IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Maris; hoe is het nu met je??? Nog een paar weekjes!! Spannend meid! Weet nog goed dat je pas zwanger was! :)

@Baby; hoe is het nu met jou?

@Sammie; dank je meid!

@Elmo; ja zeker spannend die wachtweken.. hoe kom je ze door.?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Fantastisch nieuw zeg!
    Ik hoop dat je er 6 in de vriezer hebt morgen..niet voor nu, maar voor een brusje :D
    Lekker rustig aan doen nu en overleven tot 17 juni. Heb je wat leuke dingen op de planning staan? Moet je veel werken?
    Probeer juist als je er doorheen zit wat leuks te doen (makkelijk gezegd he).
    Sterkte in elk geval in de wachtweken! Ik duim voor je!

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Pff nou als ik daar voor zou kunnen tekenen dan nam ik ze zeker alle 6 mee.. ik hoop zo dat het er veel zijn..
    Ik moet na het weekend weer aan het werk.. dus nu nog een paar dagen vrij. Dat scheelt wel denk ik, dat je gewoon aan het werk bent. Verder geen echte plannen. Wat bezoekjes aan vrienden en familie, maar dat is voor mij op dit moment al druk genoeg..

4. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @muppet: wat geweldig. Er zwemt een 4 cellige emmy in je buik rond op zoek naar een warm plekje om in te nestellen.

@hier: morgen sollicitatie in groningen. Ben benieuwd maar weet niet of ik 'm krijg. Ben zo zenuwachtig, er is de laatste tijd ook zoveel gebeurd. Hoop dat ik m'n hoofd er een beetje bij kan houden.

Nu lekker ijsje aan het eten. Het is zulk lekker weer de laatste dagen, en morgen ook weer. Dus eerst nog even lekker genieten van het weer.

Knuffel en liefs, Babywish

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wauw Muppet, goed nieuws zeg.
    Hoop dat jouw toppertje het net zo goed doet als de mijne:D De wachtweken zijn weer zwaar, zoek lekker wat afleiding.
    In het clubje waar wij met elkaar schreven hier, werden we achter elkaar zwanger. Ik hoop dat jij de eerste bent en de rest weer gaat volgen.
    Zal voor jullie duimen;)

6. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    16 juni wordt ik gebeld voor de uitslagen van mijn bloedtest. Ze hebben geprikt voor eicelreserve ? en progesteron en nog wat hormonen. En hepatitus screen en hiv antistoffen.

Ben eigenlijks benieuwd of er wat gevonden is...

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    spannend baby.. nog 2 weekjes wachten.. wat voor gevoel heb je er zelf over?

Dank je Mariska, ik hoop ook dat mijn toppertje ook lekker blijft hangen. Hoeveel celletjes had die van jou toen? weet je dat nog?

Vanmorgen gebeld en er zijn 2 cryo's! Was eerst even teleurgesteld (is dat erg?) dat ik van 15 eicellen naar 6 emmy's ga, waarvan 1 topper en 2 cryo's.. voel me aan de ene kant een beetje egoistisch maar aan de andere kant vraag ik me af wat er mis was met de rest.. van de 15 zijn er maar 3 over.. wat is er met onze mengsteltjes mis gegaan? Tuurlijk ben ik blij en voel ik me gezegend met een topper en 2 cryo's maar heb er wel verdriet van dat de rest geen kans maakt om bij ons te komen.. :(

pfff. maargoed.. ik focus me op Emma (onze top emmy) en hoop dat de andere twee blijven zitten en dat we ze pas nodig hebben als we voor een brusje gaan..

Ben verbazingwekkend realistisch en nuchter de laatste paar dagen.. hoe kan dat toch?

