Hey meiden bedankt voor alle knuffels. En idd Elmo, gelukkig voor ons nog niet helemaal het einde, heb nu echt mijn hoop op de hyper. Ziva, een hele fijne vakantie, geniet ervan
Het is hier sowieso vrij stil vind ik....Komkommertijd, ook in dit topic blijkbaar... (Op mijn werk is namelijk momenteel ook geen kip te doen). Over kippen gesproken, ik voel me nu net een broedkip. Vanmorgen naar het UMCG geweest voor een follikelmeting. Er zijn 15 follikels gespot. Die gaan we nu flink laten groeien. Ik moet doorgaan met het spuiten van de Decapeptyl en Puregon. Woensdag weer een follikelmeting. Ik hoop dan eigenlijk wel een beetje dat ze dan kunnen zeggen wanneer de punctie plaatsvindt. Dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoe hard en goed mijn follikels groeien... Afwachten maar weer!
Jeetje 15 eitjes, dan mag je jezelf inderdaad echt wel een broedkip noemen Spannend zeg. Hoop ook op een mooie oogst. Heb zelf vanmorgen met de secretaresse gebeld, mag volgende week maandag weer voor de fm. En Elmo, leuk om jou en je gezinnetje even in reallife te hebben gezien en gesproken. En inderdaad was die topic over humor in de mmm echt om te lachen. Heb me bescheurd en idd die rukbunker is echt lachuh
Behappy@ Goede oogt meis, mijn duimen draaien weer volop. Hier last van maagzuur normaal nooit! vanne week buikpijn en misselijk. Vandaag nergens last van.
Hey Mariska, Ja, is altijd een beetje gek he, zo'n eerste babbeltje (zeker in de supermarkt) haha Be Happy, Goed aan het broeden zeg! Voor de zekerheid vast goed gaan drinken hoor, is nooit verkeerd.
Vanmorgen weer een follikelmeting gehad. De gynaecologe heeft weer geteld (nou ja, meer geschat heb ik het idee) en ze kwam op 7 follikels rechts en 7 links. Dus mooi in evenwicht . Alles ziet er netjes uit en ze groeien goed. De grootsten zijn nu rond de 14 mm. Vrijdag moet ik weer heen voor een follikelmeting. Ik heb ook weer een nieuwe voorraad Decapeptyl moeten halen, want daar was ik inmiddels doorheen. Ik blijf maar doorspuiten, hahaha. Wel irritant trouwens. Had het er ook nog over met een mevrouw wiens dochter voor mij Kamer 9 in moest. Die kwam ik even later weer tegen bij de apotheek (De Sprong dus). De poliklinieken zijn open vanaf 08.00 uur; de apotheek is echter pas open vanaf 08.30 uur. Wij waren van mening dat de apotheek dan eigenlijk ook het beste open kan vanaf 08.00 uur. Stel, je bent om 08.00 uur aan de beurt en je staat binnen 10 minuten (wat ik nu dikwijls heb) weer buiten en je moet direct medicijnen o.i.d. hebben, dan kun je dus nog 20 minuten gaan wachten tot die apotheek open gaat. En intussen tikt de parkeermeter van de garage vrolijk verder. Maar goed, dit was een kleine irritatie van die mevrouw en mij.... Hopelijk begin volgende week de punctie als ik er van uit ga dat een follikel ongeveer 2 mm per dag groeit.
Even dit topic weer uppen... Ik ben vanmorgen weer voor een follikelmeting geweest. De follikels groeien goed. Rechts groeien er in elk geval 4 door en aan de linkerkant is het drukker. Daar groeien er 7 door. Ze zijn nu gemiddeld 15 mm groot. Maar ik moet nog even verder spuiten. Het is helaas nog niet zover...Ze zijn nog niet groot genoeg. Maandagmorgen moet ik weer heen. De gynaecologe heeft vandaag aangegeven dat we dan zeker zouden moeten weten wanneer de punctie plaats zal gaan vinden. Spannend dus! Maar het klopt dus wel wat ik hier ergens op dit forum heb gelezen. Gemiddeld genomen moet een vrouw ongeveer 14 dagen stimuleren voordat de punctie plaats zal vinden. En maandag zit ik op de 14e dag van het Puregongebruik.
Spannend behappy id klopt zat ook op 14 daggen. Hier nog geen teken van ongi, voel me goed, klein beetje misselijk bij het aan kleden verder nog niks vandaag. We merken het morgen wel.
Haastige spoed is zelden goed Be Happy! Het gaat volgens mij prima in jouw buikje, al mag het gevoelsmatig best wel een beetje opschieten denk ik. Ik hoop dat in elke follikel een mooie eicel gevonden wordt! Dat van die apotheek: tjah. Ik snap je irritatie wel hoor, maar de apotheek staat los van het zh (volgens mij). Net als het restaurant bijvoorbeeld. Je hoeft je meds ook niet per se daar op te halen. Dit kan je ook bij je eigen huisarts / apotheek doen. Handig zou het zeker wel zijn hoor, dat ben ik met je eens. Spannend! Ik blijf je volgen!
