IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Mijs, even een hele dikke digiknuff voor jou. Kan me voorstellen dat je hier wat down van wordt. Zou ik ook geweest zijn.
    Was ook zo van slag dat Behappy al getest had en dat leek heel gunstig. Gun het haar van harte, maar was zo jaloers. Dacht zelf dat het natuurlijk dan bij mij niet zou lukken. Was echt zo down, maar ik zat er naast.
    Mijs, net wat Marj zegt: moed houden, weet dat het moeilijk is. Jullie hebben mooie emmy's en je bent al een keer bijna zover geweest. Bij jullie moet het ook gewoon lukken.

Liefs Mij

Hoi Jantienn, (helaas) welkom hier. Wil je heel veel succes wensen in de mmm.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#1542 Be Happy, 4 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2010
    @ Jantienn: welkom hier! Het IVF-team in het UMCG is reuze aardig en meelevend.

@ Elmo: GEFELICITEERD met je grote zoon Ruben en een hele fijne verjaardag!

@ Mariska: dat is ook een mooie banner! :D Hahaha, ik zit ook te twijfelen over mijn banner trouwens. Er zijn zoveel leuke banners. Moeilijk kiezen!

Hier vanmorgen naar het UMCG geweest. Had vanmorgen gebeld en doorgegeven dat ik zwanger ben, maar dat ik wel bepaalde klachten heb waarvan ik me afvroeg of dat zwangerschapsklachten zijn of dat dit nog van de overstimulatie kwam. Dus het hele circus weer gehad: bloedprikken, wachten en een echo. Maar alles was gelukkig goed.

Ik heb namelijk last van erge buikkrampen af en toe. Zo erg dat me het zweet uitbreekt. De IVF-arts zegt dat zwangerschapshormonen ook op je darmen kunnen slaan en waarschijnlijk is dat het dus. Als het te erg wordt, mag ik een paracetamol nemen.

Verder hebben wij 18 november de eerste echo! Spannend dus.

En die brief van gisteren.....Ze hebben in het UMCG een fout gemaakt met onze cryo's :x:x. We hebben aangegeven dat we telkens een terug willen laten plaatsen. Dus ze moesten per stuk ingevroren worden. Maar nu heeft het lab per abuis een aantal cryo's in tweetal in gevroren, waardoor er dus telkens twee ontdooid moeten worden.

25 november hebben wij een gesprek hierover met de IVF-arts en een embryoloog. Want hoewel we (als alles goed blijft gaan) nu die cryo's niet nodig zijn, kan het maar zo zijn dat we die over anderhalf jaar wel willen gebruiken voor een tweede kindje. En dan willen ze niet pas met dit verhaal komen aanzetten. We krijgen nu te horen hoe we er voor kunnen zorgen dat er toch telkens eentje ontdooid wordt, waardoor die ander gespaard blijft. (Twee terugplaatsen doen ze niet gezien mijn geringe lengte en postuur.)

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    He Behappy, goed om te horen dat alles goed is. Dan heb jij een dag later als mij de echo, vind het zoooo spannend.
    Deze banner is de zoveelste haha, ben een beetje wispelturig :D

Maar wat weer een gedoe in het ziekenhuis, das toch niet zo mooi dat dat gebeurt is. Ben benieuwd hoe ze dat verder gaan doen.kan me voorstellen dat jullie er niet zo blij mee zijn.

Ben soms ook wel bang voor een rampscenario dat als ik ben bevallen er een klein negertje uitkomt;) Oeps verkeerde embryo teruggeplaatst. Dat zou wat zijn. In het Delfzicht is dat ook gebeurt.

