Goedemorgen meiden, Vanmorgen was er 2kg af!!!!!!!!! In één week!!!! *klopt zichzelf even op de schouder!*!! En ik doe echt geen crashdieet hoor, ik eet gewoon gezond!!! En sport wat meer, mijn lichaam is in shock, whaha! Ga zometeen weer! Einde ego! Maartje, haha...die denkt dat wij onmeunige zuiplappen zijn! Hier niet hoor, ik drink echt (bijna) nooit alcohol...niet omdat het slecht zou zijn, dat wist ik niet eens, voor de eicellen, maar omdat ik het niet zo lekker vind. Ik wilde die smirnoff eigenlijk ook niet, maar ze had speciaal een fles voor mij gekocht...vond het zo lullig. Heb maar een paar glaasjes gehad (klein glas en ze deed ze halfvol) dus in totaal misschien 3. Dus dat kan een keer geen kwaad dacht ik zo! Loutje, ik heb dat idd ook als ik slecht in mijn vel zit! Want nu duurt het wachten me weer te lang en word ik emotioneel en dan zie ik ze weer overal! Kan me niet herinneren dat ik dat rond eind kerst enz ook had! Klingel, hoest nu?!?! Hebben de bauchschmerzen al geleid tot iets?! Maartje nog een keer...je bent echt geen vies vuil monster, dacht al dat ik de enige was. Ik heb een collega en die toen het bij mij niet wilde lukken, heel lief voor me was. Ze was net zo oud als ik. Kon heel goed met haar praten. Ik wist toen op een gegeven moment dat zij ook met de pil gestopt was. 1ste ronde, niet gelukt, 2e ronde...zwanger! Toen heb ik haar nog een namenboekje gegeven en we stonden er allebei huilend bij. En hoe verder ze was, hoe minder ze op mij uit deed. Ze vroeg niet meer hoe het ging enz. werd gewoon genegeerd. Tot op een gegeven moment zij met verlof ging en ik en een andere collega (lesbisch, is nu bezig met KID) afscheid van haar gingen nemen en toen zei ze tegen die andere collega: he meid, ik hoop dat je snel zwanger bent en dat het snel mag lukken. En tegen mij zei ze NIKS!!!!Alleen dankjewel toen ik haar een fijn verlof wenste! En toen ben ik wel even de teamkamer uitgelopen en heeeeeeeel pissig geworden. En ik zie nu al op tegen de dag dat ze terug komt. Ze wordt zo verheerlijkt door iedereen, want zo komt heel aardig over. Maar ik ben er klaar mee! Hebben jullie trouwens ook van die leuke advertenties over DD hierboven staan?! Boot Dusseldorf en hotel in Dusseldorf, haha! Ze weten wel waar ze het neerzetten! Meiden, ik ga maar eens naar de sportschool! Fijne dag! Liefs
Wat lekker Loesie, 2 kilo!! Ik ben zelf ook 5 kilo afgevallen vanaf eind november. Ik doe weightwatchers online. Gaat ook wel makkelijk. Ik lust overigens wel een wijntje hoor. En wat ik ook erg lekker vind is Bacardi Razz met Fanta, dat smaakt naar het gele gedeelte van een raket. Maar voor een baby zou ik de rest van m'n leven niet meer drinken, dat zou me niks boeien. Wat een verhaal over die collega Loesie! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet dat ze weer terugkomt. Misschien vond ze het gewoon heel moeilijk om ermee om te gaan ofzo? Ik begrijp wel dat het een rotreactie was maar soms maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik moet zeggen dat veel mensen in onze omgeving het ook moeilijk vinden om ermee om te gaan en dat is eigenlijk ook wel heel erg begrijpelijk. Ik kan me niet voorstellen dat ze het zo bedoeld heeft, mensen kunnen soms hele rare opmerkingen maken. Zo zei een "vriendin" van mij een keer: "nou eeuh, kinderen hebben is ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn" nou, dat is niet echt de opmerking die je maakt tegen iemand die net gehoord heeft dat er geen zaadcellen gevonden zijn... Ik probeer me altijd maar voor te houden dat (de meeste) mensen het niet verkeerd bedoelen en dat ik niet alles op mezelf moet projecteren. Liefs