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey muppet,
    ik herken het wel hoor.
    Volgens mij hebben ze bij mij toen 18 follikels weggezogen en hadden we in totaal 9 bevruchtingen. Daar bleven bij ons uiteindelijk ook 1 topper (ik dacht bij ons ook 4 cellig) en 2 cryo's. Ik was toen ook erg teleurgesteld.
    Ik dacht is dit nu alles, heb ik die pijnlijke punctie gehad voor dit resultaat!!!!!:x
    Maar goed, heb het van me afgezet en heb het toppertje terug gekregen.
    We waren lekker op vakantie geweest nog voor die tijd en was weer aardig kwiek. Heb me op den duur aardig deprie gevoeld na 6 maanden behandelingen en teleurstelling. Ik was met de laatste poging er weinig mee bezig. Totdat ik de laatste 3, 4 dagen voor de testdag erg emotioneel was, viel huilend 's avonds in slaap was erg moedeloos. Het zou nooit wat worden en altijd alleen blijven, ik zat op een enorm zwarte wolk. Totdat ik 2 dagen voor testdag 's morgens uit bed kwam en ik braakneigingen had:( huh wat was dat nu weer, en dan ga je denken........... he, neeeeeee het zou toch niet. Heb er stiekem een kv testje tegen aan gegooid, ik durfde niet te kijken. Heb wel 20 x gekeken en zag toch echt een licht streepje:$ neeeee dat kan toch niet waar zijn. Ik naar vriend toe die nog in bed lag. Die werd in eerste plaats wat boos omdat ik te vroeg getest had en durfde er niet aan dat het wel eens raak zou zijn.
    Heb een dag overgeslagen en heb op de testdag weer getest ja hoor dikke positest.

Zoek lekker afleiding, ga leuke dingen doen. En hoop zo dat het raak mag zijn voor jullie. Spannend hoor.
    Zorg goed voor je Emma;) Eet gezond en regelmatig. Toy toy toy

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    :) wat heb je dat mooi beschreven.. ik heb daar wel steun aan.. was al bang dat ik te negatief zou zijn, maar de vorige keer was iedereen ZOOOO positief dat het eigenlijk te hard aankwam dat het niet was gelukt.. Ik heb zoiets; ik zie het wel..

Het duurt ook nog wel even voor we mogen testen.. we gaan het allemaal beleven. :)

Jij succes nog even he met de laatste loodjes!

10. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Muppet, wat goed! Emma, blijf maar lekker nog zo'n 38 weken bij jouw mama zitten!

Mijn eerste zwangerschap is ontstaan na de 1e ICSI (hyper), 2e zwangerschap was poging 3 van ICSI eigen cyclus (waarvan de 1e een vmk is geweest, 2e was ei al weg) en de laatste zwangerschap is opnieuw ontstaan na de 1e ICSI hyper.
    Na de 1e zwangerschap nog eenmaal cryo tp gehad van 2, maar dat is helaas misgegaan.

Ik heb dus heel veel geluk gehad bij alle 3! We hadden in oktober een evaluatie/overdracht voor man naar endocrinoloog en toen gaf de arts ook aan dat het UMCG erg blij met ons was (goed voor de scoringspercentages), haha!

11. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Vandaag ongie...:D

Enne,

Welterusten meiden

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Muppet:
    Heeeeeel herkenbaar! Het is geen ondankbaarheid maar net wat Maris zegt, alles draait om die stomme fliekels, dan heb je er barstens veel, waar je heel veel moeite voor hebt moeten doen....en dan hou je er 3 over.
    Maar: het zijn er drie! Het zouden zomaar 2 of wel 3 echte kindjes kunnen zijn! Dan is het ineens weer veel.

Van de 6x eigen cyclus had ik 6x een ei maar 4x geen bevruchting en dus geen tp...dan voel je je ook zo enorm leeg /mislukt etc.
    Je kan het gewoon niet sturen, kon het maar.

Je hebt nu een prachtige Emma in je buik (4 cellen is op deze tp dag echt heel goed hoor!) en we duimen massaal voor heel goed nieuws!

Marj,
    Ja, echt geluk zeg (voor zover het geluk is....thuis in bed 1 maken als je er zin in hebt is natuurlijk het ultieme geluk), voor deze begrippen is het geluk!

Maris,
    Ik weet nog zooooo goed dat je je zo voelde toen! Die dikke tranen, het depri gevoel en ineens :D
    Nu heb je verlof, gaaf man!

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik vond idd die icsi in eigen cyclus ook zwaar, iedere keer die teleurstelling. Eisprong voor de punctie, embryo´s die uitelkaar vallen en tp´s die niet zitten blijven.

