IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Nou meiden, grote domper hier.
    Ei was al weg, niks meer te zien op inwendige echo:(
    Poging 1 is mislukt, voel me zwaar kut.

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    O, wat klote!!
    Je had gisteren dus idd eisprongkrampen...
    Shit man, zit je je helemaal op te laden en moed te verzamelen voor niks..
    Stom hè, je zit niet te wachten op zo'n punctie maar t is verdorie wel de bedoeling een ei te bemachtigen..
    Dikke knuffel voor stom ei!!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owwww...dat is mega balen zeg!
    Wat een ontzettende teleurstelling meid. Ik kan zoveel zeggen om je op te beuren maar vind dat je het recht hebt om gewoon even onwijs goed te balen, zonder allemaal goedbedoelde opkikkers.
    Hele dikke knuffel!
    Elmo

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dank je wel meiden, doet me goed dat jullie zo meeleven. Ben de eerste schrik weer beetje te boven. Had het al wel in mijn achterhoofd dat ei al weg was. had gister steeds aanhoudende buik(pijn).
    nou ja, kop dr voor en menstruatie afwachten, hopen dat het dan gaat lukken.

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    he maris wat een ...nieuws en idd alle reden om te klagen schelden stampvoeten enz.
    dikke knuf

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Nog een knuf voor baalMariska.
    Ik heb begrepen dat een ICSI pas als poging geldt (zorgverzekeringstechnisch gezien) als er een punctie heeft plaats gevonden. Wellicht wordt deze poging niet echt als poging gezien?
    Weet je of het klopt wat ik zeg, of kan iemand anders het beamen?

Hier afwachten tot morgen: info ochtend met prikinstructie. Horen we of ik deze cyclus nog mee kan kamertje 9 bezet houden of dat het de volgende cyclus wordt.
    Ben chag: Mijsman ziekjes. Sneu natuurlijk, maar vooral niet tof omdat ziek zijn natuurlijk zaadkillend is. En er was al nauwelijks zaad voor ICSI....
    Pff, afwachten, weet toch niet hoe het zaad gaat zijn.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij eigen cyclus gaat dat anders Mijs.
    Als je na 4x bijv. "kiest" te stoppen..dan ben je ze alle 6 (dus 1 volledige behandeling) kwijt.
    Dit omdat 6x eigen cyclus gelijk staat aan 1 hyper behandeling.

Ze heeft er nu dus nog 5 + 2x hyper (standaard).

Elmo

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ok Elmo, dat wist ik ook niet hoor. Ik wist wel dat het idd als 1 gemiste poging werd beschouwd.
    Wist niet dat dat je er nog twee tegoed had van hyperstimulatie.
    Moet ik ook nog maar niet aan denken.
    Eerst volgende maand maar weer even afwachten.

Oef jeetje Mijs, je mannetje ziek. Das niet zo mooi. Ik had altijd begrepen dat als mannen koorts boven 38 graden hebben dat van invloed is op het zaad. Dus maar hopen dat hij niet al te koortsig is.
    Maar flink wat vertroetelen, hoop dat ie snel weer beter is.

Succes morgen, hoor wel wat je er van vond.

Dikke knuff

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, je hebt recht op 3 behandelingen.
    6x eigen cyclus = 1..nou, dan hou je er twee over :D

Mijs,
    Sorry, had jouw trigger gemist.
    Je man maakt eens in de 3 maand vers zaad aan...dus dat hij NU ziek is, hoeft geen consequenties te hebben. Ja, kan wel natuurlijk!
    Ik hoop op het beste, uiteraard!

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ach ja, zonder ziek te te zijn geweest, is in het zaad van mij man soms ook geen enkele geschikte zaadcel gevonden en het beste was een handjevol levende zaadjes. Geen idee of een griepje dan nog wat uitmaakt. Als het al niks is, kan het toch haast niet slechter...
    Het kon sowieso bij ons al zo zijn dat er tijdens een poging geen geschikt zaad gevonden wordt, dus je weet niet als het nu weer es gebeurt dat het eventueel door dat griepje komt.
    Ben benieuwd of ik hem morgenvroeg uit bed krijg en of ie een beetje op z'n benen kan staan. Er staat zo nadrukkelijk dat je met z'n tweeën dient te komen...

