IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hoi Mariska, jij bent lekker over de 12 weken grens met goede echo's!!! Fijn lijkt me dat!!!

En Mien, hoe gaat ie? Is het voor jou nog spannend of het deze keer gelukt is of reken je daar helemaal niet op?

Ik voel me af en toe klein btje misselijk, btje buikpijn en btje last van stemmingswisselingen maar eigenlijk voel ik me niet heel erg anders ofzo. Soms maakt dat me wel onzeker, ik wil graag meer zwangerschapskenmerken hebben, heel misselijk zijn en hele grote pijnlijke borsten hebben enzo, dan weet ik zeker dat ik genoeg hcg enzo heb... over 2 weken de 1e echo!

Met kerst aan onze ouders verteld dat we zwanger zijn en dat dat met ivf gebeurd is. Leuke reacties, helemaal super!
    Hoe was jouw kerst dan Elmo?

Thanks babywish, hopelijk bevalt umcg je goed, wij hebben positieve ervaringen met umcg!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Goedemiddag allemaal!

Daar ben ik dan weer....:D

Vanochtend zijn wij voor de eerste keer bij de verloskundige geweest. Beetje zenuwachtig stapten wij de (mooie) praktijk binnen. De receptioniste/assistente stelde zich eerst aan ons voor en verwees ons naar de wachtkamer. Daar moest ik even wachten tot ik werd opgehaald voor het bloedprikken, wat even later dus ook gebeurde. Ook mijn ijzergehalte werd opgemeten. Dit is keurig (8.7).

Toen weer in de wachtkamer, wachten tot wij opgehaald werden door de verloskundige. Dit duurde even.
    Weer handen geschud met de verloskundige en een stagiaire. Toen het intakegesprek. Er werden allerlei vragen op mij afgevuurd, o.a. over ziektes in de familie, medicijngebruik, of ik wel eens bij een psycholoog ben geweest enz. enz. Ook aan mijn vriend werden vragen gesteld over ziektes in de familie e.d.. Ook werd er gevraagd of wij een uitgebreide 20-wekenecho (GUO) willen of een gewone 20-wekenecho. Wij willen uiteraard een uitgebreide 20-wekenecho warbij ze alles zeer nauwkeurig gaan bekijken. Daar hebben wij ook recht op, omdat wij via ICSI zwanger zijn geworden. Voor deze echo zullen wij weer naar het UMCG moeten, maar dat vinden wij geen probleem.

Ook borstvoeding of flesvoeding kwam ter sprake. Nu wil ik graag borstvoeding (proberen te) geven, dus dat gaf ik ook aan. Maar volgens mij zijn verloskundigen allemaal erg pro-borstvoeding, want wij kregen meteen een heel verhaal te horen over waarom borstvoeding zo goed is. (Heb medelij met degene die om bepaalde redenen vooraf al voor flesvoeding kiezen. Volgens mij komen die in een felle discussie met een verloskundige terecht....).
    Daarna werd mijn bloeddruk opgemeten. Deze is 110 / 75. Gelukkig prima dus.

En toen....en toen....eindelijk...wij mochten naar boven toe. Daar is het echogedeelte van de praktijk. Maar eerst kreeg ik nog een handvol folders en een aantal Zwangerschapstijdschriften in de handen gedrukt van de verloskundige. Heb ik nu dus flink wat te lezen.

De echo....Spannend weer....Zou alles nog goed zijn? We zagen frummel direct. De verloskundige heeft eerst het hartje gezocht, want dat is toch altijd het meest spannende gedeelte. Die zagen we al gauw knipperen. Daarna het kindje opgemeten. Komt prima overeen met de duur van de zwangerschap. Ook heeft ze ons het hartje laten horen. Dat was mooi, een geweldige ervaring! Tot slot wilde de verloskundige ons nog een mooie foto meegeven....maar ons kindje dacht daar anders over. Het lag lekker te slapen en af en toe bewoog het even. Geen druktemakertje dus. Het had geen zin zich even uit te rekken, maar bleef lekker rustig in elkaar gedoken liggen. Af en toe moest ik hoesten zodat het kindje zou gaan bewegen, maar ook daar trok het zich weinig van aan.
    Toch was het ook wel weer leuk dat ons kindje zo lekker rustig is/was. De verloskundige nam alle tijd (zat geduldig te wachten tot het kindje zich zou omdraaien) en we hebben uiteindelijk zo'n half uur een echo gehad.

