oooohhhwwww maris wat een ellende meid, gelukkig dat ze het een dag op konden schuiven, positief blijven he. noddie welkom, helaas zou je bijna zeggen, ik hoop dat het je veel geluk brengt in het umcg, wij hebben ook geen klachten eigenlijk en na 2 x hyper en tp van 2 cryo`s zijn ook wij zwanger, dus het kan echt. heel veel succes meid
Regi@Voor jou komt het ook aardig dicht bij spannend hoor. Hoe verloopt het verder goed mag ik hopen?
Bedankt meiden, kon mezelf wel wat aandoen vanmorgen. Had de Pregnyl een uur voor het spuiten uit de koelkast gezet op het aanrecht, ben me gaan douchen, nog even wat tv gekeken en ben gewoon domweg op bed gegaan. Totaal niet weer aan de Pregnyl gedacht, totdat ik vanmorgen het doosje op het aanrecht zag staan en ik gelijk wel moest janken. stom stom stom. Ik wordt vanmiddag gebeld over de tijden van de punctie vrijdag en de tijdstip van het pregnyl prikken. Zal mijn kereltje ook instructies geven om mij te herinneren en zal de wekker op mijn mobiel zetten. We hopen het beste er maar van. Heb trouwens al eerder een voortijdige eisprong gehad, dus die kans zit er zo wie zo wel in. De arts zei ook dat ik me er absoluut niet druk om moest maken, dus dat doe ik dan maar niet. Tis zo wie zo elke keer wel weer spannend
Egootje....een beetje een tegenvallend resultaat bij de punctie vanochtend.... Vanmorgen dus naar het UMCG geweest voor de follikelpunctie. Ik was gelukkig niet zo zenuwachtig en heb afgelopen nacht ook goed geslapen. Dus dat scheelde alweer. Ik kwam in zo'n kamertje op zo'n gynaecologische stoel te liggen. Er waren 2 artsen en 1 verpleegkundige. Een van die artsen is een arts in opleiding en dat was toevallig mijn vaste gynaecologe. Zij moest nog leren puncties uit te voeren. Het team legde alles keurig uit. Ze zeiden steeds wat ze gingen doen. De verpleegkundige (die moest ook de buisjes vullen met de follikels) zat naast mij en hield mij in de gaten. Ze vroeg steeds hoe het met mij ging. Heel aardig team. Eerst kreeg ik een infuusnaald ingebracht in mijn elleboog. Daarna gingen ze mijn onderkant en vagina goed schoonspoelen. Raar gevoel, alsof je in je broek plast, hahaha. Toen kreeg ik verdoving ingespoten. Ik had gevraagd of ze me niet gelijk de volle mep wilden geven, omdat ik anders bang was meteen knock-out te gaan. Daar hielden ze rekening mee, temeer omdat ik niet zo groot ben. Die verdoving, soort morfine, vond ik wel lekker. Het is net alsof je aangeschoten bent. Een raar soort duizeligheid. Daarna gingen ze met die naald naar binnen en gingen ze door mijn vaginawand de follikels opzuigen. Dat is net alsof je telkens een soort stomp in je buik krijgt. Verder voelde ik wat menstruatiekrampen. Toen ze alles hadden opgezogen (een flink aantal buisjes vol) werd het naar het laboratorium gebracht. Ik vond het heel erg meevallen. Was ook erg vrolijk tijdens de punctie (vast door die morfine!). Toen werd ik naar de uitslaapkamer gebracht waar we thee en koffie en een plak ontbijtkoek kregen. Daar kregen we ook de uitslag te horen. Die viel erg tegen. Er waren slechts 5 eicellen gevonden. Nu is het afwachten of die van goede kwaliteit zijn. En moeten we hopen dat er een aantal van bevrucht worden. Eentje is op zich wel genoeg, maar we willen het liefst natuurlijk ook een paar in de vriezer hebben. Dat scheelt eerst weer een volledige IVF-behandeling. Dus duimen, hopen en bidden dat er eitjes bevrucht worden en embryo's van goede kwaliteit ontstaan! Vrijdagochtend tussen 9 en 10 uur word ik gebeld of er bevruchtingen zijn. De terugplaatsing vind dan ook diezelfde morgen nog plaats. Ik heb nu nog last van mijn onderbuik, maar het valt op zich wel mee. Als het te erg wordt, mag ik een paracetamol innemen. Vanmiddag word ik nog weer gebeld door de verpleegkundige of alles goed gaat. Voor de rest mag ik niks doen en moet ik rustig aan doen. Als ik koorts krijg of ernstige buikpijn, dan moeten we meteen het ziekenhuis bellen. Zo, een heel verhaal. Ik ga nu even wat eten en dan op de bank hangen met wat tijdschriften!
