IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36

Dikke Vette Plet Knuffel, ben TROTS op je

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Tante Mars/Mama Mars,
    wat lief dat je even langs komt. Hoe is het bij jullie? Wat een mooie profielfoto zeg.

Voel me weer wat beter, heb soms nog wel van die vervelende pijnscheuten in mijn buik. En nu zit ik met een mond vol verdoving. Moest naar de tandarts:$ begin echt zo'n junk te worden,straks krijg ik afkickverschijnselen haha.

Hoe gaat het met jou Behappy:(

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Hee meis,

ja hier gaat het toppie :), ben mn studie aan het afronden. Kan ik eindelijk aan het werk :D haha. Wel erg druk maar goed, gelukkig zit hubbie nog steeds thuis (geluk bij een ongeluk). Dus heeft hij op het moment de meeste zorg over Faith.

Faith gaat erg snel, time flies poeh!! Word een Dame met een pittig karakter haha.

Ohhh het zit je wel mee he, ik moet volgende week ben dooodsbang :( ..

Jij gaat nu lekker op de bank ondereendekenlekkerteeveedaghouden.!

Zo Tante heeft gesproken..

Dikke Knufffffff

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Mariska, lekker rustig aan doen. En nooooot meer je zo laat opnde ochtend laten helpen!! Jij met je flauwvalaanleg! Mocht er een volgende keer komen ( hoop het niet, hoop op een buik vol baby en een vrieskist vol cryo's!), dan assertief zijn, hoor!!

Muppet, fijn om weer van je te lezen! Ik heb je gemist!
    Geweldig dat de MESA is gelukt! Hoe is het je man vergaan, de ingreep? Ik zal later even rustig fatsoenlijk op je reageren.
    Welcome back, girl! Op naar baby!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb gelukkig minder last van napijn dan na de vorige punctie. Toen had ik trouwens ook last van bloedverlies; ditmaal helemaal niks gelukkig!

Doe het vandaag nog rustig aan; ik houd mijn gewicht en temperatuur goed in de gaten. Verder drink ik goed. Want ik doe mijn best om morgen wel een verse TP te krijgen mochten er goede bevruchte eicellen zijn. Dat vind ik ook zo vreselijk spannend...Zijn er bevruchtingen en hoeveel?

Morgen wordt sowieso een spannende dag....Mijn vriend hoort morgen in een persoonlijk gesprek of hij zijn baan behoudt of niet. (Op zijn werk vindt een grote reorganisatie plaats.)

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nou Happy, morgen heb jij gewoon je tp hoor!
    Da's namelijk op mijn verjaardag en dat brengt geluk, haha.
    Succes met drinken hè.

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wat goed om te horen mama Mars. Succes met het afronden van je studie en bij de tandarts:D
    Zal je advies opvolgen.

Hey Mijs, zal je raad opvolgen en de volgende keer wil ik ook niet weer zo laat, want dit wordt iedere keer zo'n poppekast.

Fijn dat alles zo goed gaat Behappy, hoop echt dat alle bloedwaardes goed zijn morgen. Misschien zien we elkaar dan eindelijk morgen;)
    Zodra ik morgenvroeg telefoon krijg zal ik me hier even melden.

En zeehondje alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen, hoop dat je een fijne dag mag hebben.

8. Be Happy

@ Mariska: mocht er een TP zijn, dan zal die bij ons sowieso aan het eind van de ochtend/begin van de middag plaatsvinden.
    Ik moet om 10.30 uur bloed laten prikken. Dan moeten wij nog een uur wachten en om 11.30 uur moeten wij ons melden bij het IVF-Lab. Dan horen wij van de gynaecologe of de TP zal plaatsvinden of niet en hoe laat dat dan zal zijn.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hoi lieve meiden.

Hier een kleine teleurstelling helaas maar 3 blaasjes van 8mm.
    Mijn eierstokken doen aan verstoppertje, wie heeft mijn eierstokken gejat!!:D wil de gene zich nu melden!!
    We konden ze weer niet goed vinden, wel gevonden uiteindelijk hoor.
    Moet helaas dus nog even door spuiten tot aan vrijdag 22 oktober hopen dat er meer zijn en groot genoeg , daar was ze niet bang voor .
    Ga ik weg bel ik manlief dat ie nog geen vrij hoeft te nemen deze week.
    Zegt ie dan heb je niet genoeg puragon!! ik ow vanmorgen zeg je van wel! Ik was nog in ziekenhuis ik terug gevraagd of ik alsnog een recept kon krijgen , ja wel hoor.

Ik bij de apotheek in ziekenhuis recept in leveren zegt dat meisje dood leuk !! Misschien heb ik deze niet , ik slik dat meen je niet er is wat mis gegaan met de levering.
    Ik werd er benauwt van want hier bij mijn eigen moet het eerst besteld worden .
    Maar toen ik haar met een zakje zag lopen was ik op gelugt.

10. Be Happy

Jeetje, wat een tegenvaller....Had zo gehoopt dat er genoeg follikels te zien waren...Hoeveel eenheden spuit je dan? En hoef je ook niet een hogere dosis te spuiten nu? Hopelijk worden er vanaf vandaag meer follikels wakker en gaan ze lekker meegroeien zodat je er vrijdag veel meer hebt dan 3.

Ik moet morgen nieuwe doosjes Utrogestan ophalen bij de apotheek. Hopelijk is daarbij niks misgegaan met de levering, want ik heb ze toch echt nodig, vooral als ik morgen een TP heb. (Ik had hier gelukkig nog wel een doosje liggen.)