Hoe voel je je verder?
    Ik voel me goed, vanmorgen gelukkig niet zo misselijk, vreet me een ongeluk. Wel gezonde snacks natuurlijk, heb me koelkast vol tomaatjes, worteltjes, komkommer liggen. Las trouwens net dat je wel 6 sneetjes volkorenbrood moet eten per dag. dat red ik echt niet, kom net op drie sneetjes.
    Verder heb ik veel hoofdpijn, vanmorgen werd ik er mee wakker en ben vaak aan het bankhangen.
    Eigenlijk voel ik me verder wel aardig goed:)

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Wat een gedoe meis idd kan me voor stellen dat jullie boos zijn , hopelijk komt het goed.
    En dat circus was de moeite waard toch er zit een wondertje in je buik meis geniet er van.
    De 18 de mooie datum mijn vader jarig , en ik kan dan testen!!
    Jij de echo dat moet toch goed komen!!

Mariska@ Fijn dat je je goed voelt meis , doe kalm aan.

Ik heb ook genoeg gedaan vandaag , alleen nog was vouwen vaatleeg , eten koken.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wahahaha, zal ik je eens wat vertellen? Ik was als de dood dat ze ons vanmorgen ging vertellen dat er wat misgegaan was met het zaad. Dat ze het verkeerde zaad hadden geinjecteerd in mijn eicellen. Of dat ze een bevruchte eicel van iemand anders bij mij hadden teruggeplaatst. En dat daarom die afspraak op 25 november zou zijn...Nu vind ik het ook hoogstens dom wat ze hebben gedaan met onze cryo's, maar daar is gelukkig een oplossing voor. Dat horen we dus van de embryoloog.

En eten? Ik heb juist het tegenovergestelde. Heb helemaal haast geen eetlust. En 6 plakjes volkorenbrood. Zoveel heb ik nooit opgekund. Dus dat lukt nu ook niet. Hoogstens 2 tot 3 plakjes.

Verder dus een raar soort ongigevoel in mijn onderbuik. Dat schijnt met het groeien van je baarmoeder te maken te hebben. En af en toe die irritante pijnlijke krampen. Mijn darmen dus die op hol slaan door de zwangerschapshormonen. 's Nachts kan ik niet goed op mijn buik liggen trouwens. Voelt niet lekker, beetje spierpijnachtig gevoel in de onderbuik.

Ik heb wel wat raars. Had ik voorheen nooit zoveel moeite met het doorslikken van mijn zwangerschapsvitamines (met foliumzuur), maar nu gaat dat met kokhalzen gepaard. Zodra mijn tong voelt dat er iets opligt wat met water opgedronken moet worden, begint dat kokhalzen al. En na die tijd ben ik dus wel misselijk.

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Oh, een klein negertje, smelt... Geef die maar door aan mij, hoor! :D

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Gekke Mijs.

Leuke banner Behappy;)

8. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Haha Mariska! Daar was ik ook bang voor! En dat werd vorig jaar bekend, net toen wij bezig waren! Het is het zkh bijna in mijn achtertuin. Er gebeuren daar vaker vreemde dingen! Onze ha verwijst ons en de kids niet voor niets meestal door nr umcg!

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Was geen grapje, hoor. Ben niet kritisch wat betreft kindjes.

Toch lollig dat er vanmorgen twee follikels zaten bij de meting, Elmo. Leuk op weg richting drieling, haha.

BeHappy, wel even schrikken, als je het anders had gewild dat het toch fout is gegaan. Ben benieuwd hoe ze dat kunnen oplossen, het splitsen van die twee cryootjes in één rietje.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nouja, tis net wat je zelf zegt Be Happy, tis eigenlijk bijna een luxe probleem he, teveel cryo's (in 1 rietje).
    Fijn dat ze het op kunnen lossen.

Mijs,
    Ja, de kleur is dan niet het aller belangrijkste he!
    Toch lijkt het me heeeeeeeel bizar, als het je gebeurd na tp, na positieve test...pffff

Delfzicht doet toch geen IVF. Zal met IUI gebeurd zijn dan?
    Ja, ik ben ook niet te spreken over dat ziekenhuis!

11. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, zou inderdaad heeeeel bizar zijn.

