IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Muppet, Pregnyl is toch HCG? Als het goed is zou ik wel willen dat dat een hele tijd in je lichaam blijft want dat zou dan een teken zijn dat je zwanger bent, duimduimduimduim.
    Dat je zere borsten hebt is een teken dat je lichaam progeroron aanmaakt. ik heb altijd na mijn eisprog er last van hihi.

@ Elmo, eigenlijk is het ook wel logisch dat je naar de terugplaating gewoon de dingen kan doen, want als je op de "normale" mannier zwanger wordt en de embryo gaat naar je baarmoeder dan zweeft die daar ook rond, en dan weet je ook niet wanneer dat is, nu dus wel want ze plaatsen hem er in hihi. wow met volle blaas terugplaatsing is dat verplicht want als ik al met een volle blaas een echo heb doet dat al zeerder.

heytisme, jah we hebben veel meegemaakt en lang moeten wachten, maar ik denk echt niet dat ik de enige ben, ik weet van mensen hier op het forum dat ze nog langer bezig zijn, en niet weten waardoor het komt en dat lijkt mij erger, wij weten waardoor het komt en dat geeft toch een stuk rust hoor.

Liefs Janis

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Janis; ik heb ook iedere dag 6 utrogestran bolletjes die ik in mijn "geval" moet stoppen. Daar zit ook progesteron in, dus zelfs dat is nep.. tis wat, je hele lichaam wordt medisch stilgelegd en medisch zwanger gemaakt.. ik denk vaak: met dank aan die ene mafkees die ooit heeft bedacht dat je ook een bolletje progesteron in je geval kon stoppen omdat dit een goede uitwerking heeft op het geheel ofzo.. hoe komen ze er bij? Maar ben heel blij dat ze er ooit over na hebben gedacht! (moet je nagaan dat in de bijsluiter staat dat je ze moet innemen, maar op advies van de arts moet je ze inwendig gebruiken..

Ik kom trouwens ook ut Fryslan!

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Whaha muppet wat een omschrijving ook :p

Over je heen laten komen, ja...
    Adem in, adem uit (pfffffffff) en tel tot 10 en weer adem in, en adem uit (pfffffffffffff) :D

Gelukt.

ik wordt binnenkort 20 en mijn vriend wordt over 2 weken 21
    Maar ik ben er vrij snel achter gekomen dat ik onvruchtbaar ben.

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Oh jullie zijn nog mooi jong! Maar wel pittig als je er achterkomt dat het helemaal niet vanzelfsprekend is als je een kindje wil he?
    Ik ben nu 31 en ik was 28 toen we voor een kindje gingen..
    Als het deze poging lukt ben ik op mijn 31ste voor het eerst moeder.. vind ik zelf al best aan de late kant, maargoed het is niet anders..

5. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Ik ben echt super blij dat er IVF/ICSI bestaat anders had ik het zo en zo kunnen vergeten, en eigenlijk is het zeer bijzonder dat het zo allemaal kan, toen mijn vriend voor zaadonderzoek moets bedacht ik me van daar wordt als alles goed gaat ons kindje gemaakt, was best wel even vreemd.
    Ik wilde vroeger eigenlijk helemaal gaan kinderen en toch begon het te kriebelen, en dat ik toch wel erg leuk zou vinden, nou dan krijg je dit en ik heb echt heel vaak gedacht van dit is mijn straf.
    Maar we hebben igg nog een kans en die grijp ik met beide handen, ik wordt dit jaar 34 en ik had ook liever nu al voor de tweede willen gaan biij wijze van spreken dan dan nu nog voor de 1e snap je.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ja gek is dat he dat je het als een soort straf gaat zien.. maar er is gewoon een medische oorzaak voor (of in sommige gevallen niet eens).. Wij zijn ook dol blij dat we hier in nederland nu ICSI hebben. 10 jaar geleden hadden ze dat nog niet eens. Ik vind het wel jammer dat zwanger worden nu heel plastisch wordt. Ziekenhuis in ziekenhuis uit en je bent (hopelijk) zwanger. Niks samen vrijen op het moment van de eisprong, niks samen op een andere manier toeleven naar een eventuele test. Nu weet je dat je een embryo hebt, nu weet je dat het raak is OF niet.. tis niet meer heel leuk ofzo.. tenminste.. vind ik.. het proces dan he.. het zwanger worden/zijn lijkt me geweldig net als iedereen.
    Ik baal er gewoon van als ik om me heen kijk, mensen die zeuren dat ze na 5 maanden nog niet spontaan zwanger zijn , en whoop.. maand zes zijn ze zwanger.. dan denk ik: man je moest eens weten. In 2008 zijn we begonnen en ik ben er nog niet.. we zijn nu 2011.. ben je 3 JAAR bezig hoor.. dat je het ff weet. Maargoed wij praten er niet over, dus je zegt er niks van.. maar man.. wat denk ik veel op zulke momenten.

