Tjee Riv, dat is zeker een domper: een leeg follikel!! Gatver, gatver! Zijn zoveel momenten in de eigen cyclus waarop het mis kan gaan! Jij, Mariska en ik hebben de afgelopen 3 maanden in totaal 5 eigen cyclusbehandelingen gehad en het is om 5 verschillende redenen niet gelukt! Bahbahbah! Snap dat je teleurgesteld bent! Liefs!
Hoi Mijs, Weet je wat ik mij afvroeg? Kan het dat je alleen een vruchtzakje hebt waar geen ei inzit? Ik vind het een beetje raar. Ik ben dus gewoon een week heen geweest zonder dat er eigenlijk niks groeid. maar hoe kan het dan dat het wel groter wordt? Hoe sla jij je erdoor heen. Was het bij jou de eerste keer ook al direct mis? Liefs
Riv, elke maand groeit er 1 follikel, da's het vochtblaasje. Daar zit niet altijd een eitje in. Dat is niet met een echo te zien. Het eitje is namelijk heel klein. Door de pregnyl laat het eitje los van de wand van het follikel. Dan zwemt ie in dat vocht. Bij de punctie zuigen ze dat vocht op met hopelijk het eitje er in. Als er geen eitje gevonden wordt, zit ie er soms niet in. soms zat ie er wel in maar is ie toch niet goed losgelaten van de wand van het follikel. Of het lukt niet om al het vocht op te zuigen en het eitje zit dan ook niet in het vocht. Heel erg balen, maar het komt heel regelmatig voor, is me verteld. Ik vrees er ook elke keer voor, net als dat ik vrees voor een gesprongen eitje, geen goed zaad en geen embryo. Het is 1 van de punten waarop de behandeling kan stranden.
Getverdemme Riv, das balen. Idd net wat Mijs zegt. In totaal al 5 behandelingen en elk op andere manier mislukt. Dit moeten we toch even anders aanpakken. Maar wat ongelooflijk balen Riv, misschien geen troost maar ik weet wat het is. Kop op en dikke knuff
Jeetje Riv, wat een ontzettende pech meid! Ik heb niks meer toe te voegen aan het verhaal van Mijs, klopt 100%. Heel veel sterkte meid, wat een teleurstelling!!
Hoi meiden, ja het is wat bah. Het valt zwaarder dan ik dacht. Maar we gaan er weer met 100 % tegen aan. Hoeveel puncties hebben jullie nu gehad? liefs
Dat was opzich nog wel te doen. Alleen het nieuws na de tijd was even erg moeilijk. ik heb wel wat bloedverlies en nog steeds buikpijn. En ik heb het gevoel dat ik nu wat koorstig ben. Wat vond jij ervan en wat vond jij het allerzwaarst? Ben jij al wel zwanger geworden door de ivf? Hoelang zijn jullie al bezig?
Ik vind de punctie wel te doen, even vervelend prikje en dan de rest van de dag een zeurderig buikpijntje. Maar niet een heel erge buikpijn, ik kan wel functioneren. Inderdaad is de teleurstelling veel erger dan de lichamelijke pijn. Het zwaarst vind ik de spanning rondom de punctiedag en de tpdag en de teleurstelling als een poging mislukt. En lieve vriendinnen die op hetzelfde moment zwanger worden als mijn poging mislukt vind ik ook tamelijk ondraaglijk. In mijn onderschrift kun je het precies zien hoe lang we bezig zijn: nog niet zo lang.
*inbraak* Lieve meiden, Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen. Aangezien ik al in een deel 2 zit weet ik niet in hoeverre ik in een vast clubje zit. Ben nieuw in de mmm, niet op zp. Heb net een afspraak binnen gekregen van UMCG voor intake en onderzoek. Bij ene dokter F? Enig idee? Ik ga er nu van uit dat jullie ervaringsdeskundige zijn maar zo niet, dan hoor ik het graag. *uitbraak*
Hee Boesje, Niks geen vast clubje, iedereen welkom hier. Deel 2 is meer een organisatorisch topic-dingetje van zp, dan dat het inhoudelijk iets betekent. Dat kun je negeren. Ten eerste, wat akelig dat jullie aangewezen zijn geraakt op het UMCG voor jullie kinderwens. Verder zie ik dat jullie een semenonderzoek hebt gehad dat goed was. Kans is klein dat jullie dan ICSI gaan doen, dat doen de meeste meiden hier. Hoewel.... sommigen ook wel IVF. Nou ja, da's niet ook niet zo'n groot verschil. Natuurlijk ben je welkom om hier mee te kletsen, maar dan weet je dat het hier veelal over de ICSI en IVF behandelingen gaat. Ik ken geen dokter F. Maar misschien iemand anders hier? Veel babysucces in elk geval!
