IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Sammie:

G E F E L I C
    I T E E R D !

Dat is nog eens een mooi vroeg cadeautje van de Kerstman! Geweldig nieuws op deze koude winterdag.

2. Be Happy

Jeetje...Vind het altijd zo tegenstrijdig. De een heeft geweldig nieuws en meldt dat ze zwanger is en de ander....de ander heeft zwaar verdriet, omdat de 3e poging mislukt is. Het is ook gewoon zo vreselijk oneerlijk :(. Hoop, duim en bid voor jullie dat de 4e poging in Dusseldorf jullie geluk mag brengen!

3. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Tjika, wat ontzettend rot voor je zeg!!! Sterkte de komende tijd!!! En als je rust hebt gehad en het op de een of andere manier een plekje hebt kunnen geven, bedenk dat wel dat het bij jullie ook echt kan gaan lukken. Een vriendin van me heeft ook ivf icsi gedaan, en na de 5e keer hebben ze een gezonde zoon gekregen, hij is nu 4 maanden oud. Het kan dus wel!!! Zij twijfelden na de 3 en 4 x of ze niet naar belgie of duitsland wilden, maar ze hebben er toch voor gekozen om in het umcg te blijven. Het is een zware weg. Ik gun het je van harte en nogmaals sterkte voor nu en dikke knuffel!!!

4. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Jeetje Mien, wat een toestand allemaal ja! Dossier kwijt, stress, kwakje naast het potje... moest wel een beetje lachen toen ik dat las, zag het helemaal voor me en gelukkig is het allemaal goed gekomen he!!! En succes met 2 weken wachten, tot nieuwjaarsdag ongeveer toch?

Van harte gefeliciteerd Sammie!!! Toch wel lekker zwanger he! Een heeeeele duidelijke streep! Ben heel blij voor je. Dat stomme Emmen maakte je onzeker, maar gelukkig is je test vandaag zo duidelijk als wat!!! Geniet er van meid!

En Mien, ik heb nog niet getest, haha. Liep wel langs drogisten, maar mijn vriend was mee... en eigenlijk hebben we afgesproken niet eerder dan donderdag te testen. Maar misschien wil ik wel net als Sammie elke dag testen en dan kijken of de streep donkerder of lichter wordt. Ik moet daar nog maar even over nadenken. Ik heb wel best veel buikpijn, alsof ik ongesteld word en dat maakt me wel een btje bang. Maar dan denk (of hoop) ik weer, sammie had ook buikpijn en is hartstikke zwanger.. afwachten en leuke dingen doen, afleiding zoeken is denk ik het beste.

Marnat, gelukkig heb je geen bloed! Het kan dat je je lichaam na mk eerst wat in de war is, maar het kan natuurlijk ook heel goed dat je zwanger bent, daar duim ik heeeeeel hard voor hoor!!!!!!! Wat een zelfbeheersing dat je geen test doet, ik zou denk ik wel testen, dan heb je duidelijkheid toch? Maar ik begrijp dat je zo vaak een teleurstelling hebt gehad, dat je daarom wacht met testen he?

5. Tjika

Tjika Lid

20 mei 2010
    48
    0
    0
    Winsum
    Ik vind het zo lief wat jullie schrijven. Zit te huilen achter de pc. We kopen voor de zekerheid nog wel een test voor morgen. Maar geen goed gevoel. Heb nu geen energie om jullie afzonderlijk te schrijven. Gefeliciteerd voor de meiden die zwanger zijn, geniet ervan.
    Marnat ik hoop het zo voor jullie!!! Wie ik vergeet succes. Krijg zo nog visite van mijn ouders en zus, geen zin in.......

