IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, ik heb niet zo'n formulier ontvangen. Na de punctie hebben wij wel een formulier moeten invullen en ondertekenen. Dat ging inderdaad over het invriezen van de embryo's.

Wanneer heb jij dit formulier ontvangen dan?

Anders bel even naar het UMCG en dan geef je aan dat je na de punctie al zo'n formulier hebt ingevuld. Misschien zijn ze je formulier kwijtgeraakt ofzo?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest.
    Moest heel lang wachten ze liepen uit!!
    Eindelijk aan de beurt hebben we gelijk gekeken h=oe het er voor stond.
    Er waren er nog steeds drie maar ook een kleintje, 1 van 20 mm 1 van 22mm 1 14 mm.
    Morgen vroeg nog 1 keer spuiten !! en jaa morgen word ik gebeld hoe laat ik de pregnyl moet spuiten , dan maandag de punctie !!
    we kunnen verder heerlijk.
    Ik weet ook waar de pijn aan mijn been aan de rechte kant vandaan komt , door de eitjes de dikste 2 zitten daar .
    Ik moet kalm aan doen mag niet meer fietsen en ver lopen.
    Ben dan ook op bed gegaan naar ik thuis kwam , ben om half 4 weer waker geworden.
    heerlijk had het ook nodig.
    Manlief ook meteen gebeld zodat die vrij kan vragen.

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    spannend Marnat, heel veel succes as maandag.;)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Omdat ik 2x een vroege mk heb gehad hebben we niet meer voor de testdatum getest. Ik had twee keer een positieve test maar mijn bloedtest zei al dat het een mk ging worden, hCG was echt te laag voor een goede zwangerschap.
    Dus, niet meer thuis getest en gewacht op de bloedtest (toen nog standaard). Toen dr. De B. belde met het goede nieuws heb ik alsnog getest natuurlijk. Daarna meteen de auto in, opweg naar mijn ouders.
    Hoe ik me voelde? Lastig hoor. Ik wist nooit zo goed of het van de meds kwam of van een zwangerschap.
    Ik had geen overduidelijke kwaaltjes, dat niet. Mijn man wist alle drie de keren dat ik zwanger was. Helaas waren die 2x van korte duur.
    Met Stijn was alles anders. Toen had ik controles i.v.m. de overstimulatie al vanaf de tp. Ze hebben toen een bloedtest gedaan omdat ze toch bloed moesten hebben en om te kunnen zien of het risico omhoog ging. Dat was dus zo! Ik was zwanger!

Hm.... gelukkig heb ik alles bijgehouden in dagboekjes (nu niet bij de hand) want wat vergeet je snel zeg.
    Ruben wordt donderdag 3 jaar, kan je nagaan hoe lang het ook eigenlijk al geleden is, dat testmoment.

Sorry voor het lange verhaal...

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Elmo, geeft niets hoor. Wist ook niet dat je twee mk´s hebt gehad. Wat heftig zeg dat je dat ook nog voor de kiezen kreeg.
    Grappig dat je man gelijk door had dat je zwanger was. Vernam hij dat aan je, of hoe ging dat?
    Tja, jullie kleine ventje wordt zo storig aan een stoere kerel. Wat vliegt de tijd.
    Moet zeggen dat ik ook vind dat de tijd wel heel snel gaat. In februari starten we dan eindelijk met de icsi ec en nu maanden later zijn we nog steeds bezig. Had eigenlijk stiekem verwacht dat ik tegen deze tijd wel zwanger zou zijn:)

Heb sinds vanavond soms wat steekjes in de buurt van mijn schede wat ik meestal ook een paar dagen heb voor mijn menstruatie zich aandient. Heb er eigenlijk niet zo'n goed gevoel bij, ben bang dat het weer een negatieve test wordt donderdag:(
    Wil niet pessimistisch doen of negatief overkomen. Maar ken mijn lichaam nu onderhand wel aardig goed.

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

komt goed ik mag van manlief niet veel doen moet om de eitjes denken.
    Hij helpt morgen mij mee met het huis houden zolief.
    Heb vanmiddag ook van half1 tot half4 geslapen heerlijk.

Maandag kan manlief alleen vrij krijgen voor de punctie en daarna moet ie weer aan het werk het is kort dag vandaar.
    Maar mijn moeder komt hier op mij passen .

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik moet vanavond om half elf de pregnyl spuiten ! en maandag om half tien de punctie . Manlief moet het zaad thuis prodiseren omdat wij vlak bij wonen.
    Ik moet nuchter blijven om flauw vallen en misselijkheid te voor komen.

8. Be Happy

Marnat, heel veel succes maandag en....ik hoop dat je mij snel mag volgen....

