IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    hey Janis, even een vraagje, heb jij ook al wel ens een bloedinkje gehad? Heb sinds gister wat bruin/roze verlies :(
    Morgen maar even bellen. Heb niet veel krampen, beetje zeg maar. Zucht.. hoop zo dat het goed blijft gaan.

2. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Kate, nee ik heb geen bloedingen gehad, maar het hoeft niks te wezen hoor, zolang het maar niet helder is en constand en niet met hevige buikkrampen, denk wel dat het goed is dat je morgen ff belt. Misschien kunnen ze dan ff bloed afnemen en je HCG bepalen.
    Heel veel sterkte.

Knuffel Janis

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    zijn gisteravond nog naar het umcg geweest voor een echo. Vruchtzakje met een klein friemeltje zaten er nog, zag er wel mooi uit. Was dus nog niet weg. Ze konden helaas niet veel meer zeggen dan dat we moeten afwachten.. zolang het geen hele hevige krampen zijn en ik niet veel rood bloed verlies met stolsels is er nog niks aan de hand.. 2 september de officiele echo..

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    kate ik duim dat het goed blijft gaan

5. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Kate, Gelukkig dat het er nog zat en ben blij dat je gisteravond toch nog naar het UMCG bent gegaan.
    Op naar 2 september, dat je dan een echo zal hebben waar je een kloppend hartje kan zien.
    Probeer lekker rustig aan te doen.

Heel veel liefs Janis

6. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Kate, heel veel sterkte meid, wat zal dat een onzekerheid met zich meebrengen!
    Mijn duimen draaien!

Vandaag lekker de vragen gesteld die ik wilde, tijdens echo niet eens nodig want de arts in opl. was zelf al van alles aan het uitleggen.
    1 eicel die nu mooi groter wordt. Alles volgens wens. Woensdag weer, en dan waarschijnlijk ook bloedprikken....!
    Durf woensdag wel alleen heb ik tegen vriendlief gezegd... haha.

Hoop niet dat jullie mijn verslagen erg vinden?

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    :) HIM, nee natuurlijk niet! Juist fijn dat je ons op de hoogte houdt! Veel succes woensdag! Ik ging op den duur ook alleen, alleen voor de punctie en tp niet. Succes meid!!!

Dank jullie wel Janis en Ricmar

8. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    HIM, Natuurlijk geeft het niet, we zijn er hier voor elkaar!

Kate, hoe gaat het met jou?

Liefs Janis

9. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo

even een tijd niks van me laten horen. maar ik ben nu me 10 kilo kwijt en krijg binnenkort een uitnodiging voor een start gesprek met meerdere echtparen die ook icsi in eigen cyclus gaan doen . het begint nu allemaal wel erg spannend te worden en er spoken ook aantal dingen door me hoofd . kan iemand mij vertellen wat ik nu kan verwachten ......

liefs zowi

10. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    He Zowie

Goed hoor van die 10 kilo!
    Hebben jullie al andere gesprekken gehad of de analyse...?

Wj hebben niet zo'n startgesprek gehad.

persoonlijke intake, met uitleg, daarna ik afvallen, en toen afspraak voor de cyclusanalyse, waar we nu mee bezig zijn.

Als alles zo goed blijft gaan komen we in aanmerking voor icsi in eigen cyclus!

Morgen weer!

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Janis; het is nog als eerst; ongi krampen en bloedverlies (bruin/rood en soms met "iets" erin).. we moeten echt afwachten. Als ik het niet trek bel ik er heen.. :(

12. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo heyitsme

wij hebben alle onderzoeken al gehad van bloed ,zaad cyclus het enige wat ons nog te doen viel was dat ik 10 kilo zou afvallen aangezien ik overgewicht heb/had heb gisteren gebelt en kreeg te horen dat we nu een oproep gaan krijgen voor een startgesprek met meerdere echtparen , dit gesprek gaat samen met meerdere echtparen meer weet ik ook niet .

had gehoopt dat iemand me dat kon vertellen wat ik ongeveer kan verwachten

liefs zowi

13. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Helaas, dat weet ik ook niet...
    Gaat bij ons ook wat anders, vanwege het feit dat mijn vriend geen onderzoeken hoefde etc. En dus alleen ik. En er ook van uitgaande dat mijn cyclus in orde is. Dus dat maakt het een stuk "makkelijker"... Wanneer mogen jullie??
    En als je echt prangende vragen hebt, zo ik bellen!
    Zo ik spring onder de douche en op naar het umcg! ben ik even benieuwd!

14. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Zowi, Bij het "startgesprek" met meerdere echtparen krijg je de prikinstructies en waarschijnlijk ook de recepten mee naar huis. Die kan je gewoon bij het UMCG ophalen. Bij mij was het zo dat als je na de prikinstructies ongesteld bent geworden dan mag je beginnen met de behandeling. (IVF in eigen cyclus) Hoe het met hyperstymulatie gaat weet ik dus niet. Hoop dat je hier wat aan hebt.

HIM, Veel succes vandaag met de follikelmeting, hoop dat die mooi is gegroeid.

Kate, geef je groot gelijk hoor als je je zorgen maakt dat je gewoon weer belt, hebben ze toen je de echo kreeg ook bloed afgenomen voor je HCG waarde?

Ik ben net weer terug van de verloskundige, mijn baarmoeder ligt nu aardig hoog, en je kan het mooi voelen, we hebben ook weer het hartje gehoord, iedere keer weer bijzonder. Alles zag er goed uit.
    volgende maand weer heen.

Liefs Janis

15. zowi

zowi Actief lid

5 jul 2010
    202
    0
    0
    horeca
    omgeving groningen
    hallo

janis wij gaan icsi in eigen cyclus doen en ja zou iets had ik al begrepen. ben gewoon benieuwd hoe en wat het allemaal gaat inhouden kwa medicijnen wat en hoe vaak na ziekenhuis ivm werk dat soort dingen . zelf ben ik nogal ongeduldig en kan niet wachten tot het zo ver is. we zijn nu al zo lang bezig verschillende ziekenhuis en elke keer van kastje na de muur gestuurd sinds maart dit jaar weten we waar we aan toe zijn en een ziekenhuis die zegt dat het wel mogelijk is voor ons zonder allemaal operatie (tesa of mesa)... ja ik weet dat het aldoor wachten is om soms gek van te worden en nu het zo dicht bij komt wil je ook van alles direct weten ..

na hoeveel behandeling ben jij zwanger geraakt janis las dat je vandaag een echo hebt gehad lijkt me zo bijzonder...

him

hoe was het in umcg ....

liefs zowi

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Janis, nee hebben ze verder niet gedaan geprikt enzo. Wel gek. Maargoed. Ook dan is het nog afwachten. De zw test afgelopen weekend was mega posi dus genoeg hcg. Schijnt wel 4 wk te duren voordat het er weer uit is allemaal.
    Wat super dat je een goed echo had meid! En lijkt mij ook bijzonder om het hartje te zien!

HIM; hoe is het gegaan meid?

Zowi; ja dat wilde ik ook altijd graag weten. Ik heb wel een hyper gedaan. Eerst aan de pil, op de zoveelse dag stoppen, op de zoveelste dag prikken. In de eerste periode hoef je niet zo vaak heen, 1 x per week en dan 2 a 3 x, hangt wel af van hoe vlot alles meegroeit etc.

17. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Even voor de duidelijkheid, ik heb geen echo gehad vandaag alleen het hartje gehoord.

Zowi, hoe vaak je naar het ziekenhuis toe moet hangt af van je follikelgroei, het kan zijn dat je iedere dag vanaf dag 8 moet of dat je gewoon om de twee dagen heen moet. Het kan zijn dat je 3 x heen moet maar ook wel 5 x.
    Ik ben bij de 3e poging zwanger geworden, de eerste poging was het eitje al gesprongen en bij mij konden ze geen esscape IUI doen,ivm dat ik geen eileiders meer heb. De tweede keer was het eitje niet rijp genoeg, en de derde keer hadden ze een eitje en die is bevrucht.
    Ik ben ook een ongeduldige type, maar probeer het over je heen te laten komen, want je kan zelf eigenlijk niets er aan doen qua tijd e.d.

