IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Mijs, thanks!!! En ben blij dat het goed met je gaat!

Heb nu niet zo veel tijd, maar wil toch even weten hoe het met Mien gaat? Ben je rood het nieuwe jaar in gegaan of toch nog hoop? Hoop het zo!!!

Met mij gaat het wel goed, hoop met baby ook! Ben af en toe misselijk, maar met genoeg slapen en vaak wat eten gaat het wel.

Fijne zondag allemaal!!!!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jeetje, wat erg! Dat was (is) trouwens ook mijn grootste angst geweest bij elke echo. Dat er iets niet goed zou zijn of dat het hartje niet meer zou kloppen.....

Ook namens mij trouwens voor iedereen:

Een gelukkig, gezond en liefdevol 2011. Voor degenen die nog niet zwanger zijn, hoop ik dat het een zeer vruchtbaar jaar mag worden. Tot slot hoop ik dat ieders wensen en dromen dit jaar uit mogen komen!

Nog een vraagje voor Mariska: heb jij al nagedacht over zwangerschapsgym of iets dergelijks? Ik ga waarschijnlijk zwangerschapsyoga volgen vanaf dat ik ongeveer 20 weken zwanger ben. Dat lijkt me heerlijk ontspannend.

3. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi iedereen,

Een gelukkig en liefdevol nieuwjaar en dat al onze wensen uit mogen komen en dat de zwangeren een gezond en lief beebje krijgen!!!!

Ik ben rood t jaar in gegaan, maar weet t zeker, ik ga roze of blauw t jaar uit;). Nu eerst 2 maanden rust en genieten van onze vakantie en daarna er vol tegen aan.

Sammie: succes vandaag met de echo!

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden, ten eerste

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!!!

Ik ben oud en nieuw goed doorgekomen. Heb het lekker rustig aan gedaan, was ook moe ben tegen 3 uur op bed gegaan.

Wat een horrorscenario Marj, lijkt me verschrikkelijk. Dat zou niet mogen en al helemaal niet bij mmm meiden:x

Hey behappy, ik weet nog niet wat ik doe. Ik ben nogal nuchter daarin en het komt zoals het komt en ik denk dat de verpleegkundigen wel precies zullen vertellen hoe je moet ademen en je houding.
    De 1 heeft rugweeen en de ander weer dat. Zie mezelf nog niet naar zo´n pufcursus gaan. Weet nog niet waat ik doe.

Ik ben eindelijk mijn misselijkheid kwijt en heb meer trek in eten. Ook heb ik meer energie. Heb schoonmaakwoede, heb al mijn ramen buitenom gedaan vandaag en de hele badkamer alle naadjes en hoekjes gehad.
    Morgen de keuken uitmesten, alle laatjes op de kop:D
    Moet trouwens ook nodig naar de stad, kan geen broek meer vasthebben,heb ze met een haarelastiek vast maar ben net zo´n bouwvakker als ik buk;)
    Vriendlief geniet nu ook zichtbaar, die kan nu ook zien dat mijn buik lekker groeit.
    Ik wou dat het de 24ste was, hoop dat we dan het hartje kunnen horen.

5. Be Happy

WAHAHAHAHAHAHA, je schrijft zo leuk! Ik lig compleet in een deuk...:D
    Je mag ook wel even bij ons komen schoonmaken als je je verveelt? ;)

Hier ook wat meer energie gelukkig. Woensdagmorgen ga ik even flink aan de schoonmaak hier. Woensdagmiddag gaan we naar het gemeentehuis voor de erkenning. Aankomend weekend gaan we een begin maken met het uitspitten van wat de kinderkamer moet worden. Daar staan allemaal tweedehands gekregen babyspullen. Ooit van een oud-collega gekregen die ging verhuizen. Wij gaan even kijken wat we willen houden en wat we weg gaan doen en nieuw gaan kopen.

Enne pufcursus...."altijd is kortjakje ziek", daar heb ik ook een hekel aan hoor. Dat is gewone zwangerschapsgymnastiek, maar daar heb ik ook he-le-maal niks mee. Vandaar zwangerschapsyoga. Toch net even anders. Ik weet dat degene waar ik het bij ga volgen, kleine groepen hanteert van maximaal 8 personen van vrouwen die ongeveer even lang zwanger zijn.
    Maar er zijn zoveel dingen wat je kunt volgen tegenwoordig: zwangerschapshaptonomie, zwangerschapszwemmen, Mensendieck, hypnose, Samen Bevallen etc.

6. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Sammie en andere meiden die echo hebben vandaag, hoe ging het??? Lijkt me zo spannend, ik moet nog 9 dagen wachten voor mijn 1e echo...

