Hoi meiden, Super!! @ Mariska: ik begrijp je gevoel wel. We hopen allemaal op zoveel mogelijk bevruchte eitjes, je hebt er nu misschien niet zoveel aan: Er is maar 1 goeie nodig! Ik ga voor je duimen! @ Be Happy: wat een mooi resultaat, maar nu vooral goed op jezelf passen! Ook voor jou ga ik duimen! @ Marnat: SUCCES vrijdag! Liefs Karin
Lieve Mariska, Ik kan me voorstellen dat je meer had verwacht van de hyper behandeling. Het is inderdaad karig..maar wat ze daar ook zeggen: het kan genoeg zijn! Ik duim ontzettend! Dat deze blijft zitten EN dat er toch nog cryo's zijn. Sommige plaatsen 1 terug, hebben 4 cryo's en daar ondooit er geen 1 goed van. Dan heb je er ook 1. Je hebt er niks aan maar als je het van deze kant bekijkt verzacht het misschien iets. Be Happy: Ja, die voelde ik al wel aankomen! Het is echt vergelijkbaar aan mijn behandeling van Stijn! Ook overstimulatie voor de tp, wel tp gekregen, om de dag checken (moest bijna blijven...scheelde echt niks), vocht in buik, vergrote stokkies (zover was het bij mij al wel) maar....ZWANGER! Ik ben echt heel ziek geweest en heb tijdens die weken echt gedacht: zo hoeft het van mij niet, dan maar geen brusje. Natuurlijk heb ik het er voor over gehad en zou ik het zo weer doen (bij wijze van spreken) maar echt: pas heeeeeeel goed op jezelf! Maargoed, dat is je nu wel duidelijk gemaakt geloof ik. Geniet gewoon van het feit dat iemand anders je stofzuiger eens uitlaat Meiden: toi toi toi
Mariska, zoals al gezegd door Elmo, 1 kan genoeg zijn! Hopelijk heeft deze secondenlijm, werkzame duur 9 maanden. Be Happy: neem echt je rust! Ook voor jou secondenlijm.
Dank jullie wel meiden voor jullie support. De arts in het umcg zei ook het gaat om de kwaliteit en de embryoo's die jullie maken zijn erg goed, dus ik moet me daar maar aan vastklampen en idd er hoeft maar 1 goeie te zijn. Laat dit toppertje nu maar lekker innestellen.
Wahahahaha, dat is nog eens een leuke opmerking! Mijn vriend en mijn ouders moesten er ook al om lachen! Ik doe inderdaad rustig aan. Om te voorkomen dat ik toch wat doe, lig ik lekker lui op de bank in mijn pyama onder een dekbed. Met uiteraard de laptop en een voorraad drinken onder handbereik. Tot dusver gaat het wel goed gelukkig. Het enige nadeel van dat vele drinken is dat mijn eetlust wat minder is. Mijn maag zit natuurlijk telkens vol vocht. Gelukkig val ik eerder af dan dat ik aankom (dat zou een slecht teken kunnen zijn ivm mijn overstimulatie). Verder gaat het ook niet goed hier.......... Wij hebben alles tegelijk momenteel. Gisteren moest mijn vriend op gesprek komen samen met al zijn ICT-collega's...Hij is (alsmede zijn collega's) slachtoffer van de reorganisatie en dus ontslagen. Gezien zijn arbeidsverleden heeft hij recht op hooguit 5 maanden WW, dus hij moet snel wat anders zien te vinden. En ik ook, want ook ik zit nog met een aanvullende uitkering. Heb wel tijdelijk werk tot 15 december, maar daarna zit ik in het slechtste geval weer volledig in de WW. Ik solliciteer me te pletter, maar de banen liggen hier in het noorden niet voor het oprapen. Ik ontvang dagelijks via diverse sites vacatures en in het westen en zuiden van het land is er genoeg werk als ik dat zo zie.... Ik ben ook nog iemand die gauw beren op de weg zie, dus maak me al druk over wat er zou gaan gebeuren als mijn vriend (toch de hoofdkostwinner hier) niet snel genoeg ander werk vindt. Krijg al akelige visioenen dat wij ons huis moeten verkopen en (ik zwanger) op zoek moeten naar andere woonruimte. Krijg daar de kriebels van. Ik ben zo'n type die het liefst alles onder controle heeft, maar dat heb ik dus momenteel niet. Aan de andere kant: materiele zaken zijn belangrijk, maar niet het belangrijkste in ons leven. Onze allergrootste wens is een kindje en we zijn al blij als die wens in vervulling mag gaan. Verder gaat het ook niet goed met mijn 94-jarige oma. Zij is lichamelijk helemaal gezond, maar heeft heel veel vriendinnen en familieleden weg zien vallen. Ze voelt zich momenteel eenzaam en depressief. Ze wil niet meer naar buiten en heeft last van stress. Zucht...het is allemaal wat.... Ik moet ineens denken aan het onderschrift van Marnat: het is nooit zo duister of het wordt weer licht. Laat het dan maar gauw weer licht worden......
