Mien, ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat mijn baarmoedermond de reden is dat we niet zwanger werden, dat ie geen sperma doorlaat ofzo, door de afwijkende cellen of misschien door littekenweefsel ofzo. De gyn zegt dat de reden niet kan zijn. Maar ja, die zei dat pap 3 a enzo en lang bloedverlies en niet zwanger worden alle drie los van elkaar staan... En ik was en ben het daar zooo niet mee eens! Het lange bloedverlies zou niks te maken hebben met pap 3a enzo.... En toen er in juni (na 2 en half jaar) eindelijk weefsel ter grootte en dikte van een 2 euro munt er af gehaald is, werd ik weer gewoon 1 week ongesteld. Ja achteraf hadden we dat eerder moeten doen, zei gyn... Dus wel een verband. Verder zei een andere gyn een keer dat bloed en sperma niet goed samen gaan, dat dat geen goed klimaat is om zwanger te worden! En ik vind dat erg logisch. Als ik op dag 14 eisprong had en op dag 17 alweer bloedverlies omdat mijn ongesteldheid dan alweer begon, tja dat werkt toch niet, daar hoef je toch niet voor te studeren om dat te begrijpen lijkt me? Ik had een jaar geleden gevraagd of we een spuitje met een slangetje eraan konden krijgen, om de sperma zelf door de baarmoedermond te kunnen spuiten rond mijn eisprong (had ik een keer op tv gezien) maar dat wees gyn ook af. Nou ja, nu via ivf is het ook door de baarmoedermond geholpen en die stap had ik nodig, denk ik. Ik laat dit alles maar los, want als ik erover schrijf voel ik die frustratie, onbegrip en machteloosheid weer. De reden dat ik dit alles opschrijf is dat anderen die last hebben van verkeerde uitstrijkjes enzo en/of lang bloedverlies hebben en/of moeilijk zwanger kunnen worden, mijn ervaring kan lezen. En mien, hoe ging dit alles bij jou dan?
Ik heb heel lang bloedverlies gehad tijdens t vrijen. Dacht dat vaker voorkwam, maar toen we in de mmm kwamen werd er een uitstrijkje gedaan en toen kwam er pap3b uit. Was toch niet goed dus. Dus toen lisexcisie gehad, maar ze schrokken wel van de hoeveelheid en ik had zeker niet langer moeten wachten(je zag een mozaiekachtig weefsel en dat is zeker niet goed). Ze hebben de voorkant afgehaald zo'n 10mm dik. 4 maanden later weer uitstrijkje en was t weer pap3b. Dus opnieuw onder t mes grrrrrr. Half jaar later weer een uitstrijkje gehad en toen was t pap1 en nu weer gelukkig Ben iig blij dat ik door de mmm een uitstrijkje heb gehad, want als ik op m'n 30e pas een uitstrijkje had gehad dan had ik zeker baarmoederhalskanker gehad. Jantienn: hoe voel je je nu? Kun je t een beetje beseffen?
Hey Jantienn, super dat het hcg mooi hoog was, en maak je borst maar nat je hcg vermeerdert dus dan zul je je de komende weken nog aardig beroerder gaan voelen Tenminste bij mij begon het ook met lichte misselijkheid en naarmate de weken verstreken nam dit aardig toe, heb nu echt een minne week, vandaag voel ik me trouwens goed. In ieder geval geniet ervan Ik ben vanmorgen naar de vlos geweest, intake gehad, leuke vlos trouwens. Geprobeerd om het hartje te luisteren, maar die kon ze niet vinden Helaas. Ze stelde zelf voor om een echo te doen dat vond ik niet erg natuurlijk. Ik kon vandaag terecht in winschote, st lucas, maar daar had ik geen zin aan zo´n end rijden, en nu gaan we maandag naar het Delfzicht, das even beter te doen. Ik ga er van uit dat toch alles goed is. Zal maandag ons ukje wel even weer showen. Iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar
He Maris, Wat jammer van het hartje zeg! Ik had beide keren heel veel geluk, met Stijn was het achterlijk vroeg te horen, had M echt nooit verwacht! Gelukkig weer gluren (kon dat niet in Groningen?). Fijn dat het goed voelt (dat lees ik tussen de regels door).
