IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank je Regi en Mariska,
    Zo bizar, na een paar uur zag ik boven toch een heeeeel lichtroze teststreepje.... Je moet echt heeel goed kijken. Bij de vorige keren was het 14 dg na tp was het een iets donkerder streepje. Nu dag 12 na tp. Maar de eerste keer was vanwege de vmk en de tweede keer misschien van de Pregnyl. Die heb ik nu niet gehad.
    Vloei nog niet, als dat woensdag nog zo is, dan ga ik weer testen. Mijn borsten knallen uit mijn bh. Nog nooit gehad, zulke grote en vooral stevige borsten. Kan dat van de Utrogestan zijn?
    Tjee, wat een emoties weer allemaal vandaag....

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey mijs, we hebben weer een sprankje hoop hihi, ja je borsten kan van de uruzgan bollen komen. maarree nog niet stoppen dus he met die bollen.

3. Tjika

Tjika Lid

20 mei 2010
    48
    0
    0
    Winsum
    Hallo allemaal,

Ken jullie namen nog niet goed. Hier een late reactie van mij. Ben een paar dagen weggeweest. Voor degene die zwanger zijn gefeliciteerd, en degene die bezig zijn ZET HEM OP!

Fijn dat ik met jullie kan praten! Ik vind het af en toe zo zwaar... Afgelopen vrijdag ben ik voor de controle echo geweest alles zag er goed uit en mocht beginnen met het spuiten van de puregon. Heb vijf maanden lucrin gebruikt en voel me nu eindelijk weer een stukje beter (heb veel last van de bijwerkingen). Zat vrijdag in de wachtkamer en dacht zal er ook iemand zitten van deze site, nieuwsgierig he! Maar goed ik moet donderdag weer naar kamertje 9.

Groetjes Karin

4. Tjika

Tjika Lid

20 mei 2010
    48
    0
    0
    Winsum
    Heb net mijn ondertekst veranderd, maar zie nog niets...

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tjeka@ Fijn dat de echo goed was. succes donderdag in kamer 9.
    Ik kijk vaak ook even rond of ik iemand zie lol.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mariska,
    Ja, je voelde hem al aankomen he. Balen.
    Hele dikke knuffel!!

Mijs,
    Voor jou draaien de duimpjes nog volop hoor. Je kan van de Utrogestan inderdaad bijwerkingen krijgen ... maarja... *ik zeg niks*

Tjika,
    Welkom hier, helaas!
    Jullie hebben geen eigen cyclus gedaan? Dit i.v.m. jouw endo?
    Heel veel succes!

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

vandaag een (piep)dag. Gister was ik wel flink aan het balen, is nt of de dip vandaag kwam. Hele morgen lopen janken, het enige wat door mijn kop spookt is de vraag of ik ooit ons eigen kindje in de armen kan houden. De gedachte dat dat niet zal lukken doet me erg veel pijn. Ik hoop het weer een beetje van me af te kunnen zetten.

Zal morgen even weer bellen voor een nieuwe echoafspraak voor volgende week...........zucht;)

Hoe is het met jou Elmo, leuk weekend gehad?

En met jou Mijs, hoe voel je je?

8. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hè toch, Mariska, daar was de dip?
    Gatver, zo akelig ongelukkig...... Ik ken het zo goed.
    Konden we maar in een glazen bol kijken en zien dat het goed komt.
    Al is het in 2014, dan weet ik dat tenminste en heeft mijn leven nu weer zin, want ik weet dat HET komt: Het Felbegeerde Kindje. Dan alleen maar geduld nodig. Nu zoveel onzekerheid, angst en vrees, wanhoop, verdriet....
    Heeeeele dikke knuffel voor het Grote Naars.

Hier nog in onzekere toestand. Heb me vanmorgen ingehouden, niet getest. Nog geen drup te zien. Af en toe gerommel, gekramp of een steek down in the belly. Komt en gaat. Verder dus grote tieten en vandaag de hele dag een licht misselijk maagje en (voor het eerst van mijn leven) geen zin in snoepen. Kunnen helaas naast zwangerschapsklachten ook bijwerkingen van de bollen zijn...

Tjika, je bent begonnen met ICSI 2! Woohoo! Veel succes meid.
    Die Lucrin, is dat vanwege je endometriose?

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Grr...verkeerd knopje: opnieuw.

Mariska,
    Dat stomme dipje weet je ook altijd te vinden he. Hoe goed je jezelf ook ingedekt denkt te hebben.
    Hele super knuf!

Mijs,
    Geen bloed is goed. Geen garantie, maar goed!

Leuk weekend gehad!