Kate, heb je zelf het iedee dat het helemaal mis is? omdat je nu zegt dat het 4 weken duurt voordat de HCG er uit is. Ik bedoelde met bloedprikken dat ze dan kunnen zien hoe hoog je waarde is, en als ze daarna weer prikken kunnen vergelijken o het juist stijgt of daald, ze hebben van die mooie schema's daarvoor.

HIM, hoe is het geaan in het ziekenhuis?

Liefs Janis

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Janis; nee ben niet negatief hoor, meer dat de artsen hadden gezegd dat je ondanks dat het misgaat je nog wel posi testen kunt hebben en dat dus niet betrouwbaar is. Ik vind het wel vervelend dat ze niet hebben laten prikken. Zou ik daar naar kunnen vragen? Kan ik dat ook in een ander ziekenhuis laten doen of moet ik dan per se naar het UMCG? (is voor mij wel 80km rijden).. zou wel fijn zijn als ze dat nu doen en vrijdag 2 sept weer, dan kun je het wel goed zien denk ik idd..

Mag je daar gewoon om vragen?

19. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Kate gewoon vragen hoor! Als dat de onzekerheid weg kan nemen!

Zowi, ik begrijp je helemaal dat heb ik namelijk ook...
    Na deze analyse weet ik nog niet wat we gaan doen, prikinstructies of aan de gang? Die ene maand overleven we wel, maar ja je wil zo graag.
    Wij hebben dan niet hoeven wachten, alleen op het afvallen, en natuurlijk als eerste het moment dat we besloten samen voor een kind te gaan.
    Snap dat je snel van start wil hoor.
    Wat Janis zegt, je hebt er geen invloed op straks, tijdens de behandeling, dus laat t over je heen komen!
    Wij zijn tot nu toe om de dag geweest behalve weekend.

Janis, fijn dat alles ok was, lijkt me super dat je het hartje weer even hebt gehoord

Bij jullie is het dan vlot gegaan zeg! Ik hoop dat wij dit geluk ook mogen hebben.

Arts zei wel bij de intake dat 6 pogingen in eigen cyclus veel lijkt, maar dat als bijv ei al gesprongen is, en net te laat bent, je weer kan wachten, en dus ook intensief is! Je geduld wordt op de proef gesteld.

Als je ei gesprongen is, moet je daarna nog heen mbt analyse??
    (zal het ook nog even vragen)

Neem ook aan dat ze punctie en tp wel in het weekend doen?

Ei (zo noem ik het hoor) was weer mooi gegroeid, zag er top uit net zoals bms. Bloed laten prikken. En vrijdag weer! ik ben elke keer zo benieuwd naar wat er op het schermpje staat!!!
    Hoop sterk dat we gewoon in eigen cyclus van start mogen

trouwens op welke dag sprong jullie ei?

Wel leuk dat er weer wat meer leven in dit topic zit!!
    Elkaar op de hoogte houden, vragen stellen, of gewoon even lekker je frustraties kwijt kunnen. en het allerleukste nog; goed nieuws brengen!!

20. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    HIM, eisprong was bij mij verschillend, dus daar kan je ook geen peil op trekken......
    En je moet zo en zo de prikinstructies hebben voordat je aan de behandeling mag beginnen.

Kate gelukkig dat je niet negatief bent, maar als je het niet vertrouwed gewoon aanvragen dat je bloed mag laten prikken, vragen mag altijd toch?????

Eigen cyclus wordt echt je geduld op de proef gesteld, en ook teleurstellingen kan je te verwerken krijgen omdat ze maar dat ene eitje hebben. Maar het is lichamelijk wel minder zwaar.

Meiden ik wens jullie heel veel succes met de behandeling, en dat jullie snel een positieve test in handen hebben.

Liefs Janis

Deel Deze Pagina