IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Gezellig weekend toegewenst Elmo.

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, ik hou je op de hoogte Elmo, no prob.
    Een heel gezellig weekend gewenst. Ik hoop dat, hoe cliché, het weer een beetje meezit!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is dit bij elke verzekeringsmaatschappij zo?

Ik zit nu helemaal in de stress :(. Wij zijn niet rijk en zouden dus dan snel door onze pogingen heen zijn.

Ik heb mijn verzekeringsmaatschappij al weer gemaild. Ben benieuwd naar hun reactie. Anders toch maar overstappen (zul je net zien dat dat ook niet meer kan :().

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

zoals elmo zegt zitten de cryo`s bij de poging in dus geen paniek. je hebt 3 verse pogingen die worden vergoed.

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oeh lekker Elmo een weekendje weg. Hoop dat het weer iddeen beetje meezit, als het maar droog is en de zon schijnt een beetje, maar gooed das altijd nog weer afwachten. Veel plezier.;)

Had net erge kramp, gelijk naar de wc, broekloeren, niets te zien kramp ook weg hmmmmm ;) ik heb nog geen test in huis. Moet morgenvroeg eerst werken. Mocht ik dan nog niet ongi zijn dan ga ik een test halen en dan denk ik dat ik alsnog een test ga doen.

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    pff maris je maakt het wel spannend hoor, ik had dat geduld niet maar ja ik had al 11 dagen na tp getest hihi

7. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Elmo, ik ook! Maar had geen pregnyl maar bolletjes. Mariska, spannend! Ik hoop zo morgen een berichtje te zien van iemand die haar eigen lichaam toch niet kent!

8. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Elmo, ik ook! Maar had geen pregnyl maar bolletjes. Mariska, spannend! Ik hoop zo morgen een berichtje te zien van iemand die haar eigen lichaam toch niet kent!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mariska: OEH! Spannend zeg! Ben benieuwd morgen. Ik duim voor een mooie positieve test!

@ allen aangaande mijn verzekering:
    Ik heb om opheldering gevraagd (dus de dame in kwestie die mij gemaild heeft, teruggemaild) en tot mijn stomme verbijstering heeft ze mijn vraag nu opeens doorgespeeld naar de afdeling Declaratieservice.

Zal mij benieuwen met wat voor antwoord zij komen.

Ik heb echter iets gevonden waar ik ze eventueel mee om de oren kan slaan.....

Ik ben in mijn verzekeringsmap gedoken en vond daar een overzicht van Zilveren Kruis Achmea wat heet "Veranderingen in 2010".

Er staat:

IVF (In Vitro Fertilisatie)
    De definities van poging en doorgaande zwangerschap zijn opnieuw vastgesteld.
    Een poging telt pas als poging als er een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden. Alleen pogingen die hierna worden afgebroken, tellen mee voor het aantal pogingen. De terugplaatsing van de verkregen embryo's (inclusief cryo-embryo's) uit een poging maken deel uit van de poging waaruit ze zijn ontstaan.

Van een doorgaande zwangerschap bij IVF is sprake bij tenminste:
    10 weken na het moment van de punctie bij een verse poging of 9 weken en 3 dagen na implantatie van het cryo-embryo.

Dit is dus totaal iets anders dan wat die dame mij gemaild heeft. Ik heb zelf geen verstand van verzekeringen en dus ga ik er van uit dat het antwoord klopt wat ik krijg als ik de maatschappij mail. Dat blijkt dus helaas niet zo te zijn.

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, erg vreemd, Be Happy! Dat wat je nu neerzet, die tekst, is wat ik altijd heb begrepen.

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Goedemorgen meiden,

hier al een vroeg bericht vanaf mijn kant. Nog steeds geen ongi gesignaleerd en dacht ach laat ik er een cb tegen aangooien die al een half jaar of langer onder in de kast ligt.
    Had toch iets van, misschien toch wel...................maar helaas negatieve test.

Dus ik hoop maar dat de duivels zich nu snel aankondigen dan kan ik deze poging afsluiten.
    Ben er niet verdrietig van, voelde wel dat ik ongesteld moest gaan worden, maar als het dan toch weer tot de testdag uitblijft krijg je die hoop dat het toch misschien wel raak kan zijn.
    Maar ik baal wel weer, gatverdarre. ;)

12. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hè bah toch, Mariska. Toch negatief en natuurlijk is dat toch gewoon k*t!!
    Knuffel voor jou en complimentje voor het kennen van je lijf!
    Denk aan jou!

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #853 Marnat, 29 mei 2010
    Laatst bewerkt: 29 mei 2010
    Maris@ Dikke knuf voor je meis, geen bloed geeft moet he..
    lijfen houden ons goed voor de gek!!