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Negatief getest vanmorgen. Huilend in de auto naar het werk. Nog gedacht rechtsomkeert te gaan, maar zit hier nu toch. Anders gegarandeerd hele dag huildag thuis. Heb ik ook niks aan. Nu wat afleiding en onderdrukken van tranen de hele dag. Dit typen helpt ook niet echt qua huilonderdrukken, maar moet het toch even kwijt. Wat een drama om door de week rond testdatum te zitten, in plaats van in het weekend.
    Gisteravond wel een uur in bed gehuild, voelde het blijkbaar wel aan dat het hem niet ging worden. Hield het huilen in stand door continu alleen maar te kunnen denken: elke ochtend als ik wakker word, ontdek ik opnieuw dat de nachtmerrie nog steeds niet voorbij is. En naast me in bed een lief waar ik zo veel van houd, die zich even ellendig voelt. Nog steeds weet ik niet of het ooit goed komt voor ons. Zoals lieve vrienden om me heen allemaal lijken te krijgen wat ze willen: een kindje. En wij niet. Ik verheug me op hun kindjes, maar het voelt ook zo pijnlijk en ondraaglijk moeilijk. Dat hun levens zo wezenlijk verschillen van het mijne. Zo bang omdat ik niet weet of en wanneer het voorbij zal gaan.
    Voor mij is werken beter dan vrij zijn: denk ik er ietsje minder aan. Voor mij is slapen beter dan wakker zijn: dan denk ik er niet aan. Droom ik zelfs soms dat ik een kindje heb, of twee. En elke ochtend is het weer niet waar. En weet ik niet of het ooit zo zal zijn. Waarom elke dag sinds augustus zo'n kutleven? Terwijl dat leven feitelijk niet veranderd is, maar sinds het een probleem is gebleken om kinderen te krijgen, is het gemis immens. Ineens is dat wat ik het liefste wil de grootste bron van mijn grote angst, verdriet, wanhoop, gemis, onzekerheid.

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey lieve Mijs,

ik begrijp je gevoelens heel goed. Weer een enorme domper voor jullie. De vraag worden wij ooit papa en mama blijft ook bij mij steeds door mijn hoofd gaan. Ook ik wordt daar erg verdrietig van.
    Ik hoop dat je je er weer een beetje doorheen kunt slaan en weer vol goede moed aan de volgende poging kunt gaan beginnen. We mogen het nog niet opgeven, hoe zwaar we het er soms ook mee hebben.
    Hou je taai, en een hele dikke knuffel van mij en vriendlief.

12. Tjika

Tjika Lid

20 mei 2010
    48
    0
    0
    Winsum
    Hallo meiden,

Elmo
    De Lucrin is ivm de endo. Daardoor ook niet in eigen cyclus.

Mariska en Mijs
    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.... Dat klinkt ook zo stom, want ik weet precies hoe jullie je voelen. Dit is onze 2e poging en er zijn dagen dat ik in paniek wakker wordt. Wat als het niet lukt....Ik zou het niet weten, de eenzaamheid die ik nu al voel. Precies zoals Mijs het hierboven omschrijft. Vorige week mailde een vriendin van mij hoe met het met mij gaat. Zij krijgen hun derde kindje. Heb haar nu verteld hoe ik mij echt voelde, en heb geen reactie terug gekregen... Lopen jullie hier ook wel tegen aan? Laatst zei iemand op een verjaardag: het mooiste wat je kan overkomen is een kindje krijgen, daar zit je dan! Of je moet er niet teveel mee bezig zijn! Hoe kan dat nou, je moet steeds naar ziekenhuis, je krijgt medicijnen, punctie etc.

Groetjes Karin

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Mariska en Mijs: ook van mij een hele dikke knuffel! Telkens die hoop die vervolgens de grond ingeboord wordt als je die rottige ongi weer treft. Ik sta nog maar helemaal aan het begin van de IVF-behandelingen, maar het lijkt me een behoorlijk zwaar traject. In elk geval zwaarder dan de IUI-behandelingen die ik inmiddels achter de rug heb.

Vanmorgen zijn wij naar de informatie-ochtend over IVF geweest. Een verpleegkundige (een man met een kale kop, weet zijn naam zo niet meer, jullie kennen hem vast wel! :D) liet eerst een diashow/Powerpointpresentatie zien over IVF. Tussendoor kon je vragen stellen. Hij legde alles heel duidelijk en soms met wat humor uit.

Daarna kregen wij uitleg over het prikken. Iedereen heeft zijn eigen prikschema. Zodra ik ongesteld word (en dus de 11e IUI ook mislukt is), moet ik vanaf de 3e cyclusdag de pil slikken. Zonder stopweek moet ik die dan doorslikken tot en met 18 juli. Op 15 juli moet ik dan de eerste prik (Decapeptyl) zetten. 27 juli heb ik dan de eerste echo en dan wordt ook bepaald hoeveel Puregon ik moet prikken.
    Receptjes hebben wij ook al meegekregen.

