IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Hallo meiden,

We hebben afgelopen woensdag de intake gehad, en ben vrijdag ongi geworden, ben vandaag wezen bloedprikken voor de eireservers (geloof ik) en de hiv. komende vrijdag heb ik de eerst follikelmeting voor de cyclusanalyse en als alles meezit mogen we eind maart van start. Het balletje is gelukkig aan het rollen, en er gebeurt nu wat. denk dat ik die twee maanden nu nog wel vol kan houden.
    hoe gaat het verder hier met iedereen?

Liefs Janis

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    oh spannend Janis, eindelijk komt het dichterbij, nog even volhouden met wachten en dan met goede moed beginnen.

Heel veel sterkte en succes gewenst;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha Maris, ik ken best veel UMCG kinders...en allemaal mooi hoor :D
    Of zou het door de IVF/ICSI komen ;)

Janis,
    Heeeeel veel succes! Opluchting en spannend tegelijk.

4. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Dank jullie meiden!

jah eeh hele opluchting maar wel erg spannend idd.
    Jemig de griep het me gevloerd, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst de griep heb gehad. zo'n operatie doet toch wel veel met je weerstand daar ben ik nu wel achter.

Liefs Janis

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, dat is vervelend Janis, griep.
    Het heerst behoorlijk geloof ik. Ach, je kan het beter nu hebben dan wanneer je eindelijk mag beginnen.
    Beterschap!

6. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Elmo, idd, ze maken hele mooie kinderen in het umcg! Hier ook 3 bewijsstukken.

7. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Zo denk ik er ook over, beter nu dan dat we mogen beginnen.
    Voel me vanmorgen al wat beter dan gister, maar ga wel nog rustig aan doen, kan beter even goed uitzieken. Dan duurt het korter.
    Ik geloof ook dat er een hardnekkige griep heerst, heelveel mensen die ik hoor zijn ziek of voelen zich half.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Marj,
    Had gehoopt ze een paar zaterdagen terug even te zien :D

Janis,
    Fijn dat je je wat beter voelt.
    Hier ook bij vlagen keelpijn etc. Blijven kwakkelen he...

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hier ook niet fit, ene moment erg warm ,daarna weerkoude rillingen, ga zo lekker in bad en daarna naar bed:)

10. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Ben bang dat er een zeer hardnekkige griep heerst :x

Hoop dat we allemaal snel opknappen.

Hier gaat het weer wel wat beter, zolang ik me rustig hou.

11. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Hoi dames, mag ik me hier ook melden?
    18 maart gaan wij voor ons eerste intakegesprek!

12. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Elmo: was het toen van plan, maar ze gooiden toen met z'n 3en de hele planning door de war! Ben je er vaker?

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Heyitsme,
    In maart jullie intake! Spannend. Wat hebben jullie tot nu toe "moeten" doorlopen om tot een intake te komen?
    Weet je al voor welke behandeling jullie w.s. in aanmerking gaan komen?
    Heel veel suces!

Marj,
    Met kinderen is een simpele planning soms al niet haalbaar inderdaad :D
    Ik probeer op de zaterdagen altijd even naar miesjemuis te gaan...maar het lukt, mede door de dagindeling van de jongens, niet altijd. Elke keer toen er iemand binnenkwam dacht ik, zal dat Marj zijn hahahah

Janis,
    Fit opgestaan?

14. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Elmo Thanks!

In principe hebben wij "geluk" Geen processen hoeven doorlopen. Mijn vriend is onvruchtbaar doordat hij in het verleden kanker heeft gehad. Zijn zaadjes zijn opgeslagen.
    2 weken terug aanvraagformulieren gepost, en weekend dus bericht dat we de 18e mogen verschijnen.
    Waarschijnlijk zullen wij in aanmerking komen voor icsi, dit is mijn vriend destijds verteld, en ook haal ik dit uit de info van het boekje.
    Spannend!
    iemand enig idee wat er allemaal gebeurt tijdens de intake? heb het na kunnen lezen dat wel, vragen opgeschreven e.d. Al een onderzoek, of gebeurt dit later?
    Wat was jullie wachttijd etc etc (ben zo nieuwsgierig naar alles)

