IVF/ICSI in het buitenland? Wie heeft advies?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anne1984, 24 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik lees al een tijdje mee en zou graag wat ervaringen lezen van mensen die naar het buitenland zijn gegaan voor hun behandeling. Ik heb het idee dat er daar veel meer en uitgebreider onderzoek wordt gedaan dan hier in Nederland.

    Ik heb verspreid over het forum wel wat meer informatie gevonden, maar meer is altijd welkom.

    Wij overwegen nu om naar België te gaan of eventueel Duitsland. Zijn er hier dames die daar ervaring mee hebben? Alles helpt :)

    Heel veel dank alvast!
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hoi, een topic boven de jouwe heeft dezelfde vraag. Daar vind je wellicht wat antwoorden. Veel succes!
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  3. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Dankjewel! Ja, ik zag het. Dat ging heel specifiek over Gent en Cuypers en Cuypers. Ik hoopte dat er ook andere ervaringen waren. Maar dankjewel hoor! Fijn dat je meedenkt :)
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Nora1988

    Nora1988 Lid

    25 jan 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Hoi, ik heb nu nog een cryo terugplaatsing in Nederland gedaan en zit in de wachtweken. Mocht ik ongesteld worden dan ga ik starten in Brussel. Ik heb mijn intake etc. daar al gehad.
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  5. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Voor nog meer variatie, wij hebben een traject in Leuven gelopen, erg kundige artsen daar!
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  6. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb alle onderzoeken en heb 5 pogingen IUI gehad in UZ Gent,
    Daarna overgestapt naar een Nederlands ziekenhuis bij ons in de buurt die samenwerkt met Gent voor IVF daardoor waren de controles en medicatie in ons eigen ziekenhuis en de puncties en terugplaatsingen in Gent.
    Wij vonden het UZ super fijn, heel persoonlijk gevoel en super vriendelijke en kundige artsen en verpleegkundigen.
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  7. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Och, wat spannend! Ik duim voor je. Mag ik vragen waarom je keuze is gevallen op Brussel? Wij hebben nu inmiddels een intake in Leuven. Maar hoor graag jouw ervaringen :) dankjewel alvast!
     
  8. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen! Wij hebben volgende week een intake bij dokter Valkenburg dus eigenlijk ook Leuven. Fijn om te lezen dat jullie het daar fijn vonden. Was het prettiger dan in Nederland?
     
  9. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Dat is ook een bijzondere combinatie. Mag ik vragen waarom jullie juist gestart zijn in Gent en niet in Nederland? Wij hebben nu eerst een afspraak in Leuven. Dat wachten we maar even af. Heb ook al contact gehad met Gent en dat zou voor ons ook zeker een optie zijn.
     
  10. Nora1988

    Nora1988 Lid

    25 jan 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Jazeker. Omdat Jette wel echt het beste laboratorium heeft, tenminste, dat is wat ik ervan heb begrepen. Veel Nederlanders starten in Gent omdat je daarvoor beter verzekerd bent. Heel begrijpelijk ook hoor! Hier moet je toch wat meer zelf voor neerleggen. Veel Belgen gaan ook naar Jette als een soort ‘ultieme poging’. Ik heb er best lang met mijn Nederlandse arts over gesproken. Veel technieken die we toepassen zijn in dat laboratorium uitgevonden. ICSI zelf, maar ook andere technieken. In Nederland zijn ze erg terughoudend qua wetgeving. En ik hoef er echt alleen heen voor de punctie en terugplaatsing. In Nederland doen ze alle bloedonderzoeken en echo’s. Mocht je interesse hebben in Jette, dan kun je je het beste wel gewoon alvast aanmelden, dan sta je tenminste op de wachtlijst! Dit geldt overigens ook voor Gent… voor je intake moet je ook allerlei bloedonderzoeken etc. gedaan hebben. Kan ik je eventueel nog wel wat over vertellen
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  11. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij waren eerst naar een ziekenhuis in de buurt geweest en die wilden ons niet helpen die zeiden "jullie hebben een kind op de natuurlijke manier gekregen en zijn nog jong dus we gaan geen onderzoeken doen, probeer het nog maar 2 jaar" toen voor een second opinie naar Gent gegaan, die hielpen ons wel direct omdat we al bijna 2 jaar bezig waren. Uiteindelijk was het onbegrepen secundaire infertiliteit zonder oorzaak dus.
    Via een vriendin kwam ik er achter dat een ander ziekenhuis hier in de buurt een samenwerkingsverband had met Gent toen we door gingen voor IVF dus na een anderhalf jaar break hebben we toen gekozen om daarvoor te gaan
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  12. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Spannend zo een stap tot intake!
    Ik vind dat ze in België veel vlotter en doortastender aan het werk gaan, ze sluiten wel echt meer uit dan hier. Dokter V vind ik een erg kundige vrouw die ons goed heeft geholpen en waar we goede behandelingen hebben kunnen volgen, helaas hier dus nog niet zwanger, maar als persoon vind ik het een moeilijke vrouw, ze is mega direct (kan ik goed hebben) maar ook wel erg bot/beperkt in haar communicatie. Dat is soms, vooral op kwetsbare momenten wel lastig. Maar wanneer je dat weet en daar rekening mee houdt is het prima te doen hoor :)

    Heel veel succes gewenst natuurlijk!!
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  13. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Heb ik weer veel aan. Brussel zouden we ook zeker moeten overwegen nu ik alles zo lees.