Hey Behappy, jeetje meis. Jammer dat er zo weinig zijn gescoord, nu idd maar flink hopen dat ze alle 5 bevraucht raken zodat je in ieder geval wat op de achterhand hebt. Doe maar lekker rustig aan, ik neem trouwens altijd standaard na de punctie 1gr paracetamol en ga dan vaak even een uurtje of twee op bed, dan voel ik mij weer helemaal top. Ben vaak altijd wel moe in mijn hoofd van de spanning iedere keer weer. Ik duim met je mee
Hoi meiden, Er is weer heel wat gebeurd. Ik lees altijd mee. Mariska: balen, gelukkig kan je vrijdag alsnog voor de punctie. Bey Happy: kan me voostellen dat je ontzettend teleurgesteld bent, nu duimen dat er zo veel mogelijk bevrucht worden. Zelf ben ik ontzettend zenuwachtig. Wij hebben 1 cryo in de vriezer en morgen horen we of die goed ontdooid. Ik vrees het ergste. De vorige keer hadden we 3 waarvan 1 goed was. En ondertussen ben ik alweer bezig in mijn hoofd met de volgende behandeling. Ik vind het steeds zwaarder worden. Dan is het de laatste poging.....en dan.... Je hebt steeds weer hoop, maar ook telkens is er weer de angst. Groetjes tjika
Ai Mariska! Wat zul je balen en boos zijn op jezelf! Maar komt vast goed! Suc6 vrijdag! We liggen misschien wel een verdieping boven elkaar, wordt, als dit icsiwondertje niet eerder komt. Ik wordt dan vrijdag ingeleid, op Lv3... Nodi, welkom! Ook hier geen neg ervaringen met het umcg. Regi, jij ook al zover!
Owww Mariska! Owwwww wat zal jij inderdaad gebaald en gejankt hebben zeg! Ik kan het me overigens heel goed voorstellen hoor, dat het je is gebeurd. Hier was manlief vaak de persoon die zei: moeten we jou niet nog even beulen? hahah Gelukkig komt het goed (geloof me, het komt goed!!). Ik duim in elk geval enorm! Be Happy (oke, nu even minder). Fijn dat je niet super nerveus was en dat de punctie goed te doen was! Lief zijn ze daar he! De opbrengst valt je misschien wat tegen maar stel nou he, 1 tp en 4 in de diepvries...dan heb je en super score hoor! Blijf positief, het is nog geen verloren zaak hoor! Marnat, Volgens mij vroeg jij je af hoe het zat met de behandelingen..? Eigen cyclus doe je 6x en dan heb je daarna nog 2x hyper over. 1 hyper wordt dus vervangen door 6x ec. Ow, en je schrijft steeds ISCI maar het is ICSI
Tjika (je woont vlaktbij zie ik..gisteren nog in Winsum geweest), Kan me nog zo goed voor de geest halen hoe ontzettend spannend dat is, ontdooidag! Wij hadden er van Ruben 3 over. Bij de eerste ontdooien hebben ze 2 ontdooit, 1 tp. Toen was er nog maar 1 over. Ik dacht echt, die doet het nooit! Toch hadden we de behandeling daarna weer een tp hoor! Ook voor jou geld: hou hoop! Ik duim ook voor jou! Jeetje, wat een spannende dingen hier zeg! Brrrrr (leef nog altijd ontzettend mee hoor).