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Welkom Heyitsme,

dat is toch niet niks wat je vertelt, hoe is het nu met je vriend, is hij volledig genezen? En idd toch een "geluk" dat jullie wat hebben op laten slagen.
    Wat betreft bij ons duurde het nog wel even voor we daadwerkelijk echt na de intake konden beginnen met de behandeling, denk dat er wel een half jaar tussen zat.
    Na de intake moesten er allerlei onderzoeken gedaan worden. Ook werd er een chromosomenonderzoek gedaan waarop je 3 maand moest wachten voor de uitslag. Maar misschien is dat bij jullie al wel gebeurt omdat het al opgeslagen is. Ik weet niet of de andere meiden misschien daar een antwoord op hebben. Heel veel succes.

16. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    @ Elmo, ben gelukkig wel fitter opgestaan, voel me nu ook een stuk fitter.

@ Heyitsme, ook welkom hier, wij hebben afgelopen woensdag de intake gehad, ze heeft bij ons de vragenformulier nog doorgenomen, het uitgelegd hoe IVF in zijn werking gaat, gevraagd naar mijn menstruatiecyclus hoe die is. En we mogen nu de cyclusanalyse doen, ik denk dat jij dat ook zult moeten hebben. We zijn er nu al mee begonnen want ik ben afgelopen vrijdag ongi geworden. En jullie moeten bloed laten prikken, moesten wij ook voor de HIV en hepatites. Dan wordt je zoals ik het begrijp ook nog samen uitgenodigd voor een infochtend voor de prikinstructies. En dan is het afwachten van wanneer we mogen beginnen.
    Wij hoeven verder geen onderzoeken meer, want die hebben we al allemaal gehad voor de intake, omdat ik een dichte eileider had. rechts is in mei al verwijderd en links afgelopen december.
    Als het goed is hoor ik komende vrijdag of we eind maart mogen beginnen.
    Staat ook in het boekje dat je dan kan vragen van wanneer je dan zou mogen beginnen, daarom heb ik het ook gevraagd.
    Oja wij hebben IVF in eigen cyclus en geen ICSI ze had het er bij ons niet over chromosonenonderzoek.

Hoop dat je hier wat aan hebt, als ik wat verkeerd heb of vergeten ben dan vullen de meiden die dit al achter de rug hebben mij wel aan.

Ben vandaag weer begonnen met werken, administratie heb ik maar even gedaan, dat vergt niet zo veel energie.
    Morgen de hele dag op pad, hoop dat ik het volhou. vast wel, ben maar al te blij dat ik me niet zo ellendig voel als de afgelopen dagen.

17. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Meiden thanks voor de reacties!

Maakt mij/ons tegelijkertijd al wat wijzer.
    Mijn vriend is helemaal genezen.
    Er zullen inderdaad ook wel wat onderzoeken plaats vinden, maar voornamelijk bij mij denk ik, bij hem is het 1 en ander natuurlijk wel bekend.
    Ik denk ICSI vanwege het aantal zaadjes van hem dat is opgeslagen.
    Weet niet hoeveel pogingen je er van zou kunnen doen.
    Maar goed, vragen, vragen, vragen...

Ben blij dit topic tegen te komen

Wel leuk dat we dan een beetje "gelijk" lopen!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb via een ander forum ook iemand leren kennen die voor ICSI gingen ivm kanker bij haar man.
    Uiteindelijk hebben ze hun dochter gekregen via ICSI eigen cyclus en een zoontje daarna spontaan!
    Nou lag het hier anders, hier mocht ze eerst niet zwanger worden van "vers" zaad i.v.m. medicatie.
    Heeeeeel veel succes! Jullie hebben al heel wat narigheid gehad.

19. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    met ICSI zouden we zo'n 20 - 25 pogingen hebben en met IVF maar 1, dan is de keus snel gemaakt :)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Helemaal waar!
    Bij ICSI heb je er letterlijk maar 1 nodig.
    Ik hoop dat jouw verhaal net zo goed afloopt, als bij dat andere stel!

Deel Deze Pagina