    Wat ik ingewikkeld vind is dat onze arts in Nederland steeds zegt dat er niks aan de hand is en alles goed eruit ziet. En dan klinkt het alsof ze in Brussel een stuk doortastender zijn.

    We hebben nu komende week onze eerste afspraak bij het Life Expert Centre in Leuven. En afhankelijk van wat daar uit komt kijken we even wat we verder doen. Gelukkig heb ik dan wel alle bloedonderzoeken al. Dat doen ze ook in Leuven.

    Enorm bedankt voor je reactie!!
     
  14. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Wat goed zeg zo’n samenwerkingsverband! Dat heeft ons ziekenhuis niet. Die werken alleen samen met het VU in Amsterdam, maar niet met België.

    En het allermooiste is dat het voor jullie dus gelukt is! Wat geweldig zeg!
     
    Mommysince13 vindt dit leuk.
  15. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Ja, wij vinden het ook wel spannend zo’n eerste gesprek. Je weet toch niet helemaal wat je kan verwachten. Ik hoorde inderdaad ook van iemand dat ze heel direct is. Dus dat wel goed om te weten. De artsen die we nu hebben zijn erg meelevend, maar we krijgen eigenlijk niet echt antwoorden. En ik hoorde zulke goede dingen over dokter V dat ik dacht: laten we maar gaan.

    Zijn jullie al langer bij haar onder behandeling? Heel veel succes sowieso! Ik duim voor jullie!
     
  16. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Het is sowieso goed om een stap te maken die voor jezelf goed voelt en zeker waar ook gedegen gekeken wordt naar wat er mis kan zijn.
    Wij gaan nu de overstap maken naar Gent voor de laatste en 4e icsi, hebben drie icsi en een behandeling voor adenomyose gehad bij LEC en dr V. Twijfelden ook over Brussel maar dit is zo veel duurder en Gent is aangesloten bij onze verzekering, dus niet meer weet ik hoe veel achter de verzekering aanjagen voor terug betaling, dat laatste heeft ook zo veel stress gegeven afgelopen jaren dat dit wel een mee heeft gewogen!

    Ik hoop dat je snel een succes zal hebben bij de V!!
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  17. Anne1984

    Anne1984 Lid

    24 jan 2022
    31
    12
    8
    Vrouw
    Wat spannend allemaal voor jullie! Ik hoop dat Gent bevalt. Wij dachten daar ook over. Maar toen ik belde was er een wachttijd van 6 weken en in Leuven konden heel snel terecht. Dus we gaan dit eerst proberen.

    Maar inderdaad, wij krijgen dat dan ook met de verzekering. Gent wordt bij ons ook vergoed. Antwerpen ook. Maar Life Expert Centre en Brussel dan weer niet. Wij hebben sowieso maar 3 keer IVF of ICSI.

    Nou heel veel succes in Gent! Ik duim voor een kleintje
     
    Betsies vindt dit leuk.
  18. Vera81

    Vera81 Lid

    10 feb 2022
    7
    7
    3
    Vrouw
    Hallo Dames,

    Nieuw op deze fora.

    40 jaar en inmiddels 2 IVF behandelingen in Nederland gehad.

    Wij overwegen ook naar Jette te gaan en hebben eind maart een afspraak.

    Nora1988, ik zou het heel fijn vinden om je ervaring te horen mbt bloedonderzoeken en echos.

    Wij hebben de lijst met bloedonderzoeken etc ontvangen van Jette en weten niet goed waar we moeten beginnen / waar we terecht kunnen in Nederland hiervoor.

    Alvast bedankt voor je hulp en alle dames heel veel succes gewenst.
     
    Anne1984 vindt dit leuk.
  19. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Anne1984 ben benieuwd, hoe is het eerste gesprek geweest?

    @Vera81 spannende overstap naar Jette, ik hoor daar ook veel goeds over, dat het jullie een mooi wonder mag brengen!!
     
    Anne1984 en Vera81 vinden dit leuk.
  20. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Wij hebben ook een ivf behandeling in Jette gedaan. De bloedonderzoeken kon ik in mijn eigen ziekenhuis doen. De gynaecologische onderzoeken die erop staan heb ik niet laten doen en dat was geen probleem omdat ik ook al pogingen had gehad.
     
    Anne1984 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina