Hey hallo, Als je in eigen cyclus doet dan is er geen wachtlijst, dat kreeg ik vorige week te horen, hoe het zit met hyperstimulatie weet ik niet. Liefs Janis
Ah, das fijn om te horen In het foldertje en op de website van umcg stond namelijk wachttijd voor alle behandelingen 3-4 maanden. Ik ben nog jong dus het wordt zoiezo eerst 6x in eigen cyclus en als dat zonder resultaat is heb ik nog 2 hyperstimulatierondes over. Want je hebt 3 behandelingen hyperstimulatie of 6+2. Dat doen ze als je jonger bent dan .. jaar en een goede maandelijkse cyclus hebt.
Ha, dat betekend dus dat ik misschien al in April/Mei mag beginnen Brr... Ook best eng hoor dat het steeds dichterbij komt
Dat scheelt echt enorm met een paar jaar geleden. Toen wij zijn begonnen was de wachttijd 9 maanden, en dit ging pas in als je alle onderzoeken had gehad (ook chromosomen....). Wat een K*tjaar was dat zeg!
Ja gelukkig wel, stel je voor dat ze in de zomervakantie dicht zouden zijn. Dan denk je dat je net aan de beurt bent en dan zou je juli en augustus ook nog moeten wachten. Weer 2 maand extra Neeeee, das niet leuk
Zou het niet leuk vinden als ze de zomervakantie dicht zijn, ze zijn nu ook net een maand dicht geweest. Ik weet niet hoe het zit met ICSI in eigen cyclus net wat Elmo zegt met het chomosonen onderzoek, maar dat heb ik niet gehad. Ik had de mazzel dat ik twee dagen na de intake ongi werd en gelijk kon starten met de cyclusanalyse. dat is nu bij mij afgelopen, jah morgen nog bloedprikken en als ik ongi ben moet ik bellen, dan gaan ze het analyseren, en dan de tweede week van maart krijg ik een telefoontje en een afspraak van wanneer we de prikinstructies krijgen. Kort gezegt: 26 jan Intake gehad 28 jan: cyclusanalyse (eindigd als ik weer ongi wordt) de maand er op gaan ze het analyseren en krijgen we de prikinstrucies. Als ik eind maart dan weer ongi wordt dan mogen we starten. Als je jonger bent dan 35 en een regelmatige cyclus dan gaan ze voor eigen cyclus 6 x, en als dat niet lukt heb je nog twee poginen met hyperstimulatie. Alleen hypersimulatie is 3 pogingen. Liefs Janis
Je moet sowieso beide een HIV test doen en bij ICSI een chromosomenonderzoek (die laatste kan meen ik 3 maanden in beslag nemen). Dat ze nu een maand dicht waren was i.v.m. een verbouwing en is dus niet altijd zo.
Chromosomen onderzoek duurde bij ons ook idd ruim 3 maanden voor de uitslag er was.. Je leert wel geduld kweken... Vanavond om 20.00 uur Pregnyl zetten en vrijdagmorgen om 8.00 de punctie Wordt ook tijd want mijn buik is erg opgezet Hoe is de punctie jullie bevallen en hoe gaat het precies in zijn werk?? Hebben het wel verteld, maar ervaringen zijn toch anders... LIefs Truuz
He Truuz, wat spannend zeg! Succes met de Pregnyl straks! Haal je hem er van te voren even uit, dan kan hij een beetje op temperatuur komen (anders prikt het zo). Punctie: Je meldt je en gaat in de wachtruimte zitten. Ze halen je vanzelf op. Je gaat op "de" stoel liggen en krijgt een infuusje. Ze gaan jou klaarmaken: Eendebekje, spoelen (heeeel gek gevoel! Met lauw water spoelen ze de boel even schoon) Met echo even kijken en dan: Prikken maar! Probeer het over je heen te laten komen. Blijf rustig en regelmatig ademhalen (er zit altijd een verpleegkundige naast je hoor, die let echt alleen op jou, heeeel prettig). Op een scherm kan je meekijken. Als ze klaar zijn gaan ze eicellen zoeken, dit kan je ook meekijken. Daarna kan je even in een andere ruimte bijkomen. Kopje thee, iets te knabbelen en dan lekker naar huis en wachten op het telefoontje. Tips: Maandverbandje mee (daar hebben ze alleen surfplanken!). Lekker lang shirt aan (deed je misschien al). Dikke sokken (ik had altijd super koude voeten) Het kan zijn dat de dingen veranderd zijn hoor! Het is voor mij natuurlijk eventjes geleden. Dit is wat me zo te binnen schiet.
Oooooooh spannend Truus. Iedereen ervaart de puncties weer anders. Voor de 1 is het een hel, voor een ander niet fijn. Ik heb 4x een punctie gehad zonder verdoving in mijn eigen cyclus, die waren niet fijn op het moment zelf, vond het toch iedere keer weer spannend. Bij mij was het puncteren aan de linkerkant ook veel pijnlijker dan de rechterkant. Dat kwam wel bij meer voor zei de arts. De laatste keer bij de hyper werd ik verdoofd. Maar eigenlijk vond ik die het vervelendst. Voor mijn gevoel werkte het niet goed, er moesten 18 follikels aangeprikt worden. Ik probeerde me te verbijten, maar ik moest erg huilen, ook door de spanning. Maar je wordt erg goed geholpen door de arts en de vpk helpt je er goed door heen, ook met je ademhaling. Je moet het maar gewoon over je heen laten komen. Bij mij waren de puncties nooit gelijk en ik zag er iedere keer weer tegen op en toch was het zo gebeurt. Nadien thuis, paracetamolletje en even liggen op bed of op de bank. Je buik kan nogal wat beurs zijn. Menstruatieachtige pijn. Pregnyl niet vergeten te spuiten, is mij ook al een keer gebeurt Zal voor je duimen, heel veel sterkte en natuurlijk heel veel succes. hoop op een mooie vangst en natuurlijk prachtige emmy´s. Bij ons bleven er 3 emmy´s over waarvan 1 topper, en die schopt nu lekker in mijn buikje. Hoop dat er bij jou ook een topper tussen zit.
