Ik denk dat je dr. P. bedoelt. Ik pb je de naam wel even wie ik denk dat je bedoeld. Veel zijn er ook weg intussen hoor! Elmo
Hee Madwin, wat leuk dat je even om het hoekje het UMCG binnen komt kijken. Altijd fijn om ICSIsuccesverhalen mee te krijgen! Vanmorgen (vroeg!....) weer kamer 9 van binnen bekeken. Was gezellig in de wachtkamer met 2 andere stellen die donderdag ook infobijeenkomst hadden. Met 1 vrouw loop ik precies gelijk. Er zat nu rechts (vorige cyclus links, helemaal zoals het hoort) een follikel van 12mm. Dinsdag weer heen, dan is ie waarschijnlijk groot genoeg om te beginnen met prikken. Fijne zondag voor alle ICSI(wens/bijna)mama's en knuffeltjes voor de lieve ICSIwondertjes!
Nu onze behandelingen zijn begonnen heb ik gisteren op het werk aan wat meer mensen verteld dat we met vruchtbaarheidsproblemen zitten en ik voor behandelingen regelmatig naar het ziekenhuis moet. De reacties wisselden sterk! Van 'leuk!' van twee mannen (leuk?!) tot een vrouwelijke collega die zo meeleefde dat ze moest huilen. En ik maar mijn tranen op het werk niet willen laten stromen.. Pff, heftig hoor. Kwam moe en labielig thuis, terwijl ik zin heb om te beginnen en ik de laatste tijd best vrolijk ben. Zulke reacties roepen toch weer emoties op. Zometeen weer eitje kijken. Als ie groter is dan 14mm (denk ik wel) begin ik aan de gonal-f en cetrotide. Ik kom het straks wel melden! Fijne dag!
hey mijs, ja dat is altijd moeilijk zulke gesprekken vooral op het werk, je staat toch wat verder van die mensen af en dan is het toch wel iets heel intiems wat je verteld, maar dapper van je hoor, spannend hoor straks ei kijken ik lees het straks wel succes. liefs regi
Juist het meelevend vermogen van mensen van wie je dat misschien niet altijd verwacht komt hard aan (in positieve zin) vind ik. Dapper dat je het hebt verteld. En leuk...? Tjah...mannen?! Ben benieuwd wat je ei doet!
Ja Elmo klopt, van haar had ik het niet verwacht. Heb niet heel veel met haar te maken, maar ze 'moest' het wel even weten, gezien haar functie. Maar ze ging me ook omhelzen en zei dingen als: moeilijk voor je met al die zwangeren hier op het werk, ik vind het zelf zo mooi om moeder te zijn, ik heb helemaal niks aan je gemerkt. Nou ja, dat soort dingen. Dat kwam wel onverwacht. En ach ja, die mannen. Bij die ene man heb ik het maar zo gelaten, met hem heb ik niet zo'n goede 'afstemming'. Met die andere man heb ik het er wat uitgebreider over gehad. Hem uitgelegd dat niet spontaan zwanger worden, hormonen spuiten, om de dag in het ziekenhuis, pijnlijke punctie en maar afwachten en niet weten of je wens in vervulling gaat niet mijn definitie van 'leuk' is. Hij zei vervolgens dat leuk idd niet het goede woord was, hij had bedoeld dat het fijn was dat we aan kinderen wilden beginnen en als het niet spontaan lukt er van dit soort behandelingen bestaan. Helemaal prima! Nog even een 'fijn' verhaal van hem er achter aan over vrienden die 4 jaar in de MMM zaten en toen ze stopten raakte ze spontaan zwanger.... Dat bleken mensen te zijn die onverklaard verminderd vruchtbaar zijn. Hem uitgelegd dat met het zaad van mijn man ik in geen miljoen jaar spontaan zwanger raak (tenzij het ineens verbetert natuurlijk). Ach ja.... Heb zonet de traantjes maar weer even laten lopen, ze kwamen er gisteren niet uit. Ondanks Spoorloos, hihihi. Mijn ei gaat als een speer! Ik vind dat veel te spannend gezien het slechte voorbeeld van Mariska's eigenwijze ei... Hij was al 17mm! Net de eerste spuiten gezet. Vond het niet eng en ook niet pijnlijk. Wel even lastig. Pen in buik, drukken, drukken, gebeurt niks!! Moest dat uiteinde blijkbaar nog verder uittrekken. En van die Cetrotide kwam er een druppel vloeistof weer uit mijn buik na het terug trekken van de naald. Gebeld of het kwaad kon. Kon geen kwaad. Volgende keer naald na spuiten langer in buik laten zitten, kan de vloeistof even opgenomen worden. Morgen weer echo. Kus voor jullie, meelevende meiden! Hoe gaat het met Regi('s kwaaltjes) en Elmo('s mannetjes)?
