Beide waar hoor! Als je stil staat bij alles wat je denkt te voelen, of rond gaat bellen...voel je vaak vanzelf ook meer. Maargoed, zeggen dat je dat dus niet moet doen slaat anderzijds natuurlijk ook nergens op. Een middenweg zoeken dus
Hallo, Volg al een tijdje jullie berichten, en dacht het wordt nu maar eens tijd dat ik mij aanmeld. Weet nog niet zoveel te zeggen, maar dat komt vanzelf wel... Groetjes Karin
Hallo Tjika/Karin! Wat fijn dat je bent begonnen met typen, na het meelezen! Geeft niks dat je niet goed weet wat te typen, dat komt inderdaad vast vanzelf. Nu ik weet dat je bestaat en meeleest hier, kan ik je hierbij veel succes en sterkte wensen in dit (rot)traject om een kindje te krijgen. Heel veel (baby)geluk gewenst! Liefs!
Hoi meiden, Welkom (helaas) Tjika, sluit me aan bij Mijs. Het is een rottraject. Maar wel fijn om met mensen te praten die tenminste een beetje begrijpen wat zich allemaal afspeelt. Heel veel succes de komende tijd Hey Mijs, hoe voel je je? Nog druk met de Uruzganbollen aan het torpederen Met mij, hmmmmmmmm tja wat zal ik zeggen. Vandaag gehelde dag wat zeurende buikpijn gehad. Het soort gevoel wat ik ook heb als ik mijn eisprong krijg. Dit had ik de vorige keer ook na mijn tp. Ook heb ik al weer flink last van mijn borsten en dat kondigt meestal mijn ongi aan. En NEE dat komt niet van de Pregnyl. Al met al ga ik er nu al vanuit dat deze poging niet zal slagen. Misschien ben ik wel een doemdenker, maar ik ga mezelf dit keer niet meer voor de gek houden. Want dan valt het nog veel meer tegen. Moet wel zeggen dat de dagen voorbij vliegen en ik er weinig mee bezig ben. Heb vandaag de tweede pregnyl gezet. Zondag nog weer. Zit me nu af te vragen. Als deze pogingen met verse emmy,s al niet blijven zitten, dan heeft die gestimuleerde pogingen toch ook geen toegevoegde waarde.............. Of zie ik alles nu te somber in. Sorry voor mijn gejammer, heb gisteren tegen vriend gezegd dat ik dacht dat de poging al over was en die was behoorlijk flauw op mij. Wacht nou maar af, snauwde hij. Hij begint er toch ook wel steeds meer mee te worstelen. Klotenzooi ook, vind het allemaal zo oneerlijk. Maar goed, wij zitten er maar weer mee. *einde geklaag, gejammer, gezeur en geneuzel*
kop op maris positief blijven he, wij hebben 2 x icsi gestimuleerd gehad alle 2 mislukt en 3 cryo`s waarvan we nu zwanger zijn hoe onmogelijk iedereen ook dacht, zelfs het ziekenhuis i.v.m pgd. dus hou hoop aub. hey mijs hoe gaat tie ik straal ff hcg naar jullie. fijn weekend allemaal
Hee meiden, Mariska, hoop houden lukt niet altijd, ik herken zooooo wat je typt! Net wat Regi zegt, het zegt niks, je weet niks en alles is mogelijk. Maar juist die onzekerheid maakt het zo killing! Jij en ik hebben net zo veel kans als een ander om ICSImama te worden, maar deze tijd brengt nou eenmaal hoop en shitzooi met zich mee. Ga zitten in de zon, neem een lekker glas drinken, aai je beestje's over hun kop en ga verder wachten op het wonder! Denk aan je, hoor! Hier voel ik helemaal niks, in tegenstelling tot na de 2 andere keren. Ik geniet van het nog niet bruin druppen, maar crème utrogestandruppen, haha!
