IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    wat vergoed unive dan veel he... ik kreeg 2095 terug voor de icsi, ik kreeg alleen de cryo tp weer niet vergoed..

sikki hou je het nog een beetjE???spannend he...

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Vreselijk spannend!!!
    Gisteravond voelde ik voor het eerst een beetje gerommel in m'n buik. Nu is het weer weg.
    Aan de ene kant ben ik er blij om (wellicht mogelijk een innesteling?!?!?) maar aan de andere kant maakt het me weer bang.
    Ik merk dat ik het ook moeilijk kan losloten.
    Je weet eigenlijk gewoon niet wat je moet denken en voelen he.
    Pffff nog een dikke week wachten......

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    nog een week pfffffff erg is dat he...
    ik had hier een test liggen van de poging ervoor en omdat ik niet in de verleiding wilde komen om te vroeg te testen deed ik een week na de tp de test...wat denk je....was die toch al licht positief....ja toen was er geen houden meer aan..toen heb ik iedere dag getest en werd ie steeds duidelijker....ik moet wel erbij zeggen dat ik een erg hoge hcg gehalte had.....
    en dat gerommel enz, hoort er gewoon bij hoor...ik had hele erge buikpijnen en had geen pijnlijke borsten enz..dat kwam pas veel later.....succes!!!!

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    @Mootje; Ik geloof niet dat het EMC samenwerkt met Dusseldorf, dus dat wordt veel op en neer rijden vrees ik.

Ik heb al een hotel geboekt voor het intakegesprek.31 augustus om 10u.
    Filetijd dus.Scheelt als we er de dag van te voren er al heen rijden en dan maar een beetje de stad verkennen ofzo.
    Ik had btw net een vriendin aan de telefoon.Die vertelde dat ze wel eens gehoord had dat er een hotel in de buurt van de kliniek zou zijn die speciale tarieven hanteert voor ivfpatienten.Weet iemand hier iets vanaf?
    Nu ben ik 65,- kwijt icl. ontbijt, maar dan komt ook nog de parkeerkosten voor de auto erbij. Toch een duur geintje..

5. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Zara: oww dat wist ik niet van die speciale tarieven....misschien weet pekske dat, onze ervaringsdeskundige ;)
    Ja dat is dan wel een duur geintje ja.....wij rijden ook op en neer dus....gaan nu voor de 2e keer heen. Misschien dat het na een tijd, als je zo vaak heen meot wel gaat tegenvallen. maar ik ben liever volop in de weer, met rijden enzo. dan dat ik maanden moet wachten tot er iets gebeurt, in ons ziekenhuis in nl. Dus doen dr denk ik wel goed aan :D

Volgens mij word ik vandaag wel lekker weer......ga zo maar eens in de tuin zitten :) Fijn weekend allemaal!

6. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    #146 pat, 26 jul 2009
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009

Ik ben daar ook wel erg benieuwd naar??? Mocht er niemand zijn die het weet wil ik wel even navragen. Ik moet toch nog even bellen of ik een afspraak moet maken ja of nee.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Ik ga ook wel eventjes het internet afspeuren ernaar.Maar altijd handig als jij het navraagt.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Heb cz een mailtje gestuurd.Wil nl graag zwart op wit het bedrag dat ik vergoed ga krijgen.En ook meteen maar gevraagd of ik de meds vergoed krijg.
    Krijg ik dit als antwoord;

Nadat wij van u het aanvraagformulier IVF ingevuld retour hebben ontvangen ontvangt u van ons het bedrag wat wij maximaal gaan vergoeden indien wij akkoord gaan met de voorgestelde behandeling. De vergoeding is nooit meer dan 75% van het Nederlandse tarief. De medicatie die u krijgt wordt vergoed volgens het Geneesmiddelenvergoedingensysteem.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij het graag.

Met vriendelijke groeten,

Angela de Leeuw
    medewerker Medische beoordelingen en Zorgservice
    CZ
    :(Schiet er niks mee op, weet nu nog niks...

9. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Zara: wat raar zeg, dat ze zeggen 75% van het nederlandse tarief.....dus dat is nieteens het volledige nederlandse tarief. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Omdat het een EU land is zijn ze verplicht het totale nederlandse bedrag te vergoeden, medicijnen moet je ook helemaal vergoed krijgen. Je hebt toch nog geen 3 pogingen gehad? Want de medicijenen, en de behandelingen ( 3x) zit gewoon in je basispakket. En ik heb van pekske begrepen, dat je de recepten gewoon bij je eigen apotheek kan inleveren.

Hier is een stukje van een ander forum, want door iemand getypt is. Gaat niet helemaal om de bedragen, maar ik heb het ook opgeslagen op de computer, in het geval dat mijn verzekering moeilijk zal doen. Misschien heb je er iets aan.

