hahah nee hoor pekske, maar heb een tijdje thuis gezeten in de ziekte wet, dus was wel vaak op msn. maar nu werk ik weer volledig. Dus vaak 's avonds even snel op zwangerschapspagina werkt het bij jullie ook zo verslavend? haha Fijn dat alles goed is met je kleine wondertje! nog even volhouden en geniet ervan want volgens mij vliegt de tijd voorbij!
Hallo allemaal, heb gisteren even naar mn zorgverzekering gebeld (Menzis) mbt het vergoeden van IVF en Duitsland en vond eerlijk gezegd dat ze wel een beetje moeilijk doen. Ik moet eerst naar een kliniek voor een prijsopgave en een behandelplan en deze moet ik dan weer opsturen naar de zorgmakelaar van de Menzis en deze gaat dan beoordelen of ze gaan vergoeden of niet. Dus in het ergste geval keren ze helemaal niks uit. Zijn hier nog meer mensen die ervaring hebben met de Menzis?? Schrok er wel een beetje van eerlijk gezegd... Alvast een fijn weekend !!!
Hier ook menzis en heb gewoon het formulier ingevuld die je kan downloaden mbt behandeling buitenland. Heb het ingevuld, (zonder bijlagen) opgestuurd en ongeveer 3 weken later had ik de bevestiging binnen dat ik kon gaan mits ik alles zelf voorschiet. Een bedrag van €2689,20. Ik hoop dat je er iets aan hebt?
Hey Joontje, Op de vorige pagina had ik aangegeven dat Menzis bij ons ook helemaal niet moeilijk deed. Gewoon een aanvraagformuliertje invullen en klaar! Ook ik kreeg drie weken later bericht dat ik tot 2689,20 vergoed krijg. Medicijnen worden ook volledig vergoed. Groeten Sikki
Ik heb een vraagje over Dusseldorf.. Tot welke leeftijd willen zij behandelen?? (IVF) Ik vraag dit niet voor mezelf(ben zelf nog niet zo oud )maar voor een kennis...
Hey Pat en Sikki, bedankt voor jullie antwoord, als ik het dan goed begrijp krijg je dan de hele behandeling vergoed want een IVF in Dusseldorf is toch ongeveer 2300 euro?? Fijn om te weten. Liefs Joontje
Verzekeringsmaatschappijen doen wel vaak moeilijk he aan de telefoon.......bij ons eerst ook maar als je wat door zeurt en informatie opvraagd dat blijkt het allemaal wel goed te komen. Succes Joontje! Maartje: maximale leeftijd weet ik eigenlijk niet.....maar lees wel vaak berichten dat mensen naar d'dorf gaan omdat daar de leeftijdgrens hoger is......
Ja, helaas hier wel een nieuwtje. Vandaag de eerste FM gehad en ik had er in totaal 4 Beetje balen dat ik zelfs met 3x zoveel meer Puregon als de vorige keer nog maar 4 follikels aanmaak. En waarschijnlijk is er een ook nog de cyste die weer opnieuw is volgelopen. Ik hoop nu maar dan in de andere 3 goede eitjes zitten, anders weet ik het echt niet meer! Woensdag de tweede meting en dan mogelijk vrijdag al de punctie in Dusseldorf.
och jeetje sikki, wat klote! Nou ben benieuwd wat er woensdag uitkomt. kunnen ze dan al zien of dat andere 3 wel goed zijn? Nou succes ik duim voor je dat er wat eitjes bij komen! ( of kan dat nu niet meer? ) sorry moet nog veel leren qua eitjes!
ooh sikki, da's niet leuk nee...... ik hoop echt ook voor 3 mooie eitjes... ik heb verder geen nieuwtjes, behalve dat mijn weekenddochter vandaag 9 jaar is geworden (wij houden niet van het woord stiefmoeder/stiefdochter).....
Ik heb even een vraagje met betrekking tot de verzekering. Ik geloof dat het mootje was die over iza had. Wij zijn bij menzis en moeten de kosten dus zelf voorschieten. Niet dat wij het slecht hebben, maar door wat probleempjes hebben wij het geld niet om zo'n behandeling voor te schieten. Op dit moment hebben wij er ook vreselijk de balen van om na 4 jaar nog steeds zo druk te zijn met onze kinderwens en altijd het geld maar daarvoor te moeten sparen en nooit eens iets leuks te kunnen doen. (wat ook heel erg belangrijk is in een relatie!!) Wij moeten namelijk elke cryo-behandeling wel zelf betalen en omdat wij anders berekend worden moesten we deze maand een bedrag van 784,- betalen. Je snapt dan natuurlijk wel waar ons geld telkens blijft... Nu had ik iets gelezen in dit topic over iza dat die de cryo-tp ook betalen?? Heeft iemand enig idee??