Hey Behappy, wat een rotnieuws zeg, kan me voorstellen dat je je nu al druk maakt over wat er misschien gaat komen. Maak je nu alsjeblieft nog niet te druk, misschien is het wel voor niets en komen er ineens toch leuke meevallers. Ga er lekker op uit, lekker wandelen tussen de bladeren, probeer je verstand even op nul te zetten. (heb makkelijk praten ik weet het) Kop dr veur meid
Behappy@ Een hele dikke knuf, ik weet even niet veel te zeggen .Wat een rot nieuws meis , ik hoop en duim dat het gauw weer goed komt. En idd probeer je nu niet te druk te maken ! makkelijk gezegt dan gedaan maarjij draagt nu iets heel belangrijks , en dat moet gewoon goed gaan. IDD HET IS NOOIT ZO DUISTER OF HET WORD WEL WEER LICHT .
Jullie zijn lief! Inderdaad, het leven is een grote verrassing. Je weet van tevoren nooit wat je te wachten staat. Het komt zoals het komt. Ik ben zo bezig met genoeg te drinken en die andere sores dat ik $#@!^&*>*^%$# helemaal vergeten ben het IVF-lab tussen 11.00 uur en 12.00 uur te bellen om te vragen hoeveel embryo's er in gevroren worden.....Stom! Maar goed, morgen moeten we om 11.30 uur toch voor een controle-echo heen, dus dan lopen we wel even naar die IVF-balie toe. Dan vragen we wel even hoeveel cryo's we hebben en anders weet de arts het vast ook wel die de echo doet. Zo stom, een uur geleden dacht ik nog: ik moet het ziekenhuis bellen.. Maar toen moest ik weer nodig naar de WC en daarna was ik het weer helemaal vergeten. Mariska: heb jij wel gebeld en hoeveel worden er ingevroren? Ik hoop voor jou dat alles ingevroren wordt!
Behappy@ Dompie je moet morgen toch ook om half elf bloed prikken? mis zien we me kaar 1 ik moet er om 10;20 zijn .
Klopt! Wij moeten om 10.30 uur bloedprikken op dezelfde afdeling als Kamer 9. (Mijn vriend en ik noemen het altijd de Sauna-afdeling omdat het er vaak vrij warm is.) Dat is dus voorin Poortweg 10. Ik vind het hele IVF-team reuze aardig. Dat wil ik nogmaals benadrukken! Gisteren zaten we te wachten totdat er bij mij bloed werd geprikt en toen zagen wij de verpleegkundige die ook bij mijn punctie van afgelopen maandag was. Zij zag ons ook en liep naar ons toe voor een praatje! Mijn vriend en ik konden dat erg waarderen. Verder letten ze erg goed op je. Ze houden je gezondheid nauwlettend in de gaten. Een goede zaak vind ik! Daarom snap ik ook helemaal niets van een onderzoek wat in de Elsevier staat.....Op RTV Drenthe Teletekst stond gisteren dat Elsevier een onderzoek heeft gehouden naar ziekenhuizen en de omgang met patienten. Het Scheperziekenhuis komt als een van de slechtsten uit de bus samen met o.a......het UMCG! Snap er niks van. Mijn vriend was ook al hoogst verbaasd. Misschien zijn ze niet bij het IVF-team langsgeweest?
