IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @ Muppet: Over die follikels: ik weet het niet, ik weet alleen dat ik altijd bij puregon en dan 1e echo wel altijd eitjes had wel hele kleine. Maarja daar heb je niks aan want ik ken dit hele gebeuren ook nog niet....
    Haha, iedereen vergeet wel eens wat :p
    Wij krijgen dan ICSI.
    Zoals het er nu uitziet kan vriendlief binnenkort gaan bloedprikken.
    En als alles dan goed gaat krijgen we alle uitslagen in september en krijgen we hopelijk ook groen licht :D

En over het net lijken alsof je overal alleen voor staat: onze ventjes zijn er om ons te helpen.
    Je gaat samen zo'n behandeling aan, en je gaat samen door die slopende wachttijden. (Hopelijk zijn ze slim genoeg om te weten dat wij zo doen door de hormonen)

@Elmo: ja, dat was hier dat ijskast verhaal.
    Dat begint nu langzaam te ontdooien, vooral omdat er iets verschikkelijks onverwachts is gebeurd en dan heb ik ook nog mijn werk waarvoor ik uitgenodigd werdt voor een sollicitatie. En tot mijn verbazing werdt aangenomen.

Maar gelukkig een half jaar contract voorlopig. Dus nog heeel even rustig aan en weer wennen aan het 9-5 schema :p nou ja 7 uur op, 8 uur bus. En normaal tot half 5 werken maar ik mag 4 uur weg anders haal ik m'n bus niet.

Over die follikels: ik weet het niet, ik weet alleen dat ik altijd bij puregon en dan 1e echo wel altijd eitjes had wel hele kleine. Maarja daar heb je niks aan want ik ken dit hele gebeuren ook nog niet.

Ik vindt het allemaal superspannend en super eng, maar ik laat het maar gewoon over me heen komen. ( Ik denk dat dat niet meevalt trouwens)

2. jeenni

jeenni Niet meer actief

@BabyWish: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Het vroeg opstaan ben je zo weer gewend.

@Muppet80: Geweldig dat jullie weer mogen beginnen. De eerste meting is om te controleren of je geen cytes hebt. Er kunnen follikels zijn, maar hoeft niet. Door de puregon krijg je er wel meer. Succes!

Hier gaat het niet zoals het moet. Ik had allang een ongi moeten hebben, maar nakkes nada. Zit nu op 4 weken na de TP. Vandaag bellen wat er moet gebeuren. De arts vond mij maar een vreemd mens. Er gaat werkelijk niets zoals het hoort...... Maar weer afwachten.

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey Jeeni, ik heb dat ook gehad, had echter 2 dagen voor testdatum wel 1 dag rood bloed verlies, maar erg weinig. Verder dag ervoor en dag erna bruinverlies. Ik was gestopt met de utro en mijn ongi kwam maar niet. Bleek dat die bloeding voor de testdatum al de ongi was, terwijl het voor mij maar minimaal was geweest. Pas 35 dagen later werd ik vanzelf ongi.
    Ze hebben me nog wel nagekeken op zwangerschap maar helaas..

4. jeenni

jeenni Niet meer actief

Bij mij is inderdaad ook al gecontroleerd op het zwangerschapshormoon. Deze was laag, maar niet nul. Tussentijds heb ik helemaal nog geen bloedverlies gehad, niet eens een druppel. Bij de andere miskramen is het mijn lichaam ook nooit gelukt om alles zelf te verwijderen. Mijn arts vertelde dat wat er in gaat ook weer uit moet om ontstekingen te voorkomen. Ik ga er maar vanuit dat het bij mij ook lang gaat duren. Als het maar niet tijdens de vakantie is :$

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    en je bent al wel gestopt met de utro?

6. jeenni

jeenni Niet meer actief

10 mei gestopt met de utro. Vandaag nog geen actie....

7. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Geen werk meer :(
    Binnen de proeftijd mijn target niet gehaald.
    Voel me zwaar depressief :(
    Ik had zo gehoopt dat het mij gelukt was om eindelijk goed werk te hebben.

8. jeenni

jeenni Niet meer actief

@BabyWish: Wat erg dat het nu al voorbij is. Wat voor werk is dat wel niet? Slavenarbeid?
    Sterkte! ALtijd vervelend om een baan te verliezen. Ik hoor binnenkort of mijn contract wordt verlengd...

9. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    *breekt in*

Hoi meiden, is er iemand van jullie die gebruik maakt van acupunctuur??? Ik woon in Groningen en ben op zoek. Iemand met goeie ervaringen ergens? Ik hoor het graag. (misschien zelfs bij het UMCG zelf?)