Gutentag! Thnx voor de reacties op monster en alcohol Gelukkig dat jullie dat begrijpen, die gevoelens die ik regelmatig bij zwangeren heb... Bij mn beste vriendin was ik bij zwangerschap 1 heel erg blij voor haar, ondanks dat wij toen al wisten dat het bij ons niet spontaan zou gaan lukken. Ik was vresleijk blij voor haar en heb staat huilen van blijdschap voor haar. Blij dat zij deze ellende niet in hoeft. Maar nu, zwanger van de tweede, heb ik niet die blijdschap. Voel me vreselijk zielig dat het verdorie andere mensen in een poep en een scheet lukt om in verwachting te raken en dat ik er zoveel voor moet doen en laten. Ik merk dat ik ook bewust minder nu met haar afspreek, het doet me te veel pijn... Gelukkig zie je haar buik nu nog niet, maar toch, ik ben nu al gefixeerd op haar buik... **Einde ego** Hahaha ik dacht niet dat jullie complete drankorgels zijn hoor!! Gghigghi!! Ik dacht alleen dat jullie allemaal wel regelmatig nog een lekker wijntje nemen en dat durf ik niet. Ik ben zo vreselijk bang dat ik daarmee mijn eitjes minder goed maak en dat ik dan mn eigen glazen in ga gooien. Ik zou nu niet eens van een goed glas wijn kunnen genieten, zou me te schuldig voelen, maar misschien ben ik wel gewoon een zeikerd!! Vriendlief heeft superzaad, maar van hem verwacht ik wel minder te drinken dan normaal gesproken. Gelukkig doet hij zn best hier rekening mee te houden. Ik had de DD advertentie nog niet gezien, wel grappig Hoe doen jullie het eigenlijk met rijden? Wij hebben onze afspraak om 11 uur, en volgens google maps is het een kleine 2.5 uur rijden. Half 8 vertrekken.. Is dat te vroeg of zouden jullie dat ook doen? En komen jullie vaak files tegen op weg naar DD? Tis nu nog over 3 dagen heb ik om deze tijd mn intake al gehad en weet ik of ik deze maand nog mag gaan starten met een nieuwe poging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier wel een levensgenieter hoor Hier trekken we bij het eten regelmatig een flesje los. Niet iedere avond maar minimaal 2x per week. Ik geloof er niet meer in dat het kwaad kan. Manlief is al een jaar aan de Proxeed, vitaminepillen en weet ik veel wat en het zaad is er nog geen 1% meer, sneller of beter van geworden. Dus hebben we besloten dat we ons niet alle geneugten van het leven gaan ontzeggen. Enne in slechte eicelkwaliteit geloof ik ook niet. Heb tot nu toe de avond voor iedere punctie een lekker wijntje geslobberd met als resultaat een hoog percentage bevruchtingen en tot nu toe altijd topembryoos. Dat het niet innestelt ligt dan echt niet aan dat wijntje. Daar geloof ik echt niet in. Kijk, we zijn geen overmatige alcohol gebruikers, dat zou ik ook slecht vinden. Maar gewoon normaalverbruik moet kunnen vind ik. Heb vannacht weer enorm last gehad van nachtzweten. Ik ben zo bang dat dat van de overgang komt! Of is het alleen maar door de daling in mijn hormoonspiegel door het begin van de menstruatie? Hebben jullie ook wel eens last van nachtzweten aan het begin van de menstruatie? Morgen naar DD. Dan zit ik toevallig op CD3. Ga vragen of dr. S mijn FSH en Oestradiol wil prikken. Een jaar geleden had ik een