IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijs:
    Enorrrrrrrme knuffel zeg!
    Helemaal logisch dat je je dan even goed kut voelt (doe vrolijk mee). Het is ook niet eerlijk... veel meer kan ik er niet van maken. Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.
    Misschien onnozel maar: ff naar de kapper, winkelen, lunchen met een GOEDE vriendin...?
    Ga iets doen waardoor je je eventjes weer wat beter voelt meid, dat heb je verdiend!
    Na 6x ICSI is het misschien niet gelukt inderdaad...maar misschien ook WEL!
    Hoop houden!

Mariska,
    Goed bezig zeg! Zou mooi zijn als ze lekker toch beide doorgroeien! Ik heb het wel eens gehoord hoor!

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Mariska, mooi dat er twee eitjes groeien. Kijken of ze beide doorzetten of eentje. Ik had de afgelopen keer echt maar activiteit van 1 follikel. Was het bij één eierstok of hadden beide eierstokken een follikel die 11/12 mm was?

Lief zeg, je reactie Elmo! Fijn toch om te lezen dat je weet wat te zeggen.
    En ook zo prettig, Mariska dat je het herkent: soms vol hoop, maar dan overkwam het me deze week echt ineens even dat ik dacht: straks al het gedoe voor niks...
    Dan geef ik me er aan over en huil. Zoals gisteren een hele middag. Ik werkte thuis (kwam dus niet zo veel van, snikkerdesnikhuil) en vandaag weer op het werk en dat is dan toch een heel prettige afleiding. Daar sta ik mezelf niet toe te zwelgen in de miserie :)

Vandaag post van het UMCG: volgende week donderdag voorlichtingsochtend en prikinstructies. Hoera, hoera!
    Super om bij mezelf te merken dat ik blij wordt van die uitnodiging en toch blijkbaar zin heb om te beginnen.
    Alleen er staat: de menstruatie volgend op deze bijeenkomst kan de behandeling starten. U belt dan de eerste dag van de menstruatie....etc.
    Maar wij wachten nog op de uitslag van het chromosomenonderzoek! Dat zou pas in maart zijn. Ik ben nu in verwarring of we toch eerder kunnen beginnen.

Merkte nog iets leuks vandaag:
    Ik heb niet zo veel met zwanger zijn, heb daar nog nooit zo naar uit gekeken en kan me vooral voorstellen hoe lastig/vervelend de kwaaltjes zijn om vervolgens pijn te lijden tijdens de bevalling. Zie het echt als 'de weg er naar toe', de weg die leidt tot het doel: het felbegeerde kindje.
    Maar vandaag, voor het eerst, bedacht ik hoe leuk het moet zijn om elke dag je handen op je buik te kunnen leggen, het kindje zo al een beetje 'vast te houden' en tegen het kindje in je buik te praten! Wow, dat wil ik!

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey Mijs,

Volgende week donderdag krijg je gelijk je schema en daar staat op wanneer je precies moet beginnen.

Chromosomen onderzoek niet druk over maken, dat is vast wel al bekend. En anders hoor je dat volgende week wel.

Hoop dat je verpleger G hebt, ontzettend aardige man!!

Succes meiden!

Liefs

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijs,
    Anders bel je toch even met de admi, ik zou ook even zeker willen weten of ik nou kon beginnen of niet. Voelt anders een beetje als "blij met een dooie mus" als het toch niet zo blijkt.
    Dat je Verpleger G. krijgt hoop ik ook voor je, das zo'n laiverd!
    Moet zeggen dat ik I ook ontzettend graag mag hoor! Mijn voorkeur is eigenlijk aardig verdwenen ;)

Ik lag ook altijd voor de deur als ik op post van het UMCG zat te wachten. Heel dubbel altijd. Aan de ene kant wil je daar geen voet meer over de drempel zetten maar aan de andere kant weet je ook dat je wel "moet" als je een kindje wilt.

Bijzonder dat je nu ook uit kunt kijken naar een zwangerschap! Wellicht is het een goed teken! :D

*knuffel*

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee Bright en Elmo,

Fijn, jullie reacties. Bright, je stelde me echt ook gerust wat je zei over het chromosomenonderzoek.

