Valt ook vast wel mee Behappy@ Jeetje dat lijkt de overtoon wel!! zo vlot als dat gaat bij jou! Succes misschien lukt iui 11 wel! anders hopelijk jullie augustus samen met mij zwanger Dankje wilma, lukt het bij jou allemaal nog? Mijs en mariska@ hoe gaat het met jullie?
Hoi meiden, met mij alles goed hoor! Niets aan de hand. vandaag is het broekloeren wel begonnen, heb toch wel de hoop dat ik het mis heb, maar het voelt niet goed. Morgen nog een dagje werken, waardoor ik lekker afgeleid word. En dan de vrijdag nog even door zien te komen maar dat zal ook wel lukken. @BeHappy, blij om te horen dat jullie zo vlot kunnen gaan beginnen en geloof me het prikken stelt echt niets voor. Je moet het even een paar keer gedaan hebben, aftellen even die knop in je hoofd omzetten en tjak.........rustig...... inspuiten want dat wil nog wel eens zeerder doen dan de prik zelf. En hoe gaat het met jou Mijs? Nog geen gedrup gehad? Lukt het nog een beetje met die torpedo's uit Uruzgan
Mariska: idd, ben voor de 3e x zwanger mbv kamer 9 en ivf lab van het umcg! Gaat prima. Heb een zoon van 5 en een dochter die vandaag 2 is geworden. Zoon via hyper 1e poging, dochter ec 3e poging en dit meisje via hyper 1e poging.
Hey Marj, dan nog van harte gefeliciteerd met je kleine meid. Leuke dag gehad? Wat grappig om te lezen dat je 1 in je ec hebt gekregen en twee in de hyper. Geeft me weer positieve gedachtes
wauw marj wat geweldig dat je al voor de 3e keer zwanger bent via kamer 9!! super !! mariska lief dat je naar me vraagd, ja ik ben inmiddels ruim 16 weken zwanger, gister weer het hartje gehoord, heb het opgenomen op mijn telefoon en luister het regelmatig terug. helaas al wel bekken instabiliteit maar das nu stabiel, met een beetje aanpassing op het werk en fysiotherapie. dus ik mag zeker niet klagen!!! ik hoop dat er vele zwangeren volgen!! liefs wilma
Goede morgen meiden. Ja marnat is al wakker!! de eerste decapeptyl zit er in joepie!! Het viel me mee manlief hoefde alleen maar toe te kijken, en zeggen dat ik niet in mijn duim moet prikken. Is het gek dat ik wat gespannen was? zo ik hoor nu ook bij de junks
Hee Marnat! Goed zeg, de 1e spuit zit er in! Hét begin van ICSIkindje maken. Met mij gaat het goed. Geen gedrup gezien tot nu toe. De bollen doen goed hun werk. Zit op 9 dagen na tp, op cd 28. Zo ver ben ik nog nooit drupvrij geweest. Of ik nu zwanger blijk of niet volgende week, dit geeft op dit moment veel rust! Nog 2 nachten, Mariska, dan weet je meer! Je schreef eerder dat je een dag later wilde testen. Of toch zaterdag?
Mijs@ super geen drupjes nog!! mijn duimen worden nog stroef van al dat gedraai hihi. gaan nu ook voor me zelf draaien. JAA iCSI wodertjes kom maar bij ons!! Zullen ze het gehoord hebben hihi.
Hey meiden, fijn Mijs dat er nog steeds geen gedrup is gesignaleerd. Hier ook nog niets aan de hand. Zit te wachten op mijn ongi, alles wijst erop dat het eraan zit te komen, weet het 90% zeker. het gaat precies hetzelfde als de vorige maand. Zaterdag zal mijn testdag zijn, mocht ik nog niet ongi zijn dan doe ik nog geen test. De vorige maand was het negatief en werd ik alsnog op de testdag ongesteld. Probeer het dan uit stellen tot de zondag. Maar vrees dat het niet zover komt Ik weet niet hoe het komt, maar had al een paar dagen na de tp het gevoel dat deze poging niet zou gaan lukken en waarom Vond het ook vreemd dat ik voor het zetten van de eerste Pregnyl na de tp ik al last van mijn borsten kreeg, wat bij mij betekent dat mijn menstruatie op gang komt. Ik heb er al heel gauw na de tp geen goed gevoel bij gehad. Vreemd he. Toch hoop ik dat ik ongelooflijk mis zit. En hoop dat het uitblijft. Vind het spannend om naar de wc te gaan, durf haast niet te kijken. En aan de andere kant denk ik, menstruatie kom nu maar dan kan ik deze poging gaan afsluiten en mij weer voorbereiden op de volgende. Moet zeggen dat deze twee weken in vergelijking met de vorige maand voorbij zijn gevlogen. Ben er eigenlijk ook helemaal niet zo mee bezig, mits ik even hier aan het koekeloeren ben hoe het iedereen vergaat. nou meiden heb wel weer genoeg getypt. Ik ga nog even wat doen. Knuff Maris
Elmo: idd, toen was dit nog experimenteel, aangezien er heel weinig zaadcellen waren was dit toen geen optie. Bij 2e juist wel, omdat... Er heel weinig zaadcellen waren en nu was ik 36, maar hebben ze nog getwijfeld, maar er waren iets meer zaadcellen! Wel streng in de gaten gehouden omdat 1e x zeer dreigende overstimulatie was (23 eiblaasjes, ohoh, wat een buik!, en dan ook nog zwanger, dus nog meer hormonen).