Veel liefs Karin

6. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Hallo Meiden,

Zoals een paar van jullie weten, heb ik in mei een bbz gehad die verkeerd is afgelopen, ze hebben daarbij mijn rechter eileider weg genomen. in juli had ik een HSG onderzoek en daaruit bleek dat mijn linker eileider ook dicht zat, ik had twee opties of IVF of eileideroperatie. In eerste instantie wilde ik de opratie niet, want ik was al eerder dit jaar geopereerd, maar er zat vocht in mijn eileider en dat moest eerst worden verholpen dus toch maar ingestemd op een operatie, ze zouden in eerste instantie proberen om mijn eileider te herstellen en als dat geen zin had er uit halen. Mijn eileider is er dus nu niet meer, want hij was misvormd, waarschijnlijk aangeboren, maar dat kunnen ze nu niet meer bewijzen omdat mijn rechter al weg was. Ik had al wel het gevoel dat het niet goed zou komen, maar je hoopt altijd wel. De dokter zei dat ik hele goede kansen zou hebben dat ik dmv IVF zwanger zou worden, want mijn probleem was dus echt mijn eileiders, de rest was allemaal goed.
    Eind januari moet ik weer voor controle komen, bij de dokter. maar ze zei dat ze me al heeft ingeschreven voor IVF. (ik hoop dat ik snel de intake afspraak zal krijgen).
    Ik ben wel erg verdrietig dat het niet is gelukt, maar ik heb zelf wel een heel goed gevoel dat de IVF zal aanslaan.

Dus als ik hier mee mag kleppen graag,

Liefs Janis

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Janis@ KNUF meis tuurlijk mag je mee schrijven.
    Hoop en duim voor je dat ivf gaat lukken !!
    Heb je pbbtje beantwoord.

8. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Janis:welkom hier, ook al heel wat meegemaakt helaas. ivf wordt em meid!. Spannend allemaal. Heel veel succes:)

Tjika: hoe gaat t met jou? Hoop dat ongi niet heeft doorgezet. Heb je nog getest? Duim voor je.

Jantienn: En, en, en. Heb je al getest? Spannend!!

Marnat: nog steeds geen ongi gezien? Hoop voor je dat die 9 mnd op vakantie is;)

Knuf

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lol mien die houden we er in!! nee idd nog geen ongi hier.

Had wel moeite met ontlasting [ sorry] gister niks en nu pijn .

manlief zij vanavond dat ongi de bus had gemist :D

10. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hey Mien, hoe gaat het met jou? Hoop dat er een lekker nestje gebouwd wordt in je buik!
    En Marnat, er blijft dus zeker hoop nu ongi met de bus op vakantie is!!!
    Ik heb nog niet getest Mien, ik heb nog steeds buikpijn wat ik heb voordat ik ongi word, dus ik ben bang dat het vandaag gaat beginnen met bruine afscheiding en morgen of overmorgen dat het doorzet :( Maar zolang ik geen bloed heb, hoop ik heel hard dat ik toch zwanger mag zijn! Donderdag (=officiele testdag) ga ik pas testen, of toch woensdag misschien al, maar niet vandaag en niet morgen.

Hadden degene die wel zwanger zijn ook buikpijn alsof je ongesteld zou worden? Ik weet dat Sammie dat had, maar komt dat vaker voor?

11. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Haha nou ik hoop voor je dat de bus helemaal niet meer komt, in ieder geval 9 mnd;)

duim voor je...

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jeej spannend Marnat, vind je 2 weken wachten geen marteling?
    Ik kon er niet over die onzekerheid, had er gewoon weer een test tegenaan gegooid:D Maar knap hoor dat je het volhoudt, heb ik wel bewondering voor.

Hey Jantienn, ik was vlak voor de test heel erg down, ben twee avonden huilend in slaap gevallen omdat ik zeker wist dat het niet gelukt was. Ik mocht 4 november testen en 1 november werd ik 's morgens wakker en begon ik braakneigingen te krijgen, dacht was dit nou:( Heb toen maar een test gedaan omdat ik heel erg twijfelde en die was al vrij positief. Mijn buik rommelde heel erg er was heel veel activiteit daarbinnen heb ik wel twee week gehad. Buikpijn kan ik niet zeggen, maar had wel zo'n zere kramp in mijn bovenbenen wat ik ook altijd heb als ik ongesteld moet worden.
    Het blijft toch spannend.
    Ik heb ook zo vaak gedacht nu kan het wel eens raak zijn en dan was het niet zo.
    Nog even volhouden meis, hoop dat je een blijvertje hebt;)

13. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meiden, duim voor jullie!!