Mijn vriend en ik houden nog een slag om de arm, vooral met het verhaal van Elmo in ons achterhoofd. Want het kan nog mis gaan. Maar aan de andere kant: het kan na de officiele testdatum ook nog mis gaan. De eerste zwangere weken na een IVF/ICSI-behandeling zijn sowieso risicovol. Mijn vriend is pas blij als we op de officiele testdatum a.s. donderdag 4 november een mooie test in handen hebben. En hij heeft natuurlijk gelijk. (Moet er wel bij zeggen dat we woensdag weer gaan testen, omdat ik donderdag moet werken. Woensdag ben ik vrij en dan kunnen we dus de uitslag van de test in alle rust verwerken.....)

Vanochtend heb ik een test gedaan. Ik moest en zou. Ik kon niet anders. Ik kon mezelf niet tegenhouden....

15 dagen na Pregnyl 5000.
    13 dagen na de punctie.
    11 dagen na de terugplaatsing.

En dit is het resultaat......:$

Ik koop morgen zo'n CB met indicator (zo een die aangeeft van zwanger/niet zwanger) en een DA eigen merk test. En dan dus woensdag weer testen.

Maar mag ik een heel klein beetje hoop hebben? Nogmaals, ik blijf wel nuchter hoor. Maar ik heb nog nooit zo'n mooie tweede streep gehad.
    Spannend dit!

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Waaaaaah. beHappy! Wat een dikke vette streep! Zo een heb ik nog nooit gehad! Dat kan geen Pregnyl meer zijn, alleen maar zwangerrrrrr!

Lieve lieve Maris, ik wil dat jij ook zo'n mooie test krijgt komende week!

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Dat ziet er heel goed uit meis onze duimen draaien door!!

We gaan er voor meis, ik ben aardig rustig!
    Hou jij je ook rustig aub ik gun het je vanharte dat weet je knuf voor juli beide.

Wij gaan er voor maandag!!

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wauw behappy, ik ben jaloers.......;) Wat een mooie test, dat moet wel goed gaan komen.
    Super meis.

Ego:
    weet niet wat ik heb, voel me depri. huil mezelf al twee avonden in slaap. Voel me ellendig en alleen.'
    Iedereen om me heen is gelukkig en ik zit in een diepe dal.
    Testen wil ik ook niet meer, vind op dit moment alles zinloos, wordt toch weer ongesteld.
    Sorry voor mijn zwaarmoedigheid.
    Word gek van iedereen die zegt kom op meis gaat wel goed. Ben nog nooit zo bang geweest als de laatste tijd om kinderloos te blijven.
    Ik weet het even niet meer.
    Voel me zwaar verdrietig en mijn altijd possitieve vriend kan ik op het moment ook wel schieten.
    Vind mij negatief en ik hem zwaar positief. Moet het even van mijn af schrijven hier.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mariska@ Een opbeurend woord word je gek van zeg je, dan zeg ik daar niks op.
    Maar je denkt niet negatief dat is je verdriet ! Zegt mijn maatschaperlijkwerkster
    Je verdriet zit heel diep meis knuf.
    Lees mijn onderschrift !!

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Lieve Mariska,
    Ik herken je, ik ben ook zo. Het komt en gaat in periodes, die zwaarmoedigheid en dat grote verdriet waardoor je overmand wordt . Logisch ook dat het nu gebeurt, na de tp waarbij het echt hoop en vrees is. Kuttijd, geen ander woord voor. Je bent niet te negatief. Je bui gaat vanzelf over, vertrouw er op dat je anders zult voelen. Met een baby in je armen of met een kuttijd die overgaat in nog langer onzeker zijn over je toekomst... Maar ook in dat laatste geval gaat deze nare bui, al dat huilen voorbij. Wees niet te streng voor jezelf, je mag bang zijn en je mag huilen huilen huilen. Wees alleen niet bang dat hoe je je nu voelt zo blijft. Het gaat voorbij en dan is het leven minder zwaar dan hoe je je nu voelt. Wat Marnat zegt, het wordt echt weer een keertje licht. Oké dan, misschien slechts op schemerlampjessterkte, maar lichter dan nu!
    Hele dikke knuffel!!

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt lieve meiden.
    Ik voelde me zo goed, ook na de vakantie en even een maandje rust.
    Maar ben keihard naar beneden gedonderd de afgelopen paar dagen.
    Ik denk dat ik ook maar eens een afspraak moet maken met de mtsch.werkster. Misschien ga ik me daar wat beter bij voelen.
    Bedankt voor jullie lieve woorden.

