Jaaaaaaaaa, hier ook gehuild! (gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!) Kwam door mijn mams, hihi, door haar word ik altijd emotioneel en zij door mij! Wij huilen wat af samen! (ook gewoon door mooie films hoor!) Ik ben er helemaal klaar voor...alleen verzekeringstechnisch gezien niet! Maar ik ga me er niet meer druk om maken, ik zie wel wat ik terug krijg! Kan toch niks meer veranderen! Wilde niet wachten tot eind januari met me verzekeren, wat ik heb nog weleens wat! Ben ook heel benieuwd hoe Sikkie het gehad heeft! Wanneer komt ze terug?!?! Zara, ben je je alweer op aan het laden voor een volgende poging?!?! Hoe is het verder?! Maartje, het schiet mooi op bij jou he?!?! Nog eventjes! Bij ons gaat het nu ook hard! Gelukkig maar! Loutjelou, jij mag deze maand ook op voor TESE! Spannend hoor, eindelijk weer een kans he?! Ik heb ook niet veel gedronken...was ook niet lekker te pas! Veel hoesten, koppijn en heel verkouden, dus had niet zoveel zin. Heb 1 baileys gehad en 2 slokjes champagne! Ik wacht hier op mijn ongesteldheid... Zit vandaag op dag 32...ben normaal heel regelmatig ongesteld, (28/29 dagen) maar mijn cyclus kan dus flink door de laatste poging! Dus wacht maar rustig af! Liever te laat dan te vroeg, want dat kwam niet uit mijn planning in DD! haha! Ik ga er weer vandoor...krijgen zo nog visite... Liefs Loesie
@loesie: hmm, toch vreemd dat je nog niet ongi bent dan?? *kijkt hoopvol ookal is dat misschien onzin*
Haha, die klingel!!! Je lijkt mijn ventje wel! Ik geloof daar heilig niet meer in! Weet je nog dat ik vertelde dat we aan zelfinseminatie hebben gedaan?!?! Heb daar toch niet zo'n goed gevoel over...die arme zaadjes die dan opgezogen worden door zo'n nauw spuitje! En dan weer terug geschoten worden door dat nauwe gaatje terug!!! Hihi! Ik ga niet testen...mocht ik na 4 weken nog niet ongesteld zijn en moet dan alsnog testen en zou zwanger zijn (waar ik echt niet in geloof) dan ben ik gewoon al ruim 8 weken ver, hihi! Heb genoeg van testen! De vorige keer na een mislukte poging duurde het ook iets langer, dus dat zal het wel zijn! Hoor wel meer van meiden dat hun cyclus van slag is na een poging! Die hormonstertjes toch!!!! Hoe is het daar?!?! Liefs
@loesie: met IUI en trouwens ook IVF/ICSI is er ook sprake van spuitjes en ander nauw spul hoor maar ik zou niet weten waarom je cylcus langer zou duren na een mislukte poging? tenzij je van die ellendige uruzgan bollen schiet? hier ist goed. voor t eerst in 24 maanden GEEN nod-stress, ongelooflijk! (en toch ook 0.01% hoop hoor, dan wonderen net zo in ons geloven als wij in hen )
I know klingel, maar bij ons mocht het toch niet baten! Net ongesteld geworden! Naja, kunnen we weer vooruit gaan denken! Maar goed dat ik er geen hoop van had gekregen! (nou ja, ietsiepietsie dan! dromen mag) Had idd van die bollen en de vorige keer duurde mijn cyclus na die poging ook wat langer! Fijn dat je geen NOD-stress meer hebt! Is ook weleens heerlijk he?! Kun je je voorstellen dat je net begon met het zwanger proberen te worden...en dat je elke maand dacht dat je kans had...eigenlijk allemaal voor niks...tenminste, bij ons dan! En natuurlijk heb je iets hoop...dat hou je altijd! En hoop doet leven toch!?!? Wij hebben altijd sex rond de eisprong...wacht liever 2 weken af met een beetje hoop, dan dat ik zeker weet dat het toch niet is gelukt! Ik ga lekker bankhangen met vriendje! Liefs Loesie
Ook weleens lekker he klingel, om het eventjes los te kunnen laten! Loesie, ja, ook wel eng hoor... want het is écht onze allerlaatste kans op een kindje van ons samen! Dr. S. vertelde mij dat wij voor de andere dr. S. (dezelfde achternaam als de vriend van Yolanthe maar dan op z'n Deutsch) een andere ingang moesten nemen, kan iemand me vertellen waar we dan moeten zijn?