Al met al een leuke ochtend gehad. De verloskundigen die wij hebben ontmoet, zijn gelukkig allemaal erg aardig en beschikken over humor. Dat is ook wel weer leuk.

26 januari 2011 heb ik de eerstvolgende controle.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Fijn dat alles goed was Be Happy!
    Die GUO hebben wij ook beide keren gehad in het UMCG. Bij Stijn was deze niet helemaal goed maar bij de controle rond de 30 wk was alles perfect.
    Goede ervaringen bij de Prenatale Diagnostiek in het UMCG!
    Fijn dat je ervaring met de vk goed is, was toch een spannend iets bij jullie he.

Maris,
    12 wk inderdaad voorbij (sorry dat ik daar niet bij stil heb gestaan), gefeliciteerd zeg!!

Ik kom later uitgebreid reageren.

Mijn zus heeft een winkeltje overgenomen en daar gaan we nu nog even heen. Gisteren ook al lekker geholpen met van alles, leuk hoor!

Hier leuke feestdagen gehad!

Tot gauw!

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Jantienn, leuk he al die reacties op je zwanger zijn. Je zult binnenkort zeker ook al wel je eerste echo hebben? Wees blij dat je niet zoveel kwaaltjes hebt, maar snap wel dat je dat wat meer geruststelling geeft.

Jeeeej Behappy, wat een mooie echo. Ben jaloers, ik zal die van mij nog even op de foto zetten, maar je kan er geen kind van maken. Maar ik laatz e nog wel even zien hoor, kunnen jullie je oordeel vellen. En wat een geluk dat jullie het hartje al konden horen, wat een kippenvel moment. Wij moeten 24 januari weer naar de vlos, hoop dan dat we een hartje kunnen horen.

Geeft niets Elmo, de tijd gaat hard, heb het zelf ook aardig druk. Moet straks weer werken, heb drie late diensten. Vriendlief heeft vakantie.
    We zijn vanmorgen naar de Gardo geweest in Groningen, hebben daar onze kinderkamer besteld. Wit met donker hout, vonden het zelf wel erg leuk. Goed matrasje erbij uitgezocht. Een witte box besteld. De boxkleden waren met 20% korting, daar nog twee leuke van mee genomen. Badje met standaard en wat assecoires erbij gekocht. Dus de eerste euries zijn over de balk:D
    Voor de aankleding verder wachten we nog even tot we weten wat het wordt, kunnen we daarna weer lekker verder shoppen.
    Morgen nog even naar de gemeente om het vrucht te erkennen. En dan is het nodige eerst geregeld.
    Oh ja en heb me aangemeld voor kraamzorg.
    Mijn misselijkheid begint af te nemen en mijn moeheden worden ook minder.
    En begin nu echt een buikje te krijgen:D
    Heb vanmorgen ook nog een leuke 9 maanden dagboek gekocht, wauw wat voelt dit goed. Ben nog nooit zo blij geweest.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben ook mazzel gehad hoor dat we het hartje al konden horen. Jij hebt namelijk een klein druktemakertje in je buik en ik dus een luiwammesje. Omdat ons kindje zo rustig lag, kon het hartje dus ook goed beluisterd worden. Maar wij vonden het wel een beetje jammer dat ons kindje zo weinig bewoog.

Kraamzorg heb ik me vandaag voor opgegeven.
    Erkenning bij de gemeente doen wij binnenkort. Dat moet in elk geval voordat ik 6 maanden zwanger ben.
    Ik had al een Anne Geddes 9 maanden-dagboek gekocht. Daar heb ik dus al in geschreven en de eerste echofoto's in geplakt.