normaal FSH en een verlaagd oestradiol. En een laag oestradiol kan volgens mij duiden op vervroegde overgang en kan een oorzaak zijn van nachtzweten. In dat geval ben ik er niet zo zeker van om Yeti² zomaar terug te laten plaatsen in een natuurlijke cyclus. Loutje, wouw, volgende maand al de TESE! (klinkt al lekker dichtbij ) Loesie, 2 kg! Super! Pas maan op, straks moet je vlak voor je trouwen nog weer een boel kilo's er aan eten, omdat je jurk niet meer past Maartje, wilkommen zuruck! Ik heb ook een dikke buiken fobie. Ik probeer er niet naar te kijken, maar ondertussen zit ik stiekum geobsedeerd naar die dikke buiken te kijken (en te kwijlen ). M'n zus wordt ook met de dag dikker (is nu 22 weken). Pfff, als ik met d'r praat, praat ik eigenlijk alleen maar met d'r buik. Het lukt me niet om ergens anders naar te kijken. Nou ja, onze tijd komt!!! En dan zal ik vanaf dag 1 al met m'n buik lopen pronken!!! Myrna, heb jij ook een laag AMH? Mijn AMH was 0,39 en ik moest ook 5 ampullen Menopur per dag spuiten. Wel zuur dat je het nu zelf moet betalen met die hoge dosering. Je bent gewoon 2x zoveel kwijt voor de medicatie als iemand die een normale dosis spuit. Ik hoop dat 1 van onze 4 Yeti's een beebje wordt, anders zitten wij ook aan een dure, zelf te betalen, spaarrekening plunderend maar o zo alles voor over hebbende poging vast. Morgen naar DD!!! M'n papsie is morgen jarig en als ik vraag wat ie voor z'n verjaardag wil, dan zegt ie dat ik dat morgen in DD even ga regelen Hope so, hope so!
sikki!!!!!! weet je sinds ik weet dat we aan de ICSIVF moeten is juist het drankgebruik ietwat losser geworden. omdat er hulp is! en dan niet na TP, maar zeker wel flesjes ervoor. en hoewel ik deze week amper heb gewijnd, ga ik er vanaaf een nemen hoor, om mn laatste ongi te vieren! @sikki: haaaaaa morgen ist al zover! spannend spannend! goed veel vragen he, ook over de progesteronwaarde na TP enzo. super dat precies dag 3 is, laat je maar eens even maximaal prikken! @lou: wat FIJN dat t vervroegd is! elke seconde telt! @loes: you sportbabe! respect! klotereactie van collega trouwens. wat hebben sommige mensen een PLAAT voor de kop he @maartje: hm 1 uur extra reistijd mag je (met dit weer en in de ochtendspits) wel nemen denk ik idd. fijn dat pc en zp weer vriendjes zijn/lijken! @bad: nu kom ik echt... PFLONSCH!
Ha meiden! Sikkie, wat lief van je paps! Ik hoop echt dat je morgen wat meer duidelijkheid krijgt en dat ie inderdaad even wil prikken. Jouw vakjargon gaat me net iets te ver, snap er niet veel van, maar ik hoop zooooooo dat ze je mooie cryo's terug kunnen plaatsen als het echt zin heeft! En dat het maar een mooi beebje wordt! Klingel...ben je inmiddels ongi geworden?!?! Lekker gebaderd! Of is het gebadderd?!?! Niet verzuipen hoor! Een uur extra reistijd, sodeju! Misschien toch maar een keer nadenken over dat hotelletje als ik heel vroeg moet. Ik moet allleen naar fm's...dat vind ik wel eng...dan maar hopen dat dat iets later kan. Loutje, ik snap echt dat sommige mensen er moeite mee hebben, maar dat had ze eerst ook niet. En dan kan ze het toch gewoon zeggen?! En tegen mijn collega kan ze het wel, terwijl ik er naast sta, dan kan ze het toch bij mij ook even zeggen. Die opmerking van jouw vriendin slaat ook alles! Ja, dat snappen wij ook dat het niet zaligmakend is, maar daarom is het nog wel kl*ten! Sikkie dus ook al gefixeerd op