7. Be Happy

Jantienn: zie het topic van Sammie. Ze heeft er ook een prachtecho in geplaatst.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha Mariska, je klinkt goed zwanger hoor!
    Ik heb bij Ruben wel een pufcursus gedaan...vre-se-lijk!
    Het was maar 5x maar had eigenlijk na de 1e keer al af willen haken. Echt niks voor mij.
    Bij Stijn dus helemaal nergens geweest (heb uiteindelijk 2x een ks gehad en bij Ruben was er aan die weeenstorm van persweeen toch niks te houden). Maargoed, er zijn er bij die er wel wat aan hebben ;)

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Goedemorgen,

hier aan een broodje appelstroop bleeeeeh:) Maar schijnt goed voor je ijzergehalte te zijn. Vooruit maar weer.
    Heb gister een onwijsmooie schommelstoel weten te vinden op marktplaats. Gaan we morgen ophalen, voor op de kinderkamer. ik wil vandaag ook alles boven opruimen en deaanstaande kinderkamer oppakken.
    Gelukkig beneden nu alles op orde, heb echt 3 maanden niets gedaan als een keer stofzuigen en de pot schoonmaken, had nergens zin in.
    Voel me echt toppie.

Dat yoga van jou Behappy klinkt me ook nogal saai toe:) Zullen ze hier in het hoge noorden ook wel niet hebben.
    Ik zie wel wat ik doe , weet het nog niet.

Ik heb trouwens af en toe een pijnlijke scheut in mijn zij als ik me omdraai in bed of als ik hoest of nies. Zou dat bandenpijn kunnen zijn? Heb jij daar ook al last van Behappy?

Hey Elmo, wat leuk dat je zus een winkeltje heeft geopend, zal er ook eens gaan kijken. Moet je me even vertellen waar het ongeveer zit.
    Kun je trouwens in Delfzijl ook positiekleding kopen, daar zit toch ook een mis etam??????

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mariska,
    Klinkt mij als bandenpijn in de oren!
    Voor de meeste cursussen moet je naar de stad inderdaad. Die pufcursus van mij was toen in Winsum.

Het winkeltje zit achter de Molenberg. Er was een zaakje wat ook positiekleding verkocht (Florentina's) maar die is failliet.
    Die Miss Etam had volgens mij wel wat..maar niet veel.
    Ik kocht het meeste bij de Prenatal / marktplaats / H&M of ... hoe heet die zaak nou nog... M&S (geloof ik).
    Paddepoel heeft denk ik al wat meer keus dus, als je niet echt de stad in wil.

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hmmm ok had al een vermoeden dat slagen daar niet echt zou lukken, dan wordt het toch naar de stad. Ik kijk wel even wat ik ga doen, ben vrijdag ook vrij, ga ik dan wel even naar de stad.

als ik in Delfzijl ben zal ik eens even ter hoogte van de molenberg snuisteren;)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik stuur je even pb!

13. Be Happy

Saai is het zeker niet hoor....Tenminste, ik weet niet hoe het met zwangerschapsyoga zit, maar met gewone yoga...Je moet je in allerlei vreemde bochten wringen. (Ik wist niet dat ik zo lenig was).
    Al moest ik de eerste les destijds wel stiekem lachen. Ik kwam daar binnen (mijn zusje had me al gewaarschuwd) en er zaten al een aantal mensen helemaal in trance stil te wezen (met de ogen dicht dus). Ik ben ook maar gaan zitten met mijn ogen dicht. En het duurde maar en duurde maar voordat de les begon (voor mijn gevoel wel 10 minuten). Het was zo stil dat ik bijna spontaan in de lach schoot. Gelukkig kon ik me nog net inhouden. En aan het einde van de les dan zit je allemaal in een ontspannende (vaak liggende) houding. Ook weer in stilte. En op een gegeven moment gaat er zo'n apart belletje/gong waardoor ik vaak ook weer in de lach schiet. Het is wel apart inderdaad, yoga. Maar ik vind het heerlijk ontspannend.

Ik ga het ook volgen, omdat ik erg gevoelig ben voor hyperventilatie. Daarom zijn zulke ontspannende oefeningen wel goed. Alleen vraag ik me af hoeveel ik er nog van weet als ik daadwerkelijk lig te bevallen. Waarschijnlijk heb ik dan wel wat anders aan mijn hoofd dan yoga.

Alleen als ik af en toe nies, dan voel ik mijn buik. Maar wat jij hebt, zou heel goed bandenpijn kunnen zijn.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb ook gewone Yoga gedaan. Als je bent bekomen van de gekke oefeningen is het inderdaad ontspannend.
    Nou hadden wij soms ook een enorme giechelles hoor, niemand die daar moeilijk over deed.

Zwangerschapsyoga leek mij ook lekker...maar ik vond het vanaf hier te ver weg.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Whaaaahaaaa nee niks voor mij, kan me heel slecht concentreren en op zulke momenten krijg ik de slappe lach waar ik moeilijk weer uitkom.

