IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    #2581 Janis, 4 apr 2011
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
    EC ga je pas spuiten als je follikel 14 mm is, je wordt dan goed in de gaten gehouden, en als je ei 18 mm is dan stop je met gonal-f en cetrodite te spuiten en wordt de follikelpuncie gepland, dan krijg je te horen hoelaat je pregnyl moet gaan spuiten en hoelaat je de punctie krijgt. Ga jij in EC of hyperstymulatie? want bij de prikinstructies wordt het je weer uitgelegd.

Meiden, voel me alweer wat beter, hoef niet meer zoveel te huilen, ga me klaarstomen voor poging twee en hoop als het wil, lekker aan het werk. Als ik rustig ben heb ik geen pijn in mijn buik, alleen als ik me beweeg doet het erg zeer, hoop dat dat morgen over zal zijn.

Mariska, hoe gaat het met je?

Muppet, hoe gaat het met jou?

Sammy, hoe gaat het met jou?

X Janis

2. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo

als alles goed is de echo van mijn vriend en mijn clyclus gaan we isci doen in eigen cylcus

knuf zowi

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heb gister bericht gehad ivm poging 2!!!:D

Staat: wij hebben uw a.s. ICSI-PESA behandeling gepland voor week 20. In deze week begint uw stimulatie. De voorbehandeling begint al een aantal weken eerder..

Plannen ze de punctie etc rond week 20? Of begin ik met de deca in week 20..? Ik weet niet meer hoe dat de vorige keer zat. Toen hadden ze week 6 opgegeven, maar was ik in week 4 al begonnen met de deca.. eerste echo (FM) was wel in week 6..tellen ze dan vanaf de eerste FM? Moet ik het zo bekijken?

Wel spannend weer!!

4. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Hey Zowi, ik neem aan det je nu dan een cyclusanalyse hebt?

5. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Muppet, als er onduidelijkheden zijn gewoon ff bellen, dat doe ik ook en ze leggen je het dan nog een keer uit.

Maar de vooruitzichten lijken dus weer goed.

Liefs Janis

6. jeenni

jeenni Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik ben in november even langs geweest op het forum, maar ben (helaas) weer terug. Fijn te zien dat er ook goede ontwikkelingen tussen zitten...

Wij starten de ICSI vanuit Assen. Heel spannend want daar zijn ze nog maar net mee gestart. Voor- en na-onderzoeken zijn in Assen en de rest in Groningen.

Sinds een week zijn wij begonnen met spuiten van de decapeptyl. Was benieuwd wat jullie reacties hierop waren. Ben behoorlijk explosief en moe, alsof ik op het punt sta overspannen te raken. Bijwerkingen of emoties??

11 April de eerste controle en wat er daarna gebeurt is mij nog een beetje onduidelijk. Zit nu nl op CD 22. Waar dient die deca eigenlijk voor? Is in het begin wel eens verteld, maar ben het even kwijt...

Groetjes Jennie

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Die deca zorgt ervoor dat de follikels gaan groeien, het liefst meerdere.. daarna krijg je er puregon bij om het nog wat kracht bij te zetten.. De pregnyl zorgt voor de eisprong waarna ze de punctie kunnen plannen.

zo heb ik het begrepen tenminste.

8. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Hey meiden,

Janis: wat ontzettend balen :( hoop dat je snel weer een nieuwe poging hebt.
    Muppet: fijn dat je zo snel kunt starten weer
    zowi: jullie gaan dus ook snel beginnen.

@hier: weet iemand hoe lang het duurt voordat je de afspraak radiologie binnenkrijgt ?
    Want mijn vriend zou nog een oproep daarvoor krijgen.
    Om bij hem een echo te laten maken.

Ondertussen ben ik op dag 9 van m'n cyclus, nog geen tussenbloeding of wat dan ook gehad, gelukkig :)
    Wel veel last van slijm, in mijn geval een pluspunt wat duid op vruchtbare periode.
    Maarja, ik krijg geen (goede?) eisprong van mezelf en bms was ook niks.
    Aantal zaadjes van mijn vriend kan weer te maken hebben met de hoge koorts die hij 3 weken voor het onderzoek heeft gehad een paar dagen.
    Dus ik hoef er niks van te verwachten:p

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Even een update voor Gemma :D

Hoe gaat het met iedereen?

10. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    @ Elmo en de rest natuurlijk.

Hier gaat het weer goed, heb afgelopen week echt heel veel ups and downs gehad, en heb nu even besloten om weer aan de valdistert te gaan om rustiger te worden. Ik heb het idee dat het werkt want ik voel me weer een stuk beter (geestelijk). Gister heb ik heel stoer achter de ramen gezeemd en de bijkeuken opgeruimd en schoongemaakt, tussendoor heb ik echt genoten van het weer. Wij hebben voorhuis een bankje staan, en heb een kussen gepakt en ben daar op een gegeven moment op gaan liggen en dan alleen naar de vogels geluisterd, was wel leuk, om verder alle geluiden buiten te sluiten en alleen naar de vogels te luisteren, het was ook erg ontspannend om te doen.
    Vannacht ging het wat minder met me, enorme krampen in mijn buik, en niet naar de wc kunnen. Vanmorgen had ik dat weer maar nu kon ik wel naar de wc. (gelukkig).
    Mijn (.)(.) beginnen weer zeer te doen, nu wachten totdat ze weer afzakken, dan weet ik dat ik ongi ga worden.
    Ben klaar voor de volgende poging hoop dat het goed zal gaan en niet weer gelijk een teleurstelling te verwerken krijgen.