haha, goed omschreven loutjelou! Ik heb geen flauw idee, ik ben nog nooit in dd geweest! Maar je gaat dus naar een andere dokter?! Mag ik vragen waarom?! Liefs
Wij moeten voor de TESE naar de Androloog en dat is dus dr. "voetballer"! Áls er dan nog wat gevonden gaat worden mogen we weer terug naar de "gewone" dr. S. die dan de ICSI gaat doen.
Hallo DusselMadchen!!! Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!!!!!!! New York was GEWELDIG!!! Oud en Nieuw op Times Square! We hadden enorm mazzel en stonden front row voor de ball drop, zonder uren te hoeven wachten. Verder veel te weinig gezien van de stad (maar wel veel in het glaasje gekeken ). Het is er echt HUGE! Een week is veeeeeel te kort. Maar het was heerlijk. Geen moment aan zwanger worden, ICSI of dr. S. gedacht. Behalve natuurlijk om 12 uur ff een wensje gedaan Ben nu wel helemaal stuk. Vanmiddag thuis gekomen en morgenochtend weer aan het werk Klets later verder. Ga nu zo m'n mandje eens opzoeken! HAPPY NEW YEAR!!!!!!!
Wat heerlijk dat jullie even de zinnen op nul hebben kunnen zetten Sikki! 2010 wordt jullie jaar, dat moet!
jeeeeej du sikkimadchen!! welcome back! en super te lezen hoe fijn jullie t gehad hebben!! vertel, hoe vol zit de koffer? ? ? smak, we gaan ertegenaan deze maand. morgen is dusseldorf wieder.... geofffnet!!!
Hey meiden!!! Klingel, heb DD maar meteen gestalkt, maar niet verder gekomen... Wilde nl alvast een standaard behandelplan van ICSI en een kostenplaatje...want als ik 25 januari daar kom, zit ik op dag 22 van mijn cyclus...als ik dan pas de papieren krijg en opstuur naar FBTO, dan heb ik vast nog geen goedkeuring voordat ik ongesteld word. En dan kan ik dus niet meteen beginnen!!!! Moet dan verd*mme weer een cyclus afwachten...IK DOE NIET ANDERS DAN WACHTEN!!! Heb dus gebeld, maar ze hadden geen behandelplannen, dr S moest eerst met mij in gesprek en aan de hand daarvan kon hij pas die papieren in order maken... Dussss...dat betekent gewoon dat ik pas eind februari kan beginnen. Of ik moet het risico nemen dat ik goed gekeurd word en toch alvast beginnen....maar dat durf ik denk ik niet zo goed. WAT NU?!?!?! Heb ook gevraagd naar combinatie NL/DL en de ass van dr S zei dat ze gewoon standaard 2300,- rekenen en daar zit alles bij in...dus ook al doe ik de echo's in NL, dan nog blijft het 2300... Soms heb ik echt zin om het hele plan in de prullenbak te gooien en gewoon in NL te blijven...maar ja, stel dat we geen cryo's overhouden! Zou het er eens met vriendje over hebben, maar als we nou het risico gaan lopen we worden niet goed gekeurd...zou het dan zo kunnen zijn, dat we die poging zelf gaan betalen en mocht ik dan niet zwanger raken, we nog een poging in NL vergoed krijgen?! Ja toch?! Want heb er dan toch nog geen 3 gehad?! Heb een januaridip meiden...hij zat eraan te komen, ben zooooooooo emotioneel de laatste paar dagen! Heb dat wel vaker in het begin van het jaar, maar nog nooit is het zo erg geweest! Ik ga op de bank kruipen met Prison Break... had vandaag evaluatiegesprek, maar kwam met geen mogelijkheid mijn auto in! Moet om 12.30 even bellen voor een nieuwe afspraak, maar laat denk ik de papieren wel opsturen...heb geen zin in een gesprek! *MOK* Liefs
Volgens mij mogen ze het helemaal niet afkeuren Loesie. Wij hebben ook nog geen groen licht van de verzekering voor de TESE daar moeten we dus ook nog eventjes achteraan. Kan niet wachten tot we donderdag eindelijk te horen krijgen wanneer de TESE plaats gaat vinden!
