IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vanochtend de tweede controle gehad bij de verloskundige. Bloeddruk is goed (105/70). Daarna heeft ze de grootte van de baarmoeder gevoeld. Ook prima in orde. En toen het hartje gehoord! Is ook helemaal goed!

Maar toen....
    De verloskundige zou eind december (na onze controle-afspraak) een fax versturen naar het UMCG in verband met een uitgebreide 20-wekenecho. Wij zouden vanzelf een brief van het UMCG krijgen met daarin de datum en het tijdstip van de 20-wekenecho. Wij wachten. En wachten. En wachten. Maar de post bracht geen brief van het UMCG. Vanochtend gevraagd of die fax wel verstuurd is. Kunnen ze nergens vinden of ze die fax hebben verstuurd! Heb ze vriendelijk verzocht dat vandaag toch met spoed te regelen, want anders is het te laat!
    Sukkels....! :x

Nu gaan ze mij vandaag bellen zodra ze de fax hebben verstuurd. Ben benieuwd.....;)

Mijs: ook goed nieuws gelukkig. Geweldig om het hartje te horen! Blijft een bijzonder moment.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jammer dat het is misgegaan met die fax zeg.
    Het komt vast wel goed hoor, met een afspraak. Ik hoop dat je gauw een datum hebt om naar af te tellen.

Mijs,
    Super zeg! Hartje gehoord!!

3. Be Happy

Elmo: daar ga ik ook wel van uit hoor. Laten ze er anders maar spoed achter zetten. De receptioniste van de verloskundige zou me aan het eind van de ochtend bellen zodra ze de fax had verstuurd...Maar ik heb zo'n vermoeden (en mijn vriend ook) dat ik er vanmiddag weer achteraan moet bellen.

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Je kan ook zelf even 1 telefoontje besteden aan het UMCG bellen. Is t ook geregeld...

Super dat het goed was met jou en minibaby!

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

super die mooie berichten van zowel Mijs als Behappy, hebben jullie het ook opgenomen op jullie telefoon, ik moet er zelf steeds even naar luisteren;)

Balen Behappy, dat het iedere keer weer fout lijkt te gaan bij jullie. Net wat Mijs zegt, bel zelf even met het umcg, Mijs had het ook zo geregeld daar.

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hihi, ik word minder emo bij 't geluid van 't hartje dan jij, hoor. Het is fijn de bevestiging te krijgen dat HET leeft, maar of dat nu door dat geluid bevestigd wordt of dt de vk dat op een andere manier kan meedelen, maakt mij niet uit. Een echo daarentegen, daar krijg ik wel ietwat warmere gevoelens bij (understatement).

7. Be Happy

Ik had zelf al voorgesteld om zelf te bellen, maar omdat het een medische achtergrond heeft (ICSI) moest het via de verloskundige. Aldus de verloskundige vanmorgen.

Maar...Ze hebben me zojuist gebeld. Fax + brief van de verloskundige is verzonden. Dus nu is het afwachten op een reactie van het UMCG.

Mariska: mijn vriend heeft het inderdaad opgenomen en vervolgens naar mijn telefoon verzonden. Zodat ik er ook naar kan luisteren. Geweldig geluid inderdaad, maar net als Mijs vind ik een echo toch net iets bijzonderder. Omdat je er dan ook beeld bij hebt.

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    O ja zekerrrrrr de echo´s staan in een fotolijstje met de onderschrift UNDER CONSTRUCTION:D in dekamer
    Van mijn zusje gekregen.

Maar die vind ik ook echt speciaal hoor, kan er wel de hel dag naar kijken.
    Maar vind het ook mooi om het hartje nog even te horen snif......;)

9. Be Happy

Wil je een eerlijk antwoord....:)
    Ik heb mijn telefoon al weer een paar keer beluisterd intussen. Ik vind het toch wel geweldig hoor en ben reuzeblij met de techniek van tegenwoordig!

Ik had een echolijstje gekregen van mijn ouders. Een witte met links gele handjes en rechts gele voetjes en in het midden dus ruimte voor een echofoto. Daar zit de 12-wekenecho in. Staat naast de televisie op het TV-kastje.

Nu wachten tot ik wat ga voelen. Ik denk steeds: voel ik iets? Maar dan zijn het weer gewoon mijn darmen die aan het bubbelen zijn (met geluid). Het kan aanvoelen als een vlinder die aan het fladderen is, iets wat kriebelt van binnen of knappende belletjes (maar dat zijn bij mij tot dusver mijn darmen).
    Hoe is het bij jou Mariska? Heb jij al iets gevoeld?

Dat lijkt me helemaal speciaal. Als je je kindje voelt bewegen.....

10. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    wauw, allemaal hartje gehoord!
    @voelen. Kan heel verschillend zijn. Bij de 3e voelde ik het pas na 21 weken!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voor de meiden in de MMM:
    De oplevering voor de verbouw is deze maand. Voor zover ik heb begrepen gaan de 1e, 31 januari weer van start (dan moest het klaar zijn).
    Dussss..wie start wanneer?

12. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo allemaal

ik zou me in het kort even voor stellen. ik ben 28 me vriend 32 en heeft slecht zaad we zijn al in drie ziekenhuizen geweest met de mededeling dat onze wens alleen met icsi kan , aangezien ze dat niet in delfzicht kunnen zijn we doorverwezen na meppel daar zeggen ze dat ze niks voor ons kunnen doen en dat onze wens alleen via icsi tese kan , dus een enorme tegenslag . daarna terug na onze gyno voor uitleg en die zegt nee dat is helemaal niet nodig ik verwijs jullie door na umcg daar zijn we dus gisteren geweest en gelukkig geeft dr l aan dat het best een gewone icsi kan pffff weet het allemaal niet meer de een geeft dit aan de andere weer dat . nu moet me vriend met een paar weken weer zaad inleveren . we hebben gisteren ook een bloed onderzoek gehad de standaard onderzoek en me vriend heeft ook een soort van dna onderzoek . en moet ik zeker 10 kilo afvallen , natuurlijk wil ik er alles aan doen maar weet niet hoe mee bewegen oke geen probleem heb vier honden dus kan er veel mee gaan lopen maar goed hoe kwa voeding opzich eet ik niet veel alleen wel onregelmatig misschien heeft iemand hier tips voor mij

voor de rest ik lees hier al een tijdje in het stille mee , en zie erg goede reseltaten waar ik erg blij om ben nu moet het nog even gaan lukken bij ons en natuurlijk bij meerdere dames .

kan iemand mij uitleggen hoe het allemaal verder in zijn werk gaat kwa icsi heb ik me al ingelezen maar dr l had het erover dat alles verder goedgaat kwa bloed onderzoek dat ze icsi in eigen cylcus willen gaan doen

liefs zowi

13. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wij mogen meteen beginnen met ivf ec als ik ong ben geworden, dus denk dat wij midden feb gaan beginnen joehoeeeeeeeeeeee.
    Spannend!!!!!

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hallo Zowi,
    Allereerst welkom hier!
    Wat vervelend dat jullie steeds andere dingen hebben gehoord over wat mogelijk
    Is. Bij ons is het ook zo gegaan dat eigenlijk pas in het UMCG bleek dat ICSI kan, bij ons ook in eigen cyclus.
    Dan krijg je minder hormonen als vrouw en gebruiken ze elke cyclus het eitje dat dan bij je groeit voor ICSI. Bij een gestimuleerde ICSI gebruiken ze meer hormonen en groeien er meer eitjes tegelijk per behandeling.
    Stel hier gerust al je vragen!
    Succes met de cyclusanalayse. Hoop voor je dat alles goed is bij jou! Daarna, als het bloedonderzoek van jullie beide en het chromosomenonderzoek an je man goed is, zullen jullie gaan starten. Fijn dat er geen TESE nodig is!

Mien, super! Beginnen!!!

BeHappy en Mariska, Sammie en de andere zwangeren, ik heb even een nieuw topic geopend voor ons: Made by the UMCG.
    Dan kunnen we daar kletsen over alles wat met zwanger zijn te maken heeft en blijft dit topic meer voor meiden die bezig zijn met behandelingen. We strooien nu steeds wel heel veel HCG en roze wolkerigheid uit....
    Ik hoop jullie daar te zien en dat veel van de nog behandelende meiden ons zullen volgen en daar ook verschijnen!

Liefs!

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey hey meiden,

Welkom Zowi, wat vervelend dat jullie ook zijn aangewezen op de medische malle molen. Mijs heeft in het kort al wat uitgelegd, maar als je vragen hebt, stel ze gerust. Er is altijd wel iemand die je waarschijnlijk een antwoord kan geven of ander advies.

Hey Mijs,
    ik zat daar ook al aan te denken. Maar vind het een goed idee van die nieuwe topic, hoop dat de andere meiden zich ook snel daar mogen melden.

Hey Mien, super zeg, eindelijk weer een begin. Hoopdat je ongi zich snel aandient zodat jullie aan de slag kunnen. Heel veel succes en sterkte gewenst. Zal wel pittig worden, maar denk eraan waar je het voor doet;)

16. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Elmo: vrienden van ons zijn vorige week al gestart met 2e icsi in umcg!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, spuiten etc. kan natuurlijk wel. Maar de eerste puncties e.d. konden nog niet (punctiekamer en lab werden verbouwd).

Zowi,
    Jeetje zeg, flinke weg al bewandeld dus. Kastje naar de muur systeem. Ik hoop dat het UMCG voor jou voelt als een warm bad, voor zover dat kan. Is het qua afstand een beetje te doen voor jullie (omdat jullie niet zijn begonnen in het UMCG?)
    Heeeeel veel succes!

Mien,
    Super goed zeg! Nu gaat er eindelijk wat gebeuren. Eindelijk een echte kans!

Elmo

18. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo

elmo: ja de afstand is goed te doen is ongeveer 15 tot 20 min rijden, ja waarom we niet direct na het umcg zijn verwezen zou ik niet weten zou ik toch echt even de gyno moeten gaan vragen . we zijn zelf in delfzicht begonnen toen meppel/zwolle en nu in umcg tot nu toe alleen maar slechte uitslagen gehad en umcg zegt nee hoor zoals het nu lijkt is er helemaal geen tesa mesa pesa nodig dus dat is wel weer erg fijn eindelijk een keer goed nieuws

liefs zowi

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Delfzicht had jullie gewoon lekker meteen naar het UMCG moeten sturen inderdaad. Wat ontzettend stom zeg!
    Nouja, je bent nu op plaats van bestemming...ze maken super leuke kinderen in het UMCG :D

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dat hebben jullie weten te bewijzen Elmo, met jullie 2 prachtjongens.
    De vraag is nog wel wat er bij ons uitkomt he:p

Deel Deze Pagina