Oh, ik zit na jaaaaren weer lekker aan een wijntje! Ik hoop dat jullie in 2011 allemaal o.a. wijn moeten gaan laten staan dames! Op een heel vruchtbaar, gezond en liefdevol 2011!
Jammer mariska dat je t hartje niet kon horen. Maar binnenkort wel echo en das veel mooier natuurlijk. Iedereen hele fijne feestdagen!!!!!!! liefs
Hey Mien en Mariska, Ik besef het steeds een beetje meer, voel vooral het gevoel van, hehe, eindelijk. Elke keer als ik ongesteld werd, 'klopte' dat niet voor mijn gevoel en nu 'klopt' wel. Ik ben af en toe wel misselijk, ik zal er van genieten mariska aangezien het waarschijnlijk erger gaat worden... fijn voor je dat je af en toe een goede dag er tussen hebt zitten!!! Ik hoop dat met kerst je 2 goede dagen hebt!!! Ik had 15 dagen na de tp HCG 547. Dat schijnt hoog (genoeg) te zijn en dat gaf me wel vertrouwen in dat ik echt zwanger ben. Ik had vanaf 9 dagen na de tp een week echt best veel buikpijn, nu gaat dat iets beter. Ik las dat hier wel vaker dat dat kan, maar ik ging de eerste paar dagen na de testdatum toch nog beetje angstig naar de wc, straks begin ik toch ongesteld te worden... Nu vertrouw ik er steeds meer op en raak ik er meer aan gewend dat ik echt zwanger ben. Wat heftig Mien, 3 b en veel weefsel weghalen enzo. En superrrrr dat jij ook pap 1 hebt nu. Echt mazzel dat je er op tijd bij was, in jouw geval kan je dus zeggen dat dit nadeel (MMM) ook zijn voordeel heeft he! Nu tijd voor de volgende positieve stap meid!!! En Mariska, fijn dat het klikt tussen vlos en jou!!! En dat je echo krijgt maandag, kan je hem of haar ook nog even kan bekijken Elmo, Mariska, Mien en IEDEREEN, een gezellige kerst en wens jullie allemaal veel gezondheid, steun, gezelligheid, afleiding, hcg, energie en heeeeel veeeel geluk in 2011!!!!!!
Hey meiden, iedereen leuke feestdagen gehad. En de meiden van wie hun grootste wens nog niet in vervulling is gegaan, konden jullie de feestdagen een beetje doorkomen. In mijn geval eindelijk lekker van de feestdagen kunnen genieten. Moest ´s morgens nog wel eerst werken. Heb eerste kerstdag mijn kerstontbijt er bij mijn werk uitgegooid Oeps, was niet zo smakelijk. Vanmorgen moesten we om kwart voor 11 in het delfzicht zijn voor een echo, nou daar gaan we dus ook niet weer heen. We waren pas om half 12 aan de beurt, vreselijk. Vriend werd chagerijnig en wilde weggaan maar ik had me zo verheugd op die echo en wilde niet zonder echo weg. Uiteindelijk waren we aan de beurt. De arts was een pool kon hem ook soms moeilijk verstaan. Maar hij nam wel de tijd voor ons.We hebben ook zo´,n kwartier een echo gehad. Kindje vloog van de ene kant baarmoeder naar de andere kant, de arts zei ook het is flink beweeglijk. We hebben het goed kunnen zien, alleen de uitdraai is niet mooi geworden doordat het zo beweeglijk was. Wat een droktemoaker nu al Ben blij dat alles goed is, vond het allemaal toch weer heel erg spannend. 24 januari weer naar de vlos, dan zullen we het hartje wel kunnen horen. En dan zullen we eind februari wel de 20 weken echo krijgen. Gaat best snel he. Hoe is het met jou jantienn, en Sammie en Mijs en Behappy, wat zijn jullie rustig meiden, jullie kunnen geen kater hebben van de kerstdagen