Pff, 'k vind het wel enigszins oneerlijk dat er gelijk 1 van de 6 pogingen weg is als er nog niet eens een punctie plaats heeft gevonden. Dat is bij icsi met hyperstimulatie niet zo.
    De kans is per cyclus al veel kleiner dat er een embryo ontstaat omdat er op zoveel momenten in de behandeling iets mis kan gaan...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijs, heel oneerlijk is het opzich niet...omdat je dus ook 6 pogingen "krijgt".
    Er is van de 6 pogingen volgens mij gerekend op 2x of 3x een tp (terugplaatsing). Dus het is ingecalculeerd.
    Elmo

12. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey meiden vandaag bij de vk geweest alles helemaal goed jahoeeee 5 maart weer terug.

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik snap het Elmo.

Fijn Regi, dat het goed was. Was het de eerste keer, had je intake bij de vk?
    Daar zit je dan toch maar: zwanger en al! :)

Hier vandaag info en prikinstructie. Niet echt iets gehoord wat ik nog niet wist. Wel even goed om te zien hoe je de spuiten prepareert. En ook leuk om even met andere stellen te praten.

En....assertiviteit loont: zou op dag 8 van volgende cyclus voor het eerst moeten komen voor echo, maar zit nu op dag 8 van de cyclus.
    Gevraagd of het nog zou lukken deze cyclus en na wat gedoe (lief!) was het geregeld! Morgen eerste echo op dag 9. Mocht de/het (wat is het??) follikel toch al te groot zijn, dan geldt het niet als poging. Ook lief!
    Het gaat beginnen!!!!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Regi!
    Wat een ontzettend goed nieuws zeg!

Mijs,
    YOU GO GIRL!
    Wat ben jij goed zeg....zie echt mezelf terug in jou hoor!
    Ben zelf ook zo...en het loont! Dat zie je maar weer.

15. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    super mijs that`s the spirit zet em op en hou ons op de hoogte.
    ja het was intake en gelijk weer ff echo zal nu moeten wachten tot 20 weken echo pff dat duurt lang

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Whaaaaaah Mijs, You go girl. Heb je misschien toch nog eerder de punctie als ik. Mag jij mij vertellen hoe het gegaan is.
    Super dat je al mag beginnen.
    Ben erg benieuwd. Lopen we toch nog een beetje samen op.

Hoe gaat het met je mannetje?

Mooi dat alles goed gaat Regi, vooral zo doorgaan.

17. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee ladies!
    Hier goede echo, d.w.z. nog weinig actie, dus we zijn er op tijd bij! Het gaat beginnen!!
    Zondag weer. We lopen inderdaad leuk gelijk op, Mariska, leuk! Idd wellicht eerder dan jij een punctie.. Steekt dat ook wat bij jou, omdat je eigenlijk eerst aan de beurt was?
    En hoe is het nu, wachtend op de volgende cyclus dat er weer opnieuw begonnen kan worden?
    Met mannetje gaat het alweer beter, dank je wel. Hij heeft het gisteren goed volgehouden en is vandaag weer aan het werk.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Spannend meiden!
    Duim voor jullie.
    Elmo

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Mijs,

nee hoor het steekt me niet, ik was erg teleurgesteld dat de ei gesprongen was en toch ook nog weer opgelucht dat de punctie niet door ging. Stom he. Ik hoop voor jou dat je verder komt dan mij, toch wel erg teleurstellend als het gelijk al misgaat.
    De eerste dag was ik nogal van streek, maar ik heb me er over heen gezet en volgende maand gaan we met volle moed weer verder. Ik weet niet of ze er nu ook iets aan gaan doen omdat mijn eisprong eerder was dan gepland. ik wacht nu mijn menstruatie af en dan mag ik cd 8 weer voor een echo en dan beginnen we weer opnieuw.
    Hou me op de hoogte van je verloop.

Knuff Maris

20. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    #80 Madwin03, 5 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2010
    Wat leuk dat er hierover ook een topic is!
    Voor mij niet meer nodig... want wij hebben inmiddels 3 ICSI kids.
    Maar misschien kunnen jullie mij wel even helpen.
    Ben al weken aan het denken hoe de kleine vrouwelijk IVF arts ook alweer heet. Die heeft ons er de laatste keer echt doorheen gesleept.
    Ik bleek namelijk een hematoom te hebben in mijn baarmoeder tijdens de laatste zwangerschap...
    Wilde haar graag persoonlijk bedanken maar ik weet haar naam niet meer...

Alvast bedankt!

p.s. Ik schrijf in het draadje september 2009

Deel Deze Pagina