IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomie

Naomie Nieuw lid

17 jul 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

via google ben ik eigenlijk op dit topic terecht gekomen.
    Ik ben Naomie (niet mijn echte naam hoor), 27 jaar en hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen dat we alleen mbv ICSI zwanger kunnen raken... Ik besef het aan de ene kant nog niet helemaal en aan de andere kant is het alsof je wereld in elkaar stort.
    Op zich zijn we nog niet eens zo heel lang bezig om zwanger te worden. We zijn vorig jaar mei getrouwd en op de huwelijksreis heb ik de pil de deur uit gedaan. Sindsdien dus 'pas' 13 maanden voorbij.
    Na 9 maanden ben ik al naar de huisarts gegaan omdat ik zelf dacht dat er bij mij wel eens iets mis kon zijn, omdat dit bij mijn zus zo is namelijk (POF). Hierdoor zijn we toen direct al doorverwezen naar de fertiliteitspoli in het ziekenhuis hier.
    Mijn cyclus is in principe normaal, alleen wat te snel ongesteld, progesteron daalt vrij snel. Maar het 1e zaadonderzoek was erg slecht, minder dan 2 miljoen zaadcellen gevonden waarvan 'een paar' levende. Daarna drie maanden wachten op een 2e zaadonderzoek, waarbij we 50% kans hadden dat het die keer beter zou zijn.
    Afgelopen vrijdag dus eerst telefonisch de uitslag gehad; het was weer net zo slecht. Wel 8 miljoen gevonden, maar wederom maar 'een paar' levende... De rest horen we as woensdag bij een persoonlijk consult. Maar de arts gaf al mee dat wij in aanmerking voor ICSI.
    Dat zal dan in het UMCG worden...
    Ben nu wat op zoek naar lotgenoten en mensen die me meer kunnen vertellen over de gang van zaken daar enzo... Op de website las ik al wel dat er een vrij lang wachttijd is...

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey Naomi, helaas welkom op ons forum.
    Wat een klap he, als je erachterkomt dat het op een natuurlijke manier niet gaat lukken. De mensen in het UMCG zijn in een woord geweldig. Echt heel vriendelijk en behulpzaam en luisteren naar je. Ik ben blij dat we daar heen zijn gegaan en dat we niet in Leeuwarden hoefden te blijven. Had daar niet zo'n goed gevoel bij. Ik heb het idee dat ze in het UMCG erg ver zijn en echt weten wat ze doen. Ik moet wel even terugdenken hoor hoe lang wij hebben moeten wachten. Bij ons duurde het voornamelijk lang omdat we bloedonderzoeken moesten laten doen en een ingreep bij mijn man. Na de ingreep (okt 2010) konden we in december terecht voor prikinstructies en eind januari dit jaar zette ik de eerste injecties. Het is dus echt afhankelijk van de situatie waarin je zit. Hoe het in jullie geval precies gaat weer ik dus niet. Je kunt ons alles vragen, we begrijpen precies wat je bedoeld.

Veel sterkte meid!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hi Naomie,

Herkenbaar verhaal (niet helemaal natuurlijk)... ook in mei getrouwd (8 jaar geleden) en binnen een jaar achter het feit gekomen dat alleen ICSI een optie was.
    Na 6x ICSI eigen cyclus en 1 hyper was onze eerste zoon er!
    Toen 3 cryo's en een hyper later was onze tweede kleine man er!

Ik hoop ontzettend dat jullie ook net zoveel geluk zullen hebben. Wij hebben het UMCG als zeer prettig ziekenhuis ervaren.

4. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Naomie,

Ook hier een heel herkenbaar verhaal. Ook in mei getrouwd, maar dan 11 jaar geleden. Na een jaar er ook achter gekomen dat ICSI misschien een optie was, anders einde verhaal (geen levende zaadcellen). Na anderhalf jaar hormonen spuiten door manlief eindelijk paar levende zaadcellen. Na 1x hyper een mooie zoon, 1x cryo en 3x eigen cyclus later een schitterende dochter en nogmaals 1x hyper verder en nog eens een geweldige dochter! Je ziet het, het kan echt! Ik hoop dat jullie ook dit geluk mogen beleven! Succes...

5. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Hallo meiden!

Ik heb jullie behoorlijk verwaarloosd afgelopen periode! SORRY!
    ik heb hier nog niet bijgelezen, dat ga ik even doen na dit bericht!
    Hier is alles goed. We zijn verhuisd en ik heb een nieuwe baan, druk gehad dus! Wel zit ik ONDER mijn streefgewicht! Dus we kunnen los!
    Als ik ongesteld word mag ik bellen, en dan gaan we de cyclusanalyse doen. Als deze goed is gaan we de maand daarop misschien al beginnen met de behandelingen!
    Mijn bloedwaades waren ook dusdanig goed dat we in aanmerking komen voor de pogingen in eigen cyclus!
    Spannende tijd dus weer.
    Heb dus een neiuwe baan, hoe hebben jullie dit gedaan op je werk, zal straks wel een aantal ochtenden, en meer dan dat hopelijk naar het UMCG moeten.
    Tips? Wil het wel gewoon eerlijk vertellen tegen leidinggevende, maar ben er ook wat huiverig voor. (nieuwe baan)
    Tot later meiden!!!

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey HIM, fijn dat je er weer bent, zijn weer veel dingen veranderd voor jou dus! Spannend! Knap dat je nu op een goed gewicht bent en straks eindelijk kan beginnen! Spannend he?

Op mijn werk weten ze niks maar omdat ik onregelmatig werk (in de verzorging) heb ik vaak mazzel dat ik op umcg dagen avond diensten draai en dat ik dus in de ochtend naar het umcg kan. Daarnaast werken we niet met een vast rooster waardoor het ook kan zijn dat ik die dag toevallig vrij ben. Moet ik wel werken dan probeer ik te ruilen of verzin een smoes als de tandarts of huisarts of dat ik ziek ben. Ik maak het nooit te ingewikkeld omdat je je daarna weer moet verantwoorden tov collega's. (wat had je dan?) In de periode van de punctie probeer ik een weekje vrij te plannen. Dat is wel lastig van te voren omdat je het nooit zeker weet maar tot nu toe is het altijd goed gegaan. De tp van as vrijdag valt ook in onze vakantie dus ook dat is gunstig. Probleem is vaak wel dat mijn man niet zo veel vrij heeft en dus met FM niet altijd mee kan, maar dat is niet erg. Als hij er met de punctie en tp maar bij is. HIM, ik wens je veel succes met je pogingen in eigen cyclus. Wat gaan jullie ook alweer doen? IUI/ICSI? Ik weet het niet meer.

7. jeenni

jeenni Niet meer actief

Hallo Dames,

Al weer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen, maar er was ook even niets te melden. Na onze 1ste mislukte IVF is de boel behoorlijk van slag. Heb nl. nog steeds geen menstruatie gehad en dat had theoretisch al moeten zijn op 11 mei. Nu weer aan de pil om het op regel te krijgen. Als alles goed gaat mogen we over 2 weken met de cryo bezig.
    Zijn er ondertussen al succes verhalen!?

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hoi Jeeni, gek he dat je lichaam dan zo van slag kan zijn na een mislukte ivf/icsi. Heb je ook geen heel korte bloeding/bruinverlies gehad? Ik had de eerste keer 1 dag bloed, verder niet, dat scheen genoeg te zijn.

Ik moet as vrijdag heen voor een cryo tp. Ik hoop zo dat er eentje goed ontdooit! Ik vind het zo spannend, de eerste cryo tp. Heb gevraagd of ik 15 min mag blijven liggen na de tijd zoals ik ook op babyboom heb gezien, ze hebben het genoteerd. Kon nu ineens wel kiezen voor een tp van 2, maar hebben toch voor 1 gekozen. Mede door de regelzaken die erbij komen kijken als je 2 hebt aangezien we beide full-time werken.

Het is rustig op dit forum. Komen niet veel UMCG-ers bij lijkt het wel?

9. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Zo het is hier inderdaad erg rustig! ben weer wat op de hoogte van al het wel en wee hier in dit topic.
    Voor sommigen gefeliciteerd en anderen een dikke knuffel!
    Dames, inwendige echo, nog tips?? hihi, vind dat zo eng he!

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    geen zorgen maken, gewoon ontspannen meid, dat is alles.
    gewoon denken dat ze het de hele dag door zien, de hele ochtend is volgeboekt met FM-en. Dis ze kijken van jou echt niet op hoor. Ik ken van het forum tips als van die hygienische vaginale doekjes waar sommigen van te voren nog even mee vegen. Anderen maken zich druk om het kapsel van onderen..
    Ik heb er al gelegen met een halve ongi, afscheiding door de urto bolletjes. het kan mij niet meer schelen.

Veel succes meid!