Hoi Mariska! Blij te lezen dat de echo goed is verlopen. Ik ben dus woensdag aan de beurt: intake + echo. Gelukkig bij ons alles in 1 verloskundigenpraktijk. Vind het reuze spannend! Is de echo zo slecht dat je hem niet kunt plaatsen? Want ik ben eigenlijk wel erg benieuwd. Had me toch op je echo verheugd! Ook omdat we even lang zwanger zijn. Hier wel goede Kerstdagen gehad. Wel ben ik aan het begin van de avond al hartstikke moe. Ik lig er al vaak voor 20.30 uur in. Eerste Kerstdag heb ik dus maar even een middagdutje gedaan van een uurtje. Daarna naar schoonouders van 14.30 uur tot 19.00 uur. Dat hield ik gelukkig net vol. Schoonouders zijn erg lief en bezorgd. Mijn vriend is samen met mijn zwager later nog met ons neefje en nichtje wezen slee-en. Ik ben toen bij mijn schoonouders gebleven. Ik mocht wel op de bank liggen als ik moe was? En als ik honger had, moest ik het wel zeggen hoor, dan zouden ze wat voor mij klaarmaken. Lief hoor! Schoonmoeder is de keuken ingegaan om te kokkerellen, schoonpa zat achter de laptop en ik heb een paar tijdschriften gelezen (Vriendin) tot mijn vriend en co. weer terug waren. Was wel even lekker die rust (dat vond schoonpa ook), want mijn nichtje en neefje (5 en 4 jaar) zijn best wel erg druk. Ze willen ook constant naast je zitten of op je zitten (dat wilde ik dus niet hebben. Daarna lekker samen gegeten. Weer een lieve actie van mijn schoonouders. Ik lust nu lang niet alles en ze hadden rekening gehouden qua eten met mij. Zo hadden ze rollade (lekker!), beenham (lust ik niet), gebakken aardappeltjes, salade (kon je zelf maken; ze had alles er los bij gesneden: komkommer, tomaat, augurk, eieren, geraspte kaas), slasaus, stokbrood + kruidenboter, mini-hamburgertjes en mini-slavinken. Goed voor elkaar dus en ik heb tot mijn verbazing ook 2x opgeschept. Daarna nog een lekker vruchtentoetje na. Gistermiddag, Tweede Kerstdag, weer een paar uur gerust, want we gingen nu Kerst vieren met mijn kant van de familie (mijn ouders, zusjes, zwagers en kids). We zijn uit eten geweest in een wokrestaurant bij ons in de wijk. Ik was vantevoren een beetje misselijk en mijn vader was wat grieperig. Desondanks heeft iedereen heerlijk gegeten. Ik heb me ongans gegeten in de stokbrood, salades, fruit en ijs....Als het maar koud was. Had geen zin in warm eten. Dat was wel een beetje een nadeel. Ik ruik alles zo goed. En dat is wat minder als je in een wokrestaurant zit, al die etensluchtjes door elkaar. Mijn vriend (en mijn zwager ook) had op een gegeven moment een struisvogelbiefstuk met ontzettend veel verse knoflook. Men, wat een lucht! Voor mijn zwangerschap was ik "verslaafd" aan knoflook, maar nu moet ik er niks meer van hebben. Vanochtend stonk hij ook nog van alle kanten. Jakkes! Oudjaarsavond is helemaal voor onszelf. 's Middags doe ik even een tukje. Daarna gaan we soep eten met Turks brood. Na het eten duik ik even weer het bed in, omdat ik anders al weet dat ik het niet vol ga houden tot middernacht. Rond een uur of 21.30 uur wil ik dan weer bankhangen. Ik zet dan oliebollen en appelbeignets op tafel + stokbrood (lekker uit de oven) en overgebleven Turks brood. Daarbij wat lekkere salades, kruidenboter en kaasjes (die ik ook hebben mag). En de nepchampagne (kinderchampagne) staat al te wachten in de koelkast. Hoe gaan jullie oudjaarsavond doorbrengen?
Hery behappy, goed om te horen dat alles aardig goed met je gaat. Mijn vriend moest gelijk weg en die heeft zijn fototoestel meegenomen. Ik heb ze nog niet genomen. Maar ik hoop ze vanavond na mijn werk en anders morgen even te kunnen plaatsen. Maar het stelt weinig voor, heb 5 afdrukken 3 zijn nagenoeg hetzelfde. De eerste kun je nog wel wat zien. Maar het is geen goeie foto, mijn vriendin kon er ook weinig uit wijs worden. Fijn dat ze allemaal zo begaan met je waren. Ik heb ook duidelijk mijn voorkeuren wat betreft eten. ik moet oudejaarsavond werken tot 23:00. Ik hoop wel dat ik wat eerder naar huis kan. Vrienden van ons komen. Dus die moeten het eerst maar even met vriendlief uithouden haha. Komt wel goed. Ik zie wel hoe het gaat. Denk niet dat het bij ons laat gaat worden. Ik zal ook wel op tijd op bed liggen, heb mijn lamp ook snel uit op het moment.
