Wat is het hier rustig.................... hoe gaat het met iedereen? Met mij gaat alles goed, geen bijzonderheden vanuit deze hoek van het Noorden
Hoi Mariska, Met mij gaat het gelukkig weer de goede kant op. De bloeduitslagen zijn beter en ik hoef eerst ook niet weer voor controle naar het ziekenhuis. Ik mag weer gewoon de dagelijkse dingen doen en weer werken, maar wel mijn rust nemen. Als ik klachten krijg, moet ik aan de bel trekken. Verder hier ook geen bijzonderheden. Wou dat ik in mijn buik kon kijken of mijn emmytje groeit en lekker blijft plakken, maar dat kan nu eenmaal niet. Was het maar volgende week; kon ik maar testen!
Hey meid, goed om te horen dat alle bloedwaardes nu goed zijn. Ik wou ook wel een gluurluikje in mijn buik om te kijken of die lekker aan het innestellen is. Het ene moment voel ik me goed en ben ik heel positief, maar merk nu dat ik sinds gisteren weer negatieve gedachten heb, in de trend van "zal toch wel weer misgaan". Probeer maar veel afleiding te zoeken om mijn gedachten even uit te schakelen.
Lieve meiden. Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest . Was blijkbaar zenuwachtig , want ik ging naar de wc en was in de diarree alles er onder , me gegoed gewassen. Belde manlief of ik wakker was, ik ja ga nu weg. Aan gekomen bij ziekenhuis , was ik direct aan de beurt. Meteen gekeken , verbaast keken we naar het scherm want er was maar 1 eitje te zien !! hoe dat kan is een raadsel. Deze was wel groot maar waar de andere zijn geen idee. Helaas woensdag weer heen en dan hopen dat het top is. 1 Eitje doen we niet aan, ik was / ben teleurgesteld. Mijn lijf fopt me goed, wie houd wie voor de gek!! Later manlief op de hoogte gebracht , schrok ook wel maar zij mocht hier niets uit komen dan gaat deze ronde over nieuw!! Ja maar ondanks dit nieuws moeten we wel proberen positief te blijven. En toen ben ik naar mijn moeder gegaan even praten en uit huilen wat wel geholpen heeft. Toen naar huis me op het huishouden gestort dat werkt ook heel goed. Nu alleen nog kattenbak verschonen , en eten maken . Manlief wou ook wel pizza ik denk dat ik dat maar doe . Waar de buikpijn weg komt weet ik ook niet. Heb een raar lijf deze keer.
Marnat, ik heb even in je eigen topic gereageerd! Ik was nog even wat vergeten te vertellen....Ze zijn soms wel wat warrig in het UMCG (maar dat waren ze bij het WZA ook, dus wat dat betreft zijn we wel wat gewend). Afgelopen vrijdag waren ze mij al vergeten in de agenda te zetten voor de gynaecologe (ivm buikecho). En vanmorgen kwam ik bij het laboratorium om bloed te laten prikken....wist niemand van mijn afspraak! :x Ik naar de balie van Gynaecologie om om opheldering te vragen. Zei de verpleegkundige: "waarom verbaast mij dat nu niet?". Met andere woorden: het komt veel vaker voor dat afspraken niet ingepland worden....Maar goed, binnen een paar minuten was het ook weer opgelost, al heb ik nog wel gevraagd of mijn echo-afspraak om 11.30 uur wel in de agenda stond. (Dat was gelukkig wel zo.)
Nog geen warig heid mee gemaakt daar !! wat een klunsen zeg! Maar gelukkig goed gekomen. Ik heb al terug gereageerd behappy.
