Haha, die verwardheid zullen we maar aan de hormonen wijten. Hier net terug uit hokje negen met als resultaat 9 follikels aan de rechterkant en 7 aan de linker. Misschien nog wel iets meer. Mag woensdag weer heen voor een echo, laat deze keer tis erg druk moet er eind van de ochtend zijn. Maar dat maakt niet uit. Heb sinds gisteren continu Een drukkend gevoel in mijn beide stokjes. Moet nog twee octenden doorspuiten, heb nog net genoeg deca, zal woensdag nog wel even afwachten wat er afgesproken wordt.
Mariska: ongeveer 16 follikels! Mooi aantal. Hoe groot waren ze of hebben ze dat niet gezegd? Het gaat er volgens mij om dat er een aantal groter zijn dan 18 mm en daarna gaan ze de punctie plannen. Het aantal follikels zegt mij helaas niet zo veel meer. De vorige keer had ik er namelijk 16, waaruit er maar 5 eicellen zijn gevonden. Ik hoop dat ze dit keer meer eicellen bij mij gaan vinden. Dat drukkende gevoel in de eierstokken ken ik. Ik heb dat nu ook. De vorige keer heb ik daar ruim een week mee rondgelopen totdat eindelijk de punctie plaatsvond. Het is gewoon dat er meerdere follikels groeien en dat voel je . De vorige keer had ik dus 16 follikels en eentje was al 28 mm. Mijn eierstokken hingen helemaal en de gynaecologe vroeg zelfs of ik daar geen last van had. Ik voelde het wel (drukkend gevoel), maar echt pijnlijk vond ik het niet.
Hey Behappy. Het grote deel was een mm of 10 a 11. Het zag er goed uit zei ze. Vraag me welaf of ze idd woensdag al wel groot genoeg zijn, heb dan ook geen deca meer. Hoop wel dat ik er meer als 5 heb, maar goed dat is afwachten. Ben nu ook nog verkouden, bah, ben niet helemaal topfit. Hoop niet dat dat van invloed is. Jij alvast heel veel succes morgen
Maris@ Als je niet genoeg deca meer hebt moet je dat woensdag direct even tegen haar zeggen dan krijg je een recept mee voor nieuwe . Was bij mij ook zo. Succes morgen behappy
Vanmorgen voor de 1e follikelmeting geweest. De gynaecologe telde 24 follikels en dat vond ze een beetje teveel van het goede...Ze hoopt dat ze niet allemaal gaan doorgroeien (dat hoop ik dus ook). Donderdag moet ik weer heen. Als ze wel allemaal doorgroeien, moet mijn dosering Puregon waarschijnlijk aangepast worden.
Behappy@ Dat is idd een beetje veel van het goede! Als er maar wat moois uit voort komt meis. Eitjes niet allemaal door groeien hoor!! wel genoeg maar niet te.
Ik voel mijn buik ook behoorlijk. Ik heb trouwens liever 12 follikels met 12 eicellen dan 24 follikels met maar 5 eicellen.... Ik ga voor de zekerheid maar veel drinken. Dat schijnt te helpen bij een overstimulatie. Ik ben vrij bang voor een overstimulatie. Mijn vriend en ik (was vanmorgen trouwens alleen in het ziekenhuis) vinden het trouwens altijd nogal warm in het ziekenhuis. Jullie ook? De vorige keer werd mijn vriend bijna niet goed van die warmte in de wachtkamer (en toen was het buiten ook nogal warm, dat was vorige week). Vanmorgen kreeg ik bijna een hyperventilatie-aanval van die benauwde warmte. Ik voelde me opeens naar worden. Donderdag kleed ik me maar wat luchtiger. Mijn vriend gaat dan ook weer met me mee.
Hey Behappy, jeetjemina, ik hoop niet dat je naar een overstimulatie neigt. Hoop voor je dat ze niet allemaal doorgroeien. Kan me voorstellen dat je je buik aardig voelt. Ik had er aardig minder maar verneem mijn stokjes ook continu. En flink drinken heb ik ook al gehoord dat dat goed is. Jij moet donderdag zeker weer heen. Ik moet morgen weer heen, ben benieuwd
Ik moet inderdaad donderdagochtend weer heen. De meeste follikels van mij waren trouwens rond de 10 - 12 mm. Verder nog wat kleinere follikels.
Succes morgen maris , mis zien we mekaar. Maar meiden als je veel drinkt dan en je blaas zit vol dan drukken de eierstokken toch tegen je blaas? doet ook zeer hoor.