11. jeenni

jeenni Niet meer actief

Toy toy toy!!! Ik zal voor je duimen dat het goed gaat. Hebben jullie nog veel ingevroren? Wij hebben nog maar 1. Kleine kans voor ons dus...
    Qua ongesteldheid is er niet eens een druppel geweest. Het zal wel goed komen.

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wij hebben er nog 2.. vind het ook erg spannend hoor. Vorige keer zeiden ze dat het 90% kans is dat het goed gaat. Nou eerst maar zien. Vind het veels te eng.

Hoop dat je ongi snel mag komen!

13. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    veel succes kate en jeeni!!

hier aangekaart bij leidinggevende, en haar reactie was echt top!
    toch spannend als je net eeen nieuwe baan hebt hoor!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kate@ En tp gehad ? denk aan je knuf lieverd en duim natuurlijk voor roze.

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey Marnat! Ja hoor, de eerste was meteen goed en hebben er dus nog 1-tje over! Heb er el een beetje een dubbel gevoel bij. Hier mijn verhaal:

we kwamen binnen en zagen op het scherm onze cryo. Volgens de arts 5-cellig maar eigenlijk kon je dat niet goed zien want de cellen zaten wat over elkaar heen. Zou ook 6 geweest kunnen zijn zeg maar. (ons was verteld dat er 8-cellige waren) Ze hebben ook niet gezegd of hij verder is gaan delen of niet. Vind het allemaal wat vaag. Toen moest ik me klaarmaken en gaan liggen en de laborante stond er al. Omdat mijn bm achterover ligt hoef ik geen volle blaas. Toch kon ze mijn bm niet goed in beeld krijgen. De arts draaide het echoscherm donkerder (?) en bracht het slangetje in. Normaal kun je je emmy altijd zien als een dwarrelend wolkje, maar nu zag ik niks. Zij konden het ook eerst niet vinden en wezen een rondje aan die ik al eerder had zien zitten. Maar ik heb niks gezegd. Dat zit me wel dwars. Daarnaast had ik tijdens de bm meting echo aangegeven dat ik 15 min wilde blijven liggen na de tijd. Er stond wel een bed buiten maar er is mij niet gezgd dat ik die kon gebruiken. Heb ik ook niets over gezegd en zit me ook dwars. We zijn maar snel naar de auto gegaan en liggend naar huis. Achteraf heb ik er geen goed gevoel over hoe het is gegaan en baal ik ervan dat ik niet assertiever ben geweest. :(
    Het is zo'n kostbare cryo.. ik ben zo bang dat het nu al mislukt is, dat de cryo niet goed is neergelegd en dat het dus geen kans van slagen heeft. Mag over 14 dagen testen (12/8). Normaal met een verse to werd ik op dag 10 ongi dus ben benieuwd hoe het dit keer gaat. Moet de Progynova en de Lutinus blijven gebruiken.

zucht.. wat denken jullie meiden?

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kate@ Lieverd in umcg hoef je ook niet liggen naar een tp hij kan er niet uit vallen hoor.
    Onzeker snap ik goed maar probeer te ontspannen en ga volgende week leuke dingen doen het word mooi weer .

Knuf lieverd

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi meiden,

tijdje niks van me laten horen. Heb het erg druk de laatste tijd.

@Kate:
    ik heb een aantal tp's gehad en hoefde nadien niet te blijven liggen. Het blijft wel lekker achter in de baarmoeder hoor, het is alleen het idee.
    Ik vond het ook altijd heel eng, maar kijk maar eens naar mijn banner. Hoop voor je dat het ondertussen al lekker aan het innestelen is.
    Heel veel sterkte;)

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! Kan me voorstellen dat je hebt druk hebt! :)

Ik maakte me er wat zorgen om omdat mijn baarmoeder achterover ligt. Ook omdat ik het niet heb zien "landen".
    Wordt er wat moedeloos van allemaal. Heb nu ook alweer wat lichte krampjes enzo. :( ik haat die wachtweken zo!

Het UMCG gebruikt nu ook Lutinus ipv Utrogestan sinds kort. Weet niet of dat alleen bij cryo tp is of ook bij verse.

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    kom even spammen dat ik al 3 dagen positieve testjes heb en die iedere dag donkerder worden! Vrijdag officiele testdag!!!

Hoest met iedereen verder?

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    kate wat ontzettend spannend.. ik duim voor een plakbeeb, heb je foto's van de testjes?

Deel Deze Pagina