Ze zei net tegen mij dat ze geen wachtlijst hadden loutje, dus dat je meteen kon beginnen. Hoop dat dat voor jullie ook geldt... Zit er dan sterk over te denken om het risico dan maar te nemen. 25 januari heb ik het gesprek, papieren op de bus, 26 januari over, zou zo'n 2 weken in beslag nemen zeiden ze bij FBTO...dat is dan 10 februari... Ik zit 25 januari op dag 22 van mijn cyclus, uitgaande van een cyclus van 29/30 dagen, zou ik 2/3 februari ongesteld worden...dus tegen die tijd dat ik alles in moet dienen, zou ik mijn goedkeuring wel hebben denk ik! Wie kan mij trouwens uitleggen hoe de verkorte behandeling gaat!? Ik ken zelf alleen de lange: eerst aan de pil, dan deca, dan puregon enz enz...dag 10 ste fm... Maar in DD doen ze de korte toch? Hoe gaat die!? Loutje, dan heb je ook ergens om naar toe te leven he?! Da's altijd wel fijn! Vind niks zo erg dan niet weten wanneer je verder kunt! Ik hoop dat lang aftellen niet nodig is bij jullie! Waar ben jij verzekerd?! Liefs
Ik zit bij Unive, maar daar heb ik nog geen toestemming gevraagd omdat we nog niet weten of er wat gevonden gaat worden met de TESE. Loutjeman zit bij Stad Holland, maar die hoeven dan natuurlijk alleen de TESE te vergoeden.
Nou...FBTO weer gebeld...had nu toch een k*twijf aan de telefoon. Ze deed net of ik achterlijk was. Ik vroeg haar nog een keer naar de vergoeding van ICSI, als je die in het buitenland laat doen...Klingel, jij had hier toch antwoord op gehad?! Toen ging ze heel moeilijk doen, dat ze geen bedragen konden noemen, want zij wist toch niet hoeveel zo'n behandeling ging kosten?! Toen zei ik dat ze een standaard bedrag hadden voor behandeling in het buitenland, en dat ik graag wilde weten hoeveel dat was. Toen vroeg ze of ik al wel een goedkeuring had...toen zei ik dat ik daar mee bezig was en dat ik wist wat er allemaal voor nodig was...Nou, ik moest dat maar eerst afwachten, want ze kon me echt niks zeggen nu. Want als DD 3x de marktconformprijs (oid, weet het niet meer precies) rekende, dan zou ik geen goedkeuring krijgen...(ja DUH) maar ALS ik die goedkeuring had, dan betaalde ze 100% van alles wat ingediend werd terug. Toen vroeg ik hoe het zat met de combinatie DL/NL, want dat was makkelijker voor ons...kon ze ook niks over zeggen...mevrouw, wij weten geen bedragen...toen zei ik tegen haar dat ik het daar met een collega over had gehad, maar niet over de combinatie NL/DL, toen zei ze: mevrouw, ik kan u geen bedragen noemen en mijn collega's kunnen dat ook niet doen, dus u moet maar een offerte aanvragen in DD en die opsturen en dan kunnen we u verder helpen! NAJA ZEG!!!! We krijgen de hele tijd bedragen om onze oren en zij doet net of ik een klein kind ben! Zo...ondertussen even mams gebeld...even alles van me afpraten... Ben weer iets rustiger... pppfff...wat een gedoe allemaal zeg...dit kost toch al teveel energie, dit kan ik helemaal niet gebruiken. Fijne dag allemaal! Liefs
Loesje, ik heb een kort protocol gehad. Ben op 18/12 begonnen met gonal F te spuiten. Op 23/12 is daar dan cetrotide bijgekomen. Pickup was op 28/12 en terugplaatsing op 2/1. Op voorhand geen pil moeten nemen of moeten snuiven. Moest gewoon mijn maandstonden afwachten. Er is in totaal 4 keer bloed genomen en 2 keer een echo. Zo, nu verdwijn ik hier weer stilletjes ) ... En veel succes voor jullie DD-babes!