Nu eerst maar afwachten wat die 11e IUI heeft gedaan. De pil (Microgynon) heb ik in elk geval al in huis.

14. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Wat weer een naar nieuws hier!
    Over reactie op hoe je je werkelijk voelt: zo herkenbaar! En ook al mogen wij voor de 3e x zwanger zijn, het hopeloze gevoel herken ik. Ik hoop zo dat jullie ook snel positief mogen testen! Stop je gevoelens niet weg (heb ik ook gedaan, stom!), echte vrienden zullen er voor jullie zijn!

15. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, Tjika, klopt idd, herkenbaar. Maar gelukkig stellen onze echt goede vrienden ons niet te leur, we krijgen heel veel steun van vrienden en ook van familie. Maar ik vraag er ook erg om en deel iedereen mee hoe het met me is en hoe ik me voel en wat ik van ze zou willen. Dat krijgen ze gewoon op hun bordje: deal with it. En de goede vrienden en familie doen dat en vinden het soms moelijk maar proberen het altijd. Meer collega's enzo die de impact niet snappen van wat je overkomt.

Be Happy, vond het boeiend om te lezen hoe de gestimuleerde pogingen gaan, heb zo'n idee dat ik dat ook nog wel mee 'mag' gaan maken..
    En eh, ja die kale aardige verpleegkundige die ken ik, ja, hihi.

Elmo, druk met huis?

Hier anmorgen doorgebeld dat ik nega heb getest. Moet weer bellen als ik ongesteld ben geworden. Hoop dat het snel komt: zit al op dag 34 vd cyclus. M'n vakantieplanning valt in de soep als dit zo doorgaat!
    Vandaag thuisgebleven van werk, gisteren emo, emo tranen wegduwen de hele dag op t werk. Mocht van mezelf bijkomen vandaag. Mijsman vandaag erg down, kreeg hem om 4 uur pas van de bank om de zon op te zoeken. Lekker uit eten geweest op terras in de zon. Voel me wel weer ok.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Mijs,
    Shit shit shit. Het zat er al wel in na die negatieve test maar had nog zoveel hoop (zoals bij elke poging).
    Ook hier kan het hopeloze gevoel beaamd worden..al hebben jullie daar nu natuurlijk niet zoveel aan. Heb immers twee ventjes mogen krijgen.

Inderdaad erg druk met het huis, werk en de ventjes. Sorry!

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Meiden,

Wat fijn dat je volgende maand al kunt beginnen Behappy. Hoop dat deze behandeling jullie heel wat moois gaat opleveren.

En idd herken ik ook wel de vervelende reacties van mensen die helemaal niet weten waar ze over praten en wat wij op het moment meemaken.
    Gelukkig heb ik ook wel lieve vrienden en collega´s die me wel heel erg steunen en waar ik bij terecht kan. Als er weer een poging is mislukt de lieve berichtjes die ik krijg om ons een hart onder de riem te steken doet ons goed.

Ik mag vlg week woensdag weer naar kamertje 9, ben benieuwd hoop dat deze cyclus wat sneller gaat,de vorige duurde me veel te lang.

Geniet van het heerlijke weer meiden.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wisten jullie trouwens al dat ze de boel gaan reorganiseren in het UMCG met betrekking tot de IVF/ICSI-afdeling en het lab?

Dat vertelde die verpleegkundige gisteren namelijk. Ze willen alles op 1 afdeling bij elkaar hebben.
    Ook kun je nu nog na de punctie op een computermonitor volgen wat ze in het lab doen met je eitjes, maar dat kan straks ook niet meer. Europese Richtlijnen! Alles moet hygienisch. De mensen die in het lab werken, krijgen straks ook allemaal speciale kleding aan.

Ze gaan de komende maanden de verhuisdozen al inpakken, dus niet schrikken! :D

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, die verbouwing was mij bekend, via mijn werk al voorbij zien komen ;)

20. ineke75

ineke75 Nieuw lid

23 mei 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ook hier de 1e poging mislukt...al 5 dagen voor de testdag ongesteld geworden. Zo balen!
    Nu eerst vakantie, daarna hopelijk snel voor poging 2. Heb al gebeld met de vraag ons in te plannen. Moeten we nu eerst voor een evaluatiegesprek? Wat valt er te evalueren??
    We doen gestimuleerde ivf...
    Lees hier ook weer veel teleurstellingen. Sterkte allemaal!

Deel Deze Pagina