Hey Ziva, wat spannend zeg. Zal voor jeduimen. Ik moet maandagmorgen ook heen voor de fm. En ik heb het ook al gehad idd, met dat apotheekgebeuren. Maar gelukkig gaat hij al om half 9 open dus je hoeft in ieder geval niet langer dan een half uur wachten.
Goedemorgen allemaal, vanmorgen net op tijd wakker, had me verslapen Moest om 8 uur in het ziekenhuis zijn en werd om half 8 wakker. Heb er tegen gejaagd en was precies om 8 uur bij de balie Maar goed, heb de eerste fm weer gehad, gelijk een knoeperd van 17 mm. Moet morgen wel weer komen omdat de arts nog zeker wil zijn dat het geen cyste is, omdat die de vorige keer op die plek zat. Maar ze vermoed dat het gewoon een follikel is, maar ze wilde even de bloedwaarden afwachten en morgen voor de zekerheid even weer kijken. Baal wel dat het follikel aan de linkerkant zit. Heb de eerste punctie ook aan de linkerkant gehad en die deed verekte pijn, aan de rechterkant heb ik er heel weinig last van. Nou ja, zal toch wel weer moeten. Heb vanmorgen gelijk al weer de eerste spuiten gezet, en verwacht dat ik voor het weekend al wel mijn punctie zal krijgen, dus dat schiet mooi op. Even een vraagje voor diegene die ook de hyper gedaan hebben. Spuit je in de hyper ook met cetrotide en gonal/f? Of met hele andere medicatie. Heb namelijk anders nogal wat medicatie over, maar misschien kunnen ze dat in het ziekenhuis nog weer gebruiken. Zie net dat ik in mijn laatste post de namen heb verwisseld, dacht dat Ziva voor een echo moest vandaag maar dat was bE happy Sorry meid, maar hoe ging het bij jou vandaag? Weet je al wanneer je de punctie hebt?
Mariska, vanmorgen ook weer naar Kamer 9 geweest? Wij waren om 08.40 uur aan de beurt... Dus ik heb je vast niet gezien, denk ik . Vanmorgen de laatste follikelmeting gehad. Er waren nu een aantal follikels rond de 25 mm (!!) en een aantal rond de 18 mm en een paar kleinere. In totaal aan een kant 10 follikels en aan de andere kant een stuk of 6. Baarmoederslijmvlies is mooi dik. Woensdag sowieso de punctie. Vanmiddag word ik door een verpleegkundige van het ziekenhuis gebeld hoe laat de punctie zal plaatsvinden. (Moet dus de telefoon bij de hand houden.) Vanavond of aankomende nacht de Pregnyl zetten. Dat hangt er een beetje vanaf hoe laat de punctie woensdag plaatsvindt. Ik hoor dus vanmiddag ook hoe laat ik de Pregnyl moet zetten. Ik vind het allemaal reuzespannend en begin ook al een beetje zenuwachtig te worden eerlijk gezegd. Ik heb het idee dat het nu pas echt begint...! Woensdag de punctie, donderdag zenuwachtig afwachten op een telefoontje of er bevruchtingen zijn en dan vrijdag hopelijk terugplaatsing. Daarna nog 2 weken angstvallig duimendraaien.....
Hey, goed nieuws, woensdag dus de punctie. Zal flink gaan duimen draaien. Ik was om 8 uur vanmorgen al aan de beurt, maar moest nog spuiten halen bij de sprong dus daar stond ik nog tegen half negen. Misschien dat weelkaar de volgende keer treffen
Voor beide spannend zeg! Mariska, wat een knoeperd inderdaad. Ik hoop dat je bloed aangeeft dat er een super fliekel zit! Bij de hyper gebruik je andere medicatie. Even denken. Decapeptyl en ... Puregon! Ja, die twee (+ volgens mij nog 1..maar weet ik zo niet meer) ga je spuiten. Decapeptyl zijn kant en klaar spuitjes (helaas vaak botte naaldjes) en Puregon is een pen, net als de Gonal-F. Be Happy, Natuurlijk is het spannend zeg! Puncties zijn altijd spannend en wennen volgens mij nooit. Over de terugplaatsing hoef je je met de hyper wat minder zorgen te maken maar...je weet het inderdaad nooit. Goed aan het broeden dames!
Behappy@ Spannend meis benieuwdst!! Maris@ Ook spannend voor jou!! Antwoord op je vraag: cetrotide en gonal/f? Of met hele andere medicatie. ik heb alleen :decapeptyl ,puragon,pil, enpregnyl, utragestan bollen gebruikt. Verder niet, heb dus ook over maar ik ga dat straks weer gebruiken.
Ben al gebeld door het ziekenhuis. Vanavond om 21.30 uur de Pregnyl zetten en woensdag om 09.30 uur de punctie. Vriendlief moet zijn zaad om uiterlijk 09.20 uur inleveren. Dit mag hij gewoon thuis doen. Dat hebben ze liever in het ziekenhuis. Nieuw beleid (tenminste, dat zei de gynaecologe vanmorgen). Er schijnt een wachtlijst te zijn (serieus!) voor de rukbunkers in het UMCG. Daarom hebben ze liever dat als je binnen een uur in het ziekenhuis kunt zijn, je thuis gaat produceren.