hey meiden Ten eerste allemaal Happy newyear! Sorry dat ik hier al een tijdje niet meer geschreven heb.Heb wel zo nu en dan meegelezen, maar had de fut niet om actief te reageren. Want dan ben ik voor m'n gevoel weer zo met Dusseldorf, ivf etc bezig. Ben inmiddels wel over de teleurstelling heen en ga denk ik vanmiddag ff naar Dusseldorf bellen.Heb nog niet doorgegeven dat de poging mislukt is.En ben nu toch wel benieuwd naar die embryo.Ik had er 3 en er zijn er 2 teruggeplaatst.Maar weet dus nog steeds niet of die 3e is ingevroren. Voorlopig gebeurt er nog ff niks hier. Ben de 18e ongesteld geworden en m'n cyclus is een beetje van slag. Ben ruim 8 dagen ongesteld geweest, normaal maar een dag of 4 en dan is het alleen nog maar oude rommel. En vandaag zit ik op cd 18 en nog steeds geen eisprong gehad terwijl die meestal op cd12 komt. Zal wel met de ivf te maken hebben dat de boel nu een beetje ontregeld is. Sikki: Fijn dat NY zo leuk was.Heb aan je gedacht hoor! Loesie:Wat die verzekeringsmaatschappijen betreft: Heel veel geduld en een lange adem!:x En niet meer dippen hoor, schiet je helaas niks mee op.Knuffel. @Marieke: Nu gaat het opschieten hoor!! @Klingel: Geloof dat dat topic over die vruchtbaarheidskliniek in Amerika uit de hand is gelopen, want ze hebben hem helemaal verwijderd. Wat een Loeder is die Bossi333(ze had beter 666 achter haar naam kunnen hebben) zeg, ze doet haar naam eer aan.In een ander topic (over die Kim-Liann) heeft ze ook al mot, dus 't gaat lekker..
Hoi meisjes Kort protocol hield bij mij in: CD 1 = ongi dag 1 CD 2 = start Deca Cd 3 = start Puregon naast Deca CD8 ofzo 1e FM CD14 ofzo punctie Dus geen pil, niet vooraf al Deca spuiten. Verzekeringen zijn gewoon klote!! Hadden jullie gelezen wat die oelewappers van Menzis tegen mij gezegd hadden van de week? IVF en ICSI zijn even duur. 2689 is het Nederlandse tarief voor IVF en nog meer bullshit. Heb haar 10 keer het laten nakijken maar ze bleef bij deze onzin. Helaas kon ze het niet ff zwart op wit naar mij toe mailen of per post sturen. Kijk maar ff in het FBTO topic.... Vandaag collega's en leidinggevende ingelicht over Dusselpuzzel plannen, intake en start IVF hoogstwaarschijnlijk eind januari. Wij gaan dus niet de goedkeuring afwachten. Ik heb op mijn spaarrekening genoeg staan om eerst een poging te gaan voorschieten dus het maakt mij niet zo veel uit als het ff wat langer gaat duren voordat ik het geld terug ga krijgen. Ik weet dat ze hoe dan ook toestemming moeten gaan geven, dus de vraag is alleen WANNEER ik dan toestemming ga krijgen en WANNEEE ik het geld dus terug ga krijgen en niet OF ik toestemming ga krijgen en OF ik het geld terug ga krijgen. Ze zijn verplicht (EU wetgeving) om de aanvraag goed te keuren, dus ik ben daar niet bang voor. meisjes... nog maar een dikke week wachten tot aan mijn intake!!! WHAAAA
Maartje, ik bedoelde eigenlijk jou maar schreef Marieke op.Hoe kom ik in vredesnaam aan Marieke???? Ik heb btw ook niet de goedkeuring van CZ afgewacht.En dat is ook goed gekomen.Moet alleen nog wachten tot het geld ook daadwerkelijk op m'n rek staat, maar heb wel al DE brief gekregen.Dus het staat zwart op wit!