buiken! Ik ook! Als ik straat iemand zie van mijn leeftijd kijk ik automatisch naar haar buik! Op televisie net zo! Ik word ook helemaal gek van die reclame van clearblue! Van die test met indicator, was er net weer op! Is je zus al 22 weken, sodeju, dat schiet mooi op! Ik hoop dat ik de kilo's er niet aan hoef te eten, Sikkie, maar dat ze eraan komen door het beginnende buikje van mijn beebje! haha! Maartje, had ook niet verwacht dat je ons zuiperds vindt hoor! En je hebt groot gelijk dat je het kalm aan doet met drank. De situatie is bij jullie misschien ook anders, want hier ligt het echt aan vriendjes zaad! Ik mag morgen naar Deventer! We hebben er zin in!!! haha! Ga even appeltjes uit de oven eten!!!hhhmmm! Liefs Loesie
wie wat waar appeltjes uit de oven? *doet mond open en piept als vogeltje naar loesie* @buiken: ik vind t ook lastig, maar vaak kijk ik ook echt met zo'n gevoel van ontzag naar zo'n vrouwmens. ze moet haast het denkwolkje boven mijn hoofd kunnen zien: " WOW! die is zwanger geworden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! '' @bad: lekker gebadderd! @ongi: nee niet ongi. ik heb net, enorm onzinnig, getempt, overdag, welja, en het dan leuk vinden dat ie 37.4 is! kan iemand even alle thermometers hier uit mn huis halen? @zaad/drank: denk idd dat indien t zaad voornamelijk het probleem is, de man moet uitkijken met drank. doet klingman ook. wat dat betreft heeft ie, met 8 cryos im frier, even vrij @ei/drank: hm, nooit gehoord dat dat ei-kwali kan beinvloeden. heb t aan al mijn gynnen gevraagd ivm mijn beroep. @gynnen: sowieso eng dat allen wat anders zeggen! vandaar maar lekker allemaal naar herr uberbefruchter S! @zara: hee seg, waar ben jij eigenlijk??? alles okee? mis je!
sikki chickie succes morgen!!!! frage herrr S das hemd von das leib!!! und gebe herr hopkins eine kussss von uns, ookal hast du noch keine heisse date mit ihm!
DUSSELPUZZELDORF BABYBEEBS! Bekijk bijlage 42933 AFSPRAKEN Sikki: 12 januari gesprek wie und wass, herr S Zara: .. januari gesprek.. Maartje: 14 januari intake Loesie: 25 januari intake Klingel: eind januari TP 2 cryo! Sabrien: Loutjelou: 19 februari start TESE ICSI NOD/TESTEN ZWANGER!! Silvia: uitgerekend op ... 2010 van tweeling (j/m) EX-DUSSELBABES Ingemoppie: nu orrienteren op Belgie/Spanje ivm ECD
Klingel, stiekum naar een ander topic hoppen Maar ik zal dr. S zeker het hemd van het lijf vragen. Vind het op de een of andere manier altijd wel moeilijk bij die man. Klap altijd dicht, omdat ik hem niet durf lastig te vallen met domme vragen (hoe wel die natuuuuuuuurlijk niet bestaan ). Voel me dan zo'n doos als ik m'n lijstje te voorschijn haal. Heb ik tot nu toe dus ook nog nooit gedaan En hij heeft het altijd zo druk, waardoor ik me altijd door de tijd voel opgejaagd. Maar morgen zijn we pas om 15.40 uur aan de beurt, dus dan zal de wachtkamer wel niet zo vol zitten. Loesie, FM doen ze volgens mij altijd maar tot 12.00 uur 's ochtends. Heb toen ik van Texel moest komen de laatst mogelijk tijd gevraagd en dat was dus 11.55 uur.
Whaaaaaaaaa ik ben toegevoegd aan het lijstje!! Het is officieeeeeeel!! Maartje is een Dusselpusselbabe!!
guten scheissemorgen madel, hier een sjaggie klingel met onwijze bauch-wee und eine temp von unter nullll. aber, wir gehen dafur: dussel hier komme ich!!! @sikki: nochmals, alles succes und spass auch noch heute met herrrrrr ES! schmack.