Hey behappy, ik schrok van je bericht, SHIIIIIIIIT vergeten te bellen Heb net gebeld, dacht probeer het gewoon, namen in eerste instantie niet op, heb het via de receptie geprobeerd, dacht wat kan mij het schelen En ik kreeg een laborante ervoor, maakte mijn excuses dat ik het helemaal was vergeten. Was geen probleem. En gelukkig goed nieuws, beide embryoos hebben gedeeld en zijn ingevroren, wel een pak van mijn hart, had ik niet verwacht. In ieder geval nog twee kansen hierna. Dus ik zou gewoon nog bellen als ik jou was
maris, wat goed!!! Na deze topembryo nog 2 kansen. Hopelijk kunnen jullie ze gebruiken over een paar jaartjes voor een brusje!! Gut, wat komt alles tegelijk bij jou, BeHappy! Eerst idd maar es 't belangrijkste: hopelijk nestelt jullie grote droom zich nu heerlijk in je buik! Over dromn gesproken: ik was voor het eerst in meer dan een jaar weer gelukkig vannacht!! Ik had een fantastische droom. Ik droomde dat ik zwanger was, een week of 30 en in de stad was en de baby voelde schoppen. Kon het van de buitenkant ook zien.(beste vriendinnen afgelopen maanden bevallen, erg dichtbij, erg mooi en erg confronterend) ik besefte me op dat moment van de zwangerschap: ohhh, het leeft!! Mijn baby groeit echt in me, ik voel het, het leeft! Ik word echt moeder en het grote leed is geleden. Zo gelukkig! Wat lijkt het me heerlijk, weer gelukkig zijn. Het was heerlijk om vannacht weer eens te voelen wat het is om gelukkig te zijn. Moeilijk om dan wakker te worden. Het eerste wat ik deed toen ik wakker werd, was aan mijn buik voelen of ik echt een week of 30 zwanger was... Ik wilde niet verder slapen, ookal was t nog een uur voor de wekker, was bang de droom en het gelukkige gevoel te vergeten.
Dankjewel lieve Mijs, laten we hopen dat die mooie droom snel werkelijkheid word. Wat een mooie droom zeg. Wanneer verwacht jij je menstruatie Mijs
@ Mijs: probeer dat gelukkige positieve gevoel vast te houden. Want weet je.....soms...heel soms...komen dromen uit! Ik hoop en duim voor je dat jouw droom uit mag komen. Dat het een voorspellende droom is! Je weet het niet. Zoals ik al schreef: het leven is een grote verrassing. Wie weet wat voor een wondertje het voor jou in petto heeft! @ Mariska: HAHAHAHAHA. Sorry. Ik moet even lachen. Waren we dus alletwee in de bonen. Was ik gelukkig niet de enige die vergeten was te bellen. Ik wacht gewoon tot morgen. De cryo's die er zijn, zullen er dan (hopelijk) ook nog wel zijn. Dan hoor ik het nieuws wel live. Wel top dat je gelukkig twee cryo's achter de hand hebt! Maar...ik hoop dat ze niet uit de vriezer hoeven. Dat je over 2 weken net als ik een vetpositieve zwangerschapstest in handen hebt.
ik was zo druk met een cake bakken vanmorgen het is me helemaal doorgeschoten. Heb een kop als een zeef op het moment, heb zulke stomme acties de laatste paar dagen. Ik was vreselijk nieuwschierig en dacht ik moet het weten.haha. Thats the spirit Be happy
Vanochtend moest ik weer voor controle naar het ziekenhuis in verband met mijn overstimulatie. Eerst om 10.30 uur bloedprikken en daarna om 11.30 uur de echo. (Ik heb nog wel gekeken naar de mensen die zaten te wachten bij Kamer 9, maar volgens mij heb ik je niet zien zitten Marnat!) Om 11.00 uur zaten wij boven voor de controle-echo. De gynaecologe had ons verteld dat wij daar naartoe moesten gaan. Goed. Telkens werden er mensen omgeroepen, behalve...je raadt het al...wij. Op een gegeven moment werd er door de verpleegkundige een naam omgeroepen, maar die mensen zaten niet in de wachtkamer. Ze keek ons vragend aan. Toen hebben wij verteld dat wij om 11.30 uur een afspraak zouden hebben. Ze begreep er niks van en ging weg om een en ander uit te zoeken.....Wij dachten dat we dan wel verkeerd zouden zitten en beneden moesten zijn. Uiteindelijk kwam de gynaecologe om ons op te halen. Er werd met geen woord gerept over dat wij verkeerd zouden zitten.... De echo werd gemaakt. Ik blijk wat vocht in de omgeving van mijn maag te hebben. Dat is dus niet zo goed. Ook de bloeduitslag is nog steeds niet goed. Moet nog steeds rusten en veel drinken (zo'n 4 liter op een dag). Ik moet maandag weer voor controle naar het ziekenhuis en al naar gelang de uitslag wordt bepaald of ik weer mijn gewone dagelijkse dingen mag doen en dus ook weer mag werken! Maar gelukkig is er ook goed nieuws! Wij hebben maar liefst 8 cryo's! Zojuist ben ik gebeld door het UMCG hoe laat ik de afspraak heb maandag. Ik heb ook meteen gevraagd hoe dat zat met die verwarring vanochtend....Het bleek een fout te zijn van het IVF-secretariaat. Zij zagen mijn afspraak bij hun in de agenda staan. Maar mijn dossier hadden ze niet gekregen. Ook stond bij mijn afspraak niet de belangrijke opmerking dat het om overstimulatie gaat. Aangezien zij wisten dat ik woensdag de terugplaatsing heb gehad, begrepen ze dus niet waarom ik dan een afspraak had staan voor vandaag. En dus...hebben ze mijn afspraak gewoon maar uit de agenda gehaald! (Mijns inziens bel je voor je dat doet eerst even met de gynaecoloog, maar blijkbaar vonden die secretaresses dat niet nodig....) Nu maar weer veel drinken, rusten en naar de WC.....