IVF behandeling mag in een ander EU land worden ondergaan.
    Onlangs heeft de Rechtbank Amsterdam (weer) beslist dat een zorgverzekeraar bij het vergoeden van een IVF behandeling niet zonder meer de voorwaarde mag stellen dat deze alleen wordt vergoed als de behandeling in Nederland plaatsvindt. Zo'n voorwaarde is niet terecht, want hij is in strijd met een van de beginselen in het EU verdrag, het vrij verkeer van diensten.
    Eerder was via de Ziekenfondswet geregeld dat een IVF kliniek een Nederlandse vergunning moest hebben, om op die manier de kwaliteit van de behandelingen het financiële evenwicht van het Nederlandse zorgstelsel veilig te stellen. In het geval van IVF (extramurale zorg) zijn die eisen niet terecht, zo besliste de rechtbank. Als een IVF behandeling in een Nederlandse kliniek wel wordt vergoed, dient – in bepaalde gevallen - ook een IVF behandeling in bijvoorbeeld Spanje te worden vergoed.

"Ook mijn verzekering heeft moeilijk gedaan hoor, alleen gaf het secretariaat van Hengelo mij daar weinig steun, ze hadden het nog niet eerder meegemaakt. Tja eens moet de eerste zijn he? Ze zijn je verplicht om het te vergoeden. Bij ons wezen ze het eerst af, daarna hebben wij een bezwaarbrief gestuurd met daarin het volgende:
    - de reden voor Dusseldorf (samenwerking met Hengelo)
    - Nederlandse arts daar en de website van Dusseldorf
    - kosten die vergelijkbaar zijn met die in NL

En dan nog het verdrag van de EU:
    Ten slotte hebben wij het EU verdrag geraadpleegd. Hierin staat het volgende (citaat):
    Artikel 49
    In het kader van de volgende bepalingen zijn de beperkingen op het vrij verrichten van diensten binnen de Gemeenschap verboden ten aanzien van de onderdanen der lidstaten die in een ander land van de Gemeenschap zijn gevestigd dan dat, waarin degene is gevestigd te wiens behoeve de dienst wordt verricht.De Raad kan met gekwalificeerde meerderheid van stemmen op voorstel van de Commissie de bepalingen van dit hoofdstuk van toepassing verklaren ten gunste van de onderdanen van een derde staat die
    diensten verrichten en binnen de Gemeenschap zijn gevestigd.

Dit verdrag met dit artikel kunt u vinden op:

http://www.grondweteuropa.nl/9326000/1f/j9vvghpme8dg6oj/vh25czt90tvq

Toen gingen ze wel akkoord, omdat ze niet anders konden."

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Mootje, wat goed dat je dat allemaal hebt uitgezocht!
    Dus wettelijk gezien moeten de eerste 3 pogingen gewoon helemaal vergoed worden. Of dat nu in een ander EU land is of in NL.
    Zit jij trouwens in Hengelo? Ik zit een stukje verderop! Is echt goed te doen hoor naar Dusseldorf! We zijn er vaak in een uur en een kwartier.

Zara, ik zou dit gewoon richting CZ sturen! Nee heb je, ja kun je krijgen. Wettelijk heb je er gewoon recht op een bepaald minimum. Kunnen ze daar niet ineens maar 75% van gaan vergoeden. En als dat die EU richtlijn geldt, dan heb je gewoon recht op de totale vergoeding. Die verzekeringen proberen vaak ook gewoon maar. Er zijn er genoeg die er niet op reageren en dan houden ze dat geld weer in de pocket!

Hier verder weer rustig. Af en aan een beetje gerommel in de buik, zeurend gevoel en af en toe steekjes, maar verder geen zere borsten. Maar ja, vanaf nu dus iedere dag wachten op iets waarvan ik hoop dat het niet komt!!!

11. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sikke: ja ze moeten het wel vergoeden dus, ze kunnen alleen wel zeggen dat ze het nederlandse tarief hanteren. Onze verzekering vergoed dus tot 1668,85, terwijl het 2300 kost. Dus moeten wel wat bij betalen.
    wat lijkt me dat moeilijk zeg....die wachtweken.....bij alles wat je voelt weet je niet of het goed is of slecht.....lijkt me nog het moeilijkst van alles denk ik!
    En nee, ik zit in Zwolle. En vanaf hier naar Dusseldorf, is het 2 uur en een kwartiier ongeveer. Dus best nog wel pittig....vinden wij. Maar je moet er wat voor over hebben! haha wij gaan vanavond weer naar dr scholtens. Hoe we nu verder gaan, en of we misschien al kunnen beginnen ...

12. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ooh wat spannend hier. Mootje heel veel succes vanavond, ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen!!

Sikki ik duim me rot hiero!! Is vandaag dan de dag dat je eigenlijk ongi zou moeten worden of wanneer is dat??