Sorry merk dat ik ff moet luchten..

7. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Muppet hoe je het hebt omschreven ben ik het helemaal mee eens, heb zelfs mensen in mijn omgeving die na drie maanden zwanger waren zeiden van jemig dat duurde wel lang, HALLO wij zijn twee jaar bezig!!!!!!! En dan dat ze "zeuren" dat ze vet krijgen, Nou ik heb het er voor over!!!!
    Ik hou me nu niet meer stil er over, ik zeg dan glashard van ik heb het er voor over!!! En dan zie je ze denken..............
    Ik heb van de zomer nog ruzie gehad met iemand die zei dat ik blij moest zijn met IVF, dat ben ik ook, maar die meid was zwanger en zij heeft het wel met "genot" kunnen maken. Wat mij ook erg opvalt is dat heel veel mensen die kunnen en willen begrijpen van hoe wij ons voelen en dat doet pijn!!! Dus daarom ben ik zoooooo blij dat we elkaar hier hebben.

Dus bij deze voor iedereen een hele dikke knuffel, meiden ben zo blij met jullie.

Liefs Janis

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ahh wat lief.. ik vind het ook heerlijk om hier met lotgenoten te kletsen en ervaringen uit te wisselen. Het is allemaal niet zo makkelijk..

en dan willen ze straks ook nog bezuinigen op IVF vergoedingen enzo.. nou.. dan gaan we met zijn allen naar Den Haag!!!

Eikels.

9. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ja, idd...

Zo voelde ik me ook, goh na 6 maanden NOG STEEDS NIET zwanger :p
    Nu is het goh, na meer dan 2 jaar ook nog steeds niet zwanger.
    Of in de omgeving: eigenlijks was het een ongelukje, maar we zijn er toch heel blij mee.
    Of: tja, ik werdt maar niet ongesteld, test gedaan en zwanger, het was niet gepland ofzo.
    En dan die lollige opmerkingen (Dus niet): mijn man hoeft alleen maar naar me te kijken en dan is het al raak

Ik wordt er soms boos van :x:(
    Weet blij dat het zo 'per ongeluk' gaat bij jullie
    Maar wij hier mochten willen dat het zo gemakkelijk ging.

Het geluk is je gegunt of niet.
    Helaas bij de een wat eerder dan bij de ander.
    En soms is het zo oneerlijk verdeeld

10. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Ik heb al een slogan voor op een spandoek! dus ik ga mee ;)

Ik vind het ook fijn mijn figuurlijke ei hier kwijt te kunnen!

ik wacht nog steeds op mijn ongi hier... soms ben ik bang dat ik ook ergens last van heb...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

*erg benieuwd naar de slogan!*

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    haha ik ook!

13. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    stom, dag later weet ik m niet meer!

trouwens ik kom ook uit fryslan boppe!

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hihi.. tis net een Friese invasie hier :p
    Heb gister wel ff tactisch gestemd met het hele IVF verhaal in mijn achterhoofd...

15. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Jah veel Friesche dames lachen man,
    Wij hebben niet kunnen stemmen, we waren gistermorgen al erg vroeg weg en zijn vandaag pas weer thuis gekomen, ivm werk.

Toen ik thuis was lag er een brief op de mat van het UMCG met de uitnodiging voor de prikinstructies, we gaan dus wel IVF in eigen cyclus en mogen beginnen als ik weer ongi wordt, ohhh het komt nu wel heel dicht bij, vind het wel spannend worden.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Liefs Janis

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Janis wat goed zeg!
    Heeeeeel spannend zeker, dat je nu in de startblokken staat!

17. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    he Janis, goed neuws man!! Spannend, nu gaat gaat het echt beginnen. bijna ongesteld?

Ik wacht nog steeds op mijn ongi. week overtijd, zou het de spanning zijn? ik ben ook niet te genieten vind ik zelf....:(

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heyitsme,
    Het kan zeker de spanning zijn..maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Misschien een test doen. Is het positief...dan zit je gebakken!
    Is het negatief...dan komt je ongi misschien alsnog.

19. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Moet eerst de prikinstructies nog, maar zit nu op dag 9 dus nog niet, maar na de prikinstructies duurt het niet zo lang meer :)

Maar nog niet ongi? hummmm

Liefs Janis

20. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    komt nu wel snel dichtbij inderdaad!

nee nog niet ongi, durf ook niet zo best een test te halen, weet dat het toch eigenlijk onmogelijk is. ben ook hartstikke kribbig, niet lekke rin mijn velletje op 1 of andere manier. snel geirriteerd, ben een monster nu ;)

Deel Deze Pagina