Hahahaha, misschien is het dan vrijdag zover, want ik las dat jij om 11.10 uur een follikelmeting hebt en ik heb dan een controle-echo...... Afgelopen nacht kreeg ik rond een uur of twee opeens erge pijn in mijn linkereierstok, of althans, het gebied daar in mijn onderbuik. Het konden ook mijn darmen zijn en inderdaad, ik was flink aan de diarree. Maar de pijn ging echter niet weg. Paracetamol genomen. De buikpijn werd iets minder, maar nu trok het door in mijn onderrug en ik kon haast niet meer liggen. Vanmorgen het even aangezien, maar het ging maar niet over. Uiteindelijk toch maar het ziekenhuis gebeld en mijn klachten daar neergelegd. Ik moest ze namelijk bellen als ik klachten zou hebben in verband met mijn overstimulatie. Ik moest direct naar het ziekenhuis toe en bloed laten prikken. Tevens werd een uur later (dan was pas de bloeduitslag bekend, lekker daar een uur wachten als je je totaal niet goed voelt!) een echo gemaakt. Er werd eerst met een uitwendige echo naar mijn eierstokken gekeken. Daarna met een inwendige echo. De gynaecologe vermoedde namelijk een draaiing van de eierstok. Aangezien ik erg veel (teveel) follikels had, waren mijn eierstokken ook vergroot. Het gevolg daarvan is dat ze om hun as kunnen draaien. En dat is erg pijnlijk volgens de gynaecologe. Ze zei dat je dan over de grond zou kruipen van de pijn. En dat had ik gelukkig dus niet. Ze zei ook nog: we weten dat je geen piepert bent, maar dit had je wel gemerkt! (Vond het wel leuk te horen dat ze mij geen aanstelster vinden.) Toch werden mijn eierstokken op een draaiing gecontroleerd. Godzijdank zaten ze allebei nog zoals het hoort. (Anders zou ik geopereerd moeten worden, denk ik...) Zo op het eerste oog kon ze niks vinden en mijn bloeduitslag was gelukkig ook goed. Toch wil ze dat ik het de komende dagen nog rustig aan blijf doen. Het kan heel goed met mijn overstimulatie te maken hebben dat ik deze klachten heb. Er zouden bijvoorbeeld lege eiblaasjes in de eierstok zich gevuld kunnen hebben met bloed en dat deze uiteindelijk geknapt zijn. Dat doet ook pijn. Verder sta ik nu weer onder strenge controle van het ziekenhuis. Ik mag de komende dagen weer niet werken en moet vrijdag weer voor controle naar het ziekenhuis (om 10.00 uur bloedprikken en om 11.10 uur echo). Ik vind dit uiteraard allemaal niet leuk. Zul je zien, na al die vele ziekenhuisbezoeken, het niet lekker voelen en afwezigheid op mijn werk, word ik volgende week weer ongesteld. Als ik nu wist dat al dat gedoe uiteindelijk beloond zou worden met een kindje, dan zou ik dat niet zo erg vinden. Maar ja, voor hetzelfde geld is alles helemaal voor niks.....
Als de waardes nu gaan stijgen...kan dat een goed teken zijn! Take it easy! Mariska, Hoest met u? Mijs, ?? jij weer actiever hier of moet ik het bij Hyves en MSN houden?
Idd behappy vrijdag kan leuk worden. Morgen vraag ik wel aan de ballie of mijn afspraak er in staat, omdat ik het tel te horen kreeg. Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest, er zaten 3 eitjes 1 van 13 mm, 1 van 17mm, 1 van 21 mm. Ze gaat vanmiddag om 13:uur overleggen wat te doen!! punctie of een dag door spuiten. Daarna belt ze mij zo gauw mogelijk. Dit klinkt goed dacht ik! Ze heeft mij wel al het potje mee gegeven voor het zaad , want dat mag manlief nu thuis doen omdat we niet ver van ziekenhuis wonen. Binnen een uur maar daar is. En ik heb ook wel weer medicatie recept mee gekregen , mocht ik wel door spuiten moet ik dat vandaag nog halen. We wachten geduimt af wanneer we gebeld worden. Ze heeft al gebeld nu net Helaas nog nog door spuiten! hopen dat er dan maar top eieren uitvoort komen 10 OVER 11 Vrijdag weer komen. IK ga een slaapplaats vragen daar morgen naar maatschappelijk werkster .
Ja hoor, Elmo, hier ben ik! You can talk to me! Marnat, ben benieuwd hoe je het gesprek met maatschappelijk werk vindt, ik vond die vrouw erg aardig. En natuurlijk erg veel ervaring met MMM-mensen. Hoop voor je dat het er vrijdag een beetje goed uitziet!