Wat goed Mijs! Super dat het spuiten zo goed gaat! Ik weet niet of je het doet maar wat ook kan helpen is de naald zeg maar ingedrukt houden, anders zuigt het systeem zelf ook weer wat vloeistof op. Ik heb nooit officiele prikinstructies gehad toen...dus weet niet wat ze allemaal vertellen Probeer vertrouwen in je ei te hebben, wat ik al zei: ik heb tot 6x toe wel een punctie gehad..dus het kan wel! Ruben ligt nu onder de tafel onze hond te roepen: Guus, Guus...joehoeeeeee! Whahahahah Hier gaat het dus erg goed! Lief dat je er naar vraagt. Stijn heeft wel een minder dagje, drinkt steeds kleine beetjes, is wat hangerig maar ach...zo erg is dat niet hoor, dat sprinkhaantje bij je moeten houden
hihi elmo leuk leuk dat het zo goed gaat met je jongens. enne mijs ik heb eigenlijk geen kwaaltjes wat mij dan weer brengt bij erg onzeker en niet weten of het nou allemaal wel goed zit daar binnen maar ja zolang ik nog steeds 2 cup maten er bij heb en me boobies nog steeds erg gevoelig zijn denk ik dat het wel goed zit. maarre spannend met je ei ik heb er minder verstand van dan elmo in dit traject aangezien ik alleen icsi heb gehad maar wel heeellll veeeel succes. liefs regi
Daar ben ik weer, intensief trajectje zo'n ICSI, hihi. Na me door het sneeuwfileverkeer geploegd te hebben vanmorgen (ik woon echt erg dichtbij het UMCG, normaal 10 minuutjes rijden, maar heb er een uur over gedaan!) kon ik een half uur te laat toch met de benen wijd. Groot follikel van 20mm. Ben gebeld 's middags of uit mijn bloedwaardes blijkt dat het ei al snel wil springen (dan morgen punctie) of dat de Cetrotide goed zijn werk doet en de eisprong remt... Het laatste is blijkbaar het geval; vannacht de Pregnyl zetten en vrijdag punctie. Hoop, hoop, hoop dat ie blijft zitten!! En vertrouwen hebben in mijn ei is wel lastig, vind ik Elmo! Mijn ei springt altijd uit heel goed zichzelf en moet nu naar de Cetrotide en Pregnyl luisteren, geen idee of z'n oortjes goed zijn of wellicht heeft ie Oost-Indische kwaliteiten..... Hmmm, het blijft afwachten. Wat klinkt dat übersüss: klevend sprinkhaantje. Nog-niet-moeder-Mijs weet zelfs dat dat 'regeldagen' zijn, dat Stijn een 'sprongetje' maakt, dat hij nu 'bij mama' wil zijn en straks weer nieuwe vaardigheden onder de knie heeft als die regeldagen weer over zijn. Oei, hij groeit! Hihi. Regi, ik herken van anderen dat kwaalloos door het eerste trimester heen stappen inderdaad onzekerheid met zich meebrengt. Maar het zegt geen ene donder: vriendin van me was weeeeeken misselijk en daar bleek het al in een zeer vroeg stadium mis. Het zegt niks. Wat wel wat zegt zijn je goede echo's én: geen bloed geeft ook moed, hihi. Dan kans is hééél klein dat het alsnog mis gaat. Zouden MMM-moeders sowieso moeilijker kunnen geloven dat 'kindje krijgen' op een gegeven moment ook gewoon écht gaat gebeuren? Ik denk het...
