@mariska: beterschap en hoop dat je je snel weer wat beter voelt. @sammie: jeetje wat irri zeg. Maar je testen worden steeds donkerder dus het lijkt mij dat je gewoon zwanger bent. Ben benieuwd naar je test voor zaterdag/zondag.... @jantien: nog even geduld, hopen dat beloond wordt met een beebje @ en marnat???????? @hier: ovu test wordt ietsjepietsje donkerder en gaan zaterdag heen voor iui. Mijn ovu is altijd op dag 13 of 14, dus dat zit wel goed. Zal blij zijn als deze iui er op zit. Dan nog ong 2 mnd rust(kijk ik ook wel naar uit) en dan eindelijk door met ivf ec. Knuf aan iedereen
Jantienn@ Duim voor je door meis, en ja mocht het mis gaan, waar even niet aan denken , ken ik jou gevoel meis dat je geen zin aan de kerst daggen hebt! Wij nu ook niet vandaar we alleen maar gaan eten met beide dagen!! en verder niks. Ik ga idd niet eerder na het weekend testen ergen in die week als ongi er niet is. Mien @ Nee nog geen ongi hier te bekennen!!
Marnat: ik hoop dat je nog steeds geen ongewenste rode visite hebt. En heel verstandig dat je tot na het weekend wacht met eventueel testen. Maar zijn je cyclussen normaliter erg regelmatig? Wat is de langste cyclus die je de laatste maanden hebt gehad? Ben je dan ook overtijd? Wel spannend hoor, mijn duimen blijven draaien! Ik ben druk doende om het UMCG te pakken te krijgen. Ze zijn constant telefonisch in gesprek. Ze hadden mij op 24 november 2010 (bijna een maand geleden) een brief gestuurd met summiere dossier-informatie over mij. Heb dat namelijk nodig om naar de verloskundige te gaan op 29 december. In die brief staat alleen de 1e echo vermeld en de uitslag daarvan + de mededeling dat "uitgebreidere informatie over de 2e echo en de behandeling nog volgt". Zoals ik al zei: we zijn bijna een maand verder en ik heb nog steeds de vervolgbrief niet ontvangen....
Hè rottig, BeHappy. Bel anders centrale nr. UMCG. Dan door laten verbinden. Dan word je in de wacht gezet. Anders zit je steeds met die in gesprek toon! Maris, beterschap meis! Hoe is het nu?
Nou ja zeg! Wat een sukkels! (Sorry!) Ze hadden me destijds doorverwezen naar de Stadspraktijk Groningen (Verloskundigen), maar die wilden mij niet hebben omdat ik in Assen woon. Toen heb ik direct een Verloskundigenpraktijk in Assen gebeld. En ik heb toen gelijk het UMCG gebeld dat ze mijn dossier NIET naar de Stadspraktijk moesten sturen....Dat hebben ze dus met het eerste gedeelte van mijn dossier ook niet gedaan. Maar....de vervolgbrief hebben ze daar dus wel naartoe gestuurd! :x Ze printen gelijk die brief weer uit en sturen 'm naar mij toe.
Behappy@ Wat weer een gedoe daar in umcg!! geen last van tot nu toe. Mijn cyclus is regelmatig af en toe een dag te vroeg maar over tijd niet meer. Ja in begin toen we begonnen in de mmm maar daarna weer regelmatig. Mijn zusje is geweest gister en die vertelde dat ze na haar miskraam twee week heeft gewacht op ongi! ik ga nergens van uit , maar hou hier wel rekening mee.
Heb ik ook wel eens van gehoord, dat je na een miskraam onregelmatig ongesteld kunt zijn. Dus een langere cyclus kunt hebben. Maar ik probeer positieve gedachten jouw kant op te sturen (met een lading HCG)....wie weet helpt het!
Behappy@ Dankje lieverd , we merken het wel ben nog nooit heeel lang over tijd geweest dus dan zou je denken dat er wat moois aan het groeien is!! Maar 3 dagen over tijd wel!! Toch probeer ik me geen dingen in het hooft te halen nu. pas als we heeel lang over tijd zijn mis wel.
Hey Marnat, verevelend die onzekerheid. Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent. @behappy, wat gaat dat weer raar bij jou ja. Hopen dat ze nu wel de juiste papieren naar de juiste plek sturen. Ik zie dat je bij de vlos ook weer een echo krijgt. Ben bang dat ik die niet krijg, vind ik erg jammer wil het graag even zien of alles goed is. Hoorde dat de vlos waar ik heen ga geen echoapparaat heeft alleen voor het luisteren van het hartje. Hey Mijs, gister was een dipdag, veel bankhangen en slapen en kokhalzen, eten smaakte me niet. Heb vannacht wederom goed geslapen, echt vreselijk zoals ik slapen kan. Ben soms net een uur uit bed en dan kan ik al wel weer slapen op de bank. Vandaag gaat het geloof ik wel weer, even afwachten hoe mijn broodje valt. Hoe gaat het met jou?