Jee Behappy, wat weer een verhaal. Fijn dat je gelijk terecht kon in het umcg. Wanneer ga jij testje wagen? Hey Mijs, hoe is ie? is je ongi al geariveerd? Hey Marnat, spannend zeg, heel veel succes alvast Hey Elmo, met mij alles goed. Voel me prima, ben wel blij als het 4 november is. Weet niet of ik ga testen, ben zo bang voor weeeeeeeer een negatieve uitslag. Maar als het eenmaal zover is denk ik wel dat ik het wil weten. Weet niet wat ik ervan denken moet. Heb meeegaaaaa (*)(*), maar dat kwam gelijk al nadat ik met de Utrogestan was begonnen. Was gister al in paniek, heb mijn stripjes bolletjes overal liggen en de kat had me een volle strip uit de badkamer gejat en kon hem nergens weer vinden. Gelukkig vonden we hem weer in de krabpaal Verder heb ik geen pijntjes of klachten. Zit aldoor te broekloeren of ik misschien een innestellingsbloeding heb. Maar alleen maar witte prut, verder niks. "rustig" afwachten
Hoi Mariska! Spannend die laatste week tot aan de testdatum...Ik heb hetzelfde. De vorige keer kreeg ik twee weken na de punctie last van bruinverlies en een dag later werd ik ongesteld. Dat was dus twee dagen voordat ik kon testen. Mijn luteale fase is meestal 12/13 dagen. Dat zou dus betekenen dat ik maandag of dinsdag ongesteld zou worden. Maar we gaan er van dat de ongesteldheid wegblijft . Gezien mijn luteale fase wil ik zondag een testje wagen. Als ik durf... Hier geen bijzondere klachten. Ik voel me gelukkig een stuk beter dan gisteren. Wat dat nu weer was? Gisteravond had ik trouwens het gevoel dat ik elk moment heftig ongesteld zou worden. Zo'n raar ongigevoel. Verder af en toe last van mijn borsten. Maar goed, die klachten kunnen net zo goed een voorbode zijn van een menstruatie. Hahahaha, wat een kat! Jouw stripje Utrogestan jatten en het vervolgens ook nog in de krabpaal verstoppen. Die van mij zouden er gewoon mee door het hele huis gaan tikken, maar het niet meenemen. Wat jouw kat er dan mee van plan was? Ik hoop voor jou dat je kat een voorspellende gave heeft. Dat het beest zoiets heeft van: "dat spul heb jij niet meer nodig, want je bent zwanger!"
Haha, wie weet daar had ik nog niet eens aan gedacht. Onze kat moet wat in haar bek hebben, dan heeft ze weer een pakje zakdoeken of een blad van mijn plant, zelfs kwam ze een keer met een inlegkruis de kamer binnen, stel je voor dat je net visite hebt btw het was geen gebruikte hoor haha. Heb ook af en toe wat steekjes in mijn buik, vanmorgen had ik geen zin aan brood nam een bisquitje brrrr alleen de gedachte al. En nu had ik zin aan een broodje kaas met mosterd en augurk Maar goed ik ben een erge lekker bek en vind augurken zo wie zo wel lekker. Probeer mezelf niet gek te maken, heb ik vaker gedaan en liep steeds uit op teleurstellingen. Ik wacht zo wie zo tot donderdag met testen, zoe niet de eerste keer zijn dat ik 2 dagen na mijn testdag ongi wordt. Mocht ik 4 november nog niet ongi zijn dan waag ik het erop.
Owwww...ik krijg echt weer dat gevoel van die ww als ik jullie verhalen zo lees. Wat is dat vreselijk he, vooral die tweede week. Je kan nu toch helemaal niet meer van je "normale" LF op aan? Ik heb altijd begrepen dat de hormonen je HELE cyclus overnemen. Hahaha, de kat die er met de mutsenballen vandoor ging! Onze hond heeft al heel wat tubes Bephanten opgegeten..tuttebol.
Ik weet het niet, maar het is wel toevallig dat ik in een gewone cyclus een LF heb van 12/13 dagen, in mijn IUI-cyclussen ook en tijdens mijn vorige IVF-behandeling ook....Vandaar dat ik er nu ook maar weer vanuit ga dat mijn luteale fase wel weer 12/13 dagen zal zijn.
Dan zal het idd w.s. wel zo zijn. Ik heb hier nooit op gelet dus heb er verder ook geen ervaring mee. Ik hoorde wel altijd van de IVF artsen dat je niet voor je testdatum overtijd kon zijn...omdat die testdatum die je van hun krijgt 100% zou kloppen. Vandaar mijn twijfel over de "normale" cyclus.
Ach, het allerbelangrijkste is gewoon dat de ongewenste rode visite mij overslaat volgende week , dus dat ik helemaal geen luteale fase heb.....en de ongesteldheid dus lekker 9 maandjes wegblijft.....
Nou! Dat dacht ik toch. Ik hoop dat je heeeeeeeeel lang overtijd zult zijn. Tot de 40 wk dan..tegen die tijd ben je bloednieuwsgierig
He Behhappy, hoe is ie? Even een vraagje aan jou. Heb jij ook een formulier thuis gekregen voor het ondertekenen van een formulier dat het umcg jouw embryo's invriest. Ik vind het een beetje vreemd, want die formulieren hebben we allemaal na de punctie in moeten vullen en inleveren. Dus snap het niet helemaal. Hey Elmo, ook een vraagje aan jouw. Toen jij de tp van Ruben hebt gehad, had jij ook last van kwaaltjes of iets dergelijks? Had je een gevoel dat het wel eens raak kon zijn, of was je verbaasd door de positest. ben ff nieuwschierig hoe dat gegaan is bij jouw. Wanneer heb je trouwens toen getest?