Visje: Wat ontzettend fijn dat het toch, door deze methode, toch gelukt is zeg. Wat moet het een vreselijke domper geweest zijn zeg, geen zaadleiders. Nog 20 weken en dan kunnen jullie eindelijk in de ogen van jullie kindje kijken. Heel veel succes met je zwangerschap en bevalling! Ziva, Jeetje zeg, jullie zijn al even onderweg! Op naar ronde nr. 4, ik weet wel zeker dat je hier aansluiting zal vinden. Heel veel succes! Elmo
Hallo meiden, Welkom hier. Ik schrijf af en toe wat op, maar lees elke dag even mee. @ Marnat heb je al bericht van het ziekenhuis? @ Visje geniet van je zwangerschap! Ik ben maandag ongesteld geworden en ben begonnen met progynova. 30 juli heb ik een echo. Alleen hebben we 1 cryo in de vriezer. Dat word nog spannend! Had eerst het gevoel dat dat toch niks zou worden, maar mijn omgeving geeft me steeds meer hoop waardoor ik er ook wel positiever wordt. Misschien is het wel een hele goeie! Ben ook begonnen met acupunctuur. Lees er heel veel verhalen over... ,had voor het eerst sinds jaren geen pijn bij mijn menstruatie (door de endo altijd pijn). En merk dat ik er ook rustiger van word. Ik vind het heerlijk even geen hormonen waar ik bijwerkingen van heb. Mijn hele lichaam komt weer tot rust. Liefs Karin
Nee wij lopen in aug een jaar in de mmm Week 41 begint poging 2 de planing word thuis gestuurd kreeg net de brief.
Wij gaan verhuizen joepie Hier een hele gelukkige Marnat wij gaan ver huizen !!! 23 Aug word het huis op geleverd! Enige waar we op achter uit gaan is: woonkamer is kleiner, 1 slaap kamer minder, douche kleiner OP VOOR UIT: keuken groter tuin 2 aparte berging voor de wasmachine en droger. 28 juli kunnen we contract tekenen!
Huh? Dat is pas half oktober? Zit er altijd zoveel tijd tussen de behandelingen in het UMCG? Want dan zit er toch ruim 4 maanden tussen je 1e poging en je 2e poging? Jeetje..... Gefeliciteerd trouwens met je verhuizing! Blijf je in Groningen wonen? Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ben nu bijna een week Decapeptyl aan het spuiten. Behalve dat ik er naar mijn idee wat duffer van wordt (maar dat kan ook door het weer komen), heb ik gelukkig nergens last van. Ik vind die prikken wel een beetje pijnlijk trouwens. Het is net alsof die naald van die spuitjes wat bot is ofzo. Desondanks tsjak ik 'm er altijd meteen in. Dinsdagochtend moet ik naar het UMCG voor de 1e echo. Ben benieuwd of ik dan gelijk met de Puregon mag beginnen. Nog een vraagje voor de UMCG-kenners: zijn die echo-afspraken altijd standaard 's ochtends of doen ze dat ook wel 's middags?
Behappy@ als je de spuit er rustig uit trekt mis doet het dan minder pijn!! EN NIET KOUD HE,, ID keek net even wanneer 11 oktober of iets eerder de pil. geen id of dat altijd zo is. Ach zo kunnen we ons eerst richten op een huisje. volgens mij word het altijd s ochtens gedaan de echo kamer 9 als je binnen komt laatste balie rechts balie 4 Dankje meis, ja we gaan alleen naar een andere wijk waar ik geboren ben
Be Happy, dit hoeft zeker niet hoor! Misschien komt het mede door de zomerstop? Het is bij Decapeptyl algemeen bekend dat ze erg botten naalden kunnen hebben. Ik heb bij verplk. G. al eens een heel doosje omgewisseld, dat scheelde enorm! De echo afspraken zijn echt altijd in de ochtend. Een enkele keer ben je eind van de ochtend aan de beurt maar het kan niet in de middag. Heel veel succes!! Elmo
Marnat: Hoe is jullie verhaal eigenlijk? Je zegt al 12 jaar bezig maar nu net 1 ICSI achter de rug. Hebben jullie altijd het vertrouwen gehad dat het vanzelf zou lukken? Waarom dan na 12 jaar toch de MMM in? Gewoon interesse hoor. Elmo
ELMO@ je mag dat vragen hoor, ik ga even mijn verhaal ergens weg halen moment dan begrijp je het beter.
Ach, geeft ook niks. Ik werk tegenwoordig toch in Haren. Ligt op de route zeg maar . Het is gewoon een pietsie jammer dat ze het niet ook 's middags doen. Ik werk namelijk 's ochtends en ben 's middags vrij. Maar het is niet anders. Ik geloof trouwens dat de meeste ziekenhuizen alleen 's ochtends de echo's doen. Dat is in Assen namelijk ook zo. En over de zomerstop....Het UMCG heeft tegen ons gezegd dat ze GEEN zomerstop hebben? Alleen in december zijn ze een paar weken dicht (doen ze geen IVF/ICSI), omdat ze dan de broedstoven gaan schoonmaken. Ieder zijn eigen ding, maar ik zou het gewoon jammer vinden als er telkens 4 maanden tussen zou zitten.... @ Marnat: ik laat de Decapeptyl inderdaad eerst uit de koelkast op kamertemperatuur komen. Dan tsjak ik de spuit er in 1x in en spuit hem leeg. Ik voel het altijd wel. Het is niet dat ik zeg van "auw", maar prettig is het ook niet. Maar goed, de Pregnylprik vind ik dan toch nog net iets erger. Puregon vind ik nog het minst erg om te spuiten.