@ Mariska: maar zou je dan tot 20 weken moeten wachten tot je weer een echo krijgt? Ik hoop toch dat je op een of andere manier nog een 12-wekenecho krijgt. Bij de praktijk in Assen doen ze altijd standaard rond 12 weken nog een echo. Vind het wel een beetje apart, want er zijn ook genoeg vrouwen die hun eerste afspraak rond de 10-12 weken pas hebben (die op de natuurlijke manier zwanger zijn geworden) en die moeten dan toch hun eerste echo hebben als ze bij dezelfde verloskundigenpraktijk als jou zitten. Elmo had toch dezelfde verloskundigenpraktijk of niet? Misschien weet zij hoe het zit? Beterschap trouwens! Hoop dat je je gauw weer wat lekkerder mag voelen. En slapen? Ik ben 's ochtends superfit. Maar aan het einde van de middag/begin van de avond word ik erg moe. Ik lig er vaak ook al om 20.00 uur al in. Maar midden in de nacht ben ik dan opeens klaarwakker. Om pas een paar uur later weer in slaap te vallen. Ook heb ik vaak en veel akelige dromen waardoor ik met hartkloppingen wakker word. Kun je zien dat het toch van persoon tot persoon verschilt.... Nog even een vraag trouwens: wanneer licht jij de verzekering in dat je zwanger bent? Ook in verband met de Kraamzorg? Ik denk dat ik even de 12-wekenecho afwacht en dat ik daarna de verzekering inlicht en kraamzorg regel. Mijn vriend en ik wonen samen en als ik zo'n 6 maandjes zwanger ben, gaan we naar het gemeentehuis zodat hij zijn ongeboren kind kan erkennen. Dan moet er ook nog iets via het Kantongerecht gebeuren (ouderlijk gezag), maar daarvoor krijgen wij van de gemeente dan papieren mee die we na de geboorte op moeten sturen naar het Kantongerecht.
Hey Behappy, ik hou dat ook niet vol hoorals ik nog moet wachten tot de 20ste week voor een echo. Dan probeer ik anders nog wel, misschien mag ik dan nog wel even weer naar umcg als ik daarheen bel, weet het ook niet, maar misschien weet Elmo het wel idd. Goed om te horen dat jij je zo goed voelt, ik kan de avonden er beter wezen, de ochtenden zijn belabberd. Slaap prima, wordt gelukkig niet zo raar wakker als jou. Ik wacht nog even tot in het nieuwe jaar als ik de 12 weken ben gepasseerd en dan meld ik me aan bij de verzekering. En wat betreft dat erkenne van het ongeboren kind, vind ik allemaal zo´n poespas. Als het aan mij ligt gaan we het voorjaar trouwen, maar vriendlief wil liever in het najaar Dus we zijn er nog niet helemaal uit, wordt vervolgd haha
Hier is het volgens mij over, maandag is mijn testdag en had net wat bruine afscheiding....... Nu maar afwachten....voel me k*** Gistereren was mijn vriend jarig ben blij dat we het uitgesteld hebben, heb het gevoel dat ik gefaald heb. Weet dat ik er niets aan kan veranderen..... We willen nog wel een 4e poging doen in Dusseldorf, maar eerst een paar maandjes rust. Leeg, leeg, leeg............ LIefs Karin
Och lieverds, wat een berichten precies tegelijk gepost! Pffff, maar even op volgorde: Waaaaaaaaaaaaaaaah Sammie!!! Hij heeft geplakt, je kleine mini 2-cellige embryootje! Woohooooooooo!! Gefeliciteerd meid, juich, juich, juich!
Lieve Karin, Ik heb het ook: dan zie ik bruin en weet dat het voorbij is. Weet jij het helemaal zeker of ga je nu toch zo'n weekend in met het gevoel dat er nog een klein kansje zou kunnen zijn dat.... Ik wou dan per se even testen (morgenochtend zou betrouwbare uitslag moeten geven) om het zeker te weten en de onrust weg te nemen. Ook al is het negatief. Pfff, dat waren ze dan, de drie pogingen. Wat lijkt me dat inderdaad leeg, leger, leegst voelen. En dat je het akelige gevoel hebt gefaald te hebben, breekt mijn hart. Ik zou het ook zo voelen, ookal weet je dat het rationeel nergens op slaat. Je kunt er helemaal niks aan doen en toch voel je je een loser, niet eens zwanger kunt worden ookal proppen ze er prima embryo's in. Ik snap het helemaal. Wat een onmacht en verdriet! Dikke knuffel voor jou! Jullie kunnen het nog niet opgeven lees ik, op naar Duitsland. Maar nu dus heel verdrietig.... Nogmaals hele dikke knuffel voor jou en Tjikaman! Ik denk aan je!
Sammie en Sammie man Gefeliciteerd!!! eindelijk het is jullie heel erg gegunt. Geniet ervan. Hier nog maar een keer hihi.
Lieve karin Pff weet even niet veel te zeggen! alle drie de pogingen gehad , en nu geen mogelijkheden meer? IUI mis of hadden jullie dat al gehad , sorry weet het niet meer. Een hele dikke knuffel meis! Hoop dat duitsland wat op leverd meis echt!!!
En Tjika, tjee meid, Kan me voorstellen hoe je je voelt op het moment. Is er voor jullie geen behandeling meer mogelijk in het UMCG, zo niet dan hoop ik dat Dusseldorf jullie meer geluk brengt. Een hele dikke knuffel voor jullie, sterkte meid
Sammie, nog een x van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!! Tjika, wat erg voor jullie, maar weet je zeker dat je ongi er aan komt? Iig heel veel sterkte. Jantien, hoe gaat t met jou? Heb je stiekem al getest? Hier: vanochtend werd ik gebeld om een afspraak te maken voor iui, waren ze mijn dossier kwijt. Gelukkig hebben ze em gevonden. Maar toen zeiden ze dat we wel haast moesten maken, want wij waren de laatste van de dag, dus stress in huize mien mn voor mienman, want produceren onder druk is voor hem eigenlijk niet te doen en dan heeft hij ook nog zo'n vrouw die aan t drammen is. Dus beetje knuffelen , viel t kwakkie naast t potje. Aaaaaah!!!!!!!!!! Gelukkig nog een beetje kunnen oprapen. Maar t is uiteindelijk gelukt hoor De laatste iui zit er op gelukkig en nu ff rust in huize mien.... Dikke knuf voor iedereen