IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na de hyper had ik beide keren een flinke overstimulatie. De tweede keer, bij Stijn was het echt heel spannend. Moest eigenlijk openomen worden.
    Lichamelijk is de hyper een grotere aanslag maar op de een of andere manier vond ik dat makkelijker te handelen dan tussen de oortjes. Al die onzekerheden en die talloze bezoeken aan kamer 9....

Het is beide heftig, dat sowieso.

2. ziva

ziva Lid

18 jul 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjika, sterkte!

BeHappy, Dus misschien toch ICSI? Nou voor de behandeling maakt het verder niet uit en hoe meer bevruchtingen, hoe beter toch?

Elmo, lijkt me wel heftig dat je twee keer overstimulatie hebt gehad. Lijkt me geen pretje! Hoe kan dat dan? Reageerd je lichaam dan te goed op de hormonen?

Wat ik zo hier en daar begrijp is dat hyper beter te doen is dan eigen cyclus? Hoef je dan ook minder vaak naar het ziekenhuis toe dan met ec?
    Ik vind ec best zwaar, als er maar wat mis gaat is gelijk je poging voorbij en moet je weer een maand wachten. Je moet inderdaad vaak naar het ziekenhuis. Dat is zwaar, maar al die hormonen lijken me ook geen feest. Ik heb er nu bij de ec al last van. Nou gelukkig is het zover nog niet.
    Moet morgen weer naar het ziekenhuis en ik hoop dat ei groot genoeg is om geraapt te worden:D

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Marj, leuk dat je even langs komt waaien. En wil je nog even feliciteren met de kleine, gaat alles voorspoedig?

ego:
    De eerste pil is binnen, nu wachten op mijn spuitschema:)

4. ziva

ziva Lid

18 jul 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Wat is het rustig hier...:) hoe gaat het met iedereen?

Ik heb vanmorgen de punctie gehad. Ging goed gelukkig en ze hebben een eicel gevonden. Dinsagd krijg ik telefoon en hoor ik of ik een terugplaatsing krijg. Het blijft dus nog even spannend!

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Ziva, wat spannend ja weer. Viel het een beetje mee de punctie?
    Zal voor je duimen op een mooi embryootje;)

6. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Mariska: thnx! Het gaat heel goed met ons! Het lab heeft voor de 3e x een hele mooie combi gemaakt (hihi)! Ik draag mijn geluk in het umcg graag aan jullie over, alsjeblieft!

7. ziva

ziva Lid

18 jul 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slecht nieuws hier. Er heeft helaas geen bevruchting plaatsgevonden.:(

8. Tjika

Tjika Lid

20 mei 2010
    48
    0
    0
    Winsum
    Ziva, heel veel sterkte. Ik lees in je onderschrift dat dit de 4e keer is? Hoeveel keer mag je dan nog? Een dikke knuffel van mij!

Liefs Karin (Tjika)

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oh wat balen meid:( Weet precies hoe het voelt. Een hele dikke knuffel, we leven met je mee.

Fijn om te horen dat alles goed gaat Marj, ik ontvang jouw geluk maar al te graag, hoop dat het effect heeft;)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Ziva: heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij. Dat is toch je grootste angst...dat er geen bevruchting plaatsvindt. Jij doet nu toch nog in eigen cyclus? Dat is toch 6x en dan krijg je toch nog 2 keer hypergestimuleerd? Ik duim voor je dat het zover niet hoeft te komen en dat de volgende poging je echt succes mag brengen!

Over mijzelf :D:
    Ik ben zojuist gebeld door een IVF-arts van het UMCG. Ze wilden overleggen met mij of wij over willen stappen naar ICSI. Dit omdat er bij mij maar 5 eicellen zijn gevonden en daarvan maar eentje bevrucht is. Ze zien liever meer bevruchtingen.
    Ondanks dat het zaad van mijn vriend er op het eerste oog goed uitziet, vermoeden ze dat het toch wat minder bevruchtend vermogen heeft.
    Dan biedt ICSI meer kans.

Ik heb gezegd dat wij akkoord gaan met ICSI.

Toen vroeg ze of wij zo snel mogelijk weer ingepland wilden worden of dat wij liever nog even wilden wachten. Nou....plan ons maar weer in! :D

Ik mag gelijk weer met de pil beginnen en een dezer weken krijg ik een oproep / behandelschema met recepten. Ik verwacht dat wij in oktober/november aan de beurt zijn.

Spannend dus weer!

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Behappy, wat fijn dat je direct door kan met devolgende behandeling, hoop dan ook dat het voor jullie meer gaat opleveren.
    Kun je snel met de pil starten? Dan lopen we haast gelijk op denk ik. Ik ben afgelopen donderdag met de pil gestart, wacht nu ook op mijn behandelschema;)

12. Be Happy

Hoi Mariska!

