idd mootje, wij wonen in Duitsland. Ik ben al druk aan het aftellen naar de vakantie...we gaan naar België. Ergens onderin tegen de franse grens aan, weer niet meer precies hoe het plaatsje heet. En nu maar hopen op mooi weer!! Sikki hoe gaat het nu? Nog niets voelen springen?? Pekske ben je der ook nog? Hoe gaat ie?? Je ging nog voor een speciaal onderzoek toch, heb je die al gehad?
Hey meiden, Daar ben ik weer terug uit Dusseldorf. Voor de narcose een echo gehad en gelukkig zaten alle 5 de follikels er nog. Dus de eerste angst was overwonnen. Maar toen ik wakker werd kwam de arts met slechts nieuws (net als de vorige keer). Er was maar 1 eicel gevonden Ze hebben gelijk bloed afgenomen om te kijken of ik wellicht toch een te vroege eisprong heb gehad (en de follikels weer opnieuw waren volgelopen) of anders kan het mogelijk zijn dat ze toch te groot en rijp zijn geworden. Dan bestaat er een mogelijkheid dat de eitjes weer oplossen in de follikels. Nu dus heel hard duimen of dat ene eitje kwalitatief goed genoeg is en bevrucht wordt. Morgenochtend mogen we daarvoor bellen. Straks lekker een weekend naar Den Haag. Zondagavond ben ik terug en kan ik jullie vertellen of het goed is gegaan. Liefs Sikki
Sikki: balen zeg dat het maar 1tje is! Maar laten we duimen voor die ene! Wel raar...had dat eigenlijk nog niet eerder gehoord dat je steeds achter elkaar, de poging niet door kan gaan eigenlijk! of dat het een beetje oneerlijke poging is. Nou vind het heel spannend! Geniet van jullie weekendje en spreken je na het weekend wel weer!
@sikki: huh? hoezo maar 1 eicel gevonden? hoe kan dat dan? Ik ga heel hard duimen dat dat ene eitje goed bevrucht gaat worden hoor! @pat: goh jij woont in Duitsland? Grappig, ik heb er ook 21 jaar gewoond, maar dan waarschijnlijk een stuk zuidelijker. Ik woonde van 1982 tot 2003 in de omgeving van Ludwigshafen am Rhein Vanaf vandaag hoor ik officieel bij dit klubje. De IUI is weer negatief afgelopen, want ik ben vandaag ongesteld geworden. Hadden we wel een beetje verwacht hoor. Dus de afspraak met Dr. Scholtes op 30 juli is feit. We zijn verwachtingsvol!! Maandag maar de brief naar de gyn van de IUI sturen met de mededeling dat ze het dossier kan opsturen naar Duitsland.
Toch blijft het balen dat de iui mislukt is ingiemoppie...natuurlijk begin je nu wel aan iets nieuws en dat maakt het minder erg. Op naar 30 Juli dus...
Ingiemoppie: hhmm dat is zeker balen dat het is mislukt! Je gaat er wel goed mee om moet iik zeggen! nou op naar duitsland ( wij ook, 28 juli )
Ons eitje is bevrucht!!! Nu allemaal nog even doorduimen, want morgenochtend kunnen we bellen of er celdeling heeft plaatsgevonden voor eventuele terugplaatsing. Om 9 uur mogen we bellen en bij positief bericht springen we gelijk in de auto richting Dusseldorf. Oooh, ik hoop het zo!!! De blijdschap van gisteren begint nu langzaam weer om te slaan in spanning voor morgen! Mocht dit allemaal goed gaan, dan is Dusseldorf toch echt een wonderkliniek!!! Ingiemoppie, wat jammer dat je nu ook echt een Dusseldorf-ganger wordt. Je was er al bang voor. Ik hoop dat ze jou en ons allemaal natuurlijk heel veel vreugde gaan brengen.
Sikki wat een goed nieuws!! Ik duim nog eventjes heel hard door voor die goed deling, laat je het ons weten wanneer je embryotje veilig in je buik zit? Succes!!
skki: volgens mij aan je onderschrift......................is het goed nieuws ofniet???? Super man! dus 03 augustus testen spannend! Hoe ging het verder met de trugplaatsing?
Meiden, Dusseldorf is echt helemaal super!!! Het ene eitje is bevrucht en vervolgens uitgegroeid tot een 8-cellige topembryo! Ze zeiden dat als ze keus hadden gehad ze nog deze embryo hadden uitgekozen, omdat ie optimaal gedeeld is en er helemaal gelijkmatig uitziet. Voor en na de tp heb ik acupunctuur gekregen en we hebben assist hatching toegepast. Zoals mijn mannetje zegt, full options!!! De terugplaatsing zelf was ff hanessen maar uiteindelijk is het gelukt. Echt lachen, krijg je uiteindelijk een zelf een echoprint. Maar ja, daar kun je natuurlijk helemaal niets van maken. Ik ben echt helemaal blij dat 1 eicel zo'n mooie embryo kan worden. En voor de nieuwsgierigen kijk ff in m'n fotoalbum want daar staat de foto die we hebben mee gekregen van onze Henk (we hebben 'm gelijk maar gedoopt ). Nu heeeeeel hard duimen dat ie een mooi plekje in mijn baarmoeder vindt waar hij de komende 9 maanden wil blijven.
