PROEST!! ' zaadvragende ogen ' GIL!! enne, zou je het overwegen? donorzaad (van een vriend)? het is een van die rare gedachten die ik soms heb en waar ik dan zelf van schrik. mijn beste vriend noemde mij altijd ' draagmoeder ' omdat hij, homo, als hij ooit met zijn vriend kindjes zou, ik de moeder zou moeten zijn. nu zegt hij het niet meer, realiseerde ik me laatst. dat vond ik een ontroerend teken van vriendschap. maar ik bedacht me laatst dat hij wel kandidaat zou zijn, zijn zaad, in mijn buik. maar dan wel voor eigen beebje, niet om weg te geven. BEH! niet leuke gedachten! en ook helemaal niet nodig, klingman heeft genoeg zaad. *schudt rare gedachtes weg* *opent maar even een onwijs lekkere witte wee* *ziet zara aankomen in topic en klettert een extra bel wijn vol* smak op jullie!!
Goedemorgen dames. Sikki natuurlijk geld dat voor je biologische kinderen... Je gaat er gewoon 2 krijgen mischien wel net zoals ik in 1x 2 tegelijk Zaadvragende ogen whahahahahaha is ie niet geschrokken dan hihihihi. Mijn beste vriendin van 31 jaar heeft toen mijn 3 pogingen op waren aangeboden om draagmoede te zijn zodat ik toch een kindje mocht krijgen. Heb met heel veel tranen haar bedankt en toch afgewezen. omdat ik zo bang was om haar vriendschap kwijt te raken daardoor. ze zou negen maanden mijn kindje dragen en dan zou ze het moeten afstaan aan mij om daarna als tante door het leven te gaan en het kindje dat ze negen maanden gedragen heeft zou ze elke keer zien en weten dat zij die in haar buik gedragen heeft. ik heb gekeken hoe ik zelf zou reageren op zo'n situatie en ik zou het niet kunnen om mijn kindje dan af te staan ook al is het het mijn allerbeste vriendin.ik zou er niet tegen kunnen om als tante door het leven te gaan voor een kind wie ik gebaard zou hebben. Maar voordeel is wel dat we door die situatie wel heel erg dicht bij elkaar zijn komen te staan. en ze echt haar best doet om mijn gevoelens te begrijpen...ook al lukt dat soms gewoon niet zoals ik al eerder zei Gaat wel hard met de melk hier trouwens hoor jullie blijven aan het proosten hier...melk komt me de neusgaten uit gespoten soms hahahahahaha... fijne dag vandaag dames *proost maar weer eens mee*
Oooo, we lijken wel een stelletje drankorgels hier Maar ja, hoort ook een beetje bij het jaargetijde. Niet? Wat toevallig dat je dat zegt over je vriendin en het draagmoederschap. Mijn beste vriendin heeft dat vorige weekend ook aangeboden. In de eerste instantie als een soort geintje, maar toen we het er later serieus over hadden zei ze, tja ik zei het misschien een beetje impulsief, maar ik méén het. Moet er natuurlijk wel goed over nadenken, maar ik gun jullie zo graag een kindje. En dat terwijl ze zelf (nog) geen kinderen willen. Ze komen er niet uit of ze het wel of niet willen én ze is heel bang om heel dik te worden, omdat ze nu ook al worstelt met haar gewicht. En toen ik daar over begon zei ze dat ze dat voor me over heeft. Zo bijzonder!!! Ze wonen 200 km bij ons vandaan, willen zelf geen kinderen, maar leven zo ontzettend met ons mee. De band met hun is door dit alleen maar mooier geworden. En door onze gezamelijke passie voor reizen . Zo ook samen naar New York! Mijn zus begon ook over draagmoederschap met ons, maar zei gaf aan het lichamelijk en vooral emotioneel niet aan te kunnen. Vooral ook om het uit te leggen aan haar 3 kindjes. Maar het rare is, ik heb er zelf nooit naar gevraagd! Zelfs nooit over gesproken! Blijkbaar zijn er mensen die meer over je denken en met je meeleven dan we ooit hadden gedacht. Wel heel erg mooi en bijzonder hoor! Maar ik zou het niet willen. We maken samen prachtige embryootjes, ze moeten alleen nog innestelen! En ze kunnen vrouwen van 60 zwanger maken, dus waarom mij niet! Tenzij ze zeggen dat onze embryootjes niet goed zijn, dan snap ik dat het niet wil, maar dan komen we in een heel ander traject en dat is nu nog niet aan de orde! Morgen lekker vrij (alhoewel, ik moet wel bij calamiteiten stand by staan) en maar eens beginnen met de koffer inpakken. Normaal doe ik dat altijd zo'n beetje een half uur voor vertrek, maar dan kan ik niet goed nadenken en prop ik de koffer of rugzak zo vol mogelijk met alles wat er in past. Nu is het plan met een lege koffer heen en met een volle terug Dus Sikki moet héél goed nadenken wat ze meeneemt. Ik moet natuurlijk wel kunnen flaneren over Broadway! Maar ja, ik moet ook niet als Yeti terug komen. Hmmmm, eindelijk weer eens stompzinnige, inhoudsloze keuzes die gemaakt moeten worden. Alhoewel, inhoudsloos is natuurlijk niet handig, dan zou ik alleen kunnen flaneren naast The Naked Cowboy op Times Square
@Sikki: heel heel veel plezier in NYC. Feest alles er maar flink uit. Dan kan je in 2010 weer met frisse moed gaan beginnen. @ALL: hele fijne kerstdagen. Probeer te genieten van alle lieve mensen om jullie heen. *PROOST*