En ik ben echt heel blij voor je Behappy hoor, hoop dt ik je mag volgen.
    Hoe voel je je meid.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Be Happy!
    Nou, jij bent nou vast en zeker happy zeg :D
    Ik had bij jou sowieso wel een positieve test verwacht, omdat je waardes weer stijgen (zeker niet kelderen). Het is heel vervelend voor je gezondheid maar een zeer gunstig teken voor een zwangerschap. Overstimulatie hoeft garrandeert geen zwangerschap...maar t is wel gunstig :D :D
    Alvast van harte gefeliciteerd!

Mariska,
    Zoooo herkenbaar. Opbeuren is denk ik ook niet van toepassing als je je zo voelt. Misschien scheelt het als ik zeg dat ik denk dat deze gevoelens "normaal" zijn en er in elk geval bij horen.
    Het kan toch ook niet zo zijn dat je al deze ellende ondergaat met een grote glimlach?! Natuurlijk ben je doodnerveus, bloedzenuwachtig en enorm onzeker over je toekomst.
    Het is niet niks. De uitslag van elke behandeling is zo belangrijk voor hoe je de rest van je leven in kan / mag / moet vullen.
    Dikke knuffel!! Duim voor je!

16. Be Happy

Dankjulliewel. En ik hoop, bid en duim dat jullie allemaal gauw mogen volgen!

Ik ben momenteel gauw moe. Heb af en toe last van mijn buik en vanmorgen werd ik wakker met een bonkend hoofd (hoofdpijn). Weet niet of dit allemaal zwangerschapsklachten zijn. Wellicht hoort dit erbij.

Wij gaan woensdag dus samen testen. Als die ook positief is, dan...tja....:D Dan moet ik er blijkbaar aan geloven.

Zaterdag gaan wij dan bij onze familie langs om het te vertellen. Iedereen weet namelijk dat wij bezig zijn in de MMM. Mijn vriend kan dan waarschijnlijk zijn nieuwe auto ophalen, dus onder het mom van "we komen even de nieuwe auto laten zien" gaan we dan bij iedereen langs. Zo is er toch een beetje een verrassingseffect.

@ Mariska: gewoon lekker van je afschrijven hier. Het is inderdaad lastig. Niemand kan je zeggen of je ooit kinderen zult krijgen. Maar toch...probeer erin te blijven geloven. Ik ben een rasechte pessimist (vraag maar aan mijn vriend; die wordt soms gek van me) en toch...toch is het (naar alle waarschijnlijkheid) mij ook overkomen!
    Zolang als de artsen er nog in geloven, nog mogelijkheden voor je zien, moet je niet opgeven. Tuurlijk mag je af en toe verdriet hebben. Maar geef alsjeblieft niet op. Probeer moed te houden. Dikke knuffel van mij!

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    #1477 mariska165, 1 nov 2010
    Laatst bewerkt: 1 nov 2010
    Nou meiden, ik dacht vanmorgen moet maar een test doen, dan kan ik verder met het verwerken van de definitieve negatieve uitslag.

De foto is van mijn mobieltje en niet scherp, maar oordeel zelf :$

Bekijk bijlage 105088

Officiele testdatum is dus donderdag, heb dus te vroeg getest net als Behappy.

Heb vanmorgen eerst Mijs uit bed gesmst. Sorry nog daarvoor Mijs. Moest weten of jij zag wat ik zag. Ben voorzichtig heeeeeeel blij, heb dit van alle kleurloze uitslagen nog niet eerder beleefd.
    Doe woensdag nog weer zo´n kruidvat test en donderdag mijn CB die al tijden in de kast ligt te wachten voor misschien wel dit moment.

18. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Mariska en Be Happy!!!!!! Ik word gelukkig van deze foto's!!!!!!! Juli-babies uit het UMCG zijn erg mooi hoor, weet er alles van (ook al kwam ze uiteindelijk pas in augustus!).
    Oh, ik voel weer helemaal wat ik vorig jaar mocht voelen. Ook idd paar dagen eerder getest etc. SUPER MEIDEN!!!!! Alvast een kleine virtuele felicitatie van mij!!!!!

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Marj,

dank je wel hoor, kan het niet geloven. Ben echt zo ondersteboven, heb eerst lopen huilen vanmorgen.Doe niets anders de laatste dagen. Ben ontzettend emotioneel.
    Van mijn lief moet ik wachten tot de testuitslag van donderdag, hij is voorzichtig blij. Maar wil echt wachten op de test van donderdag wil hij het echt geloven.
    Dus nog even wachten, ben vol goede moed.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Even illegaal vanaf het werk:

WAUWWWWWWWWWWWWWWW

Deel Deze Pagina