Mariska, wat fijn dat de tijd zo snel gaat voor je. Hier valt het wachten ook wel mee tot nu toe. Zeker door het achterwege blijven van De Bruine Vegen. Anders had ik hier de boel alweer bij elkaar gehuild. Ben benieuwd of je gelijk krijgt dit weekend. Hoop dat je lijf eigenwijs die 10% gaat pakken waarvan je denkt dat het er niet inzit deze ICSIpoging. Maar goed, jij kent je lijf het beste. Hier nog geeeeen idee. Ik vind het zo'n onwerkelijk idee dat ik ook wel een zwanger kan raken. Nietzwanger raken is zo bekend en gewoon geworden, dat ik me er niks bij voor kan stellen dat ik zwanger zou kunnen zijn.... Pompidom, wachterdewacht.
Ik vind het fijn om jouw ervaringen te horen, Marj. Een derde ICSIkindje! Dat is toch ongelooflijk: een huis vol 'Made in the UMCG' kids! En dat terwijl er bij jullie soms dus ook voor een hyper misschien niet genoeg zaadjes waren! Bij ons spant het er ook om, maar kan het waarschijnlijk wel, een gestimuleerde poging. Marnat, ging het spuiten vandaag net zo probleemloos als gisteren?
Hey mijs, ben blij dat het gedrup nu achterwege blijft. kan me voorstellen dat je je daardoor wat rustiger voelt. Wat een irritant idee he dat je nou niet weet of er nu wel of geen beepje zich aan het ontwikkelen is. Vanmorgen had ik wat geborrel in mijn buik, dacht daar komt mijn ongi.........maar die bleef wel uit. Wat wel moest was een grote boodschap hahaha, sorry voor de details Maar goed, merk wel dat ik naarmate mijn ongi weer uitblijft ik toch weer meer hoop ga krijgen dat het toch wel eens een kans zou kunnen zijn dat het raak is. Ik hoop het snel te weten want begin nu echt ongeduldig te worden. Mijn schoonmoeder is morgen jarig en zou het zo mooi vinden als ik op haar verjaardag een positest kan laten zien. Dan is het dubbel feest, zo niet dan wordt het denk ik een kl*te verjaardag. Bah. maar goed, nog even wachten. *Pompidomt nog even met Mijs mee*
Ik heb Zilveren Kruis Achmea (daar ben ik dus verzekerd) gemaild inzake hun vergoedingen qua IVF. Ik wilde even weten wat hun teleenheid met betrekking tot 3x IVF inhoudt. Nu kreeg ik de volgende reactie: Aanvang en afbreking poging van IVF: Een poging, wordt geacht te zijn begonnen als: - in het beginstadium van de behandeling de geneesmiddelen ten minste zijn afgeleverd en toegediend c.q. ingenomen; - of in de natuurlijke cyclus een eicelpunctie heeft plaatsgevonden; - of een eerder gecryopreserveerd embryo wordt geïmplanteerd in de verzekerde. Wanneer er na aanvang van een poging (zoals bovenstaand beschreven) de fases niet volledig doorlopen worden, dan telt het helaas toch als een hele poging. Ik snap het nu niet helemaal. Als ik nu begin met de IVF-behandeling start dus al de eerste poging. Heb ik dan cryo's en laat ik dan tot 2x een cryo terugplaatsen, ben ik dan al door mijn 3 pogingen heen .... Ik meende dat cryo's altijd bij 1 IVF-poging horen en volgens het UMCG is dat ook zo. Dus als je 1 IVF-poging hebt gehad en je hebt daar cryo's van over, dat dat nog bij die ene IVF-poging hoort. Maar zoals dat hier staat, lees ik dat cryo's weer de start van een nieuwe IVF-poging betekent. Anders ben ik wel heel erg snel door mijn IVF-pogingen heen vrees ik. Wat moet ik nu? Kan ik anders nog overstappen naar een andere verzekering en zo ja, welke?
Ik kan het me niet voorstellen, Be Happy, want het enige dat ikaltijd heb gehoord is dat de cryo's horen bij de poging waarvze uit komen. Ik zou het even expliciet navragen bij Zilveren kruis, het lijkt me erg raar... Ik hoop op een superfeestje, morgen, Mariska! Dus toch morgen testen?
Cryo's krijg je inderdaad cadeau! Deze horen dus bij de poging waarbij ze verkregen zijn. Heeeeel veel succes Mariska! Bij hot news..mag ik dan een sms? Ben een lang weekend weg