Hoi Elmo, Heb het boek al besteld, ben heel erg benieuwd! Oh heb ik je misschien wel een keer gezien?? Ik vind het wel geweldig dat jullie twee mooie jongetjes hebben gekregen met deze behandelingen. De zenuwen zijn er nog. Gelukkig is manlief morgen vrij en gaan we lekker in de tuin bezig. Goeie afleiding. Nodi jij ook welkom hier! Ook wij hebben geen slechte ervaringen. Marj succes morgen!! Karin
Heb nog een vraagje krijgen jullie na de terugplaatsing ook altijd te zien dat de embryo in de baarmoeder zit?? Bij mij was dit de eerste keer wel zo, maar de laatste 2 keer niet. Mijn baarmoeder ligt ook niet goed.
Mijn ervaring is dat ze een aantal keer hebben meegekeken met de echo maar de laatste keren niet hoor. Onder het mom van, we weten hoe je bm eruit ziet en dat hij goed zit. Van zo'n keer niet kijken....ben ik zwanger geraakt van Stijn! Dus geen zorgen!
Ow, als je bedoeld dat je bm gekantelt ligt, dit is vaak zo hoor. De mijne ligt ook naar achteren gekantelt.
Hoi dames, Wou even iets delen, had vandaag m'n eerste werkdag op m'n nieuwe werk (schoonmaak in UMCG). Ben ik op m'n afdeling, eerste deur waar ik naartoe kijk: IVF/Fertiliteits Lab, haha. Had echt zoiets van, bestaat toeval dan toch! Bedankt voor het welkom heten allemaal
Nou, dan ben je straks in elk geval goed bekend (wees maar lief tegen iedereen die daar werkt hahaah)
Denk niet dat ik daar kom hoor, is ergens midden in het gebouw waar ook pathalogisch lab zit, haha. Tenminste ben niet van plan daar snel te komen . Zal inderdaad even vragen of ze wel goed op de zwemmers passen daar
Ben heel benieuwd of het eskimo'tje goed van de Noordpool is gekomen!! Duim hoor! Mariska, Jij van de schrik en ellende bekomen? Ik zei net nog tegen mijn man: Die arme Mariska he! Ja, hij vond het ook sneu maar snapte niet hoe je dat nou kon vergeten. Heb hem even herinnerd aan mijn eigen verstrooidheid (hij was altijd de persoon die dan zei: moet jij niet spuiten?!). Owwwwja, was het toen. Dus of zo dom ben jij niet...of we zijn het beide
Hey meiden, ben weer een beetje bij van de schrik van gisteren, voelde me zo ongelooflijk stom en verdrietig, en mijn vriend zei ook al, hoe heb je dat kunnen vergeten. Terwijl hij er ook niet aan gedacht heeft. Heb gisteren de tijden van de punctie voor morgen doorgekregen,de mannelijke vpk zei met nadruk dat ik gisteravond de pregnyl niet moest vergeten Nou dat gebeurt me ook geen tweede keer weer. Jeetje wat een ellende. Mijn eitje zit er nog steeds, voel hem al sinds gisteren zitten, hoopdat ie nog even lekker blijft zitten tot morgenvroeg.
Heb nog steeds niks gehoord........is dat goed of slecht??? Ben helemaal zenuwachtig! Geeft niks Mariska. Het is natuurlijk wel heel erg balen, maar het kan iedereen gebeuren. Misschien net even teveel aan je hoofd gehad.
hallo, ons eskimootje is goed ontdooid!!! Om 16.00 terugplaatsing. Had nog niks gehoord en zei al tegen mijn vriend zal ik zelf gaan bellen. Ik vroeg nog aan de laborante hoeveel cellig, maar toen zei ze moet ik er nou weer heen lopen!! Vond ik een beetje raar, zal wel druk zijn. Groetjes Karin