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik mag pas over 6 dagen testen! Pffffffffffffffff
    Maar de vorige keer werd ik op dag 12 na de punctie ongesteld en dat zou dan morgen zijn.
    Vandaag is dag 8 na de tp. Er wordt gezegd dat men vaak tussen dag 8 en 12 na de tp ongesteld wordt. Iedere toiletgang is het dus onderbroek-loeren ;)
    Maar ik voel vandaag tot nu toe helemaal niets. Geen zere buik meer, nog steeds geen zere borsten. Voel me alleen al een sinds gisteren een beetje dizzy.

Mootje, succes vanavond!!!

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Zenuwslopend he Sikki.Ik duim voor je!

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    #155 Sikki, 28 jul 2009
    Laatst bewerkt: 28 jul 2009
    Killing!!! En de dag is nog niet eens voorbij :$

16. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Dus officieel nog 3 dagen totdat je 14 dgn na de punctie zit...als je die dus roodloos doorkomt dan zou dat eigenlijk goed nieuws zijn....;)

Ik ga weer verder duimen!!!

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Geef me je adres maar, dan kom ik je ff knock-out slaan..8):D

18. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Spannend sikki! je hoort zeker van iedereen; probeer er niet teveel aan te denken. whahah....alsof dat mogelijk is.

Even een update:
    We zijn net dus naar dusseldorf geweest.......gingen ruim van tevoren weg, dan voel ik me altijd wat fijner haha. Maargoed.......net over de grens....motor aan de kook! stonden we langs de weg......die stommem sos paal werkte ook voor geen meter. Dus hebben iets van 3 kwartier stilgestaan en hij koelde al wat af....dus toch maar proberen verder te rijden....ging wel goed. alleen moest de verwarming op het allerhoogst aan ( 32 graden) We hadden wel alle ramen open dus het was wel te doen hoor! want dan word je motor koud ofzo.....?? ( volgens mn schoonvader haha) maar het hielp inderdaad wel. Dus kwamen nog 5 min. voor de tijd binnen. Phieuwww.....
    Toen werd ik binnegeroepen, maar mn man ging ook mee naar binnen. Komen we in zoon onderzoekskamer: je kwam voor de echo? Ik zo: nee volgens mij niet, we hebben ons 2e gesprek over hoe en wat. Owww zegt ze, hier staat dat je mag beginne en voor de echo komt...." dus hun even overleggen.
    Maar het was een foutje, want ik had gebeld toen dr scholtes op vakantie was, en toen kreeg ik een andere dokter aan de lijn, en toen zei ik tegen die dokter dat we graag wouden beginnen en wanneer we weer op afspraak konden komen. Dus dat had hij zo in de agenda van dr scholtes gezegt......maar ik bedoelde niet echt dat we al mochten beginnen maar dat we gewoon verder wouden snappie? haha maargoed, even een gesprekje gehad met dr scholtes. Die verontschuldigde zich helemaal.
    Nog even wat verzekerings papieren voor ons ingevuld, en volgende week, word ik als het goed is ongesteld.......dan op dag 1 moet ik aan de pil.
    3 weken aan de pil, en 25 augustus moet ik voor een echo en dan kunnen we beginnen! woehoeeee
    Wel balen dat ik eerst aan de pil moet, maar was volgens hem beter omdat ik zoveel kans heb op overstimulatie.
    Dit had dus eignelijk ook wel over de telefoon gekund....maargoed maakt niet uit. We zijn wel happy want eignelijk beginnen we volgende week gewoon! wel eerst aan de pil, maar dan ben je iig bezig.

Hebben jullie gehoord van fertipoli? dat is iets in nederland wat samenwerkt met dusseldorf, en dan krijg je je medicijnen thuisbezorgd en hun regelen alles met de verzekering? Iemand ervaring mee?
    Dus nou tis een lang verhaal geworden maar moest het ff kwijt :D
    We gaan nu dus echt onze eigen kliniek afzeggen....vind ik ook wel een beetje eng maargoed..

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    spannend mo...het gaat nu eindelijk beginnen voor jullie......succes!!

sikki ook succes!

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zeker spannend Mo!
    Dan ga je gewoon al beginnen! Dat is wel ff anders dan tot januari wachten. Ze zijn in Düsseldorf soms wel heel snel ;) Mooi!
    Dat van de fertipoli is wel interessant zeg. Ben benieuwd wat het allemaal inhoudt. Wellicht voor een volgende poging.

Tot nu toe hier allemaal rustig. Ik heb wederom NERGENS last van. Afgelopen zondag had ik wel last van veel afscheiding, maar dat is na 1 dag ook helemaal gestopt. Normaal gesproken heb ik dat ook altijd vlak vor de menstruatie. Nu dus nog helemaal niets te bekennen. We wachten maar weer verder.......

Deel Deze Pagina