Hier gister visite gehad van mijn ouders was gezelig.
    ze zijden je bent verandert in het gezicht.Ja ik ben dikker geworden mam, na de operatie, ben van 62 kilo naar 70 kilo gegaan!
    en steveger borsten . ben je zwanger zegt moeders ik hu dat kan niet!!
    ik zal mijn bh wel even gaan passen want deze past niet.
    ik voel me goed maar verandert wel veel lol.

Mams en ik hebben ook even lekker gejankt samen heerlijk kan dat zijn.

Hou me gewicht wel bij!! ga nu alle ochtenden mee doen aan Nederland beweegt.
    En de buikspieren blijf ik doen.

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

nog geen ongi gesignaleerd wel al iets bruinverlies. Hoop dat het nu snel doorbreekt dan kan ik deze poging afsluiten en gauw verder gaan. Voordat we op vakantie gaan. Anders moeten we een poging overslaan en dat wil ik liever niet.

Heb niet gehuild, heb ik van de week en vorige week al een paar keer gedaan omdat ik al voelde dat ik ongi zou worden. Toch vond ik het nog megaa spannend vanmorgen met de tester, maar toen het negatief was wist ik het eigenlijk al wel, maar had toch de hoop. Baal er wel weer van hoor.
    Bah bah bah, maar ja tis ja weer niet anders.;)

15. wilma82

wilma82 Lid

9 mrt 2010
    61
    0
    0
    verzorgende thuiszorg
    provincie groningen
    he bah mariska, wat ontzetten jammer!!!

hopenlijk de volgende ronde wel raak!!! sterkte!!!

liefes wilma

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

heb toch nog gefaald in het kennen van mijn eigen lichaam. Gistermiddag begon ik last te krijgen van bruinverlies, dacht nu krijgen we het maar nee;) Ik helemaal gek, zou het dan toch nog wel kunnen zijn. Heb nog vlug voor sluitingstijd twee KV testen gehaald. ik dacht die zijn gevoeliger dan de cb.
    Maar mocht van mijn vriend niet testen, hij zei wacht nog maar even tot zondagmorgen.
    Dus vanmorgen nog steeds geen ongi, ik goeie hoop.
    Gatverdamme weer een negatieve test. ik wordt hier echt niet goed van. Waarom als ik toch n iet zwanger wordt, wordt ik niet gewoon ongesteld een dag voor de testdag. Ben boos op mijn lichaam, laat me voortdurend in de steek. Kl*tezooi:x
    Hoop dat het nu gaat komen want ben dit meer dan zat.

Liefs mij

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Maris@ Nog maals een hele dikke knuf

Wilma@ Hoe gaat het met jou? groeit het allemaal goed?

Hier gaat de 4de spuit er in!

18. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    #858 Mijs, 30 mei 2010
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
    Hè bah Mariska, laat die menstruatie nou gewoon doorbreken!! Zo blijf je in onzekerheid!

Hier de hele ochtend gehuild tot nu toe: negatief getest. Mijsman wilde vandaag testen en niet door de week, zodat we lekker thuis kunnen verwerken. Ben er wel blij om, anders had ik met mijn huilhoofd naar t werk gemoeten. Het is nog wel 3 dagen voor zhtestdatum maar wel 14 dagen na punctie, normaal mijn NOD. Geloof niet dat er nog wat gaat veranderen, heb al 2 dagen kramp en het wordt erger. Die bollen zullen mijn menstruatie wel tegenhouden nu. Shitzooi, wil ze niet meer inbrengen, stelt menstruatie alleen maar langer uit. Wel doen? Niet doen? Wat vinden jullie?

Aaaaaah, wanneer komt er nu eens een einde aan deze klotezooi/hel/ellende!?! Ik vind dit geen leuk leven!!

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Mijs, wat ongelooflijk K*T.

Moet zeggen dat ik er wb mezelf er niet zo verdrietig van ben. Had al wel zwaar vermoeden dat ik ongi werd, toch op het laatste moment sloeg de twijfel nog even toe.

Ik kan me voorstellen dat jij echt je hoop nu op die bolletjes had gevestigd.
    Snap dat je er helemaal doorheen zit. Helaas weer opnieuw beginnen en idd komt er ooit een eind aan. Tja, das nog steeds afwachten.
    Sterkte Mijs, dikke knuff

20. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    he meiden wat een ellende ik weet hoe jullie je voelen al hebben jullie daar nu weinig aan. ik zou nog niet stoppen mijs met de bolletjes echt wachten tot testdag en dan ziekenhuis bellen dan zeggen hun dat je mag stoppen. ik wil jullie heel veel sterkte wensen. dikke knuf

Deel Deze Pagina