spannend mijs ohw ik duim zo voor je da je ei nog ff lekker blijft zitten. ja ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft dat je als mmm meisje er bijna niet meer in gelooft, maar ga het nu toch welmeer geloven hihi
He lieve Mijs, Ja, je hebt helemaal gelijk denk ik hoor, over dat klevende sprinkhaantje! Daarbij poept hij eens in de 5 dagen (op zijn meest, wat normaal is bij borstvoeding) dus last van zijn darmpjes zal hij ook wel hebben. Vanavond ook bij tijden echt gillen. Flesje warm water gehad en ligt nu op papa te kleven! De eerste zwangerschap stond voor mij in het teken van verwerken. Ik vond de overgang van ongewenst kinderloos / krijgen we ooit een kindje naar: ja, we zijn zwanger en krijgen een kindje ontzettend ingewikkeld (of had ik je dat hele verhaal al verteld?). Wil je er niet nogmaals mee vermoeien... Maargoed, ja, ik was volgens mij heel anders zwanger dan de meeste zwangere. De tweede keer heb ik echt geprobeerd 100% te genieten, aardig gelukt overigens. Nu: ben een super trotse mama van mijn kroost! Heb ze ontzettend lief, knuffel ze suf, overstelp ze met kusjes en probeer er ook nog eens twee hele lieve / nette jongens van te maken Op naar een punctie met als resultaat: een prachtig ei!
Bedankt voor het duimen, Regi! Draai nog maar even een paar daagjes door . All we want is 1 pretty egglady and 1 living spermguy! Ach, die arme schat: gillen van de buikpijn! Hmm, 1 keer in de 5 dagen poep? Van z'n knieholtes tot in zijn nekje zurige gele borstvoedingspoepderrie? Hihihi. Ja, je hebt wel eens verteld dat je van de zwangerschap van Stijn onbezorgder hebt genoten, dan van die van Ruben. Ik kan me ook voorstellen dat je bij een tweede MMMbaby al weet: het kan goed gaan, ik ben al mama en word dat van een tweede ook gewoon. Net wat je zelf zegt: het lijkt zo onwerkelijk en de overgang is groot bij een eerste. Je incasseert steeds slecht nieuws en beschermt jezelf door in te calculeren dat er teleurstelling na teleurstelling kan komen. Je durft het niet te geloven, denk ik, uit zelfbescherming. Eerst maar es zien, dan geloven. En jij kon het zien toen je zwanger was van Stijn: Ruben had je om je heen.
Mijs: Je bent dubbel en dwars geslaagd hoor! Je bent een super laiverd die, heb ik ook al eerder gezegd, echt een supermummy zou zijn! Je bent zo positief....geweldig om te lezen, echt! Op naar een pretty egg!
Hey mijs, wat spannend, lees dus dat je morgen de punctie hebt. Spannend hoor. Hoop dat het bij jou wel doorgaat, zal ff flink duimendraaien. Hoop dat het je meevalt. Ben benieuwd. Hier aan het wachten op mijn ongi, zal eerdaags wel weer komen. Kunnen we weer verder.
Dank je wel, Mariska! Doe bist ook 'n laiverd, ja, Elmo! Nou die positiviteit van mij is sinds gisteravond zeer ver te zoeken. Vertrouwen in egglady gedaald tot dieptepunt. Sinds gisteren een zeurpijntje onder in de buik. Vraag me af of dat ei er nog zit. Mocht ie er nog zitten, dan punctie en dan is het helemaal de vraag of er een levend zaadje gevonden zal worden.. Bah, zou een leuke beginnen-met-baby's-maken-dag moeten zijn, maar ik vind er niks aan! Veel te veel onzekerheid en veel te spannend!
Positief blijven Mijs, ik kan me het wel voorstellen dat je daar aan denkt. maar zover is het nog niet. Ik ga voor je duimen voor een super pijnloze megaa geslaagde punctie en giga zwemmers Zet hem op Mijs, heel veel succes. Dikke knuff
Lieve Mijs, Als ik je nummer had gehad had ik je een super positieve SMS gestuurd. Nu ben je al onderweg (of zelfs al in het UMCG) en heb je hier niks meer aan. Ik duim voor je, dat doe ik wel echt!!
Nog gezien hoor meiden! Hihi! Heel erg bedankt voor de steun. Zitten in de wachtkamer.... Lang leve de m'n foontje! Ik laat het weten, straks!