Hey meiden, Jaa hier alles goed. Ik zal maandag maar eens naar het ziekenhuis bellen voor die afspraak radiologie. Nee, wij hebben geen datum, wij moeten helaas wachten tot de uitslag van chromosomenonderzoek binnen is. Hoe is het met de rest hier. Zie dat er weer nieuwe pogingen van start gaan ...
Goedemorgen meiden, Hier gaat het goed, de 2e ronde gaat volgende week beginnen, ben maandag ongi geworden. Nu hopen dat ik niet zo super groeiende ei heb haha. Babywish, heb je al de afspraak gemaakt? Muppet, hoe gaat het met je? Zowi, en met jou? Elmo, hoe gaat het met jullie? Het is hier echt wel rustig, iedereen is zeker lekker aan het genieten van het weer. Liefs Janis
hee meiden...ik heb een vraagje...manlief en ik staan op de wachtlijst voor een tese behandeling en hopelijk daarna voor icsi...en lees nu dat sommigen daarvoor aan de pil moeten..hoe is dat bij jullie? ben benieuwd..anders kan ik misschien al maatregelen gaan nemen liefs en succes allemaal
Hoi Allemaal, Ik kom, al jullie het goed vinden, met jullie mee praten. Mijn man en ik gaan voor IVF in groningen. afgelopen maand in ziekenhuis hier gehoord dat, na de operatie, alleen IVF nog optie was. En aangezien ik in Drachten woon zal dat Groningen worden. 27e nog afspraak met ferti arts hier en dan waarschijnlijk op wachtlijst?? Ik heb geen idee hoe het in Groningen verloopt qua wachtlijst/intake etc. Ben nu wel flink aan de afvallen ivm vereiste BMI ( nog 1 kg eraf dan BMI van 35, maar wil meer eraf ) Misschien willen jullie mij vertellen wat ik in de algemene zin kan verwachten? Wij hebben in ziekenhuis hier al verschillende tests gehad ( semen-analyse en bloedtest ) maar die zullen daar overnieuw moeten? Ik hoor graag van jullie! Groetjes Gemma
Las net dat Heyitsme ook druk aan het afvallen is?? Hoe gaat het daarmee? Ook om BMI van 35 te halen of andere reden? Xxx Gem
Hey Liev, welkom.. ongeveer een maand voor je met de injecties begint moet je beginnen met de pil tot een paar dagen na de start van de injecties.. Je hoeft nu nog niet te beginnen. Je krijgt vanzelf de recepten voor alles mee en ze rekenen alles voor je uit. Je krijgt een datum waartussen je moet beginnen met de pil als je tussen die periode ongi wordt. Ik zou nu nog maar lekker afwachten. Je zou al wel met foliumzuur kunnen beginnen.. Zal voor jullie duimen dat de tese succesvol verloopt!
Hallo Gemma, Mijn man en ik zijn ook net begonnen. Wij stromen in via Assen. Werd ons verteld dat er geen wachtlijst was... Wij zijn gestart met de pil. Voor die tijd moest ik nog bloedprikken om de hormoonwaarde te laten bepalen. 4 Dagen voor de strip op was, moest ik beginnen met spuiten van Decapeptyl (Voorkomt groei of springen van de eicellen). Tussen CD 27-29 moest ik terug voor controle om te bepalen hoeveel Puregon (stimulatie voor de groei) ik moest gaan spuiten (dit wordt dan CD1). De Deca en Puregon moet ik spuiten tot alle follikels groot genoeg zijn (gem. 18). Als de follikels groot genoeg zijn, wordt ik ingepland voor de punctie (rond dag 14). Groningen belt dan om te vertellen wanneer ik pregnyl moet spuiten en wanneer de punctie is. Voor de rest is het mij ook nog onduidelijk... Vanochtend bleek bij de controle dat ik maar 4 goede follikels had. Ik val nu onder de groep "slechte responders" zoals de ferti-arts het zo mooi vertelde. Nog niet alle follikels zijn even groot en moet nu wachten totdat de kleinste ook gem. 18 is. Begin er nu al een hard hoofd in te krijgen. Morgen weer een fm. Afwachten of ze dan wel groot genoeg zijn! Zit zelf ook nog in een fase dat alles nieuw is. Ik merk ook dat het prettig is om hier info te lezen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes Jeenni