SO! Mijs, das nog eens een snelle reactie. Helder, wat je zegt. Ik heb nog geen idee wat me te wachten staat. Bij goed semenonderzoek zal ik hoogstwaarschijnlijk een andere weg bewandelen. Was voornamelijk benieuwd naar de dokter. Lichtelijk nerveus hiervoor denk ik. Ik hoop dat UMCG ons verder kan helpen maar dit wordt nog afwachten. Het geeft me wel een geruststellend gevoel na al die maanden dat er nu wat gebeuren gaat. Het maakt mij weinig uit wat, als ze maar iets kunnen. Ik las bij jou al iets over punctie, dit gaat mijn verstand op dit moment te boven. Maar... jij (en de rest natuurlijk) ook heel veel succes.
Hoi boesje,' Fijn dat je ook bij ons wilt komen schrijven. Ik loop al wel lang mee in het umcg jammer genoeg maar net vandaag de punctie gehad en direct een dikke domper meegemaakt. Succes met alles.
Boesje, verdiep je vooral lekker niet in punctie! Tuurlijk is dat bezoek aan het UMCG spannend. Vond ik ook heeeeel erg spannend, eerste bezoek daar. Heb je die papieren al in gevuld en naar ze opgestuurd? Die gaat de arts met je doornemen bij je afspraak. Gokje: ik verwacht dat ze een cyclusanalyse bij je willen gaan doen, houdt een aantal echo's in en een aantal keren bloedprikken. Misschien ook een HSG. Je zult na het eerste bezoek nog weinig antwoorden hebben, denk ik.... Meer een plan de campagne Hoop op een FDF (Friendly Doctor F.) voor je! Riv, domper maar lekker door vandaag! Baal, baal, baal!
He Boesje, Inderdaad, niks geen vast club'je. Iedereen is welkom...ik hoor hier nog het minste denk ik, maar trek me er ook niks van aan Volgens mij fungeer ik als herinnering. Ja, je KAN zeker WEL zwanger worden in de MMM en ook in het UMCG. Mijn twee jongens zijn in het UMCG gemaakt, middels ICSI. Zet hem op meiden!!!
En wát voor jongens!! Ik heb alleen nog maar de eer gehad om met de jongste Elmotelg kennis te maken, maar die heerlijke schaterlach van 'em staat in mijn geheugen gegrift! Dank je wel Elmo, dat je ons herinnert aan de MMMmogelijkheden!
hey meiden, net wat elmo zegt, ik hoor hier voor me gevoel ook niet meer thuis. missch dat ik daarom zo weinig reageer, ik voel me eerder een soort van schuldig. en weet dan niet zo goed wat te zeggen. alleen dat ik het jullie allemaal zo gun. knuf regi
Hey Riv, heb ik wat gemist, waarom voel je je hier niet meer thuis??? ik heb nu 1 punctie gehad en 1 voorijdige eisprong zie ook mijn Banner. Wij zijn vanaf 2007 met de pil gestopt. Helaas Welkom Boesje, tuurlijk mag je hier met ons mee beppen. Maar denk ook idd dat jullie niet in aanmerking komen voor de icsi behandeling. Wens je heel veel sterkte met de komende onderzoeken en behandelingen.
Hey maris, Hoe bedoel je het? Tuurlijk voel ik mij thuis bij jullie. Hier hoor is ja. ha ha. Ik zal wel moeten als ik mij weer opgepept moet voelen, dat komt ja door jullie dat ik mij erdoor heen sla. Liefs