Spannend Mijs, eerst nog weer 12 dagen wachten en dan mag jij weer voor de echo's. Begint het gezeul weer naar kamer 9. Jeetje Behappy, wat weer een verhaal. En dus nog steeds niet alles vlekkeloos. Valt dan toch wel veel af he, van de 15 geloof ik nog 8 cryo's, nou is dat nog veel, maar de helft is afgevallen. Wat een gebeuren ook he. Verveel je je al een beetje of ben je er ook echt ziek van?
Hoi Mariska, Ik verveel me gelukkig nog niet. Ik voel me wel schuldig naar mijn werkgever, ook al kan ik er niks aan doen dat ik dit heb. Verder voel ik me gelukkig ook niet ziek ofzo (vandaar misschien dat schuldgevoel. Is wel grappig. Ze letten wel goed op je. Ze vroegen mij hoe ik mij voelde. Ik zei dat ik me goed voelde. Toen vroegen ze nog of ik geen hoofdpijn had. Ik nogmaals: nee, gelukkig niet, ik voel me prima. Toen vroegen ze weer of ik ergens last van had. Nee, echt niet! Ik moest mijn gewicht in de gaten houden. Ik val nu af, doordat ik door dat vele drinken minder eetlust heb. Ze vonden het een goed teken dat ik afviel. Als ik aan was gekomen, dan zou dat betekenen dat de overstimulatie erger was geworden. Toen de uitwendige echo. Is uw buik altijd zo opgezet? Ik: ja. Echt? Ik: ja. Zij voelen voelen....Nee, uw buik is niet hard. Ik: ik heb er ook geen last van. En met de echo bleek alles in de buikregio goed te zijn. Er was dus alleen wat vocht onder mijn maag te zien. En dat hoort dus niet. Ik hoop zo dat maandag mijn bloed wee goed is en dat ik dan weer voorzichtig mag gaan werken.... Aankomend weekend moet ik ook nog rustig aan doen. Als ik toch klachten krijg, hebben ze mij op het hart gedrukt om toch echt te bellen, ookal is het weekend. En we hadden inderdaad 26 follikels. Daarvan waren er 17 eicellen gevonden. 15 waren er bevrucht. 1 verse TP en 8 cryo's. Dus er zijn 6 bevruchte eicellen afgevallen. Die zijn vast niet goed gedeeld. Hoe is het met jou Mariska? Voel je je goed? En Marnat, hoe is het gegaan vanmorgen? Ik hoop op goed nieuws!
Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest, hoefde niet lang te wachten!! ze vroeg of of er nog wat was ik nee niet echt alleen gevoelige buik. Dat kan gunstig zijn, dat was dus ook zo want nu zijn er 7 ei blaasjes nog klein maar 1 is 13mm . Moet nog even door met puragon tot maandag morgen en dan terug kommen om 11:20 . Dan hopen op een punctie !! die week. Nu geen probleem bij apotheek puragon was er . Gaat nog niet vlekeloos idd bij jou behappy, ik hoopte zo op goed nieuws van jou. En 8 cryo's Dat is dan weer een goede op steker.