IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Marnat.....twee emmy's in je buik.....Spannend!

Onze duimen draaien voor een mooie positieve test over twee weken!

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Tjee Marnat, hoop dat er in ieder geval 1 blijft plakken. Twee zou helemaal mooi zijn :D
    Succes met de wachtweken, hou je taai.

Zal het vanavond even proberen Behappy ben nu weer illegaal aan het internetten op het werk :)

3. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Super, Marnat! Hopelijk hebben ze goede zuignapjes!
    Waarom krijg je er 2 teruggeplaatst? UMCG heeft meestal het beleid om maar 1 terug te plaatsen.

En BeHappy ook zo'n mooie positieve cb! Geweldig.

Ik word alleen zelf een beetje sippig door zoveel moois bij anderen... :(
    Vandaag nog heel aardig naar echofoto's van collega gekeken....
    Ikke ook, ikke ook!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, Mijs, dit is altijd de keerzijde van het oh zo leuke lotgenotencontact. Je mag het er echt wel moeilijk mee hebben hoor. Je gunt het een ander, maar jezelf ook!

Mariska,
    Wat zeiden ze in het zh? Wat super zeg, dat je nu kan uitkijken naar die eerste echo. Die is zoooo mooi!

Marnat,
    2 stuks, super!

Volgens mij is het zo dat als ze niet goed genoeg zijn om in te vriezen maar wel goed, ze er 2 terugplaatsen.
    Ook ligt het aan je leeftijd en het aantal pogingen wat je nog hebt gehad. Je eigen wensen tellen ook nog mee (dacht ik).

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kan ik me goed voorstellen hoor! Wat Elmo zegt: je gunt het een ander, maar jezelf net even wat meer!

Ik zie dat je ICSI in eigen cyclus hebt gedaan? En dat je nu even pauze hebt? Ga je daarna verder met ICSI in eigen cyclus of stap je dan over naar hypergestimuleerde ICSI?

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mijs @ Er zijn twee terug geplaatst vanwege mijn leeftijd!!
    En wij daar ook voor gekozen hebben.
    1 plaatsen ze als je jong bent.

7. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, was ook 1 van mijn redenen om in de zomer even wat afstand te nemen van zp. Ik heb veel steun aan anderen. Maar net als in het dagelijks leven is het pijnlijk als anderen zwanger raken, maar ook hier voelt dat voor mij pijnlijk. Steeds de afweging: doet het me met name pijn om mee te leven met anderen, of levert het me vooral wat op om met anderen mee te leven en anderen met mij. Het wisselt. Nu neigt het weer naar au...

Dank je Marnat, voor je uitleg over 2 embryo's bij jullie. Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag?

BeHappy, zal even mijn onderschrift aanpassen. We zijn nu bezig met de 6e en laatste eigen cycluspoging. Morgen weer follikelmeting.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

6e en laatste...dat klinkt goed :D

*jaja...snap hoe je het bedoelt*

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, wij gaan deze eigen cycluspoging voor een drieling, haha. In één keer klaar. Hup, splitsen embryootje!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ohja, jij wil er 3 :D
    Nou, het kan...dusse...go go go

11. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    whaha, drieling in eigen cyclus?
    k zal es even informeren in t UMCG hoe vaak dat is gebeurd....

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er zijn uitzonderingen waarbij er 2 eicellen rijpen, dus theoretisch moet het kunnen.
    Een arts heeft een keer verteld van een verhaal van een 3-ling (twee teruggeplaatst)...dat was wel even slikken (voor iedereen in de kamer).
    Bij eigen cyclus lijkt het mij heeeeeel sterk.

13. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hoi allemaal, ik hoor binnenkort ook op dit forum. Wij gaan meedoen met dat onderzoek naar meerlingen bij umcg en we hebben het lootje ivf 'eigen cyclus' getrokken. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind, denk ergens dat ik bij de normale vorm van ivf sneller zwanger zou gaan worden? Ik moet deze cyclus wachten en dan wordt de volgende cyclus de eerste ronde voor ons, na een paar jaar zelf proberen.
    Mooi dat deze mogelijkheid bestaat, maar klote dat het zo moet, ik moet daar nog echt aan wennen, mijn vriend sperma 'produceren' in een hokje, ik mezelf hormonen spuiten, ik ben blij met de kans maar vind het ook moeilijk allemaal.
    Moet je eigenlijk tijdens de behandeling ivf eigen cyclus condooms gebruiken?

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mijs@ De 6 de al weer ik hoop en duim me rot dat het bij jouw ook eens raak gaat meis.
    Ik weet hoe je je voelt meis knuf!!

Ik ben 38 jaar en manlief 37 jaar.

Jantienn@ Heel veel succes meis met zwanger worden.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey, welkom hier (helaas).
    Een onderzoek naar meerlingen en je gaat eigen cyclus doen..typisch ;)
    Tjah, de kansen liggen gevoelsmatig hoger bij de hyperstimulatie maar als je nagaat dat je in eigen cyclus 6x kans hebt...zal het er om spannen denk ik.
    Condooms gebruiken? Waarom?
    Heel veel succes!
    Elmo

16. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Ach ja, die condooms, dat is ook onzin natuurlijk, door die hormoonspuiten houden ze toch de eisprong tegen en plannen ze die met weer een andere spuit.
    Met 'eigen cyclus'' heb je steeds maar 1 eitje die ze te pakken moeten krijgen en maar 1 kans dat deze goed bevrucht wordt, dat gaat natuurlijk wel eens mis... Met gewone ivf is de kans groter dat er een embryo teruggeplaatst kan worden een aantal maanden, maar ja, misschien is dat idd gevoelsmatig...?
    Eerst nog even zelf proberen, mijn vriend gaat zondagmorgen op zakenreis, dat is op dat 11, waarop ik meestal positieve ovulatietest heb... dus eigenlijk moet ie een dagje later weg, maar ja.... de kans dat het nu ineens wel gaat lukken is natuurlijk klein, maar de hoop blijft.

Hoe vinden jullie het umcg? En vinden jullie de behandelingen zwaar? Het wachten lijkt me het zwaarst...

17. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Vanaf 36 jr plaatsen ze, in overleg met je, 2 terug. Heb ik vorig jaar ook gehad.
    Mijs, blijf moed houden! Kan mij voorstellen dat je nu denkt
    shit, mijn kans is nu kleiner dat het bij mij lukt (zo heb ik ook gedacht). Een knuffel voor je!

18. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank je wel, Marj.

19. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Jantienn,
    Eigen cyclus vind ik lichamelijk echt heel goed te doen (hoewel ik seksen voor 'n kind wel prefereer, hihi...).
    Inderdaad het wachten en de teleurstellingen als het niet lukt zijn het zwaarst.
    Bij eigen cyclus zijn de kansen per keer inderdaad lager dan bij 1 hyper (daarom staan 6 eigen cyclusbehandelingen ook voor 1 hyper), maar als het lukt heb je wel lichamelijk een veel minder zware behandeling met minder risico voor je lijf dan bij de hyper.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

...en toen was het zomaar 4 november!

Jullie grote testdag, een ander vriendinnetje begint vandaag weer aan een nieuwe poging en mijn grote kleine kanjer verjaart alweer!

Jammer dat het weer zo eng is!

Deel Deze Pagina