Bedankt Regi, voor je lieve reactie. Zal proberen de negatieve gedachtes uit mijn hoofd te verbannen en het positief blijven inzien. Ik weet niet wat het is, vorige maand na de tp was ik zo positief, ik denk dat ik heel erg op mijn hoede ben. Als ik nu denk dat het niet goed gaat dan kan het ja ook niet tegenvallen. Maar das geen goeie gedachte. Zondag zal ik de laatste pregnyl zetten en dan weet ik volgende week zaterdag gelukkig meer. Morgen ga ik lekker met mijn vriendin shoppen in Assen. Heb ik wel ff zin aan. Verder ben ik lekker vrij met pinksteren, dus wil leuke dingen gaan doen, zorgt weer voor de nodige afleiding. Vandaag nog even een late dienst en dan eerst lekker vrij. Meiden, een heel fijn weekend, geniet van het mooie weer
ik heb ook niet gezegd dat dat makkelijk is, dat heb ikzelf wel ervaren na 10 keer icsi, ook ik werd gek van alle mensen die zeiden dat je er niet zo mee bezig moet zijn, dat kan nl niet je bent er continu mee bezig. maar ik ken mensen (niet van hier hoor) die bij elk pijntje, sjaggerijnige bui en klacht vreselijk gaan lopen klagen en zeuren, tja en dan voel je idd alles en word het ook alleen maar erger. en het is als zo K** dat we in deze situatie zitten!!! groetjes wilma
Vanmiddag om 14.45 uur moesten wij in het ziekenhuis zijn voor het intakegesprek voor IVF. De gynaecologe heeft ons eerst in het kort uitgelegd wat IVF inhoudt en gevraagd of wij de uitgebreide informatiebrochure ook hadden ontvangen. Daarna konden wij zelf vragen stellen. De belangrijkste vraag van ons was wanneer wij aan de beurt zijn voor IVF, wat de wachttijd dus is. In de brochure stond dat er een wachtlijst is van 3 tot 6 maanden. Tot mijn stomme verbazing (en ook wel beetje schrik) deelde ze mij mee dat er eigenlijk geen wachtlijst is momenteel. Wij kunnen in juli al beginnen met IVF! Wauw....dat is al snel..... Zodra ik weer ongesteld word (als de 11e IUI deze cyclus dus geen succes heeft), moet ik op de 3e cyclusdag bloedprikken. Ze gaan dan kijken naar mijn hormoonwaarden om te bepalen hoeveel en welke hormonen ik moet spuiten om zoveel mogelijk goede eitjes te kweken. Ook moet ik op de 3e cyclusdag beginnen met de anticonceptiepil. Deze moet ik 3 weken slikken. Dit is om het moment van het beginnen met spuiten van de hormonen goed te bepalen. Een dezer weken krijgen wij een uitnodiging voor een informatie-ochtend over IVF. Dan gaan ze het spuiten van hormonen uitleggen en word IVF uitgebreid besproken, samen met andere paren die IVF moeten ondergaan. Verder hebben wij het nog gehad over het inbrengen van 1 of 2 embryo's. Bij 2 embryo's is de kans op een tweeling groter. Ook deze arts vond het niet zo heel verstandig dat ik in verband met mijn lengte (1.55 m) zwanger zou worden van een tweeling. Maar zij wil dat ook nog even overleggen met haar achterban (collega-gynaecologen en professoren). Wij hebben nu eerst afgesproken dat wij eerst beginnen met het terugplaatsen van 1 embryo. Mocht dit niet aanslaan, dan gaan wij over op het terugplaatsen van 2 embryo's. Hierbij kun je dan ook nog 1 topembryo (eentje van uitstekende kwaliteit) en een embryo van wat mindere kwaliteit terug laten plaatsen, om de kans op een tweeling zoveel mogelijk te verkleinen. Ook de grootte van mijn baarmoeder is hierbij van belang. Er zijn namelijk ook vrouwen met een te kleine baarmoeder en dan is het dragen van een tweeling helemaal niet mogelijk. Toen kwamen de bijwerkingen van de hormonen ter sprake. De belangrijkste bijwerkingen zijn moeheid (dat je gauw heel erg moe bent) en buikpijn. Ze zei ook dat ik het rustig aan moet doen straks, als ik die hormonen spuit. Nadat wij een en ander besproken hadden wilde zij nog graag een inwendige echo maken van mijn baarmoeder. Dit om te bekijken of mijn baarmoeder geen afwijkende vorm heeft. Mijn baarmoeder ziet er uitstekend uit en is niet te klein gelukkig. Ook de eierstokken zien er goed uit en mijn baarmoederslijmvlies is ook goed qua vorm. Dit is belangrijk voor het plaatsen van het embryo en het innestelen daarvan. Dat is dus goed nieuws! Daarna moesten wij naar het Priklab om allebei bloed te laten prikken. Dit om te controleren of wij geen drager zijn van HIV of Hepatitis B. Nu is het dus wachten op de uitnodiging voor de informatie-ochtend. Intussen gaan wij verder met de 11e en laatste IUI. Wellicht dat deze nog een verrassing brengt voordat wij aan IVF beginnen.....Je weet immers maar nooit!