Ik moest vanmorgen sowieso even naar de adm. bellen om mijn menstruatie door te geven (die verloopt net als anders weer flink rommelig, moeilijk dag 1 te bespeuren). Ik dacht: ik vraag er inderdaad gewoon even naar.
    Vertelde haar dat op de brief staat dat we de eerstvolgende cyclus na de bijeenkomst kunnen beginnen. Maar ja, de uitslag van het chromosomenonderzoek zou pas eind maart komen.
    De verpleegkundige zei dat ze dacht dat we de uitnodiging van de infobijeenkomst niet zouden hebben gekregen als de uitslag van het chromosomenonderzoek nog niet binnen was. Ze ging het checken en inderdaad: het was binnen en het was goed!!
    Dus ik zei heel droog tegen haar: dus dat is goed nieuws voor ons!
    Ik hing op en gelijk huilen van de opluchting, de verrassing. Het gaat beginnen! Het is officieel!! Ik belde mijn man op zijn werk. Hij ook blij natuurlijk. Hij zei: o, ik ben ineens helemaal ontspannen! :)
    Dus lekker snel starten, joehoe!!
    Kun je nagaan, vorig jaar in maart mijn Mirena verwijderd en minder dan een jaar later al aan ICSI beginnen... We zijn bofkonten!

Hele blije knuffel terug!! Knuffel jij je bolle buikje maar namens mij, Bright en jij je kleine mannetjes, Elmo. Zeg maar: Mijs wordt ook mamaaaaa!!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heeeee wat een goed nieuws zeg!
    Wat een telefoontje soms al niet kan doen he!
    Ben ontzettend blij voor jullie. Op naar een prachtig 2010 / 2011 voor jullie!
    En of Mijs mama wordt!!

Elmo

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Mijs,

bij ons was dat ook zo. Toen we naar de voorlichting gingen hadden we nog niet de uitslag van het chromosomenonderzoek.
    Ze vertelde toen dat we ons eerst volgende menstruatie konden beginnen.
    Heb toen ook gevraagd naar de uitslag van de onderzoek. Ze zei als dat niet goed was had je geen bericht voor voorlichting gekregen. Maar zegt ze ik check het nog even. Was dus ook goed.
    Snap precies hoe je je voelde had ik toen ook.

Maar Mijs, wanneer kun je beginnen dan. Wanneer is je eerstvolgende menstruatie?

8. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    #28 Mijs, 28 jan 2010
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
    Ja, ben nu dus ongesteld, dus deze ronde verwacht ik niet dat nog kan: dan zou ik een paar dagen na de info ochtend al voor de eerste follikelmeting moeten...
    Maar ja, men heeft natuurlijk nu net mijn cyclus bijgehouden, ze weten nu van mijn menstruatie, dus wie weet kan ik toch nu al beginnen. Zoals Bright zei, dat hoor ik vast donderdag.
    Ach, nog één cyclus wachten houden we ook nog wel vol! Ik vind beide prima! :)

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank je wel! Ik ook! :D

10. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey mijs wat lees ik allemaal voor een super nieuws geweldig dat je al mag beginnen, super dat de uitslag goed was, en tuurlijk word mijs mama whahah that`s the spirit meid. helemaal toppie

knuf regi

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

ben vanmorgen weer naar kamer 9 geweest.
    1 ei van 14 mm dus ik mocht gelijk de eerste twee spuiten erin zetten als ik thuis was.:D

Die ene cetrotide, is wel een prikkelende vloeistof. Had ook helemaal een rode plek rondom de insteekplaats.

En ik moest de gonal f pen zetten op stand 150. Nu heb iik gelijk gespoten.
    En daarna bijsluiter gelezen:) zag ik dat je de pen eerst moet ontluchten en dat heb ik niet gedaan. Zou dat kwaad kunnen denken jullie:(

Liefs mij

12. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee Mariska,

Ik heb uiteraard nog geen idee of zoiets met ontluchten uitmaakt. Kan me alleen voorstellen dat het voor jezelf minder prettig is als je lucht in je buik spuit, maar verder geen idee...
    Vind het wel heel leuk om te volgen hoe het bij jou gaat: je loopt een maandje voor op mij. Benieuwd of je het elke keer vindt prikken of dat het wisselt en of ik het ook vind. We zien het wel.
    Hoe ging dat met jou met de medicijnen: moest dat besteld worden door de apotheek of was dat op voorraad? En kreeg je een recept van de ivfarts mee? Of tijdens die infobijeenkomst?
    Ik neem toch aan dat het ziekenhuis mijn huisarts informeert over de behandeling die ik krijg, toch? Dat hoef ik toch niet zelf door te geven?
    Hmmm, ik gebruik jullie een beetje als infobijeenkomst, hahaha!

Fijn weekend allemaal!

13. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    @mariska, volgens mij kan het geen kwaad hoor heb de spuiten ook niet altijd ontlucht op laatst word je er zo handig in dat je daar niet meer bij nadenkt maar het schiet nu al lekker op he spannend hoor.

