IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Het is een zwaar traject. Denk goed om jezelf. Het fijne hier is dat er genoeg mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten en precies begrijpen wat je meemaakt en hoe je je voelt.

Bij ons heeft het idd goed uitgepakt. We zijn ontzettend blij.

Voor jullie zal het nog spannender worden, ook al heb jij nog zoveel eitjes die bevrucht kunnen worden, er moet wel een goed zaadje bij zitten. Hoop voor jullie dat er toch nog een paar mooie embryo's uit voort zullen komen en er hoeft maar 1 goeie bij te zitten;)

2. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    #2422 BabyWish91, 23 feb 2011
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
    Behappy: dankjewel voor het verhaal :D

Truuz: aah meid wat jammer :(

vanochtend voor het eerst @ UMCG gynaecologie afdeling :p
    En 'het kamertje' bezocht... Best wat lol gehad daar met tv bekijken.
    Heb me helemaal suf gelachen, vooral na die opmerking van vriendlief: ik ga niet op die bank zitten waar anderen hebben zitten trekken ik blijf wel staan :p:D
    Ik heb hem netjes alleen gelaten daar, want zorg voor iets teveel afleiding.

Lekkere rustige afdeling en wachtruimte.

Nog 35 nachtjes slapen, 4 weekjes ongeveer :p
    En dan is de intake al.
    Grote kans dat zaadonderzoek mogelijk weer opnieuw moet, omdat mijn vriend vorige maand ziek is geweest, en ook een beetje koortsig.

Wie heeft hier trouwens wel/niet bloed moeten prikken voor HIV/chromosomen ??

(Vriendlief kan absoluut echt niet tegen naalden :()

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    #2423 BabyWish91, 23 feb 2011
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
    Pff, steekjes linksonder in m'n buik, last van m'n rug, ontzettend moe, hele dag suf, en heel vervelend gevoel in m'n buik alsof mijn broek zo strak op m'n buik zit dat mijn knoop op knappen staat ofzo.
    Wordt helemaal gek hiervan.

Kan echt onmogelijk zwanger zijn, maar te vroeg voor menstruatie.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bloedprikken moet hij sowieso.
    Vorige maand ziek geweest hoeft niks te zeggen, zaad wordt eens in de 3 mnd aangemaakt. Maargoed, je weet natuurlijk niet wanneer het was :D
    Eerst de uitslagen maar eens afwachten.
    Succes, met de 4 wk aftellen.

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey ladies,

vanmorgen de punctie gehad, uiteindelijk 3 eicellen gevonden. 1 follikel aan de linkerkant kon ze nauwelijke prikken omdat mijn baarmoeder ervoor lag en ze hierdoor heen moest en dat deed me zo zeer dat ik ervan huilen moest. Aan de andere kant ging het in principe wel redelijk.. Aan de minder pijnlijke kant zaten gelukkig de meeste grote follikels (een stuk of 5).. wel jammer dat er "maar" 3 zijn gevonden. Nu hopen dat ze goed bevruchten. Voel me nu prima, beetje gezeur in de buik, maar niet heel pijnlijk.. hoop dat we morgen niet worden gebeld dat alles mislukt is, maar dat we vrijdag te horen krijgen dat er minstens 1 goed is voor een tp.. (we hopen op 3 dikke vette TOPPERS!!!) :p

Vinden jullie het ook zo lastig hoop en vertouwen te houden af en toe? pff..

6. truuz

truuz Actief lid

27 jul 2007
    100
    0
    0
    @Muppet, wel moed blijven houden hoor.. Natuurlijk is het moeilijk, je legt het geheel in handen van anderen.. En natuurlijk is dat best wel lastig zo af en toe!! Bedenk goed dat je er maar een nodig bent..
    Balen dat je best wel last hebt gehad van de punctie..
    Neem je rust nu wel, ik had na de punctie ook niet zoveel last, en dan te snel teveel gedaan en dat moest ik later bezuren.. Tis niet niks wat gebeurd is..

Liefs..

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Muppet, het zit erop!
    3 eicellen is niet ruim...maar ruim genoeg toch ;)
    Ja, het is en blijf heel moeilijk!
    Succes!

8. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Hey muppet, ik hoop dat er idd 3 toppers bij zitten :D

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ze zouden vandaag bellen als ze niet goed waren gegaan.. heb nog niks gehoord.. pff.. word zo gek van de zenuwen.. tot hoe laat kunnen ze bellen? Tot 17.00?

@BabyWish; ik hoop het ook, mijn duimen zijn helemaal eeltig aan het worden hahah

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je nu niks hebt gehoord, bellen ze denk ik ook niet meer hoor!! Super nieuws dus, geen nieuws :D

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    :D yay!

12. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Nog 1 maand ;)

13. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Weet iemand ook wat over de slagingskansen ?

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op Freya kan je het eea lezen over slagingspercentages per ziekenhuis, de website van het UMCG heeft er ook volgens mij aandacht aan geschonken.
    Ik heb me er nooit veel van aan getrokken, iedereen is anders, elk lichaam is anders...
    Het lukt, of het lukt niet.
    Al heb je 70% kans....het moet maar net bij jou lukken
    Al heb je 30% kans.... je zal er maar net wel bij zitten.

Snap je wat ik bedoel. Natuurlijk ben je er nieuwsgierig naar...maar het geeft geen garanties.

15. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    muppet, hebben ze nog gebeld?

elmo inderdaad 30 % lijkt weinig, maar meerdere malen 30 % is toch al weer anders.
    Ik zie wel, ga er van uit dat zaadjes van hubby nog goed zijn, en als ik er van uitga dat ik ook normaal functioneer, voel ik me redelijk relaxed eronder (nog) dus we zien het wel...

onze afspraak is trouwens verzet naar de 8e van Maart, minder dan 2 weken nu dus!!!

Ook besproken met mijn leidinggevende en die pakte het heel lief op, ik moest gewoon bij hem melden als ik iets moest etc en dan regelde hij het wel! helemaal top dus, vandaag dus melden dat ik graag de 8e vrij wil ;)

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey ladies, vanmorgen belden ze dat we om 11.30 moesten komen, ze kon niets zeggen over de embryo's.. dat wist ze zo niet. Toen we daar kwamen hoorden we dat er maar 1 was bevrucht en die dus werd teruggeplaatst. Ze konden niet zeggen of het een top of mindere was omdat het nog maar 2 cellig was. Schijnbaar worden ze bij IVF later teruggeplaatst en kunnen ze dan wel spreken van een topper e.d. Naja. Was wel even een beetje een domper.. had graag gezien dat we nog eentje op voorraad hadden voor het geval dat.. Dat overstemde ons (mijn) geluksgevoel op dat moment wel even, alsof alles nu van deze emmy afhangt ofzo. Maargoed. Ze hebben emmy mooi in het midden neergelegd (heb een achteroverhangende baarmoeder, dus hoop dat emmy mooi in haar hangmatje blijft liggen)..
    had er qua gevoel wat meer van verwacht en vond het best eng om te gaan staan. De angst dat emmy er zo uit zou vallen.. brr..
    Durf niet te plassen/poepen/springen/seksen etc.. dus dat worden nog 2 heel lange weken :p

12 maart mag ik testen.. wat zou dan dan een super wonder zijn!

17. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Kon mijn afspraak maar eerder;), maar ik zou me schamen om te bellen ofzo of het echt niet eerder kan :p

18. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Kleinpopjuh: bij ons waren er geen zaadcellen te vinden eerst. Uiteindelijk bij de poging wel 10! zaadcellen. En zie hier uiteindelijk, 3 wondertjes. Bij het laatste eindgesprek met de gyn was hij zo blij! Hij gaf toen toe er een hard hoofd in te hebben gehad... Bij ICSI hoeft er maar 1 goede te zijn...

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Wat zouden jullie doen.
    Wel een beetje brutaal om te bellen en vragen of er echt niet eerder een plekje vrij is :)

20. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    beetje wel denk ik, weet het niet zo goed.
    onze afspraak is verzet omdat de arts niet aanwezig is op de 18e. en nu dus nog 1,5 week!

Jeetje Marj, dat geeft mij goede hoop hoor!!

Muppet, hopelijk is het voor jullie snel de 12e, moeilijk he wachten.... duim voor jullie!

Deel Deze Pagina