Dank voor je info, fijn om te horen van iemand die 'ervaring' heeft! Ik las dat er bij jullie ook een chromosoomafwijking was, daardoor ook icsi?? Welke chromosomen waren afwijkend, van mijn vriend 9 en 22.. wij doen met PGD, hoop dat het allemaal wat opleverd!!
@Mariska, Wat goed dat je een ukkie draagt zeg!!! Super hoor.. Ik laat het ook over me heen komen, maar je bent toch benieuwd hoe het gaat, hoe anderen het hebben ervaren etc.. Maar we zullen idd zien.. Hebben er alles voor over... Wat was de reden bij jullie voor ICSI??
In dat geval gaat het dus nog een behoorlijke tijd duren voordat we kunnen starten. Als dat chromosomenonderzoek er moet komen. Want ze hebben bij ons 2x naar zaadonderzoek gekeken na het opwerken. 1e was bij de 1e IUI na het opwerken 800.000 (Netjes 2½ dag onthouding Advies was 2-3 dagen) 2e keer was 2 maanden daarna ook na het opwerken maar 100.000 (oke toen was het anders, want toen was er maar 1 dag onthouding) Dus deze keer is uitslag een verrassing en zal er zeker 3 dagen onthouding zijn Mocht het toch laag zijn moeten we alsnog 3 maanden wachten als ze chromosomenonderzoek willen doen. Dit is wat ik in de folder vind: Wanneer de man verwacht moeite te hebben met het produceren van zaad in het ziekenhuis, is het verstandig dit bij de intake al te laten weten. We kunnen dan overwegen om voor alle zekerheid zaad voorafgaand aan de behandeling in te vriezen. Het is dan nodig om bij de man bloed af te nemen voor onderzoek naar afweerstoffen tegen hepatitis-B, hepatitis-C en HIV. Alleen als de uitslagen negatief zijn, kan er zaad ingevroren worden. En: Als op basis van (eerdere) zaadonderzoeken ICSI nodig blijkt, wordt bij mannen die een laag aantal zaadcellen hebben bloed voor chromosomen-onderzoek afgenomen. Hierbij wordt gekeken naar erfelijke eigenschappen die verantwoordelijk kunnen zijn voor de slechte zaadkwaliteit. Binnen drie maanden voor de eerste IVF- of ICSI behandeling wordt bij man en vrouw bloed afgenomen voor onderzoek naar afweerstoffen tegen hepatitis-B, hepatitis-C en HIV. Alleen als deze uitslagen negatief zijn mag ICSI plaatsvinden en mogen er embryo's na een IVF of ICSI- behandeling ingevroren worden. Deze uitslagen zijn een jaar geldig.
Alle bloedonderzoeken (o.a. Chlamydia / Hiv etc. etc.) zijn standaard. Ja, ik heb de procedure van eigen cyclus overgeslagen omdat je hyper doet. Ik heb 6x een punctie gehad in eigen cyclus en 2x hyper. Bij hyper had ik beide keren enorm veel follikels (en aansluitend overstimulatie) dus die puncties waren wel pittig. Wel te doen. Hier geen chromosoomafwijking hoor...als je mij bedoelde. Hier ICSI omdat we alles behalve een olympisch zwemploegje hebben Echt heeeeel weinig zaad..en wat er zwemt...is niet haantje de voorste.
Hey dames, ik breek weer even in. Vandaag de 2e FM gehad. Vorige week in totaal 8 follikels, aan de ene kant 3 en de andere kant 5. Vandaag waren er maar 1 en 4 groot genoeg, 5 in totaal dus, en 3 kleintjes. Zit nu al bijna 3 wk aan de Decapeptyl en sinds vorige week donderdag aan de Puregon 250. Baal dat ik zo weinig follikels aanmaak. Om overstimulatie te voorkomen ben ik veel gaan drinken (probeer zo;n 2,5 liter per dag) zou het daar door komen dat het zo achterblijft?? Ben nu erg onzeker. Van de 5 moeten er nog worden bevrucht en dan maar afwachten hoe ze delen.. In tegenstelling tot de info middag in dec. spraken ze nu wel van een tp van 2 matige embryo's terwijl ze daar in dec. niets van wilde weten gezien de risico's. Vrijdag weer FM...
Wel raar Ik heb alle bloedonderzoeken volgens mij al gehad. Mijn partner hebben ze nog geen een keer gevraagd om bloed te prikken
Ben je sinds een tijdje in een ander ziekehuis? Het kan zijn dat ze ivm het protocol dit soort dingen opnieuw uit sluiten.. was bij ons ook zo.
Muppet, 2 matige kan toch wel? Volgens mij doen ze bij een topembryo altijd 1 en als er geen topembryo is dan hangt het wat af van andere omstandigheden (aantal pogingen die al geweest zijn, leeftijd etc.). Ik hoop dat je "gewoon" 1 toppertje krijgt en misschien nog wat in de vriezer!