Trouwens even een vraagje.
    ik ben verzekerd bij menzis en die bied een luierservice aan, iemand hier ervaring mee??????? Of vanuit de omgeving, is dit wat???

16. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Positiekleding: prenatal, miss etam (groningen, zit niet in Delfzijl), h&m, c&a, babyplanet en volgens mij ook babydump. En wehkamp etc! Had leuke site, zal m terugzoeken!
    Sluit mij aan bij Elmo qua pufcursus. Ik raad het boek Duik in je weeën aan. Duidelijk! En iedere bevalling is weer anders...

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat boek is van Beatrijs Smulders toch? Die heb ik toen bij de vk praktijk geleend (weet niet of ze ze nog hebben, nu ze gesplitst zijn).

Luierservice ken ik niet..zou je ff in moeten duiken (net als in je weeen hahah)

18. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Florentina's babyshop is er nog steeds hoor.
    Alleen ze zijn verhuisd...
    Ze zitten nu naast de zeeman op het hoekje in delfzijl.

Lijkt me best gaaf om in de zomer ergens een meeting te hebben ofzo :D
    Ergens in de stad wat gaan drinken.
    Tenminste... Het is een idee hoor :p

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    #2159 mariska165, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    Whahaaa Elmo, grapjas.
    Ik zie wel even.

Ego:
    vandaag een dipdag. 4 dagen vrij geweest, voelde me toppie. Flink in het huis bezig geweest.
    Vandaag weer werken, hele nacht niet geslapen, koud en rillerig, hoofdpijn en vanmorgen braken:) Bleeeehhhhhh niks aan,heb me maar ziek gemeld, hoop dat ik me morgen beter voel.

Heb een pakket van kraamzorg groene kruis gekregen met bevestiging dat ik daar ben aangemeld, kreeg een leuk boekje erbij met allemaal kortingsbonnen voor spulletjes bij babyplanet in de stad.

Heb een foto van mij en mijn beginnend buikje in mijn album gezet voor de nieuwschierige onder ons. Let niet op mijn onozele blik, ben niet zo´n fotogeniek:)

Zijn jullie trouwens ook naar voorlichtingsavonden geweest voor aanstaande ouders en voor voorlichting over borstvoeding???

20. Be Happy

Hahaha, wat grappig en toevallig weer. Ook ik heb me bij Het Groene Kruis aangemeld (en reeds vorige week de bevestiging en het kortingsbonnenboekje gekregen). Die luistertoeter hebben ze momenteel helaas niet. Vorige week gelijk naar Babyplanet geweest daarvoor, maar die luistertoeters liggen bij de douane en mogen voorlopig niet verder. Ik hoop maar dat ze Babyplanet binnenkort wel weer weten te bereiken!

En ik ben ook wel benieuwd of hier mensen zijn die naar zo'n voorlichtingsavond over borstvoeding zijn geweest. Is dit perse nodig of kun je die ook overslaan? Of is het wel erg belangrijk om daar naartoe te gaan? Heb mijn jongste zusje hier nooit over gehoord namelijk en zij heeft wel borstvoeding gegeven.

Zal zo even je buikje bewonderen. Mijn vriend kreeg het gisteren op zijn heupen. Had zelf al een paar keer met mijn mobieltje foto's van mijn beginnende buik gemaakt, maar mijn vriend wil dat voortaan graag doen. Dus gelijk accu van de camera opgeladen en daar stond ik voor een witte muur, hahaha. Zal vandaag even kijken of ik de foto kan uploaden in mijn album.

Heb je de griep Mariska of gaat het inmiddels weer wat beter? De griep schijnt hier in het Noorden behoorlijk rond te gaan namelijk.
    Ik schrik trouwens wel een beetje van die verhalen over de Mexicaanse Griep wat weer een aantal doden heeft ge-eist. Voor zwangeren is dit namelijk erg gevaarlijk. Ben daarvoor nooit inge-ent, simpelweg omdat ik constant in de MMM zat (vruchtbaarheidsbehandelingen).
    Ik wens je in elk geval HEEL VEEL BETERSCHAP.

Nadat ik weken weinig eetlust heb gehad (en ook niet ben aangekomen), begin ik nu opeens een reuze-trek te ontwikkelen. Begin zo al aan mijn derde boterham en het is nog geeneens lunchtijd. Als ik straks thuis ben, maak ik wat saucijzenbroodjes warm in de oven. Heb ik echt zin in! Probeer overigens wel zoveel mogelijk gezond te eten en zo min mogelijk te snoepen. Maar af en toe een saucijzenbroodje of iets van de snackboer is ook wel lekker! Al heb ik me laatst misselijk gegeten in de bitterballen, dus die hoef ik voorlopig niet weer.

EDIT: mooi buikje en mooie keuken :D. Ik had het net over toeval, maar wij hebben dezelfde onderkastjes....

Deel Deze Pagina