Uitstrijkje kort na terugplaatsing met pap3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Flux, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flux

Flux Actief lid

20 feb 2022
    113
    137
    43
    Vrouw
    Zijn er hier dames die ervaring hebben met een slechte uitslag van het uitstrijkje tijdens een vruchtbaarheidstraject?
    Hier pap3, ben bang voorlopig geen terugplaatsing en sowieso geen idee van of en wanneer we weer verder mogen :’(

2. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ja, ik had in het verleden een slechte uitslag gehad . Ook pap3. Toen ik vorig jaar weer opnieuw wilde opstarten met het traject wilde de arts eerst een uitstrijkje doen. Die was niet goed. Ik mocht pas starten als de uitslag goed was. Ik had pap2, biopt genomen en de gynacoloog had in biopt geen verdere afwijkingen gezien dus ik kreeg groen licht. Heeft mij een vertraging van 2 maanden opgeleverd. De gyn zei dat als er wel afwijkingen waren te zien, dat dat met een lisexcisie zou worden behandeld en als dat gedaan was, ik weer mocht starten.

krijg jij snel verder onderzoek?

3. Flux

Flux Actief lid

20 feb 2022
    113
    137
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie @cvdv87
    Ik krijg volgende week een colposcopie en mogelijk een biopt en/of behandeling.
    Er komt ook een belafspraak met de arts van het fertiliteitscentrum. Maar tot nu toe dus geen idee waar ik aan toe ben… ik hoop dan maar dat er bij mij ook niets uit komt en we gewoon weer verder kunnen. Maar vertraging zal er wel in zitten.

heel fijn dat je een goede uitslag van je biopt had! Moet je nog onder controle blijven?

4. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw

5. Flux

Flux Actief lid

20 feb 2022
    113
    137
    43
    Vrouw
    Ik denk dat er wel een behandeling komt, de huisarts had bij afname al een lichte verkleuring gezien (gelukkig geen bobbels oid). Dus neem aan dat ze dat wel weghalen.
    Ik vind het best eng allemaal.
    Maak jij je nog zorgen of heeft de gyn je wel kunnen geruststellen?

6. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ergens vind ik het ook veel prettiger dat áls ze iets zijn na colposcopie, dat ze het gaan behandelen. Toen ik bij mijn eerste uitstrijkje een afwijkende uitslag had (ook pap3) kwam uit de biopt dat ik een cin3 afwijking had. Dat werd binnen 2 weken met een lis weggehaald. Als het een cin1 was had ik met een half jaar terug moeten komen en als het niet vanzelf was opgeruimd dan werd het alsnog weggehaald. Ik denk dat ik dan 6 maanden in stress had gezeten. Daarna heb ik 2 keer een goede uitslag gehad en laatste keer weer een pap2. Uit die biopt kwam geen afwijking gelukkig. Ik ben er niet heel ongerust op, maar vind het wel akelig dat ik dus weer een slechte uitslag had. Ben wel ‘blij’ met de jaarlijkse controle, want blijkbaar is mijn lichaam er toch gevoelig voor …

maar toen ik de eerste keer deze uitslag kreeg was ik wel heel angstig. De gynacoloog heeft me toen wel echt gerustgesteld. Alle scenario’s gingen al door m’n hoofd.
    Dit is voor jou de eerste keer dat je een afwijkende uitslag hebt denk ik? Probeer je niet te druk te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar een pap3 is goed te behandelen.

7. Flux

Flux Actief lid

20 feb 2022
    113
    137
    43
    Vrouw
    klopt, eerste keer. Ik vond het gek omdat het de keer er voor helemaal goed was, zelfs geen virus te vinden. Er is niks gebeurd in de tussentijd, zegmaar. Dus ben beetje bang dat ze het de eerste keer gemist hebben.

Dankjewel voor je reactie, stelt me wel gerust. wel frustrerend inderdaad dat je toch weer een pap2 had, blijft dat virus dan voor altijd actief? Want mocht baby 2 er ooit komen, dan laat ik in dat geval liever meteen m’n baarmoeder verwijderen ipv al die stress voortaan

Deel Deze Pagina