IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mootje20, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Dusselbabes,

Fijne feestdagen allemaal!

*PROOST*
    Met melk voor de zwanger-babes en veel wijn en champie voor de zwanger-to-be-babes!
    Over een week staan we weer in een nieuw jaar.
    Daar MOETEN we (en dr. S :D) wat moois van gaan maken!

See you next year!!!

Sikki

2. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Lieve Dusselmeiden,

Hele fijne feestdagen en een nog mooier Dusseljaar in 2010! Met heeeeeeeeeeeeeeeeel veel babies!

*PROOST*!!

3. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Pfff, net terug van kerstavond bij m'n schoonfamilie.
    Heb bij mezelf effe de put losgetrokken van het afgelopen jaar...
    Poeh, was bijna in een klein familiedrama geeindigd.

Effe van me af bleren.

Mijn schoonzus leeft zo'n beetje alleen voor d'r kinderen (5 & 3 jaar). Kindjes voor kindjes na, alles mag en alles staat in het teken van de kids.
    Eerst verjaardag gehad van de oudste in een indoor speelparadijs met veel kids en bijbehorende praat. Jezus, sommige mensen kunnen het echt nergens anders over hebben.
    Daarna naar schoonpa en ma voor kerstavond.
    Over onze problemen wordt eigenlijk nooit gepraat. Er wordt niet echt naar gevraagd en er is ook weinig ruimte voor, omdat de kids alle aandacht opeisen en krijgen.
    Nu was ik na een paar glazen Crianza een beetje openhartig geworden (iets wat we het afgelopen jaar eigenlijk nooit zijn geweest) en vertelde over de afgelopen mislukte poging tegen m'n schoonmoe en schoonzus. We werden al de hele tijd gestoord door de kids, maar dat wist Sikki nog goed te parkeren.
    Ik was net over de droom van m'n oma aan het vertellen, toen de jongste een zakdoek in z'n broek deed, terwijl hij geen zakken in z'n boek heeft, waardoor de heeeeeele familie weer moest kijken, want dit was zooooo leuk.
    En toen deed de Crianza z'n werk...
    Ik werd uiteindelijk boos en verdrietig tegelijk en moest heel hard huilen. Alle opgekropte emoties kwamen eruit.
    Was ik eindelijk eens openhartig, ging weer alle aandacht naar de kinderen.
    Niet zo heel gezellig op kerstavond, maar het was uiteindelijk wel goed geweest. Schoonouders hadden er wel begrip voor, schoonzus droop echter af...

Pfff, kerstavond overleefd. Nog 2 dagen...

4. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    aaaaaaaaaahh Sikki toch wat sneu zo.
    een dikke kerstknufffffffff voor jou hoor...extra vol liefde en begrip en luisterende oren.

hopelijk overleef je de kerstdagen een beetje en ga je je daarna super vermaken in NY the city that never sleeps.

dusselbeebs fijne kerstdagen allemaal

5. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Jeetje wat een verhaal Sikki! Kan me goed voorstellen dat alles er in een keer uitkwam! Waar zo'n lekker glaasje al niet goed voor is! Ik denk dat het heel goed is dat je je even zo hebt laten gaan, want zo te lezen zijn de oogjes nu toch wel geopend. Ik denk dat je schoonzus er ook nog wel even van wakker gelegen heeft!

Succes met vandaag en morgen! Dat wordt vast gezellig! *knuffel*

6. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    ((Knuff)) voor Sikki.

7. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai lieve dusselina's!

@sikki: ach schat. wat klote zeg. dat ze niet doorhebben dat ze even anderen OOK de ruimte moeten geven.. zeker als het over gevoelige kinderonderwerpen gaat..
    hoe reageerden ze op je crianza-huil?

boehhhh ik herken t zo. :(

dikke knuffel, en lekker op naar NYC he! SMAK!!!!!!!!!!!

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sikkie, knuf voor jou! Ppfff, wat een gedoe zeg! Hoe gaat het nu met je?!?

IK ben Menzis aan het bellen, haha, moest wel 3x uitleggen wat ik nou precies bedoelde!
    Ze gaat het nu uitzoeken, zit in de wacht!
    Vertel straks het antwoord!

Liefs

9. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    loesie: heb even gemist wat je gaat navragen?

ik ga even een andere verzekering bellen. ik wil eigenlijk toch af van dat menzis niet 100% vergoedt als je een deel (de echos en stimulatie) in NL doet.

wat ik me af vraag.. wie betaalt de terugplaatsingen in 2010 van ICSI in 2009 als je nu overstapt?????????

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ha Klingel,

Wilde dat even navragen over die verzorgd 4, maar dan de medicijnen ook in Duitsland! Heb een poging gedaan, maar die vrouw kwam er niet uit!
    Toen vertelde ik dat ik van meneer Frans van der Wee een mailtje terug had gekregen en die heeft ze geprobeerd die te bereiken, maar dat lukte niet.
    Als het goed is, word ik door die man teruggebeld vandaag!

Ik kreeg vandaag van Univé terug dat de poging vergoed werd, of je nou in Nederland of in Duitsland die behandeling deed...Maar weet niet hoe ze aankijken tegen gedeeltelijk.
    Heb ik wel gevraagd, maar kreeg ik geen antwoord op.
    Wel dat ze de tarieven van NL aanhouden en dat je daarom misschien in DD een hoge eigen bijdrage moet betalen.

Klingel, geen flauw idee hoe ze dat geregeld hebben met de tp in 2010...weer zoiets waar je dan over na moet denken!

Ik had ook nog een vraag. Op de site van DD staat dat je vaak cash moet betalen?! In ieder geval voor de narcose.
    Klopt dat?! Vind het lullig om daar te staan en dat ik niks contant bij me heb! Wat hebben jullie contant betaald daar?!

Ik ga vandaag oliebollen bakken...1ste keer dat we het zelf gaan doen, dus ben benieuwd!
    Fijne dag!

Liefs Loesie

11. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    haai!
    @loesie: alleen narcose moet cash; ongeveer 200.
    de rest kan je later (laten) overmaken! :)

@all:

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Meiden, allemaal een heel gelukkig en zeeeeeeeer vruchtbaar 2010 toegewenst!!!!

13. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    He DDmeiden! *proost* op een heel mooi, gezond en vruchtbaar 2010! Met heel veel mooie zwangerschappen en baby's voor ons allemaal!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ***Proost***

Heb gisteren eitechnisch gezien geen alcohol genomen dus wat zal het een fantastisch nieuwjaar gaan worden!! Vol met zoals ik het hier al een mooi heb voorbij horen komen: ''Dusselpuzzelbeebjes'!!
    Dat al onze dromen en verlangens, omringt door liefde uit zullen mogen komen!!

Mensen!! WHAAAAAAAAAA!!! Kijk eens naar mn banner!!!
    WHAAAAAA!! Nog minder dan 2 week tot aan mn intake!!!
    Yes!!! Dokter S. moet straks maar goed gaan puzzelen om een plekje in zn agenda voor mijn IVF vrij te krijgen en daarna, flink puzzelen op een super mooi perfect klontje cellen!!!

15. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    PROOST terug!

@maartje: helemaal geen borrel wegens ei op oud&nieuw? dat doe ik je niet na hoor!

enne, mooi woord he, dusselpuzzel! :D

het gaat bijna gebeuren voor je, super.
    is het ver rijden voor jullie?
    en weet je zeker dat het IVF wordt trouwens? ik begreep van S dat hij het ook ter plekke (afhankelijk van zaad kwali) bekijkt soms.

leek mij eerst vreemd maar aan de andere kant ook wel weer heel goed.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Geweldig woord

hulde, ben een Klingel fan :D:D:D

Ehh, denk het wel zeker te weten:
    Semenanalyse: teratospermie. VCM: 70 miljoen; volume 1,5 ml, 78 miljoen per ml, 60 % progresief motiel. mar tet <5%

Whahaha ik heb er geen verstand van maar dit schijnt te behoren tot de categorie superzaad, of zoals de laborante van vorig ziekenhuis eens tegen mij zei: die heb je goed uitgezocht ;)
    (hopelijk heeft ze niet tegen vriendlief gezegd dat hij mij minder goed uitgezocht had ;))

Tis 2 uur en 20 minuten rijden voor ons. Heen en dus ook weer die afstand en tijd terug... We willen het helemaal in DD doen, dus zonder NL's ZH....

17. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    @maartje: welja! een fan! :)
    die kwaliteit lijkt me zeker IVFworthy, goeso! :)

enne, heen&weer rijden komt best goed, het zal een keer of 5/6 per behandeling zijn he.

7 keer totaal dus!! :D

slafff lecker, ich gehe aufs bank mit mann und katze! :)

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    haha dat hoop ik ook!!

we hopen trouwens straks een paar nachtjes in een center parcs gebeuren te gaan zitten bij IVF1 (nou, jah, IVF nummer zoveel als ik die halfbakken dingen van NL meereken :x) rond de punctie en TP want we hebben beiden een weekje vakantie in half februari, en ongi-technisch zou dat sehr gutt auskommen ;)
    scheelt weer heen en weer fahren!

Ps over de drank, was totaal geen moeite! Drank drinken voelt tegennatuurlijk nu, mot mn eitjes top houden hahahah
    Manlief en ik hebben samen een gelukspijl afgestoken en de 'werknamen' van onse puzzels met sterretjes in de lucht geschreven.

PS
    Moesten jullie ook janken om 12 uur?

19. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Hier wel Maartje! Tranen met tuiten, mijn zus was de aanstichter! hahaha. En onze vrienden deden ook fijn mee. Wel een heerlijk gevoel om zoveel lieve mensen om je heen te hebben die met je meeleven!

Mooi van die gelukspijl zeg! Dat 2010 voor jullie maar een knallend jaar mag worden!

Nog maar 5 dagen en dan mogen we weer richting onze oosterburen, ben zo benieuwd wat (andere) dokter S. gaat zeggen. En dan hopelijk naar de TESE toeleven! Spannend!

20. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    hier niet gehuild om 00:00 maar om 22:30 :p

daarna werden we tipsy en vrolijk en danserig.

denk trouwens dat ik de week voor de 31e al zo aan t terugkijken en filosofeerjanken was, dat de traantjes wel even op waren
    (tot nieuwjaarsdag dan ;))

@dusselbeebs: zijn jullie weer klaar voor actie?
    @sikki: hoe was je oud en nieuw?? ik ben zo benieuwd! :)
    @zara: hoe gaatie met jou meissie?

Share This Page