Zo, veel gebabbeld zeg! Even uit het blote hoofd. Karin, Helaas welkom hier! Er is van alles mogelijk! Wij hebben na 6x ICSI ec en 1 hyper zoonlief 1 gekregen. Daarna 2x cryo tp en 1 hyper voor zoonlief 2!! Ik hoop dat jij je straks kan aansluiten bij de groep: missie voltooid (net als alle andere meiden hier). Klets gezellig mee en anders...lees gezellig mee. Samen moeten we er iets van maken toch. Als je bepaalde afkortingen of bijnamen niet snapt, gewoon roepen hoor. Het wordt gauw "gewoon" eenmaal in de MMM. Maris, Nee, je mag best even een dagje (of 2) doemdenken en de moed in je schoenen laten zakken hoor! Ik hoop alleen dat je daarna weer opkrabbelt. Dat maakt het wachten een stuk prettiger, al gaat het volgens mij wel heel aardig op het moment Balen dat je die zere (.)(.) linkt met je menstruatie..het kan namelijk toch echt van de Pregnyl of een zwangerschap zijn. Snap heel goed dat het nu zo voelt...misschien is het ook inderdaad zo...hoop alleen zooooo van niet! Wilma, Was helemaal niet op jou bedoeld hoor, mijn reactie. Gewoon algemeen Be Happy, GEEN wachtlijst! owwwww, geweldig! Wij moesten toen 9 maanden wachten (werden er gelukkig 7). Wat fijn zeg. Voelt het helemaal goed? Je bent natuurlijk al goed bekend met de medische wereld. Ik hoop dat de IVF een beetje dragelijk wordt door o.a. dit topic. Nou eerst natuurlijk nog volop duimen voor IUI nr. 11. Het is een gekkengetal...maar daar trekt een embryo zich niks van aan hoor Mijs, Heeeeele fijne, vrije, dagen. Aai over je buik van mij (al ben je daar niet zo van ). Duim voor jullie en denk aan je! Elmo'tje
wat fijn dat er nu geen wachtlijst meer is voor de ivf, wat ik vreemd vind is dat een kennis van mij werd doorgestuurd vanaf het martiniziekenhuis, voor ivf ,ze kon kiezen , zwolle of umcg. Ze wilden naar het umcg maar daar werd hun verteld dat de wachtlijst nu 1,5 jaar zou zijn, daar zijn ze zo van geschrokken dat ze nu binnenkort in zwolle gaan beginnen. raar toch?? ok elmo, ik dacht al..... wij hebben vanmiddag lekker inpulsief een 2e hands box gekocht bij een kringloop winkel, was nog helemaal niet de bedoeling, maar we liepen er tegen aan, was erg netjes en een koopie groetjes wilma
@ Wilma: dat is inderdaad vreemd. Wij hielden rekening met een wachttijd van ongeveer een half jaar, maar tot onze verbazing kregen wij te horen dat wij al zowat gelijk mogen beginnen. Ik weet niet hoe dat kan. Misschien heeft het met leeftijd te maken (al denk ik dat niet; ik ben trouwens 35 jaar) of met waarom je IVF moet ondergaan (maar dat lijkt me ook niet. Bij ons zijn trouwens al 10 IUI's mislukt). Ze zullen daar hun redenen wel voor hebben. Overigens schijnt Zwolle (Isala Klinieken) ook goed te zijn qua IVF-behandelingen, alleen moet je daar verder voor reizen.
Heeft het UMCG dat tegen ze gezegd of het Martini? In hun geval dus even aan de bel trekken. Je stroomt soms wel sneller door als je van de ene behandeling naar de andere gaat, dan dat je nieuw binnenkomt. ICSI duurt ook vaak langer i.v.m. het chromosomenonderzoek. Raar verhaal dus.