14. Be Happy

Yep. Hier ook. En ik wist ook niet zo goed hoe dat voelt: ongi-buikpijn. Want normaliter had ik altijd vrij weinig last van mijn menstruaties.

Echter, toen ik net zwanger was (4 weken) had ik telkens het hele nare gevoel in mijn onderbuik (krampen) en bovenbenen alsof ik heel ernstig ongesteld zou gaan worden. Tevens pijn in mijn onderrug. Dit heeft een dikke week geduurd. Daarna nog af en toe last van die pijnen.

15. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Meiden,

Ik heb bericht van het UMCG, ik mag 15 februari op het IFV spreekuur komen!!!! ik ben wel blij dat ik een datum heb, was al van plan om morgen te bellen, maar nu is mijn vraag aan jullie, wat houd de ivf spreekuur in, is dat startgesprek? waarbij je dan de prikinstructie krijgt? En daarna mag beginnen? Want ik neem aan dat we de intake niet meer hoeven, want we hebben alles al ingevuld en onderzoeken gehad.
    Hoop snel wat van jullie te horen.
    Hoop dat jullie de vragen niet vervelend vinden.

Liefs Janis

16. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Janis, denk wel dat dit intake is. Heb je al voorlichtingsbijeenkomst gehad?

17. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hoi Janis, ik heb begrepen dat het niet altijd zo gaat als bij ons, maar bij ons ging het zo:
    wij hadden eerst een gesprek (intake) waarin we uitleg kregen en ook werd er even gekeken naar mijn cyclus en eerdere uitslagen van vele onderzoeken die we hebben gehad. Daarna kregen we een uitnodiging voor de voorlichtingsbijeenkomst, die iets van 2 tot 3 weken later was. Dat laatste was met andere stellen, dus in een groep, en toen kregen we (nogmaals) uitleg over ivf, kansen, hormonen en hoe alles werkt enzo en daarna dus de prikinstructies. En toen mocht iedereen zich op de eerste dag van de daarop volgende menstruatie naar secretaresse bellen en dan wordt er afgesproken dat de ivf gaat starten en wanneer je voor het eerst naar umcg moet. Ik doe ivf eigen cyclus, dus moest op dag 8 heen voor mijn eerste echo om te kijken of ik een ei had en zo ja, hoe groot. Dan krijg je elke keer precies te horen wat je wanneer moet spuiten en wanneer je terug moet komen enzo.

Fijn voor je dat je duidelijkheid hebt wanneer je het gesprek hebt. Volgens mij ben je er wel echt klaar voor en mag het van jou wel beginnen he?

Ik heb nog steeds buikpijn en verwacht elke keer als ik naar de wc ga te zien dat ik ongesteld ben geworden, maar tot nu toe geen bloed, nog niet. Ik ben niet meer misselijk, pregnyl zou wel uitgewerkt zijn, mijn borsten zijn ook veel minder gevoelig. Thanks Mariska en BeHappy, voor jullie verhaal. Apart he, dat elke vrouw zo verschillend is, ik heb nog nooit pijn in mijn bovenbenen gehad als ik ongesteld word. Zo heeft iedereen weer andere pijntjes. Ik heb weinig hoop meer over door die ongi-buikpijn de hele tijd, en nu pregnyl is uitgewerkt zal mijn ongesteldheid wel komen.

Bij degene die een keer niet zwanger zijn geworden, op hoeveel dagen voor de officiele testdag kregen jullie bloed? Ik begrijp dat dit geen leuke vraag is, want daar wil je natuurlijk niet aan terugdenken, maar misschien is er iemand die het wel zou willen delen?