@mijs je krijgt op de bijeenkomst je recepten die kun je dan inleveren bij je huisarts alle volgende recepten die ja dan nodig hebt krijg je weer op kamertje 9 en kun je dan eventueel gelijk mee nemen vanaf de apotheek in het ziekenhuis ik vond dat erg makkelijk want in het z`huis hebben ze alles op voorraad.

liefs regi

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Mijs,

ik heb net met het verpleegkundig spreekuur gebeld om te vragen of het kwaad kon dat ik de pen niet ontlucht heb.
    De verpleegkundige vertelde dat ze altijd gewoon de mensen laten spuiten zonder te ontluchten omdat er vaak verwarring ontstaat als ze wel moeten ontluchten. En er dan verkeerde eenheden worden gespoten. Dus geluk bij een ongeluk:D
    das wel weer een opluchting, zat al te denken dat de eerste nu al niet door kon gaan omdat ik niet genoeg gespoten had:)

We kregen bij de voorlichting een mapje met papieren waaronder een lijst met medicatie die je moet spuiten, wordt door de arts ingevuld als je begint met datums wanneer en wat je moet prikken.
    Er zaten verschillende recepten bij, voor je apotheek. Je mocht dit gelijk in het ziekenhuis ophalen, daar hadden ze meestal wel een voorraad. Maar ik moest nog twee weken wachten op mijn menstruatie dus heb ik ze bij mijn eigen apotheek opgehaald. Heb daar ook gelijk naar een naaldencontainer gevraagd, anders heb je straks overal naalden liggen.
    Ik ga er eigenlijk vanuit dat de IVF artsen de huisartsen op de hoogte houden van evt behandelingen. Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. Maar daar heb ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan.

Van de cetrotide heb ik nu nog steeds een rode plek op mijn buik, jeukt ook nog wat.
    Morgenvroeg om 7 uur weer.:$
    Nou ja, allesvoor het goede doel:)
    Hoop dat ik je vragen beetje heb kunnen beantwoorden, anders hoor ik het wel.
    Had je trouwens mijn bericht nog terug gekregen:(

Knuff Maris

15. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank jullie wel !

Ja hoor, pbtje gehad, vroem vroem ;)

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen

Ok:D tuut tuuuuut:p

Hey Regi,

bedankt voor je antwoordt, we hebben tegelijk bericht geplaatst, heb dus toch voor de zekerheid even gebeld. Kon gelukkig geen kwaad.:)

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

het is rustig hier.
    We hebben vanmorgen de sneeuw getrotseerd voor weer een bezoek aan kamer 9.
    Met een mooie ei van 18 mm. Wordt vanmiddag gebeld hoe laat ik de pregnyl moet spuiten en dan zou ik dinsdag voor een punctie moeten:$ En daar zie ik het meeste tegen op die punctie. Maar goed, misschien valt het reuze mee.
    Zal toch moeten. En maar hopen dat het eitje van te voren niet alsnog springt.

Iedereen een fijne zondag verder. Liefs maris;)

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hoi meiden

hoe gaat het met jullie?

hier@ nog even geduld morgen nog een week en een paar dagen en dan controle 10 feb van wege de wond hopelijk dan weer klussen
    en nog even afwachten wat er uit het zaad onderzoek komt word het isci of ivf

19. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Oeh, spannend Mariska!
    Fijn dat je ei zijn best doet. Hoop voor je dat het ei blijft zitten tot de punctie.
    Ja, die punctie.... probeer hem heel hard te relativeren. En me er aan vast te houden dat er mensen zijn die hem mee vonden vallen.
    Ik las in de brief dat er standaard geen verdoving wordt gegeven, maar dat er indien gewenst een verdoving via infuus kan gegeven worden. Wil jij dat, Mariska?
    Ik ben erg kleinzerig en zeker daar down under en ga er wel om vragen, denk ik.
    Ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Eerst punctie, dan kwakje inleveren, of andersom?
    De laatste keer was mijn man veel meer ontspannen toen ik meeging in het kamertje kwakje produceren. Weet nu niet of ik mee kan. En weet ook niet hoe ontspannen ik zelf ga zijn als ik nog voor een punctie moet die dag....
    Bij mijn man is het de vraag of er meteen een geschikt zaadje worden gevonden. Misschien moet hij dan dezelfde dag nog een keer zijn best doen in een kamertje.

Krijgen jullie die 10 februari ook uitslag over het zaad, Marnat?

20. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey meiden
    gaat goed maris spannend hoor dinsdag ik duim voor je dat het meevalt.

hey mijs je krijgt gewoon een infuusje hoor daar word je lekker rozig van mmm alsof je een fles wijn op hebt hihi enne wat betreft dat kwakje je kan gewoon mee hoor als je wilt die word ingeleverd voor je punctie.

Deel Deze Pagina