Sikkie wat gaaaaaf!!! Ik ben helemaal blij voor jullie!!! En nu maar alle vingers crossen en duimen draaien tot we er bij neervallen.... op naar 3-8... Acupunctuur? Assist hatching? Wat is dat allemaal? Klinkt trouwens wel ontspannend zeg.... Mootje: heeey jij 2 dagen voor ons?? Ben benieuwd naar onze verhalen. Pat? Hoe is het met jou nu?? Ik ga even met mijn weekendmeiden naar de markt vandaag.... see you later..
hi meiden Need some help! Ik heb vanmorgen naar m'n verzekering gebeld (CZ) Toen werd me verteld dat ze geen contract hebben met Dusselfdorf.Ze zei dat ik een zorg op maat pakket heb en dat ik 75% vergoed zou krijgen. Ik weet wel dat m'n verzekering alleen vergoed wat een behandeling hier zou kosten, maar gaat daar dan nog 25% extra vanaf??Ik werd een beetje overvallen hierdoor..Dan wordt het toch een duur geintje. Zitten er hier nog meiden die bij CZ zitten en wat is jullie verteld hierover?
Zara op pagina 8 wordt al over prijzen gesproken. Ook de vergoeding ervan (Moontje schreef hier iets over). Dat is bij een andere verzekering als de onze. Ik hoor het pas precies van mijn verzekering als ik het formulier heb teruggestuurd. Dat kan pas na het eerste gesprek met de gyn. Maar ik werd na het doorzeuren ook naar een speciale afdeling doorverbonden (speciaal voor behandelingen in het buitenland). Heb jij ook met iemand daarvandaan gesproken?
Ja, die kreeg ik ook aan de telefoon... Misschien toch maar een email sturen, waarin ik zet dat ik zwart op wit een bedrag wil zien wat zij gaan vergoeden.Lijkt mij dat ze daar geen ingevuld formulier voor nodig hebben.
Nog een vraagje. weet iemand of het mogelijk is om de gemaakte kilometers naar dusseldorf vergoed te krijgen is bij de belastingdienst?(Omdat het ziekenhuis bezoeken zijn) Hiervandaan is het toch ruim 2u rijden, enkele reis..
@Sikki; wat geweldig dat 1 eitje zo'n mooie emmie is geworden!Heel veel suc6 met deze spannende wachtdagen!
Sikki Wat een supernieuws zeg!! Ik duim heel hard voor Henk, dat ie daar maar lekker de komende 8 maanden mag blijven zitten! Zara ik weet niet hoe cz rekent, maar mij lijkt het toch dat je dan 75 procent van je bahandeling vergoed krijgt... Afgelopen jaar kreeg ik wel de kosten van de kilometers vergoedt van de belasting, maar voor zover ik weet kun je daar dit jaar geen gebruik meer van maken... Ingiemoppie bij assistend hatching word er in de eischil een klein gaatje gemaakt zodat het embryo beter kan innestelen. Hier gaat het goed, nog 5 weken tot onze vakantie! Ik zit nog wel een beetje in twijfel of ik ook nog opnieuw een afspraak moet gaan maken in Dusseldorf voor de volgende IVF/ICSI. Ik weet niet of ik dan eerst opnieuw voor een gesprek moet komen of niet??
Ingiemoppie, acupunctuur is wel ontspannend, maar ik weet niet of assist hatching ontspannend is geweest voor Henkie, hahaha Maar in het begin vond ik acupunctuur (voor en na tp) helemaal niet ontspannend hoor, al die rare naalden in m´n lijf. Maar ja, alles voor een goed doel he Pat, ik heb eigenlijk geen idee of je er een nieuw gesprek voor moet aangaan. Bij onze eerste mislukte poging hebben we het wel gedaan zodat dr. Scholtes een nieuw behandelplan kon opstellen. Dit heb ik vervolgens met mijn gyn in Nederland overlegd en die heeft het toen overgenomen. Zara, dus jij wellicht ook naar Düsseldorf. Ik ben er tot nu toe heel tevreden over. En mocht deze poging mislukt zijn dan doen we alles in Düsseldorf. Ook de follikelmetingen, want die hebben ze dit keer bij ons in het ziekenhuis te ver laten gaan. Mootje, hoe is het met jou? Nog even ter info. Ik heb de rekening maandag bij de terugplaatsing meegekregen en ik moest €2300,- voor de ICSI betalen en €160,- voor de assist hatching. Het bedrag moet dan binnen 14 dagen overgemaakt worden. Het rare is dat ik voor de acupunctuur helemaal niet heb hoeven te betalen, maar wellicht komt daar thuis nog een rekening voor. Ik heb na de punctie ook nog bloed laten afnemen om te kijken of ik niet alsnog een eisprong had gehad (omdat er maar 1 eitje was), maar die hebben we blijkbaar ook niet hoeven te betalen. Ook voor het consult bij aanvang van de behandeling voor het opstellen van het behandelplan hebben we geen rekening gehad. Alleen een keer bloedprikken voor de AMH meting hebben we moeten betalen. Dat was €75,-.
Zara: doe jij dan alles in dusseldorf of in samenwerking met een ander ziekenhuis? Ik kan je ook niet veel meer vertellen over de verzekering, dan dat ik een aantal blz. trug heb gedaan. Maar je schrijft, dat het cz zei dat ze geen contract hebben met dusseldorf??? Maar dat hoeft toch ook niet......het is gewoon een eu land, dus in welk EU land je ook iets laat doen, moet je het gewoon vergoed krijgen. ( tot het nederlandse tarief) Wij hebben nog geen poging gehad dus kunnen nog niet uit ervaring spreken. Maar wij hebben gewoon zoiets van....misschien is het heel veel geld en meer dan je vergoed. maar dan gaan we gewoon niet op vakantie ofzo! dat geld komt erwel....en ik heb dr alles voor over om zwanger te raken. en aangezien wij zulke goeie verhalen horen over dusseldorf......( sikkie ) Sikki: echt super je verhaal, duim ook voor Henkie. Dit is jullie eerste echte kans he! Hier weinig nieuws.....wachten tot dinsdag. dan ons gesprek in dusseldorf. Hopelijk weten we daarna iets meer! Fijn weekend allemaal!