Meiden, ik heb vandaag aan jullie gedacht. We hadden vandaag een controle-afspraak met de gyn voor 'hoe nu verder' voor mijn mannetje. Zijn hypofyse werkt nl. niet en maakt dus niet zelf testosteron aan. We moesten bij kamer 6 zijn, zo dicht bij de beroemde 9. Vandaag was de laatste keer een bezoekje aan de poli ivm onze kinderwens. Na ruim 8 jaar daar te hebben gelopen is ons dossier gesloten (met een zeer goed resultaat). We gingen beiden weg met een 'raar' gevoel. De betrokkenheid daar, de zoveel slechte berichten die we daar hebben ontvangen, maar ook de plek waar wij maar liefst 3 maal zoveel geluk hebben gekregen... Ik moet zeggen, het deed mij heel veel. Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie ook ooit met zo'n gevoel in het UMCG mogen lopen! Wij verlaten het UMCG niet hoor, onze dochter loopt daar nog bij de oogarts, maar poli gyn is nu eerst een gesloten boek. Nogmaals, ruim 8 jaar daar geweest... Sorry, even een ego-berichtje misschien, maar wilde het graag even kwijt... Liefs...
He Marj, Ik herken dat gevoel....de laatste keer van de poli aflopen. Heel dubbel. Gelukkig met een gevulde kinderwagen!
Maja@ Ook jij mag ego s plaatsen hoor,we luisteren en lezen het ook. Kan me voor stellen dat het je wat deed om daar het af te sluiten. Met idd mooi reseltaat, hoop echt dat wij maris ik en behappy daar ook gauw een wondertje mee weg nemen. Meis geniet van je wonder, alle geluk wens ik je toe.
Marnat, ik hoop het ook voor jullie! Elmo, gek is dat, vind je niet? Wij zijn daar een kwart van ons leven geweest, best lang eigenlijk!
@ Marj: 8 jaar onder behandeling geweest bij het UMCG ivm kinderwens...Jeetje...Wat zal het vreemd zijn dat je daar nu niet meer naartoe hoeft (niet meer naar die poli in elk geval). Het moet wel een soort deel van je zijn geworden, 8 jaar vergeet je niet zomaar. Het beslaat een groot deel van je leven. @ Mariska: hoe is het gegaan vanmorgen? Moet je nog voor een 3e FM of staat de punctie voor de deur? Hoeveel follikels zijn er geteld en hoe groot zijn ze? @ mijzelf: Mijn vriend en ik gaan een stressig weekje tegemoet.... Het bedrijf waar hij bij werkt, moet flink reorganiseren en er gaan ontslagen vallen. Volgende week woensdag hoort hij of hij ook een slachtoffer wordt van die reorganisatie. En rond die tijd verwacht ik ook de punctie.....Hij heeft bij mij aangegeven dat de punctie toch echt voor gaat. Ik hoop zo dat hij bij het bedrijf mag blijven werken! Ik zit nu namelijk ook nog gedeeltelijk in de WW. Heb intussen wel werk gevonden, maar dat is tijdelijk tot en met 15 december (vervanging wegens zwangerschapsverlof). Als we beiden in de WW terechtkomen, zal dat wellicht problemen geven met onze hypotheek. Zucht, die stress kunnen we even niet gebruiken nu. Alles komt ook tegelijk, bah :x. Duimen maar dat mijn vriend zijn baan mag houden!
Hoi Marj, kan me heel goed voorstellen dat je het even van je af wilt schrijven. 8 Jaar is niet niks idd. Gelukkig heeft het jullie wel heel wat moois opgeleverd. Hey Behappy, kan me voorstellen dat je dat niet allemaal in de koude kleren gaat zitten. Wat een spanning, hoop ook voor jullie dat je man zijn baan zal behouden. Jij mag morgen weer koekeloeren zeker, heel veel succes morgen. Bij mij vandaag weer een echo gemaakt. De arts was heel tevreden. Alles ging precies volgens het boekje zei ze. De follikels groeien heel mooi samen op en zitten heel "gebroederlijk/gezusterlijk" lekker dicht bij elkaar. Verder zitten ze mooi voorin wat heel gunstig was voor de punctie. Heb nieuwe deca meegekregen en mag vrijdag weer komen voor een echo. Misschien dat we dan een punctieafspraak kunnen maken. Oja, ze waren ongeveer tussen de 11 en 14mm. Voel me goed en het doet me goed dat de artsen zo positief zijn, hoop op nog meer positivie nieuws vanuit het umcg
Mariska: dat is inderdaad goed nieuws! Waren het er nog steeds een stuk of 16 of zijn het er nu wat meer of minder? Nu maar afwachten wanneer de punctie zal plaatsvinden. Doen ze in het UMCG ook follikelmetingen in het weekend of niet? Want ik moet dus morgen weer heen en het lijkt me sterk dat ik dan een dag later (= vrijdag) weer heen zou moeten. En anders zou het dus pas maandag worden. Ik ben benieuwd of we dus aankomend weekend voor een follikelmeting naar het UMCG moeten. We zullen het morgen weten....