Klingel, de TESE op 19 februari was nóg leuker geweest maar het wordt toch echt de 23e. De ICSI zal dan ook nog niet plaats gaan vinden, dat komt pas als er daadwerkelijk zaad gevonden wordt. Sikki, succes vanmiddag!! Enne, gewoon vragen wat je te vragen hebt hoor! Kom vanavond wel weer wat langer terug! Auf Wiederlesen xxx
*komt even snel gluren tussen de baal momenten door* *sikki heel erg veel succes vandaag en van harte gefeliciteerd met je vader vandaag hiep hiep hoera ga maar snel zorgen voor zijn kadootje Hier gaat het al stukken beter met mathijs... Heb alleen zelf een dipje komt door de dagen dat mijn manneke ziek was en de hele dag liep te huilen en schreeuwen mn droger die kapot ging net op het moment dat ik bergen was had en geen waslijntje te bekennen was in huis. Mijn hormoontjes overuren draaide door al dat gedoe en mijn hubbie lekker sjagie was. en ik door mijn hormoontjes alles verkeerd opvat8) dus wat zoveel betekend als bonje in de keet De hond die werkelijk waar overal een wit kleedje van haren achterlaat waar ze ook maar gaat of staat. pffff 5 x per dag stofzuigen word me nu echt te veel hoor Dus heb me een paar dagen heel rustig met mezelf bezig gehouden om maar niet te hoeven praten met hubbie(hoe kinderachtig kan ik doen he pfff) maar gisteren het onvermijdelijk babbelmoment gehad en nu is alles weer rustig en kalm en leven we weer in vree..... Heb intussen een mooie spiksplinternieuwe droger gekregen dus wasjes draaien weer volop Gisteren met mijn schoonmoeder meegeweest die moest foto's laten maken want ze hebben een bobbeltje gevonden in haar borst Maandag weer terug naar ziekenhuis voor de uitslag en dan eindelijk volgende week mijn langverwachte echo... zal blij zijn als ik die gehad heb zie er een beetje tegenop....hoop zo dat alles goed is en dat de beebs gezond zijn. Heb wel heel veel aan jullie gedacht en ook wel elke dag meegelezen hoor had alleen geen puf om te reageren sorry sorry sorry *schaam me erg* Klingel kom op met die ongi hoor..... de emmyawards zijn in aantocht dikke knuffffff voor jullie allemaal...
Meiden, even kort. Silvia, wat rot dat je in een dipje zit! En dat niet praten met hubby ken ik ook wel hoor! Even rust af en toe is ook weleens lekker! En we blijven vrouwen he?!?! Fijn dat het beter gaat met Matthijs! Sikkie, hoe is het gegaan vandaag?!? Even over verzekeringen...(JAAAAAAAA HET IS WEER ZOVER!) Ik las op freya dat je als je naar het buitenland gaat, je bij een basisverzekering met restitutie zit, je geen toestemming hoeft te hebben als je naar het buitenland gaat. Bij een basisv in natura heb je wel toestemming nodig. Nu las ik bij Menzis dat ze 2 basisverzekeringen hebben, zorgverzorgd en zorgzó. Dit staat er op de site: Naturapolis: Menzis ZorgVerzorgd U kiest zelf uw zorgaanbieder, bij voorkeur uit de groep van 35.000 gecontracteerde zorgaanbieders die met Menzis een overeenkomst hebben. Uw zorgkosten worden dan direct door ons betaald aan uw zorgaanbieder. Wel zo gemakkelijk. Als u besluit naar een zorgaanbieder te gaan die met Menzis geen overeenkomst heeft, moet u de rekening eerst zelf betalen en krijgt u geen volledige vergoeding. Voor Menzis ZorgVerzorgd betaalt u 94,75 per maand. Restitutiepolis: Menzis ZorgZó Ook hier kiest u zelf uw zorgaanbieder. Als u kiest voor een zorgaanbieder die geen overeenkomst heeft met Menzis, dan betaalt u de rekening zelf aan de zorgaanbieder. Daarna kunt u de kosten declareren bij Menzis. De vergoeding die Menzis uitbetaalt, is gelijk aan het in Nederland gebruikelijke tarief. Rekent een zorgaanbieder een hoger tarief dan gebruikelijk is, dan is het verschil voor uw rekening. Voor Menzis ZorgZó betaalt u 98,75 per maand. Is het dan geen goed idee om meteen naar Zorgzo te gaan?!!? Of hebben jullie die M hebben daar ook al voor gekozen?! Het houdt ook niet op he?!?! Entschuldigung! Liefs Loesie
