IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maakt IVF of ICSI niet ook uit bij een gewone 20 wk echo of een uitgebreide?

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Bedoel je of het uitmaakt of je IVF of ICSI hebt gedaan, Elmo?
    Ik weet alleen dat je bij ICSI in aanmerking komt voor uitgebreide 20 wk echo.

Ja klopt, BeHappy, ik heb a.s. vrijdag 12 wk echo. Ik vind het sinds gisteren, nu die echo dichterbij komt ineens weer heel eng. Stel dat het niet goed is daarbinnen. Brrrrrr....
    Ik reken al helemaal op zomerbaby, wil hem/haar niet verliezen!!!!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat bedoel ik ook Mijs.
    Wij hebben 2x ICSI kids dus beide keren een uitgebreid echo onderzoek (prenatale diagnostiek UMCG). Misschien dat dit na IVF niet standaard is (mbt of je dus wel keus hebt).

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik kan me wel herinneren dat de B. zei dat het om ICSI ging toen we daar voor het laatst waren. Dat ze het gebruiken voor de statistieken over ICSI-kinderen. Maar IVF is er natuurlijk al veel langer en daar is al veel langer onderzoek naar gedaan.
    Dus kan het me wel voorstellen dat het voor IVF anders is dan voor ICSI.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je start met behandelen moet je bij ICSI ook extra bloedonderzoek laten verrichten (chromosomen), wat bij IVF niet hoeft.
    Dus zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. IVF is natuurlijk nog een "natuurlijke" bevruchting, ICSI niet.

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Die gedachten die jij hebt Mijs flitsen ook regelmatig doormijn hoofd nog hoor. Heb nu weldebevestiging dat mijn buik groeit maar heb het hartje nog niet horen kloppen. Ben heel bang dat alsik bij de vlos ben dat het hartje niet klopt. Ik leef al helemaal naar de zomer toe.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

#2207 Elmo, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
    De 24e hoor jij je ukkie luid en duidelijk Maris! (denk en hoop ik tenminste...)

Mijs, vrijdag echo toch? Weet je al hoe je het gaat doen?

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Thanks Elmo, ik verheug me er nu al op. Kan al wel janken als ik me inbeeld hoe het hartje klopt. Whaahahaaa ben echt zo´n jankerd op het moment:)

Hoe is het met jou Elmo? Druk aan het werk en druk met de boefjes;)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha..dat gejank en emo/weekdier gevoel kan nog lang aanhouden hoor :D

Ja, hier drukke dagen gehad door alle feestdagen, verjaardagen, winkel zuslief, werk manlief etc.etc.
    Vandaag lekker naar peutergym geweest en nu gewoon lekker thuis. Man komt niet thuis met eten dus ben de hele dag alleen met de boy's. Gezellig maar vanaf etenstijd toch wel spitsuur hahaha

Ik kan me nu al verheugen op onze vakantie in mei!

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoor het al wel, lekker druk druk.
    Oh lekker wat een vooruitzicht hebben jullie nog plannen anders pb me maar even????

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Huh? Wij hoefden toen we begonnen met ICSI (na de mislukte IVF) geen extra bloedonderzoek te ondergaan....:( Wij konden gewoon gelijk door na IVF. Kreeg mijn medicatieschema en kon ruim een maand later na de mislukte IVF beginnen aan de ICSI....
    Bij ons is er met geen woord gerept over chromosoomonderzoek. Of zou dat ook nog te maken kunnen hebben met de medische achtergrond van jezelf en je partner?

Mijs: spannend, vrijdag de 12-wekenecho! Ik duim voor je hoor. Enne...wel de echo hier plaatsen of in je album. Ben wel nieuwsgierig...:D
    Ik was ook ontzettend zenuwachtig voor de 12-wekenecho. Daarvoor hadden wij de intake bij de verloskundige en dat kon ons niet snel genoeg gaan. Wij wilden zo graag weten of alles nog goed was met ons kindje. Wat een opluchting als je dan eindelijk voor de echo mag en alles goed blijkt te zijn.

Mariska: net als Elmo ga ik er gewoon vanuit dat bij ons allen alles goed is met onze beebjes hoor. Dus ook met de jouwe. Nog twee weekjes....en dan....dan hoor je het hartje van je kleintje kloppen!

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wij wel een chromosoomonderzoek gehad.

Heb jij ook wel eens behappy dat je denkt iets te voelen. Denk soms vann wel maar dan blijken het achterna mijn darmen:)

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nou, het is meer dat ik hoop dat ik wat voel. Al weet ik wel dat de kans nu nog zeer klein is. Mijn moeder zei dat het voelt alsof er van binnen wat borrelt. Terwijl een ander juist zegt dat het voelt alsof er van binnen een vlindertje rondfladdert. Tot dusver ga ik er van uit dat datgene wat ik voel, ook mijn darmen zijn. Maar ik kan haast niet wachten tot het moment waarop ik echt wat voel.

Mijn buik maakt opeens ook een groeispurt. Mijn vriend zal deze week even weer buikfoto's maken en dan plaats ik wel eentje in mijn album.

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Bij mannen met zeer slecht zaad (dus niet bij zaad dat in principe geschikt is voor IVF) bestaat een iets grotere kans op chromosoomafwijking (waaruit de onvruchtbaarheid dan soms ook te verklaren is), daarom wordt dit aangeboden als er indicatie is voor ICSI in 1e instantie. Bij het zaad van jouw man was dat blijkbaar in 1e instantie niet het geval.
    Ik denk niet dat dat onderzoek verbonden is met de 20wk echo onderzoeken die nog lopen bij ICSI kinderen. Dat heeft weer een andere aanleiding dan bij t chromosomenonderzoek, lijkt me.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik heb gistermiddag een brief gekregen van het UMCG.
    We mogen 21 febr komen dan ben ik precies 20 weken, voor een prenatale diagnostiek voor uitgebreid echoscopisch onderzoek.:D
    Dan kunnen we weer even kijken en dan horen we ws ook wat het wordt whaaaaaah wat duurt dat nog lang:D

We moeten trouwens naar poortweg 4, 3e etage:(

Heb jij al wat gehoord Behappy?

Mijs heel veel succes morgen, hoop op een mooie echo;)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Spannend Mariska! De afspraak staat...20 wk alweer dan!
    Klopt hoor, Poortweg 4, 3 etage.
    Rode lijn volgen tot je bij de balie komt :D

*ik moest me toen volgens mij eerst beneden aanmelden en dan doorlopen naar boven...of hadden we ons nou gewoon vergist en gingen we op de automatische piloot....?*

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Haha, zou ook net wat voor ons zijn.:D
    We zien het wel weer.
    Heb er echt zin in.

Zag je gister nog zitten in de keuken:p Heb even flink zitten gluren in de auto, weet nu welke het is hoor.
    Was aan het werk anders had ik me even gemeld.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zag je mij zitten in de keuken....dat kan niet! hahah
    Weet niet in welk huis je hebt gekeken...of waar je denkt dat de keuken zit :D

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    het was het derde huis met staande brievenbus en je zat niet in de kamer aan de weg maar ik zag je zitten door een deuropening in een ruimte achter de kamer, dacht dat dat de keuken was:)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owwww wacht!
    Ruben had een enorme huilbui gisteren en toen heb ik inderdaad met hem op het krukje in de keuken gezeten (dacht al, heb geen stoelen in de keuken dus kan niet) hahaha
    Dus dat zou inderdaad wel kunnen ja!
    Sorry

Deel Deze Pagina