Hey Jeeni, Leuk, ook iemand die nieuw is in het gebeuren. Wat een domper joh, slechte responder. Kan dat nog veranderen? evt. andere medicatie?? Ik hoop het voor je. wij hebben 27e nog een gesprek met ferti-arts hier om te bespreken wat "het plan van aanpak" gaat worden. Maar dat werd mij vlak na de operatie al verteld. IVF enige optie. Mijn man zijn zaad is in Drachten getest en was erg goed. Mijn ene eileider + stok is weg ( foetsie, in rook opgegaan.. gek he? ) en mijn andere is er wel, maar hangt op apegapen. dus de kans dat daar een eitje door omhoog komt is wel heel klein.. Maar we houden goeie hoop. Ik hoop meer van je te horen, leuk! Succes met je FM! hoop dat ze gegroeid zijn! groetjes Gemma
Dames, Wat een verhalen allemaal, denk ik dat het rustig is, kijk ik weer dan is er alweer heel wat bijgeschreven en nieuwe dames. Welkom trouwens. Ik ben ook nog niet al te lang met de behandeling bezig hoor. Ik doe IVF in eigen cyclus en deze keer wordt de tweede keer. Iig heel veel succes met de behandeling. Liefs Janis
Heel sterk van jullie om zoveel vertrouwen te houden. Heel veel succes. Maar wel een vreemd iets ... zul je wel raar op je neus gekeken hebben toen er maar 1 zat. Nog even wachten dus voor de grote start. Het zijn van een low responder is waarschijnlijk te veranderen met andere hormonen. Eerst deze ronde maar eens afwachten. Vanochtend bleken 2 follikels >20 te zijn. Nog 2 >16 en nog 2 <12. Morgen weer terug voor een meting. Er moeten minimaal 3 >18 zijn. Wordt een fijne pasen voor ons. Letterlijk en figuurlijk eitjes zoeken Hoi Janis, Heb je in je eigen cyclus ook recht op maar 3x IVF of krijg je nu eens 'herkansing' voor de eerste keer? Ik had het ook graag zonder al die rotzooi willen doen, maar mijn lijf wil niet zo meewerken. Ik heb nog maar 3 a 4 keer per jaar een eispronng. Beetje lasting inplannen voor een IVF Veel succes met de nieuwe ronde. Ga je nu ook op eigen kracht?
Jeenni, 3/4 x per jaar maar een eisprong, das zeker niet veel. dan is EC idd niks. Eigen cyclus behandeling mag je 6 x doen dat geld als 1 hyperbehandeling en als je dan nog niet zwanger bent heb je nog recht op 2 behandelingen met hyperstymulatie. Ik ga deze ronde weer "op eigen kracht" want dit wordt pas de tweede keer. oja. bij hyper telt een poging als je een punctie hebt gehad, dat is niet zo bij eigen cyclus als je nou wel of niet een punctie hebt gehad telt die nog mee als "poging" Liefs Janis
Vandaag is het zover. Om 11u moeten we in het UMCG zijn. Eergisteren was de telling weer redelijk gunstig. Omdat ze een dagje hadden zitten luieren hebben ze daarna een spurt genomen. Ik heb nu 5 >20 en 2<15. Met een beetje geluk komen de laatste 2 er ook nog bij.....
Hai UMCG-dames! Ik lees wel mee hoor, in vogelvlucht, maar ben druk met andere dingen. Fijn dat jullie elkaar hebben en dat steeds weer nieuwe meiden de gang naar dit topic kunnen vinden. Ja, nou...niet fijn natuurlijk....ach, jullie snappen me wel denk ik. Ik hoop dat jullie ondanks alle sores, afvalperikelen en blije gezinnen om je heen, toch kunnen genieten van het mooie Lenteweer! Knuffel voor jullie! Ik hoop dat 2011-2012 jullie jaren worden!!
Hallo Elmo, Wat vreselijk wat jullie is overkomen. Ik kan geen woorden vinden om jullie verlies te omschrijven. Het enige wat ik kan doen is jullie alle sterkte toe te wensen. Jeenni
Babywish, jeetje, dat moet inderdaad wel heel ernstig zijn, als je dit ervoor in de koelkast moet zetten. Sterkte.