In januari gaan wij beginnen met het uitruimen van wat de babykamer moet worden. Daar staat nu allemaal tweedehands gekregen spul. Wij gaan even flink uitzoeken wat we willen houden en wat we toch nieuw willen aanschaffen. Zo staat er ook een oude box, maar ik wil heel graag eentje met een lade onderin.
    Verder op mijn verjaardag kortgeleden (en op Sinterklaas) allerlei cadeautjes gekregen voor de baby (waaronder veel kleding, een klamboe en speelgoed).

6. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat een mooie echo behappy. En wat fijn dat t allemaal goed is gegaan bij de vk.

Ik had jullie(mariska en behappy) ook nog helemaal niet gefeliciteerd met jullie eerste trimester dus bij deze:).

Elmo: wat voor winkeltje gaat je zus beginnen? Wel erg leuk lijkt me dat.

Jantienn: wat fijn dat alles goed gaat met jou! 12 januari lekker je eerste echo. Ben heeeel erg benieuwd!!!

Mijs: hoe gaat t met jou?

Babywish: ik hoop ook dat t je bevalt in t umcg, ik heb er ook goede ervaringen mee.

Ik verwacht hier 1 dezer dagen mijn ongi. Voel t toch echt aankomen helaas. Dus rood t jaar uit en volgend jaar ga ik toch echt voor roze hoor.

Ik wens iedereen een goed uiteinde en een roze/blauw nieuwjaar!!!!

liefs mien

7. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee meiden,

Sorry, poosje niet geweest....Schaam....

HEEEEL BELANGRIJK EN VEEEEEL TE LAAT:
    Jantienn!!!! Van harte met je zwangerschap, woohooooooo

En dan, ook heel belangrijk:
    BeHappy en Mariska voorbij de 12 weken!!! Woohoooooo!!!!
    Wat heerlijk. Een heel uitgebreid verslag van BeHappy's verloskundigengebeuren (hier op een andere plek bloedprikken en ook op een andere plek echo. Luxe dat van jou!). En een prachtig plaatje die echofoto, of het nu een slaperig hummeltje was of een drukke, ik vind hem mooi!
    En Mariska is flink aan de shop gegaan!! :$ Zeg eh, ik dacht dat jij zou wachten tot januari?!? Hahaha! Heerlijk meis, dat je zo geniet! Heb je een linkje met foto van de meubeltjes die jullie hebben besteld?
    Fijn dat je kwalen wat afnemen!

Hee lieve Elm, zwaai zwaai!

Sammie, gaat het goed met je? Vast wel!

Muppet, fijn je ook weer voorbij te zien komen. Dikke knuffel voor jou!

Marnat, ik hoop op een heel mooi 2011 voor jullie! Ik duim!

Mien, lief dat je naar me vraagt. Ook voor jou een prachtig 2011 gewenst!

Voor wie ik ben vergeten, sorry!

Hier gaat het prima. De ene dag misselijker dan de andere. Niet zo erg dat ik er ongelukkig van wordt, wel zoveel dat het prettig bevestigend werkt. Vanmorgen overgegeven. Die tandenborstel achter in de mond die triggert steeds kotsneigingen!
    Kan niet wachten tot ik 12 weken zwanger ben!
    Dit weekend met oud en nieuw gaan we het ooms en tantes vertellen, volgende week ook werk inlichten. Maar ik vind het wel heel eng. Stel dat t toch nog mis gaat....

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

*zwaait terug*

Het is hier zo druk, met verschillende namen, dat ik het niet eens bij kan houden op dit moment.

Sorry Be Happy, natuurlijk ben jij dan nu ook de 12 wk grens voorbij!