En wat goed van je dat je afgevallen bent! En dat nog wel zonder dieet. Ik neem aan dat dat te danken is aan een gezondere levensstijl? Want zomaar afvallen is natuurlijk ook niet zo goed.

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeker een tegen valler maar we gaan er voor dat ze vrijdag goed gegroeid zijn.

12. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Meiden, ik duim dat er vandaag 2 blij zijn hier!

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dank je Marj.

Ben toch enigzins teleurgesteld.
    We hebben maar 1 topembryo die krijg ik straks om kwart voor 11 terug.
    Dan zijn er nog 2 over en wordt morgen bekeken of ze ze voor tp kunnen gebruiken.
    Heb ik daar die pijnlijke punctie voor gehad:(
    Valt me smerig tegen.
    Nu maar hopen dat ik aan die ene topembryo genoeg heb;)

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Nou heb mijn emmytje opgehaald. Vroeg aan de laborant of hij er extra lijm op had gedaan:D
    De arts vertelde dat een andere ivf arts eens had gezegd dat hij tegelijkertijd een schepje had laten inbrengen zodat ie zich lekker kon ingraven:D

Ik zei dat het mij een beetje tegenviel wb de hoeveelheid embryoos. Ze zei dat de hoeveelheid niets zei en dat de embryoos die wij maakten wel heel goed zijn. Morgen kan ik bellen of die andere twee ook zijn gedeeld en of ze ingevroren worden. Hoop zo dat deze twee delen.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mariska@ Spannend meis mijn duimen draaien weer.

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dank je Marnat, jij heel veel succes as vrijdag, zal duimen dat ze flink doorgroeien;)

Nog niets van Behappy gehoord, hoop zo dat haar bloedwaardes goed zijn.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje mariska

Nee nog nis van behappy vernomen!

18. Be Happy

Ben er al! Kon niet sneller...! :D

Mariska:wat een enorme tegenvaller zeg. Maar hopelijk blijft deze lekker bij jou plakken!

Hier is alles ook niet helemaal goed trouwens....:(

Wat een toestand weer vanmorgen....

Ik begin maar met het slechte nieuws. Daarna komt het goede nieuws wel.
    Ik mag momenteel helemaal niks doen. Ik mag niet werken. Ik mag niks. Ik mag alleen maar rusten, veel drinken en naar de WC gaan om het weer uit te plassen. Waarom? Omdat ik overstimulatie blijk te hebben. Vanmorgen bloedgeprikt. Was niet goed. Mijn bloed is al stroperig en heb nu dus grote kans op trombose. Ik schrok hier dus behoorlijk van. De afgelopen dagen heb ik ook al flink gedronken (meer dan 3 liter), maar ik moet nu dus nog veel meer drinken. Ze gaan me nu goed in de gaten houden en ik moet nu om de dag naar het ziekenhuis om mijn bloed te prikken en om een echo te laten maken. Daarbij gaan ze kijken of er zich geen vocht bevindt rond mijn baarmoeder en of mijn eierstokken niet vergroot zijn. Dat was godzijdank vanochtend wel in orde. Vrijdagmorgen moet ik om 10.30 uur bloed prikken en om 11.30 uur een echo laten maken.

Ik baal natuurlijk behoorlijk dat ik nu helemaal niks mag doen. Dat is voor iemand die niet stil kan zitten helemaal niet leuk. Ik moet nu het huishouden ook helemaal uit handen geven aan mijn vriend, terwijl ik dat dus het liefste zelf doe. Ik vind het ook vervelend voor mijn collega's dat ik nu niet kan werken, want het is uitgerekend nu erg druk op kantoor. Ik moest mij ziekmelden van de arts. Ze proberen te voorkomen dat het erger wordt en dat ik opgenomen moet worden in het ziekenhuis.

Dan eindig ik nu met goed nieuws. Van de 17 eicellen zijn er maar liefst 15 (!!) bevrucht. Hartstikke goed dus. Ze hebben na onderling overleg wel 1 topembryo bij mij teruggeplaatst. Dat was namelijk ook maar de vraag of dat wel kon. Want een zwangerschap verhoogt nog eens extra de kans op ernstige overstimulatie. Ik mag dus over 2 weken testen of ik zwanger ben.

Verder zijn er van de 15 - 1 teruggeplaatste embryo = 14 embryo's 9 stuks geschikt om in te vriezen. Morgen bekijken ze dat nog eens en dan kunnen ze zien hoeveel er daadwerkelijk ingevroren kunnen worden. Ik hoop dat er toch een stuk of 7/8 overblijven in de vriezer, want dan hoef ik eerst niet weer hormonen te spuiten (mocht deze poging niet geslaagd zijn) met alle gevolgen van dien (dat zie je nu dus wel weer!). Dan kan er een cryo (ingevroren embryo) teruggeplaatst worden in een natuurlijke cyclus.

Zo, nu dus rusten, veel drinken en naar de WC.....

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jeetje Behappy wat een verhaal.
    Doe je wel rustig aan.
    Maar wat een topprestatie, ben stiekem wel wat jaloers op je hoor:) Maar niet op die overstimulatie dat lijkt me geen pretje.
    Nou maar hopen dat alles verder goed gaat.

Volgens mij zat Elmo ook tegen een overstimulatie aan en is die wel zwanger geworden toen. Spannend hoor.
    Mag jij ook 4 nov testen:(

Knuff Maris

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Ik heb al in mijn topic gereageerd.
    Hier dan even een helle dikke knuf.

Hier net tellefoon van de maatschappelijk werkster: donderdag 28 oktober afspraak om half 11.
    Ik vroeg haar of dit bij de behandeling in zat dat was zo.

Deel Deze Pagina