Mariska: de echoscopistes in het Delfzicht zijn wel erg leuk en aardig (en nemen ook alle tijd). Heb daar 2x 20-weken echo gehad, vond het meer relaxed dan de nekplooi-meting in het UMCG. 1 van de echoscopistes doet in de avonduren trouwens ook pretcho's, was helemaal super! Geen ervaring met gyn in het Delfzicht trouwens.
O ja, bij nummer 3 heb ik tot en met 20 weken ook alleen maar slechte echo-foto's gehad (was ook erg beweeglijk of zij ging verkeerd liggen...)
Hey Marj, nou het beviel ons niet zo dus. We hadden de gyn zelf een pool met een erg toepasselijke naam......kutnich ofzo Hij nam gelukkig wel de tijd hoor. Maar als ze dat weten moetenze niet zo krap plannen. We rijden er tegen om er op tijd te zijn om vervolgens drie kwartier te wachten. We hebben zowat 2 jaar in het umcg gelopen en nog nooit dat we zo lang hebben hoeven wachten. Maar goed, ben blij dat we de echo hebben gehad. Wij gaan wat dat betreft liever naar het umcg, de 20 weken echo hebben we zo wie zo daar dus daar ben ik blij om.
K hebben wij gezien bij rondleiding en voorlichting bevallen. Grof in de mond vond ik. Ben ook fan van umcg hoor! Ben daar 2x bevallen, terwijl ik keuze had! Maar in umcg ook wel eens 2 (!) uur gewacht op gyn. liep ie beetje uit. Ook bij ivf wel vaak half uur gewacht (zelfs bij punctie).
behappy: spannend woensdag echo. Hoop dat je een mooie foto kunt maken. Ben erg benieuwd Mariska: gelukkig was alles goed met t beebje, lijkt me toch erg spannend. Jammer dat je geen mooie foto hebt, ms de 20 wk echo?
Jantienn: mooie hcg waarde hoor!!! Nog een paar weekjes en dan krijg je de eerste echo. Superspannend Denk dat ik niet zo veel meer zal meeschrijven, aangezien wij nog ff moeten wachten voordat wij verder kunnen met ivf. Maar ik lees wel mee hoor. Ben natuurlijk wel benieuwd hoe jullie zwangerschap verloopt liefs mien
Sammie & Jantienn Gefeliciteerd Ben zo blij voor jullie... Ik heb mijn vragenlijst gehad van het UMCG. Zaterdag de 18e. En zondags komt er natuurlijk geen post en maandags meestal ook niet en we zouden al vroeg weggaan. Dus ik ben blij dat ik ze nog heb kunnen invullen en op de post heb kunnen doen voordat we weggingen. De pc thuis is kapot Dus ik zal heel weinig te zien zijn hier. Maar ik probeer jullie op de hoogte te houden
Ik hoop dat jullie de Kerstdagen een beetje zijn doorgekomen. De een met een glimlach maar een gammele maag en de ander met een heel leeg hart. Op naar een mooi 2011, voor iedereen! Met baby of met bolle buik! Mijn zus en schoonzus hebben ook de echo's in Delfzicht gehad (door een vrouw S.) en waren heel tevreden. Ik heb in het UMCG eigenlijk alleen maar goede ervaringen (op 1 vrouw na, hoofd verloskunde, maar zij is nu weg - stond bekend om haar lompe manier van omgang). Knuffel dames!
ik heb ook heel lang in OZG (Delfzicht) gelopen ( voor mijn leeftijd dan) En het grootste gedeelte is S.S mijn gyn geweest. In dat aparte kamertje met het grote beeldscherm. Ze voelt erg goed met de persoon mee en ze heeft ook voor mij de stap naar IVF gezet. Zonder haar zou ik nu nog steeds verder zijn gegaan met IUI, zonder dat ik wist dat het totaal geen zin heeft om daar nog mee door te gaan. Dus ik ben blij dat ze me zo goed heeft geholpen.