Sikki vandaag nieuwe follikelmeting toch? Ik duim voor je dat er een paar eitjes bijgekomen zijn!! Ingiemoppie nog gefeliciteerd met je weekenddochter!! Mootje hoe gaat het bij jou? Heb je nog een lekkere vakantie gepland?
Pat: geen idee wie dat ook alweer was. Wij moeten nog beginnen... Sikki: succes vandaag @all: bedankt voor de wensen...... haha, aan de ene kant een leuke leeftijd aan de andere kant.... achter het behang plakken (hahaha). De oudste is 11, dan die van 9 en de jongste is 7 (wordt 8 dit jaar). 3 meiden, dus af en toe is het een geklets van jewelste hier in huis
Pat: ja dat was ik ehmmmm ja ik heb een brief gekregen van IZA met uitleg over de behandelingen en vergoedingen. ( als je hun belt, of mailt, dan krijg je die toegestuurd) En daar stond in dat een cryo bij een poging hoort, en word vergoed tot een bedrag van 480 euro (ofzo iets) Maar volgens mij moest pekske ( heeft ook behandelingen gedaan in dusseldorf) moest zij het ook zelf betalen maar dat durf ik zo even niet zeker te zeggen. Zij zit bij unive, weet ik ook niet meer helemaal zeker maar volgens mij wel. maar het staat wel in de brief, maar ik heb het nog niet meegmaakt dus ik moet allemaal nog maar zien...... Hoe kom je aan die 700 euro dan? is dan 1 cryo trugplaatsing? En nee, nog geen vakantie gepland. wel wat weekjes vrij binnekort. maar hoop dat we dan met behandelingen bezig zijn dus laat het nog even open. En jullie? Sikki: hoe is je fm gegaan?
Hallo meiden, Vandaag de tweede FM gehad en vanavond om 22.00 uur gaat de Pregnyl erin en vrijdag om 9.00 uur de punctie!!! Aan mijn rechtereierstok had ik 1 hele grote follikel (mogelijk de cyste) welke 27 mm was. Aan mijn linker eierstok had ik er nu warempel 4 zitten waarvan er 3 zo'n 25 mm waren en 1 kleintje van 15 mm. Nu vind ik het dus helemaal eng dat ze zo groot zijn!!! Ik vraag me echt sterk af of dat niet slecht is. Vooral omdat ze door de Pregnyl nog een klein beetje verder groeien toch? En als ze ook maar niet weer spontaan gaan springen zoals de vorige keer! Ik heb Dusseldorf dus wel gevraagd om eerst een echo te maken voordat ze me weer onder zeil brengen zoals de vorige keer. Toen kwam ik uit de narcose en bleken alle eitjes al gesprongen te zijn. Dr. Scholtes is nog met vakantie, dus ik moet maar zien wie de punctie doet (er zullen vast nog meer kundige doktoren daar rondlopen), maar hij is maandag weer terug, dus dan hoop ik dat hij wel de tp doet (als die er dit keer tenminste komt). Spannende dagen dus!!! Pat, ik weet niet precies hoe dat met een cryo zit. Menzis geeft aan dat deze onder de behandeling vallen waar ze uit zijn gekomen. Of de kosten voor een cryo dan ook in dit bedrag zit verwerkt weet ik eigenlijk niet. Mootje, had jij nu volgende week je gesprek in Dusseldorf? Ingiemoppie, wanneer had jij nu ook alweer je laatste IUI?
Jeetje Sikki wat spannend...25mm lijkt mij ook wel heel erg groot...Ik duim in ieder geval voor je dat ze nog even blijven zitten!! Ik weet dat de cryo-poging bij menzis onder de ivf-behandeling valt. Mootje wij gaan over 6,5 weekjes op vakantie!! Doordat wij in het buitenland wonen worden onze rekeningen anders berekend...vraag me niet waarom, want ik snap het ook niet precies. Wij moeten nu eenmaal ietsje meer betalen dan wanneer je in nederland woont...
Sikki: woww dat is volgens mij ook wel groot ja.....maar wel mooi dat het er nu 4 zijn Toch net wat meer kans.....ik ben benieuwd of ze het nog even volhouden tot vrijdag! haha komt vast wel goed. Duim voor je vrijdag! Laat je het ons dan nog even weten? Ja wij hebben 28 juli een gesprek in dusseldorf, ons 2e gesprek. Dus hopelijk komen we iets verder en krijgen we misschien wel te horen wanneer en of we kunnen beginnen?! ben zo benieuwd.... pat: oww wat appart zeg dat het dan meer kost. Want je woont in duitsland toch? of heb ik dat nou verkeerd..... En nog even wachten op je vakantie dus.......waar gaan jullie heen?