Dan lopen we inderdaad gelijk op :D. Ik mag vanavond met de pil beginnen. Net als jij ben ik in afwachting van het behandelschema + recepten. Ben benieuwd wanneer wij allebei aan de beurt zijn!

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    ok, grappig ben ook benieuwd. Moet jij de pil ´s avonds slikken of doe je dat omdat je dat gewend bent. Ik slik hem namelijk ´s ochtends, heb ook niet gehoord dat ik hem ´s avonds slikken moet:(

14. Be Happy

Ik slik medicijnen e.d. altijd liever 's avonds. Krijg 's ochtends namelijk moeilijk iets door mijn keel namelijk. Ben ook een slechte ontbijter. Neem altijd Goedemorgen drinkontbijt.

Maakt dus niet uit of je de pil 's ochtends of 's avonds slikt, maar ik doe het dus liever 's avonds.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    OK, ik neem hem altijd smorgens, slik hem zo zonder water door:D
    Maar ik ben altijd wel van het ontbijten;)

16. ziva

ziva Lid

18 jul 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik krabbel langzaam weer wat op. Heeft toch even weer tijd nodig.
    Tjika, Ik Mag nu nog twee pogingen in de eigen cyclus doen en als dat niks wordt nog twee hyper. Ik hoop niet dat het zo ver komt, maar ik begin daar mijn hoop nu wel wat meer op te vestigen.

Be happy, dus het wordt ICSI. Alleen maar goed toch? De kans op bevruchting is wel groter dan bij IVF. Maar je moet best lang aan de pil dan zag ik.

Mariska, ook al gestart met de pil las ik. Vind je het spannend? Dit wordt je eerste hyper he?

17. Be Happy

Mariska: heb jij al bericht gehad van het UMCG?

Wij kregen zonet de brief. Ik moet week 40 (dat is de week van 4 oktober) beginnen met de stimulatie voor ICSI.

Het behandelschema en de recepten krijg ik nog toegestuurd.

@ Ziva: valt mee hoor :D. De vorige keer heb ik zo'n 6 weekjes de pil moeten slikken en volgens mij gebeurt dat dit keer weer.

Het klinkt misschien gek en oudwijverig ;), maar ik vind de tijd voorbij vliegen. Voor ik het goed en wel besef, moet ik die punctie weer ondergaan, hahaha. Ach, ik zie daar niet meer zo tegenop, want het is me de vorige keer reuze meegevallen. Ik ga nu met wat minder stress de behandeling in.

18. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Ziva, fijn dat het weer wat met je gaat, blijft steeds erg rot iedere keer die teleurstellingen. Ik zie er niet tegen op, ben er helemaal klaar voor, wil nu wel eens een positest, moet toch lukken;)

Hey Behappy, ik heb dezelfde brief gekregen. In week 40 begint ook mijn stimulatie.
    Dan wilden we net een midweek weg, weet iemand of ik die week ook al naar het ziekenhuis moet voor echo of dat dat betekent dat ik eerst moet beginnen met spuiten????????? Elmooooo jij kan me vast wel helpen:p

19. jeenni

jeenni Niet meer actief

Tja dames,

Ik lees dat de berichten vanaf 4 sept foetsie zijn. Maar we gaan gewoon weer verder.

Ik ben vandaag voor een gesprekje geweest bij Dr. Sluijmer. Afgelopen woensdagavond bleek ineens dat we een positieve zwangerschaps test hadden. Omdat ik al vanaf cd 21 vage roze afscheiding heb is dit weer een heel spannend moment. En dat vlak voor onze eerste IVF... Maar goed, bij de controle toch een echo gemaakt want volgens Dr. Sluijmer weet je maar nooit hoe een koe een haas vangt. Wat wij hebben gevangen is een klein donker plekje in de baarmoeder. Dit kon een vruchtje zijn, maar ook een bloedpropje. Naar mijn idee is het te vroeg nl. 4,5 week om een vruchtje te zien. Vandaag en dinsdag moet ik bloed prikken en woensdag heb ik weer een afspraak. De zenuwen gieren door mijn keel en mijn man is bijna een zenuwinzinking nabij.

PS vandaag ook te horen gekregen dat we van het UMCG akkoord hebben gekregen voor de IVF. Mocht dit niet goed aflopen dan mogen we in ieder geval hier nog voor gaan.

20. Be Happy

Wahaha, ja, dr. Sluijmer met zijn mooie opmerkingen. Ik zie helemaal voor me hoe hij dat moet hebben gezegd.

En wat fijn dat het UMCG akkoord heeft gegeven voor IVF!

Maar...ik hoop voor je dat IVF niet nodig zal zijn en dat het donkere plekje een mooi vruchtje blijkt te zijn (die ook lekker blijft zitten waar het zit!). Jij zit nu echt in spannende dagen zeg tot woensdag. Ik hoop en duim voor jou en je man dat jullie dan goed nieuws krijgen.

Deel Deze Pagina