Wij zijn al tijdje bezig in radboud echter heb een BMI van 34 en had eerst clomid en nu gonal f alweer een tijdje. Ik mag maar 1 eitje per keer hebben van ze en begin traject meer dan zat te worden. Mijn vraag is wie heeft nog meer ervaring in dit ziekenhuis? Zowel goeie als slechte ervaringen wil graag horen. Wat zouden jullie doen? naar ander ziekenhuis gaan of toch doorgaan in radboud? ze willen nu dit traject of ivf maar voor ivf moet ik een BMI van 30 hebben aangezien ik diabetes heb is afvallen niet zo gemakkelijk. Voordat ik toegelaten werd in dit traject ben ik al 6 BMI punten gezakt het was verschrikkelijk lange weg om af te vallen om voor elkaar te krijgen. Houden alle ziekenhuizen zich strik aan deze bmi voor ivf behandeling?
Ik weet niet of er overal een bmi grens is, heb er in zwolle niets over gehoord. Maar ik denk dat het uiteindelijk wel een stuk gezonder is en de behandelingen beter aan gaan slaan. En als je nu eerst eens flink bezig gaat om er 2 bmi punten vanaf te krijgen? Misschien dat ze dan eerder willen starten omdat ze zien dat je op de goede weg bent?
Ik ben van bmi van 40 naar 34 ongeveer gegaan dat was een klus omdat ik diabetes hebt maar ze willen nu niks anders doen omdat mijn BMI te hoog is en probeer al maanden weer af te vallen en probeer dat ook wel en dat is ook doel maar ondertussen blijven ze maar dit traject terwijl ik zo hard met mezelf bezig ben en dat ze dan niks anders willen is voor mij nogal een punt. Het afvallen doe op een gezonde manier en dan gaat het gewoon niet zo hard. Liefst zou gewoon een BMI van 25 hebben dat is nog 20 kg afvallen ongeveer.
Het moet inderdaad heel frustrerend zijn dat het gewicht je tegenhoudt maar aan de andere kant zullen ze die bmi grens niets voor niets hebben. Het zou zonde zijn als je daardoor tijdens ivf minder kans krijgt dan iemand met een gezond bmi. Je hebt immers maar 3 pogingen en daarna moet je het zelf betalen. Maar stel dat er een ziekenhuis zou zijn die geen bmi grens stelt, je moet met alle onderzoeken (alles moet op nieuw) en de wachttijden toch wel rekening houden met een paar maanden. Die tijd zou ik dan gebruiken om ondertussen af te vallen en kans te pakken met je huidige behandeling.
Ik zat ook heel erg te twijfelen vandaar mijn topic hier op dit forum omdat niet meer wist even. Heb plan gemaakt ga komende 6 maanden nog maar door in dit tracht en dan in 6 maanden zoveel mogelijk proberen af te vallen 20 kg is erg veel gaat niet lukken maar 15 kg wil toch wel proberen te halen zo dicht mogelijk bij mijn doel zien te komen en bij gezond gewicht te komen. Maar is echt maar 3 ivf pogingen en dan klaar? dacht dat er 3 pogingen per jaar werden vergoed? ben er niet zo in thuis omdat nog geen ivf traject zit vandaar. Zou naar afvallen dan beter zijn om dit traject nog langer vol te houden? want vraag me af of de kansen dn vergroot zijn door minder gewicht weet niet eens hoe dat zit.
Ja je bent minder vruchtbaar als je een ongezonder gewicht hebt, dus er zit wel degelijk een reden achter hun grens. Het zijn inderdaad maar 3 ivf pogingen per zwangerschap, en een zwangerschap telt mee vanaf 12 weken geloof ik. Er zijn vrouwen die pech hebben en bijvoorbeeld geen goede embryos of bevruchtingen krijgen of geen cryos (ingevroren embryos) overhouden uit een ivf poging. En dan heb je dus met een beetje geluk 3 keer een terugplaatsing. Je hoort zelfs vrouwen die bijvoorbeeld ivf doen en dan blijkt er iets mis waardoor er icsi nodig is (bijvoorbeeld met te harde eischalen geloof ik). Maar ondanks dat er dan geen embryos ontstaan ben je dan wel 1 poging kwijt omdat een punctie telt als 1 poging. Een poging kost duizenden euro's wat helaas niet iedereen kan opbrengen. Dus ik zou proberen om zo gezond mogelijk te starten aan ivf. Maar ik denk dat je eerst ook nog IUI krijgt toch? Dat is een logische stap voor ivf.
Nou dat is rare ze willen dit of ivf snapte het ook al niet! toen laatste keer zeiden met 1 eitje willen geen iui doen beetje raar vond het wel maar goed als gezonder gewicht heb en BMI van 30 heb ga eerst vragen om iui een paar pogingen en toch uitleggen dat wel zie zitten. Ze zijn voorzichtig vanwege mijn diabetes maar vind wel dat ze iets te voorzichtig zijn soms. Mijn doel is om toch zo gezond mogelijk gewicht te hebben voordat ik ivf start en dat vind mijn man ook belangrijk. Bedankt voor uitleg over ivf jij bent al veel verder als ik en je zit zo te lezen ook al best lang in traject pff hopelijk slaat ivf bij jou aan en mag snel zwanger worden want is lange weg met PCOS heb ik het idee.
Is het zaad van je man al gecontroleerd? Als dat goed genoeg is zou ik ook beginnen met IUI, zoveel mogelijk kansen meepakken! Succes met afvallen, ik hoop dat je snel zwanger bent en ivf niet nodig gaat zijn. Op zich zijn veel vrouwen met pcos na behandeling met medicijnen net zo snel zwanger als vrouwen zonder pcos, dan heb je gelijke kansen. Ik ben weer een geval apart, dus ga daar maar niet vanuit haha
Ja bij mij man is alles goed en hebben ze 2 keer getest! ik zal iui voorstelen aan ze en kijken of ze dat willen hoop het wel. Ik ga ook vanuit dat het dan wel moet lukken als nog meer ga afvallen ben al plan van aanpak aan het maken.
Hoi! Wij hebben op facebook een groep speciaal voor Radboud-gangers. Het is geheim en niemand kan het zien. Wil je graag aansluiten mag je mij wel een PB doen. Ik kan je toevoegen als je wilt. Er zit ook iemand die een te hoog BMI had/heeft. Groetjes Petra