Jaren geleden is er een ivftweeling geboren bij een blank stel, 1 blank zoontje, 1 halfbloed. De embryo's hadden dezelfde moeder, maar verschillende vaders... En oerHollandse namen, zowel dat blanke als dat donkere jongetje.

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Mijs, ik bedoel dat je helemaal geen gekleurd kindje krijgt. Je krijgt gewoon je kindje van Mijsman.:D

Alhoewel die kleine negertjes vaak wel heel mooi zijn, een collega van mij is zelf negerin zeg maar :) met een blanke hollander getrouwd en die hebben zo´n heerlijk kereltje gekregen.

Maar mocht het nou niet gelukt zijn met ons, dan waren we denk ik wel overgegaan op een zaaddonor en dan was het biologisch gezien niet van ons samen. Maar dat zou geen probleem geweest zijn, dan was het in ieder geval nog een beetje van ons.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maar daar kies je dan bewust samen voor.
    Denk dat een brief of telefoontje heel hard aankomt.

Ik ben er nooit vanuit gegaan dat dit kon gebeuren. Denk dat ik anders gek geworden was.
    Vind het wel tof dat ik geen zoontjes maar kloontjes heb, beide sprekend papa. Oke, Stijnemans schijnt ook op mij te lijken :D

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, maar dat zeg je nu, Elmo, nu ze erg op je man lijken. Als dat niet het geval was geweest, waren jullie beide ook dol op ze geweest.

Hier de eerste spuiten er in gezet. Morgen weer kijken met mevrouw de dokter.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Spannend weer Mijs, hoop op een mooi embryootje zal voor je duimen.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mijs@ Mijn duimen draaien voor je!!

17. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Wat leuk om te lezen dat er toch best een aantal van jullie zwanger zijn (geworden) met ivf enz. Dat geeft me wel weer wat hoop en ik word er ook ongeduldig van, ik wil gewoon nu zo snel mogelijk beginnen. Wel fijn dat eigen cyclus minder zwaar is lichamelijk, maar aan de andere kant heb ik het liever even wat zwaarder en eerder zwanger... maar ja, bij lootje trekken heb je geen keuze en ik ben al lang blij dat ze ivf eigen cyclus 6 keer doen zonder dat dat door mijn zorgverzekering betaald wordt. Kansen genoeg, nu nog geduld...
    Voor de meiden bij wie het nog niet gelukt is, blijf positief en blijf dromen en hopen. Een vriendin van mij heeft vele ivf icsi pogingen en heeeel veel terugplaatsingen gehad, en heeft nu een gezonde zoon gekregen en is helemaal gelukkig! Bij de een duurt het langer dan bij de ander, maar geef niet op!

Ik had vandaag neg ovulatietest, hoop morgen op een positieve, anders heb ik deze maand geen kans aangezien mijn vriend overmorgen een week weg gaat... Ik hoop (waarschijnlijk tegen beter weten in) op een snel super eitje en dat de hele ivf niet nodig zal zijn!

18. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Mijs, dank je voor je uitleg van ivf eigen cyclus! En ik duim voor je. Twee follikels!!! :D

19. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Be happy,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hoop voor je dat je je snel wat beter voelt, zo veel pijn dat het zweet je uitbreekt klinkt zwaar! Balen dat ze ze niet goed hebben ingevroren! Er is vast wel een manier dat ze hun fout kunnen herstellen.

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    @Mijs: hoe leek het vandaag in kamer 9. Klaar voor de punctie van misschien wel 2 follikels?

@Jantienn: ik vond de icsi ec eigenlijk zwaarder dan de hyper. Je hebt wel 6 maanden spanning en teleurstellingen. Ik tenminste. Als ik alles had geweten was ik veel liever gelijk met de hyper begonnen. maar goed dat is achteraf en voor hetzelfde geld was ik wel zwanger geworden uit de icsi ec. Heel veel succes met klussen, ik hoop dat je nog net genoeg tijd hebt, of je moet met je mannetje mee:D

@Marnat: Hoe gaat het met je?

Deel Deze Pagina