Hallo Madchen!!! Da bin ich wieder! Net nog ff bij papsie voor z'n verjaardag langs geweest. Anyway, ik zit aan de Progynova! Dr. S had gelukkig uitgebreid de tijd voor ons. Dat was erg fijn. We hebben dus alles kunnen vragen. Hij gaf aan dat we echt hele mooie embryoos hebben en dat het dus daar absoluut mee moet lukken. Wel vond hij dat ik vrij snel na een tp ongesteld werd. Vond ik zelf nog wel meevallen, maar blijkbaar is 3x de testdatum niet halen een te korte LF (dus Loesie, absoluut iets voor jou om te bespreken!!!). Mijn korte menstruaties (ook na de ICSI's) vond hij niet direct heel verontrustend, maar wel opvallend. Ook de vele stolsels die ik altijd heb vond hij niet direct verontrustend, maar wederom ook wel opvallend. Kortom, omdat mijn natuurlijke mensis niet direct 1 uit het boekje is, gaf hij de voorkeur aan een tp met ondersteuning van Progynova (om het bms te doen groeien) en Uruzgan. Ik moet nu beginnen met 1 week iedere dag 1 tablet, dan 2 dagen 2, dan 2 dagen 3 en dan 2 dagen 4 en dan een echo. Als dan alles er goed uitziet is 2 dagen later de tp. Dus als alles goed loopt is 27 januari de dag!!! Veder vond hij ook mijn nachtzweten niet direct verontrustend (echt lachen, die man is niet snel onder de indruk ), maar gewoon een kwestie van hormoonschommelingen. Wel hebben we bloedgeprikt en kan ik morgen bellen voor de FSH, LH en E2 uitslag. Zal mij benieuwen. Daar ben ik nog het meest nerveus voor. Zit ik in de overgang of niet Hebben het daarna nog uitgebreid gehad over mogelijk ookzaken van niet innestelen en wat we er aan kunnen doen/onderzoeken. Hij gaf aan dat er veel te onderzoeken valt, maar dat er vaak niets aan te doen in. Vandaar dat we nu gewoon direct doorgaan. Ik vroeg nog of extra vitaminen en/of kinderaspirine nog iets kon brengen en dat vond hij prima. Hij gaf aan dat 1600 mg visolie goed is, 80 mg aspirine, ijzer, foliumzuur en vitamine D3. En dat ik dat per direct kon gaan slikken. Dus dat gaat Sikki nu maar doen! Wel fijn hoor, dat dit gewoon allemaal bespreekbaar is met die man! In Nederland wordt altijd alles wat je zelf oppert zo van tafel geveegd. Maartje, jij mag over 2 dagen naar DD! Even een tip. Ze zijn de hele entree aan het vernieuwen/opknappen. Je moet dus nu omlopen naar de hoofdingang van het RW1 gebouw. Als je daar binnenkomt moet je gelijk naar rechts lopen en dan net voor het einde weer naar rechts. Aan het einde zit een deur van het Kinderwunschcentrum. ALs je dan naar dr. S gaat wordt je met een verpleegster meegenomen helemaal elders in het gebouw naar een kantoortje. Daar zit ie normaal nooit, maar omdat het dus deels opgeknapt wordt zit ie tijdelijk ergens anders. Als het goed is zijn ze vanaf volgende week maandag weer gewoon terug op hun oude stekkie. Silvia, dikke knuffel voor jou en je mannetjes! Valt soms allemaal ook niet mee he! Loesie, ik zit gewoon bij Menzis zorgverzekerend 2. Geen idee van al die nieuwe pakketten. Heb er vanaf nu ook niets meer mee te maken. Moeten toch alles zelf betalen nu. Klingel, wie gehts? Loutje, weer lekker aan het wachten
O, en hij gaf ook nog aan om voor 2 te gaan. Het terugplaatsen van 3 vond ie te risicovol, gezien de kans op drieling. Vond dat nog wel weer positief. Hij denkt echt dat het moet lukken!
sikkichickie!!! wat een goed verhaal. S had de tijd en je hebt alles kunnen vragen? mooi plan de jeti is er gemaakt! ben benieuwd naar bloeduitslagen. enne waar ga jij die vita's vandaan slepen? ik doe mee! over meedoen gesproken, ik denk ik ook 27e TP want ik verwacht 24e ei! over ' samen naar het gala gaan ' gesproken! wanneer moet je er nu weer heen? nog echootje toch voor TP? dikke smack, we gaan ervoorrrrrr!