Hoe gaat het met de rest van de meiden hier, en Elmo, hoe gaat het met jou?

Fijne dag allemaal, het wordt vandaag nog mooi weer dus allemaal zo ver het kan nog ff genieten.

Liefs Janis

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Jeenni - ik had ook veel bijwerkingen van de deca; moe, emo, opgeblazen buik. Later wende het wel. Na de eerste fm gaan ze zeggen hoe lang j nog moet doorgaan en krijg je er een puregon (had ik) bij. Dan weer een paar echo's tot ze gaan zeggen wanneer de punctie zal zijn. 2 dagen later heb je als alles goed gaat een embryootje aan boord!

@Babywish; wij hebben op een gegeven moment besloten zelf overal achteraan te bellen. Dan kan het allemaal veel sneller. Voor hetzelfde geld ligt jullie aanmelding netr onder een stapel papieren.. gewoon ff bellen en dan gaat het balletje vast sneller rollen. (gewoon met Radiologie bellen en dan zeggen dat jullie zouden worden doorverwezen vanuit (de fertiliteitsarts?).. en dat jullie tot nu toe nog geen oproep hebben gehad.. Gewoon brutaal zijn! :D

@Janis; had jij nu al een tp gehad?

12. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland

nee ik heb geen terugplaatsing gehad, het eitje was al weg voor de punctie, op naar de volgende poging.

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ohkee.. ik hoop en duim dat het dit keer wel goed gaat meis!!!!!!

14. jeenni

jeenni Niet meer actief

Gisteren bij de gyneacoloog geweest. Ik moet nu 250 eenheden puregon spuiten, naast de deca.
    Heb nog wel even gevraagd hoe het zat met het te vroeg springen van de follikels. Was bij mij niet aan de orde omdat ik niet in mijn eigen cyclus zit. De deca zorgt ervoor dat de eitjes niet springen.

Weer iets wijzer dus.

Volgende week maandag de volgende controle. Nu maar hopen dat er iets groeit. Ben dit keer weer niet ongesteld geworden omdat mijn baarmoederslijmvlies erg dun is. Mijn hoop is nu gevestigd op de puregon :) beetje pokon kan geen kwaad.

15. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Dank je wel lievert!!!! Ik hoop ook voor jou dat de volgende ronde goed zal gaan!!!!!

Zie dat je in mei weer mag starten, ik mag deze maand nog, verwacht komend weekend mijn ongi, en dan het weekend er op waarschijnlijk weer voor de follikelmetingen.
    Als er maar een eicel geoogst kan worden en een terugplaating plaatsvind dan geeft het me al meer moed, dan natuurlijk hopen en duimen dat het blijft zitten, maar voor mij is het iig al als er maar een punctie komt, want als ze weer niet snappen waarom mijn ei al weg is, dan gaan ze misschien wel gelijk over op de hyper.

Babywish, hoe gaat het met jou? Weet niet meer zo goed, maar had jij al een datum van wanneer je mag beginnen?

Voor alle anderen, fijne dag.

Liefs Janis

16. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo allemaal

zo weer een drukke week gehad werken verjaardagen dingen voor de bruiloft van me broer regelen
    maar alles gaat goed hier

babywich91"wij hadden woensdag een gesprek en zaterdags hadden we al een brief binnen voor de afdeling radiologie dus opzich erg snel

janis : ja klopt zo gauw ik ongesteld word moet ik bellen en dan gaan ze mijn cylcus bekijken en dan hopelijk snel starten
    ik weet dat het wachten erbij hoort, maar goed zou nou toch wel eens willen gaan beginnen we leven hier nu al bijna anderhalf jaar na toe sinds we weten dat het op de natuurlijke manier niet gaat lukken .

hoe is het verder met de andere afvallers hoeveel kilo zijn jullie nu kwijt , zelf ben ik nu 6.4 kilo afgevallen en blijf verder gaan ik heb voor me zelf ook nu een streef gewicht waar ik graag na toe zou willen. toen ik begon was 102.4 van de gyno moets ik 10 afvallen maar wil zelf toch wel graag richting de 80a 85 kilo hopelijk hou ik het vol

liefs zowi

17. jeenni

jeenni Niet meer actief

Wat voor een BMI houden ze aan in Groningen? Ben zelf net begonnen met afvallen en ben 2 kilo kwijt. Voor de BMI van 25 moet ik echter nog 8 kilo afvallen? Maakt het echt zoveel uit???

18. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Ik heb zelf geen idee.

Hoe gaat het hier verder met jullie? het is wel erg rustig hier.
    Hier gaat het goed, ben klaar voor de volgende ronde. Komend weekend verwacht ik mijn ongi.

Zowi, ik vind dat het UMCG best snel reageerd en dat je snel de brif op je mat hebt liggen. Bij alles eigenlijk wel.

Babywish, hoe gaat het met je?

Muppet, hoe gaat het met jou?

Elmo, joehoe alles oke?

Liefs Janis

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hier alles goed. Gister het prikschema en de recepten binnengekregen van het UMCG. Vanmiddag kan ik de medicatie ophalen. Eerste deca staat gepland voor 7 mei en de eerste FM voor 19 mei.. spannend weer! Ben blij dat ik weet wanneer we weer verder gaan.. :D

Misschien komen we elkaar wel tegen!

20. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Als het deze ronde bij mij niet lukt, misschien wel hihi.
    Maar ehhh 7 mei al beginnen met de medicatie, dat lekker.
    Heel veel succes.

Liefs Janis

Deel Deze Pagina