*breekt weer uit*

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hoeft niet in te breken hoor, je mag gewoon meeschrijven :D

Wij hebben in een klein dorpje vlakbij Zoutkamp acupunctuur gedaan (kan het nog wel opzoeken..maar wellicht is dit te ver uit de route) maar bij het UMCG kan het volgens mij ook hoor!!
    Je kan ze zo bellen, via algemeen nummer.

11. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    hihi, ja zoutkanp is inderdaad behoorlijk uit de richting. Mijn behandeling is niet in het UMCG, maar ik dacht dat misschien de acupuntuur een soort van zelfstandige was. Zit volgens mij ook niet in het gebouw zelf???

anyway, dank voor je reactie!

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    hey babywish, jeetje wat een ellende en wat een rare manier van handelen.. pfff.. hoop dat je snel wat anders vind meis.. als ze zo met je omgaan was dat vast ook geen hele leuke werkgever..

@all; ik ben vandaag voor de 2e fm geweest en er waren veel follikels!! :D was zooooo blij. Aan de ene kant een stuk of acht en aan de andere kant een stuk of zeven! Het waren mooi grote, en de grootsten waren zo'n 13/14 mm. Vrijdag weer heen...
    Hoop dat er veel meegaan met de punctie! Vorige keer maar 5 grote follikels! en zijn toen 3 eicelletjes uitgehaald... ben zo blij..

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat fijn zeg, zo veel!
    Ga je wel vast goed drinken! Ik las dat je al wat last van je buik had....je wilt nu niet dat ze het afblazen door overstimulatie (overstimulatie tot daar aan toe...NA de tp :D).

Heel veel succes meid!!

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ja Elmo, ga ik doen.. ben deze keer minder aan het drinken dan de eerste keer.. echt bewust. Had het idee dat het wel meespeelde de vorige keer, dat het te snel weer weg ging ofzo.
    Ik zal er vanaf nu wel aan denken, heb idd best wel last. Ook als ik voorover leun drukt het in mijn onderrug..

15. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo

zo wat een bezigheid hier allemaal druk bezig of met de voorbereiding ... ik ben zelf even er tussen uit geweest maar las af en toe wel even mee. zelf zitten we weer op de wachtbank hebben net een cyclus analyse gehad en me vriend onderzoek bij de urloog gehad. nu afwachten op de resultaten . ik kreeg wel een oproep als ze alles hadden bekeken ... en ja ik moet bellen als ik 92 kilo ben (moest 10 kilo afvallen) maar ben op de goede weg vanmorgen nog op de weegschaal gestaan en nog kleine 3 kilo te gaan ,allemaal weer spannend hoop ook dan dat we snel weer wat horen van umcg hier gaat het hier voor de rest met de dames...........

liefs en knuffel

zowi

16. jeenni

jeenni Niet meer actief

Spannende tijd @Muppet80! Jeetje man, dat is een behoorlijk aantal inderdaad, geen wonder dat je er last van hebt. Wat wordt er bedoeld met 'goed drinken'? Wat voor effect heeft dat dan?

Ik heb morgen weer een controle. Mijn ongi blijft maar weg, maar hormonen ook... Zelfs in Groningen hadden ze geen verklaring. Ze hadden het nog nooit meegemaakt! Mijn man begint er langzamerhand een beetje moe van te worden. Eerlijk gezegd, ik ook wel. Weer afwachten wat eruit komt.

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hmm. apart Jeeni.. tis ook allemaal wat.. :( duurt idd lang als je weer verder wilt, plus je wilt natuurlijk weten wat er speelt! Spannend, hoop dat ze morgen iets meer kunnen vertellen.

Dat drinken.. sja.. dat is om overstimulatie te voorkomen. Denk dat je dan goed doorspoelt waardoor je het ook weer sneller kwijt bent. Zo iets denk ik. De eerste poging dronk ik wel 2-3 liter, nu misschien 1,5-2 hooguit.

18. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Tjaa, ik ga gewoon op zoek naar nieuw werk.
    Niks aan te doen.
    Wel zwaar kl*te :(

Maar goed we gaan gewoon verder, ik ga niet de hele behandeling afblazen omdat ik werkloos ben geworden.

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    zou ik ook niet doen babywish! gewoon om je heen gaan kijken en verder gaan met waar jullie mee bezig waren!

Gister 3e fm gehad en waren 25 folikkels!! 10 meer dan woensdag! :D morgen weer fm om te kijken wanneer de pregnyl erin kan en we schatten de punctie op dinsdag.

20. jeenni

jeenni Niet meer actief

:$:$:$ 25 follikels. Waar haal je ze vandaan! En waar laat je ze allemaal. Heb je nu niet het gevoel te ontploffen. Ik ben even beduusd, vond mijn 6 stuks al een hele prestatie :D

Deel Deze Pagina