IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Muppet, hoop dat je waardes stabiel blijven. 25 kan betekenen dat ze de boel af moeten blazen ivm overstimulatie.
    Ik hoop dat het goed gaat zeg!
    Drinken drinken drinken meid!

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    heb hen nergens over gehoord, ze klonken juist wel positief..
    ben al wel bezig met drinken.. morgen horen we wel weer..

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, het gelazer begint ook pas rond de punctie (erna meestal, medio tp). Ik heb twee keer overstimulatie gehad en adviseer dus vanuit ervaring: pas heeeeel goed op jezelf!
    Ik had ook achterlijk veel eiblaasjes.

Maarja, nu eerst optimistisch:
    Hopen op flink wat mooie rijpe eicellen, een super score vwb de bevruchting, een topper met de tp en dan 8 maanden lang op je wolkje duiken :D

4. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    muppet80: klinkt super, nu hopen dat er flink wat toppers uit komen na de bevruchting en dat 1tje 9 maanden blijft zitten :D

Ik had het al met 125 eh puregon 3 eitjes.
    Zonder medicijnen heb ik geen een en met medicijnen minstens 2 :p
    Dus hoop dat ik ook flink wat follikels kan kweken.
    Whaha, denk dat ik me dan net zo'n wandelende eierdoos voel :D:p

Als dan de 1e niet lukt heb ik minstens nog wat in de vriezer
    Zou teleurstellend zijn als er uiteindelijk maar 2 goeie overblijven en dat je weer een tijd moet wachten en dan nog een keer dat slopende traject door moet.

(Lijkt mij...)

Blijf ondertussen doorzoeken naar werk

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    hoe merk je dan dat je overstimulatie hebt? en is dat slecht voor de emmy? Wat kan ik doen om het te voorkomen Elmo?

Vanmorgen 4e fm gehad en er zijn iig 13 van bijna 20 mm. Ze heeft ze niet helemaal geteld. Vanavond pregnyl en dinsdag de punctie... pfff... spannend..

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

De overstimulatie is vooral heel slecht voor jezelf. Je komt snel aan (elke dag wegen is niet verkeerd), krijgt dikke buik, voelt je ziek. Voor een embryo heeft het voordelen...schijnt dat je iets sneller zwanger wordt met deze hoge waarden.
    Nadeel, als het tijdens de tp al te hoog is, geen tp!
    Veeeeel drinken, rusten (als je echt symptomen hebt). NIet iedereen krijgt het bij grote aantallen hoor, sommige krijgen het ook bij bijv. 8 follikels.
    Je hebt met zoveel een verhoogd risico. Ik was twee keer de pineut en ben er echt een poos zoet mee geweest.
    Bij Stijn moest ik eigenlijk opgenomen worden.

7. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Muppet: goed naar je lichaam luistereren, neem je rust!
    Ik had de eerste icsi ook 23 follikels, waarvan 18 eicellen zijn gekomen. Moest erg goed naar mijn lichaam luisteren!

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    lief die reacties.. :) ik zal er om denken.. vandaag helaas wel te ver gegaan door voor het werk boodschappen te halen.. toch iets teveel om lopend te doen.. had er wel wat last van. Ben nu 2,5 kilo zwaarder dan voor het hele prikschema.. maar dat had ik de vorige keer ook. Zal me zowiezo wegen de komende tijd en rustig aan doen.. I promise..

Hoe lang duurt een punctie met zoveel folikkels?
    Zijn al jou zwangerschappen uit de eerste ICSI gekomen Marj?

9. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @muppet: alvast super veel succes voor vandaag bij de punctie en ik hoop dat er heel wat eicellen overblijven en dat ze hopelijk allemaal bevrucht worden.

dikke knuff

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Muppet: ben heeeeel benieuwd hoe het is gegaan!

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    er zijn 15 gevonden!!!! :D zijn enorm blij! 5 x zoveel als bij de eerste punctie! Ben nu alleen erg beurs van onderen en alles doet me zeer (buik en onderrug). De punctie was gelukkig niet zo gecompliceerd als de vorige keer, maar dan deed het me nog wel pijn. Hopenlijk is het morgen wat afgezakt. Donderdag tp.. ben benieuwd hoeveel emmy's er dit keer zijn! (vorige x maar eentje..) Bloed, zweet en tranen heeft het me gekost.. ik ben er erg trots op!

12. jeenni

jeenni Niet meer actief

@Muppet80: Gefeliciteerd met zo'n mooi aantal. Kan mij voorstellen dat het een hele klus was. Nu eerst lekker bijkomen. Morgen de grote dag! Succes.

Hier aan de provera. Het lichaam is niet van plan zelf in actie te komen. In augustus mogen wij pas weer voor de cryo.
    Binnenkort eerst maar eens lekker op vakantie. Even niets aan het hoofd, alleen heerlijk genieten van mijn man...

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Super score Muppet!
    Op naar donderdag (prachtige dag voor een tp!).
    Daarna lekker aanlummelen die mooie dagen en een beetje bijkomen, het is toch een aanslag op je lijf hoor.

Jeeni,
    Klinkt goed hoor! Als je dan toch moet wachten, lekker genieten van alles wat je wel hebt.
    Knuf!

Elmo

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Muppet: TP dag!
    Oef...als ik daar aan denk kan ik me weer net zo misselijk en gespannen voelen als al die keren dat ik zelf op het telefoontje zat te wachten.
    Ik denk aan je!

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    :) we gaan door! Straks die kant op.. we zijn benieuwd hoeveel emmy's er uiteindelijk mee gaan.. spannend.. eerste keer dat we (hopelijk) cryo's hebben ook...

Heb nog wel wat last, ook spierpijn in mijn buik.. gewicht is hetzelfde als gister.. (voel me wel een olifant)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gefeliciteerd met de tp!
    Ben erg benieuwd hoe de stand is van je opbrengst!! Ik kom zeker vanavond nog even kijken.
    Zet hem op!!!

*wauwwwww..een tp, spanennd altijd, die wachtweken*

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Muppet,

wauw wat een vangst zeg. Succes met de tp,
    wij hadden er 1 topembryo in zitten en die heb ik over een paar weken in mijn armen:D

Zal voor je duimen;)

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Muppet,

Succes met de TP!
    Duim voor je!! :D

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    En en en.
    Muppet, hoe is het gegaan ???

20. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heb een echte topper aan boord; 4-cellig! (vorige x was die 2 cellig).. Er waren in totaal 7-emmy's!! :D
    Morgen bellen hoeveel van de 6 overgebleven goed genoeg zijn voor de vriezer! Heb nog veel last van de punctie.. gaat langzamerhand iets beter...

Zijn erg blij maar wel realistisch.. raar is dat he.. staan er nu wel wat nuchterder in dan de eerste keer..

17 juni testdatum!

Deel Deze Pagina