Ik beloof dat ik straks weer wat braver zal supporten hoor..maar de vakantie is vaak alleen maar drukker hahaah

Oh, mijn zus heeft een winkeltje in 2e hands merkkleding voor kinderen :D
    Heel rottig :D :D
    8 januari gaat ze feestelijk open dus we willen haar zo goed mogelijk helpen opstarten, tis heeeeel veel werk (een zaakje overnemen van iemand die niet zo heel precies was haha).

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden, nog even snel een laatste bericht van mij van dit jaar.
    Heb het heel druk op het moment.
    Heb vanavond ook nog dienst.
    Mijn hondjes zitten in de stress van de vuurwerk, zooooo zielig. Heb de radio lekker hard aan in huis en ze zitten de hela dag al onder de tafel te trillen.
    Het zijn ook geen rotjes meer tegenwoordig maar complete bommen die afgevuurd worden, vind het zelf ook wel eng om bij pad te zijn vanavond ben best wel schrikkerig.

Aan alle zwangere meiden ons, een heel gelukkig dikgebuikte en een gezond kindje in 2011.

Aan de meiden waarvan hun wens nog niet in vervulling is gekomen, mag 2011 voor jullie ook brengen wat het ons heeft gebracht, hoop dat jullie geluk ook snel mag komen.

Elmo en Marj heel veel geluk en veel plezier met jullie gezinnetje in 2011.

Hoop dat ik iedereen zo´n beetje gehad heb.

Zal er 1 op drinken vanavond, vruchtensapje natuurlijk:D

Sorry Mijs, kon me niet inhouden, vriendlief had nu nog vakantie dus dat kwam mooi uit, maar heb me ingehouden hoor, wat wordt je hebberig van al dat leuke kinderspul

Voorzichtig zijn vanavond en vannacht en tot gauw, liefs Maris

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meiden,

Ik ben vandaag niet veel online, dus wil jullie alvast een fijne avond wensen en een goede start van het nieuwe jaar!
    Ook wens ik een gezond, liefdevol en vruchtbaar 2011!
    Dat al jullie dromen en wensen werkelijkheid mogen gaan worden!

Liefs xxx

11. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    hey meiden

ook van mijn kant alvast een gelukkig nieuwjaar
    Pff, kan niet wachten tot de eerste afspraak :D

dikke knuffs

12. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Jah gelukkig nieuwjaar iedereen, en ik kan ook niet wachten tot de eerste afspraak.

Liefs Janis

13. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Haha Mijs! Ik was bij de 2e ook erg vaak misselijk en overgeven, en mijn mannetje maar lachen. Was op den duur zo verdrietig ervan, zei hij doodleuk: is voor mij iedere ochtend een bevestiging dat het goed zit...

Elmo: heeft je zus toevallig in Delfzijl een zaakje overgenomen?

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja! Je kent het zaakje?

15. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Yep, denk dat het zusje en zo was??? Vorige eigenaresse woont achter ons. Ze is bijzonder...
    Ik kwam daar wel. Vond alleen dat het het laatste jaar niet zo leuk meer was. Kon er eerder voor Robbe goed slagen. Wat leuk dat zij dat heeft overgenomen. Hopelijk hangt er straks weer leuke kleding!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ga je even pb sturen...mag natuurlijk geen reclame maken :D

17. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Ok!!!!!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, shame on me!

Lieve lieve meiden:
    Wij wensen jullie een heeeeeel mooi, gezond, vruchtbaar en super gezellig 2011!

Elmo-family

19. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    O jé, ook vergeten!

Meiden, ik wens jullie allemaal een spetterend 2011. Ik hoop zo dat jullie dit jaar allemaal supergoed gaan afsluiten!

Sprak trouwens gisteren met de zus van een vriendin van mij. Zij gaan volgende week starten met de 2e ICSI poging in het UMCG. Ze is er totaal niet open over, maar praat er met mij wel over. Puur omdat zij weet dat wij dat hele traject ook hebben doorlopen. Bij de 1e poging was het bij haar meteen raak, 1e echo kloppend hartje, 2e echo geen hartactie meer. Zo erg...

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow vreselijk zeg...wat een nachtmerrie!

Deel Deze Pagina