Het is een hele zware tijd geweest, gelukkig is het toch gelukt, al was de hoop soms ver te zoeken.
    De tijd gaat snel Elmo, ik weet het ook nog als de dag van gisteren. Ik geniet heel erg van mijn zwangerschap, maar ben pas echt rustig als ons kindje gezond in onze armen ligt. Wat dat betreft mag het van mij zover zijn.

He Bah Babywish, sterkte meis;)

14. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @maris: Heel spannend dat jullie je beebje al over een paar weekjes in jullie armen mogen verwelkomen.

Vriendlief zei ook al tegen mij:
    Is het nog wel van ons... :p
    Jouw follikels worden zeg maar gekweekt met medicijnen.
    Mijn zaadcellen komen in een potje.
    En daarna gaan ze ons kindje maken onder een glaasje, en bij jou er weer in stoppen.
    Als je het zo bekijkt, hoeven wij er niks voor te doen.
    We hoeven elkaar nog niet eens aan te raken, en je bent zwanger.

Moest wel lachen hoor :D:D

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @baby; ik herken dat wel; het voelt een beetje klinisch.. maargoed.. als het eenmaal zover is zal dat gevoel vast weggaan!

16. HeleenP

HeleenP Lid

22 jan 2009
    20
    0
    0
    Oude pekela
    Heyy Dames.

Na lange tijd ben ik hier weer ff op het forum. Gisteren heb ik mijn tweede punctie gehad. Pff wat viel dat weer tegen. De pijn dan he.
    De punctie aan mijn rechter eierstok viel me echt mee. Tuurlijk voel je de prik even. Maar verder geen last. Alleen mijn linker eierstok ligt verstopt achter mijn baarmoeder en is dus moeilijk aan te prikken. Dus kwam er weer een extra arts bij om op mijn buik te drukken, Om mijn eierstok naar voren te krijgen.
    Uiteindelijk is het wel gelukt om er toch nog wat eiblaasjes uit te halen. Het resultaat. 14 in totaal.

Vannacht weinig geslapen omdat ik heel erg last van mijn buik had. Nu gaat het ietsjes beter.

Morgen is de grote dag. Dan worden we terug gebeld. En hopen op een goeie uitslag.:)

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dat klinische gevoel heb ik niet meer dames hoor:p
    Ik voel me op en top zwanger, net als alle andere zwangeren denk ik. Tuurlijk sta ik er wel bij stil. Het is en blijft een wondertje.

Hoi Heleen,
    die puncties blijven altijd nog het vervelendste van die hele behandeling vind ik. Bij mij waren ze ook nooit gelijk. Van meevaller tot drama. Je hebt het gelukkig eerst weer gehad, nu lekker bijkomen en duimen voor een mooi resultaat morgen.
    Laat je nog even weten wat de uitkomst is morgen;)

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey Heleen; riep van de week nog huilend en al tijdens de punctie: "ik voel me echt een aansteller..."
    Ik was natuurlijk ook half stoned van de pijnstiller haha..
    Ze zeiden dat ze het nog wel erger mee maakten dus toen was het oke. De eerste punctie vloekte ik erover.. toen moesten ze door mijn baarmoeder heen.. dat deed ook zo verrotte pijn..
    Heb mijn excuses wel aangeboden, maar kon niet anders op dat moment..

Ik hoop voor je op goed nieuws Heleen! Ik zal voor je duimen! Hoeveelste poging is dit voor jullie?

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel sterkte Heleen.

Ik had juist niet het gevoel dat we er niks voor hoefde te doen, juist niet! Ik kon soms heel verdrietig worden van de lakse manier waarop sommige praten over: ff kindjes maken :(
    Kan er nog verdrietig van worden.

Denk wel dat ik mijn zwangerschappen als extra bijzonder heb ervaren, juist omdat het niet vanzelfsprekend was.
    Dat klinische gevoel was eigenlijk een beetje bijzaak.

20. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Wij bedoelden ermee: we hoeven elkaar niet eens aan te raken en toch komt er een kindje.
    Heel raar gevoel:).
    Maar dat neemt niet weg dat het kindje met liefde is 'gemaakt'.
    Al dan niet op de natuurlijke manier, maar het lijkt mij dat je de zwangerschap nog intensiever meemaakt en idd extra bijzonder.
    En tja, het klinische gevoel zal dan ook wel meevallen na een posi test, en dan kan je eindelijk gaan genieten.

Deel Deze Pagina