In december werd er ook tegen ons gezgeg dat er geen w8lijst was, niet voor ICSI eigen cyclus, niet voor hyperstimulatie. Alleen zou het chromosomenonderzoek een paar maanden duren en info ochtend. Noemde arts aanlooptijd. Wel fijn dat jij zo vlot kan beginnen, Be happy, of ben je eerder overdonderd? Lijkt me wel heftig, achter elkaar door na 11 IUI's. Lief hoe je steeds op iedereen reageert, Elmo!
Ik was eerst overdonderd inderdaad , maar wij zijn wel heel blij dat we straks na 11 IUI's direct door kunnen voor IVF. Het begint een beetje uitzichtloos te worden met IUI namelijk. Ook de gynaecologe zei al dat wij alle kansen qua IUI inmiddels al hadden benut. Uiteraard moeten wij eerst ook nog een info-ochtend bijwonen. Wij verwachten eigenlijk een dezer weken een uitnodiging daarvoor te krijgen.
*Maris wipt even snel langs* Hoi meiden, @BeHappy: super goed nieuws. Wat een geluk dat je gelijk door kan. Ik had het ook niet zo verwacht aangezien de laatste paar keren dat wij in het ziekenhuis waren het erg druk was met IVF/ICSI paren. Heb vanmorgen met tegenzin de Pregnyl gezet. Voor mijn gevoel heeft het niet veel zin. Weet nu echt dat ik deze week ongi ga worden. Ben er best wel nuchter onder. Heb ook totaal geen sprankje hoop. Weet niet hoe het kan. Ben er ook niet depri onder. Misschien als ik van de week ongi wordt dat ik dan wel de klap krijg omdat het bevestigd wordt. Wil me er verder ook niet teveel mee bezig houden. Ben druk bezig met van alles en nog wat. We zien wel wat de komende week ons oplevert. Van mij mag de ongi nu wel komen dan kan ik het weer afsluiten. Andere meiden, geniet van het lekkere weer. Het is echt heerlijk buiten. Dikke knuff Maris
Tjee Mariska, dat je het zó zeker denkt te weten... Ik heb dat met mijn gedrup een week na tp, dan denk ik aldoor te weten dat het over is. En dan komt de klap ook in stapjes: bij elke drup op de plee een huilbui onderdrukken (als het op het werk gebeurt) en als ik dan echt ongesteld word, heb ik het al een beetje verwerkt in de week voorafgaand aan mijn NOD. Nou, ik ga je niet tegenspreken, niet zeggen dat het best nog wel kan, want je voelt je er blijkbaar erg zeker over... Maar wat ik wel doe is zeggen dat je het hopelijk helemaal mis hebt en dat er toch stiekem iets positiefs gaande is in je buikje! Dikke knuffel!
Mijs en maris@ Hoe gaat het met het broeden! bij jullie? behappy@ Succes gaat snel he.. ik duim voor je . tyka@ welkom succes met zwanger worden. Wij hebben even een stukje gewandeld vandaag, en gaan straks op balkon bbq op een camping gasstel. Wat heeft de rest allemaal gedaan vandaag met het mooie weer? Oja ik rook nog steeds niet weer.
Marnat, wat goed van je dat je met dit heerlijke weer nog steeds geen sigaretje hebt aangeraakt! Ik heb vanmiddag heerlijk in de achtertuin in de zon gelegen. Vanmorgen zijn wij bij mijn schoonouders op de koffie geweest. Dames, ik heb nog even een vraag.... Ik ben erg regelmatig ongesteld. Als deze 11e IUI mislukt, dan moet ik op de 3e cyclusdag dus eerst bloed laten prikken om mijn hormoonwaarden te bepalen in verband met IVF en daarna moet ik 1 pilstrip slikken. Daarna krijg ik dus een pilbloeding en moet ik dus, neem ik aan, weer wachten tot ik uit mezelf ongesteld word. Of niet? Of moet ik al beginnen met hormonen spuiten tijdens die pilbloeding? Als ik moet wachten tot mijn echte menstruatie voordat ik beginnen mag met de hormonen, waarom moet ik dan 1 pilstrip slikken? Wat is het nut dan van die pil? Ik snap er helemaal niks van.... Heeft hier iemand ook tijdelijk de pil moeten slikken en waarom was dat dan?
behappy@ ik slik nu ook de pil nog tot 30 mei en stop ik er mee! maar word als het goed is niet ongi kan wel, maar dan moet ik gewoon door gaan met hormonen spuiten. hja knap van me he... ben ook trots op me zelf.