ik hoop al 11 jaar op een wondertje na twee jaar zijn wij bij de arts geweest die zei het kan heel lang duren wat doe je dan niets dus na een poos geoefend te hebben nog niet zwanger toen zijden we tegen elkaar laat maar het lukt toch niet dus niet meer aan gedacht enze enz dat helpt dus ook niet nu een nieuwe arts die is heel boos en heeft de boel nu versneld wij willen nu die onzekerheid kwijt hoop dus dat dat gouw duidelijk word of we kinderloos blijven of niet meer wil ik er even niet over zeggen oja ps kinderen plan je niet hoor je hebt het geluk of niet Nu 12 jaar dus
Ow, geen zomerstop?! Nou, mooi! 4 maanden tussen twee pogingen in is echt wel veel hoor, en naar mijn weten niet standaard. Marnat, Duidelijk. Wat triest zeg, dat je 10 jaar hebt gedacht dat je niet geholpen kon worden!! Goed dat je dus alsnog weer eens aan de bel hebt getrokken!
Tjee Marnat, wat een verhaal. Da's toch raar he dat zo'n arts dan niet verder kijkt. Gelukkig dat jullie nu wel behandeld kunnen worden. Jullie doen de hyperstimulatie? Of de eigen cyclus behandelingen? Ik hoop dat jullie snel weer van start mogen! Verhuizen is trouwens wel een goede afleiding, wel lekker dat je je even op wat anders kan richten. Ik ben ook blij dat ze geen zomerstop hebben in het UMCG. Volgens mij valt het met de wachtlijsten sowieso wel mee. wij konden direct na onze mislukte IUI pogingen met ICSI eigen cyclus van start. Liefs Ziva
Hey meiden, en nieuwe meiden. even weer een bericht van mij om te laten horen dat ik nog leef Heb veel afleiding op het moment en heb het druk met van alles en nog watjes. Ben blij dat we even een poging hebben overgeslagen, het heeft me wel goed gedaan. Even lekker niets. Voor de vakantie zag ik het allemaal even niet meer zitten en nu ben ik er weer helemaal klaar voor. Maar eigenlijk ga ik er al vanuit dat de laatste 6e icsi in ec al niet gaat lukken. Hoop eerlijk gezegd snel te kunnen beginnen met de hyper en daar heb ik mijn hoop nu echt liggen. Terwijl ik toch wel een beetje opzie tegen die hyper, het lijkt me best wel zwaar. maar we gaan ervoor. Moet nu nog ff wachten op mijn menstruatie en dan kan ik weer een afspraak maken.
Hallo, Ik ben nieuw hier. Weet niet of as papa's hier ook welkom zijn. Mijn naam is Erik en mijn vrouw en ik zijn net zwanger geworden van ons eerste kindje. We zijn inmiddels 3,5 jaar bezig geweest. De laatste keren in het UMCG. 6 x ICSI in eigen cyclus gedaan en de eerste ICSI in Hyper cylcus. De eerste hyper cyclus was gelijk raak. Wij hadden het gevoel dat de kansen in de Hyper cylcus beter zouden zijn, en zie hier! Ik vind het zo bijzonder dat iedereen zo sterk is. Ik merk het ook aan mijn vrouw, de trajecten zijn echt heel zwaar. Het UMCG is echt een prima ziekenhuis, met soms een paar steekjes. Maar goed dat heb je overal. Wil iedereen toch een hart onder de riem steken dat het zeker gaat lukken als je erin gelooft en zeker ook wel met de mensen van het UMCG.
Maris@ Lieverd knuf kom op dit moet hem gaan worden hoor. Ziva @ Ja wij doen de hyperstimulatie . id we zullen zien wat er deze maanden gebeurt wie weet. als we daar gaan wonen dan is het al oktober mis dan niet meer nodig! en anders gaan we er weer voor. Vanaaf weer heerlijk aan de klus hihi, als je geen moetjes hebt is zo fijn he.. ICSIpAPA@ welkom en gefeliciteerd
Dank je Marnat. Hoi Icsipappa, ten eerste gefeliciteerd met jullie kleine icsiwonder. En ten tweede, natuurlijk ben je welkom hier. Wat goed om te horen dat het eindelijk gelukt is. Dit soort verhalen geeft ons weer wat goede hoop. Zelf ga ik volgende maand met de 6e icsi in ec verder. Heb daar zelf geen hoop meer in, maar hoop ook dat de hyper ons meer gaat opleveren. Heel veels succes met de zwangerschap en met de bevalling
Mariska, Heeeeeeeel herkenbaar! Wij hebben bij Ruben die laatste (6e) ec ook gedaan "omdat het moest" zeg maar. Ik had ook alles ingezet op de hyper. Hier was het succesvol, tot 2x toe. Erik (ICSIpapa): Super gefeliciteerd met jullie eerste spruit op komst zeg! Erg leuk en bijzonder dat je de moeite neemt om de meiden hier een hart onder de riem te steken. Ik wens jullie een hele goede zwangerschap en mooie bevalling. Elmo *mama van 2 ICSI jochies*