Marnat, hoe gaat ie met jou? Al lang over tijd he!!!

En mien, voel jij iets?

18. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Hey Jantienn,

Ik heb net het ziekenhuis gebeld want ik wilde meer duidelijkheid.
    Het is idd een intake gesprek, en heb wel even moeten huilen, want dat is pas over 2 maanden. Dan ben ik bang dat we nog langer moeten wachten totdat we mogen starten.
    Jah ik ben er zo aan toe om te beginnen, ik ben namelijk een ondeduldig typje en wil graag weten waar ik aan toe ben.
    Hoelang heeft het bij jullie geduurt vanaf de intake en dat jullie daadwerkelijk konden starten? Want van die secretaresse werd ik ook niet veel wijzer, Jemig, dan zijn we straks als we eindelijk mogen beginnen een jaar verder blehhhh.
    Oja de voorlichtingsavond hebben we al gedaan, alleen in utrecht. (hoop dat dat ook geld voor hun anders duurt het nog langer)

Liefs Janis

19. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hoi Janis, ik begrijp heel goed dat je snel wil starten en dat je verdrietig word als het alsnog wat onduidelijk blijft voor jullie wanneer jullie kunnen starten. Dus jullie in febr de intake en jullie hebben alleen dan nog de prikinstructies nodig he? Ik zou als ik jullie was, tijdens de intake dit duidelijk zeggen. Wij zijn ong 6 weken na de intake gestart, denk ik. Dit is misschien wat sneller dan normaal, dat komt omdat ik nog 1 keer een behandeling mocht voordat het umcg dicht gaat (vanaf kerst t/m eind januari). Ik hoop voor jullie dat jullie na de intake snel van start kunnen!!!
    Je schrijft dat je een ongeduldig type bent die graag duidelijkheid wil, dat zou ook een beschrijving van mij kunnen zijn, haha. Het ivf traject is wel zwaar, want het bestaat vooral uit wachten, afwachten.... Maar als je de behandeling gestart bent en het verloopt goed, dan is er tenminste een KANS dat je zwanger wordt!

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Janis,
    kan me voorstellen dat het een hele domper is dat je nog niet gelijk kunt beginnen, ik was ook zo, ook erg ongedurig, het wachten duurde mij ook veel te lang.
    Helaas zijn er zoveel stellen met vruchtbaarheids problemen. Als ze je eerder hadden kunnen plaatsen hadden ze dat wel gedaan. En daarbij komt ook nog ineens tussendoor de verbouwing.
    Er zit even niets anders op. Ik hoop dat je gauw ongesteld wordt na de voorlichtingsgesprek, dan is er werk aan de winkel.
    Sterkte met wachten meis;)

Hey Jantienn´
    bij mij verschilde het erg, werd een keer dag voor testedag ongi, maar ook een keer op testdag niet, gelijk getest was nega en bij het afvegen kwam de eerste rooie gloed. Heb ook een keer gehad dat ik pas twee dagen na testdag ongi werd. Best wel frusterend, ongi blijft uit je hebt hoop en een negatest pfffffff als ik er aan terug denk.

Ego, heb vrijdag mijn intake bij de vlos, vrees dat ik geen echo krijg, MAAR DIE WIL IK WEL:) Ga proberen of ze me ergens heen kunnen verwijzen dat ik wel een echo krijg.

Heb gisteren via de fietsspaarplan op het werk een mooie fiets uitgezocht, een echte mamafiets:D De batavus Mambo deluxe. Ik krijg hem pas in februari, maar tis nu toch geen weer om te fietsen. Dus kan nog wel even wachten.
    Vanmorgen weer vrij misselijk blehhhhhh niks aan.
    Hoe is het met de andere meiden, Marnat is je ongi al gearriveerd:(

Deel Deze Pagina