Hoi kan iemand mij vertellen of er nog steeds een pregnyl tekort is? Straks komt een vriendin medicijnen ophalen. Ik heb zelf ook nog 1 ampul pregnyl over. Ik twijfel of ik haar dat meegeef. Zelf hebben we nog 1 poging te gaan en krijg daar ook meds voor. Maar als er nog steeds een tekort aan pregnyl is heb ik weinig zin om zelf 37 euro voor ovitrelle te gaan betalen. Wie o wie weet dit? Alvast bedankt!
Hi in leiden ook nog steeds op?! Ik zou zeggen tegen je vriendin, je mag het meenemen maar stel dat ik het nodig heb en de pregnyl is dan er ook nog niet?!!! Dan zou zei de 38 euro kunnen betalen! Positief : waarschijnlijk heb je het niet meer nodig! P.s. Wil ze dit niet, moet ze zelf kijken of ze nu nog aan pregnyl kan komen. Het is lastig , daarom begin ik er niet aan om het weg te geven! Begrijp me niet verkeerd hoor , zodra het ooit lukt geef ik de rest terug aan het ziekenhuis Succes hiermee, grt tam
Mijn vriendin moet nu alles zelf al betalen vandaar dat ik haar mijn meds geef die ik nog heb. Ze start al een tijd eerder dan ik dus ze heeft het ook eerder nodig. Ik heb de apotheek gebeld en er is nog steeds een schaarste. Ze weet ook niet of ze er wel aan kan komen. Ik laat de pregnyl maar hier.... Sneu voor haar maar ze krijgt al bijna voor 400 euro aan meds van me.
Onze apotheek kan 5000 eenheden zo leveren. de 1500 eenheden niet. Ik heb nu 4 ampullen gekregen, waarvan er 3 eigenlijk 1500 eenheden hadden moeten zijn. Ik spuit nu dus ook maar 1/3 van de vloeistof. Beetje jammer wel, want de rest gaat in de prullenbak...
Dit wist ik ook niet! Ik vond het al gek dat mijn gyn vroeg of ik nog Pregnyl had (ja, dus!), omdat dit mijn eerste behandeling na 2 jaar wordt. Ik heb nog 1 ampul in de koelkast, die daar al 2 jaar ligt. Nu ga ik hem over een paar dagen waarschijnlijk spuiten. Hij is nog tot september binnen de houdbaarheidsdatum... Gelukkig heb ik 'm bewaard!
Mijn apotheek had een maand geleden een hele voorraad liggen. Toen vroeg ze nog of ik het meteen mee wilde hebben of later, dat was geen moeilijke keuze Het lijkt hier in batches te komen.. een hele reeks ampullen en dan weer een tijdje niets...
Ik heb 1/2 maandjes geleden nog gewoon pregnyl gekregen (regio utrecht)... niet de echte pregnyl, pregnyl, een poolse variant volgens mij,. Wel vervelend hoor... de assistent zei op dat moment dat ze mijn pregnyl klaarmaakte, dat ik ook een kans had die dure van 40 te moeten betalen. Hopen dat het tekort snel over is
Ik heb dus de apotheek gebeld en er is inderdaad nog steeds heel moeilijk aan te komen. Ze zei al als je op tijd de recepten hebt en vroeg besteld dan kan het zijn dat we kunnen leveren. Ws moet je wel een maand of 2 van te voren bestellen. Maar of het lukt weet ze niet zeker. Ik heb iig de pregnyl zelf gehouden. Heb ook gevraagd of je pregnyl en ovitrelle kunt combineren. Maar dat wist ze niet. Pregnyl ligt hier ook al bijna jaar weer in de koelkast. Maar met een paar maand mag ie er weer uit.
Mijn apotheek kon het ook een poos niet leveren, maar inmiddels wel weer. En ondanks dat ik nog genoeg Pregnyl in huis had, heb ik toch maar nieuwe opgehaald. Kan ik eventueel aan een dinnetje geven wiens apotheek er niet meer aan kan komen haha. Agter, ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Een medicijn als Pregnyl wordt niet doorgegeven aan vrienden om gewoon voor de lol, om te do het zelven, of 'omdat het kan' aan derden gegeven. (Vruchtbaarheids)medicijnen welke je over hebt mag je officieel dan wel niet doorgeven aan anderen, maar als iemand het zelf zou moeten bekostigen, waarom dan niet doorgeven? Als je het terug brengt naar de apotheek wordt het vernietigd. Door het door te geven aan iemand waarvan je zeker weet dat de ontvanger het onder strikte medische controle gebruikt, why not? Ik had in het verleden wat medicijnen over en ben blij dat ik die aan mensen welke het anders zelf hadden moeten bekostigen heb kunnen doorgeven. Het geeft mij in ieder geval een heel fijn gevoel dat er mensen zijn welke dankzij mijn weggegeven medicijnen nog een poging konden bekostigen, waar ze anders nog een jaar voor hadden moeten sparen. Of een stel wie mijn overgebleven medicijnen hebben gebruikt in een IVF waaruit een prachtig gezond kindje is ontstaan. Als ik het in de apotheek had moeten afleveren was het vernietigd en had dat stel zelf 2 a 3 duizend euro moeten uitgeven aan medicijnen. Dat zou ik echt zo zonde hebben gevonden!! Ohja, mensen die Pregnyl nodig hebben en als de eigen apotheek het niet kan leveren: bel eens een rondje naar diverse apotheken binnen een straal van weet ik hoeveel kilometer. Toen mijn eigen apotheek het een poos terug niet kon leveren hoorde ik bij toeval dat de ziekenhuisapotheek het nog wel had.
Maartje zo denk ik er dus ook over. Zij moet het betalen en ik krijg nog een poging vergoed. Ik heb haar vandaag blij kunnen maken met 14 ampullen menopur. Ruim 300 euro aan meds. Ik zie dat je vandaag een puncttie hebt gehad. Heel veel succes. En mijn duimen draaien voor je!
en jou zh controleert dat niet krabje?? als ik mijn medi ga halen bij de apotheek weten ze nog precies wat ik heb liggen.....
Ik had een ferti arts die ruim voorschreef en je apotheek weet toch niet wat je spuit?? Dan kan 50EH zijn maar ook 150 of 200 per dag?? Dat scheelt nogal in verbruik. Hier kreeg ik gewoon elk recept mee van de FA ook al had ik dat recept al 2 weken in mijn portemonee
Sasje dat weet mijn apotheek echt niet. Die weet ook niet pcies wanneer punctie plaats vind. En ook niet hoeveel hoeveelheden ik moet spuiten
En de arts/ vpk weet niet hoeveel ik nog op voorraad heb liggen. En daarbij onze laatste poging was afgelopen september. Intussen is er een nieuwe fertileitskliniek gekomen hier. De artsen zijn wel meegegaan maar hun weten echt niet wat ik nog heb thuis.